Gå til innhold
LRforum

Bjørn_C

LRF Society
  • Innlegg

    845
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drammen

Nylige profilbesøk

3 006 profilvisninger

Bjørn_C sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Da ville jeg sett etter en med lite rust og hatt hyppige oljeskift/reimbytter. Så lenge ikke motor går at skogen eller rusten tar bilen er du jo good to go!! Kan gi beskjed om min legges ut…
  2. Min funker ikke… nyt det så lenge det varer🙄
  3. Du må få lest av koder… og sjekk sikringa til girkassa - vet ikke om det er fler. Jeg hadde noe kødd med min D3 for noen år sia. Da var den den støyreduserer dingsen - flux capacotator eller hva den het på siden av girkassa som var gåen. Sikringa røyk og girene låste seg med tilhørende lys show på displayet. Ville sjekka sikringer eller lest av feil…
  4. Nok olje rundt om i de kassene? Gammel girkasse med slitne sånne «plastdutter» i elektronikk delen? Jeg lille starta med oljeskift på girkassa etter boka. Riktig mengde olje og korrekt prosedyre. Kanskje vurdert en tube Dr.Tranny på
  5. Dieseltilførsel? Klogga EGR ventiler?? Ingen feil som logger seg? Holder en knapp på EGR ene… de skal vel være lukka og fine til motoren er varm.
  6. EBC skiver og klosser (green/yellow stuff)- helt nydelig og ikke så himla mye dyrere. Holder lengre også er min erfaring.
  7. Ny sensor venstre bak med ny spleis på kontakt. Bilen siger ikke så saken er løst Det rare er at sensoren bak blei bytta for ett år siden. Fremme og høyre bak har aldri blitt bytta. Tydelig kvalitetsforskjell på uoriginalt/originalt her i allefall.
  8. Den plinga og plonginga er voldsom å høre på… Er det noe mer man kan nappe ut Skulle bare lagt opp bryter også på den sikringa…
  9. Midlertidig drypp på meg @lafterolf Siger ikke med sikring ute. Der blingsa jeg i egen melding. Sa jeg var forvirra
  10. Takk @KristofferS! Det ga perfekt mening - forvirring borte
  11. Så da skal trykket faktisk være 17 bar i galleriet??? Min jobber seg til 17 og dumper til 2 bar når bilen er i vater på riktig nivå. Eller står trykksensor og måler fra ventilblokk til belgene?? Nå blei jeg forvirra… Har uansett konkludert med sensor feil på venstre bak siden den siger først bak med sikringa ute og at det blei rødt på streken over venstre sensor med noen merkelige pulsaktige signal når høyden endres… Motsatt side var signalet stabilt.
  12. Takk @trondshj Da loker jeg rolig rundt med sikring ute enn så lenge… @lafterolf har konkludert med at tank og trykk i galleriet er ok - rart om det skal stå 17 bar i slangene fast.
  13. Men med defekt sensor - vil kompressor surre i tide og utide? Tar sikringa når jeg parkerer bare for å ikke se det irriterende siginga. Men, bør jeg bare kjøre den med sikringa ute til det er fiksa?? For å spare systemet?
  14. Den venstre som blei rød i morges blei ikke rød nå ikveld. Tok Iidtool med live verdier - synes grafen for venstre sensor ikke ser like stabil ut som den for høyre. I tillegg plingabilen og masa om resetting av høyde når bilen er av hinderet Trua med extended mode men smalt ikke opp. Mulig den arma er helt på tur eller for treig. Må være sensorrelatert de greiene her - Da den venstre. Er nok bare å bestille ny plugg med ledninger og sensor nå.
×
×
  • Opprett ny...