Jump to content
LRforum

Glue

Members
  • Content Count

    355
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Glue

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drammen

Recent Profile Visitors

1,236 profile views
  1. Vil tro det C1-C3 etter ford standard. Men hadde et innfall her i vår med en liten dash mineralolje i på full tank. virka som det hjalp mot tikking og jevnere gange. Mulig det er det som er dårlig tatt i mot av DPF. Men nå er det to månder siden sist jeg hadde noe på tanken, og kjørt relativt mye siden. Så har vel kjørt ut det som var av mineralolje. Kan være at jeg kjører som en eldre herre på lavt turtall for mye?
  2. Det er lurt! Min tok 4 sikringer til frokost idag. Nå har jeg fått full DPF igjen. Andre gangen på 1 måned. Lyst å fjerne den jeg
  3. Fikk den ut og ny er på plass - velstand!! Blei superstressa og rota veldig ei stund her. Måtte bare innse at det blei en dag med gjemmekontor.
  4. Tenkte å få bytta hele kladden nå. Derfor tanke om å klippe ledningene på toppen bare for å få den ut. Har jo parkert som en jokk så blei litt krevende å komme til... Ordner seg nok. Fikk stabla under en bukk nå etter masse knot.
  5. Dæven førr et kløn å gjøre liggende. Ikke sjans å få tak godt på den kontakten til å få den av. Vurderer å bare klippe i overkant. Og det er no stripsa satansrør som går over skruene til kladden. Ta stripset oxo? Mistenker at det er stripsa i braketten for flux capasisatoren.
  6. smalt av to sikringer i dag morges så er i gang med å få ut den der kapasisatoren eller hva det heter. Er det noe triks til å å få den av? Må jeg demontere den linkarma som går forbi der? Fytti faen det er trangt når man ikke får heva bilen....
  7. Etter bytte av venstre drivaksel/stikkaksel så er det kommet en del risting ved oppbremsing. Særlig i fart - typisk ned fra 90 km/t til 50 feks. Virker som at det blir verre jo varmere bremsene er. Bytta bremser bak nå i mai inkl en kalipper. Bytta bremser forran i fjor - skive og klosser. Kan ristingen komme av noe annet en bremser? Får man målt om det er kart i skivene på verksted? Første tanke går til kast i bremseskiver forran, men tenker at det skal da inne være påkrevd å bytte skiver en gang pr år. Noen som har noen ideer? Kjenner ristingen relativt godt i rattet når det først starter. Kan dårlige fôringer i forstilling gi risting ved hard bremsing? Får jo nyrefeil ved langtur av de greiene her
  8. Fauske - Drammen 8.8: Goodyear Wrangler A/T(255 65 19’’) + montert whispbar uten last. Lunka ned med fart mellom 85-95 km/t. I helga gikk turen tur/retur Drsmmen -Isteren med kano på taket - uten at snittet gikk opp. Fornøyd med snittet på de to turene. Tenker at trikset er å ikke mase opp farta for mye på en murstein.
  9. Tok det i høst Nå er jeg mer bekymra for de andre tre akslingene. Blir vel en sjau snart.
  10. Fikk avtalt bytte av aksling, då håper det går seg til og at retur mot oslo skjer uten drama Tenkte det var like greit å få bytta hele med en gang. Er vel en del greier som må av for å komme til. Takk for innspill
  11. Sweet! Da skal jeg kontakte de i morgen. Takker for hjelpa
  12. Ting skjer særlig når man er langt hjemmefra.... Ny minikrise i emning På tur fra oslo mot fauske syntes jeg å legge merke til en svak ulelyd. Skreiv den til takstativ da den hadde litt hul aerodynamisk preg. Vel fremme tar jeg av takstativ bare for å få ro i sjela. Kapow! Lyden er der enda. Jeg ser da litt under bilen da jeg tenker at dette må være relatert til bevegelige deler. Da ser jeg at mansjetten på drivakselen venstre forran er våt av greier. 1. noen som vet om verksted rundt Bodø som har peil på Land rover 2. Hvordan gripe sånt fatt? Den er jo bak hjullager og hele bøtteballetten. 3. Tar man sjansen på å kjøre retur til Oslo? Løper man noe risk ved at man kanskje knatrer noe lengre inn? Evt at akselen går sjit? Legger ved et bilde...
  13. 4 av 4 D3/4 mellom Oslo og Fauske igår og natt til idag Topp stemning!
×
×
  • Create New...