Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

MariusMorch

LRF Society
  • Innholdsteller

    810
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MariusMorch

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. MariusMorch

    Vurderer ny bruksbil - L322 evt P38

    Jeg har hatt fire L322`er, og kjørt dem tilsammen over 100.000 kilometer. Jeg har alltid sett etter godt ivaretatte biler og opplever dem som like lite eller mye kompliserte som en tilsvarende brukt BMW 5-serie eller Mercedes.
  2. MariusMorch

    Tdv8 nok en gang

    Ser ut til å være den foringen her som skal til pers. noen som vet hva den heter på norsk, eventuelt engelsk? Forsøker å finne ut hvor jeg kan bestille den fra. Orker ikke kjøre rundt veldig lenge med den infernalske knirkingen.
  3. MariusMorch

    Tdv8 nok en gang

    Batteri er innkjøpt og byttes i morgen. Men nå har den utviklet en skikkelig knirking bak, så må forsøke å finne ut i morgen hvor det kommer fra.
  4. MariusMorch

    03 L322 Elektriske problemer. Gir opp....

    Men har du sett på selve jordingen? https://www.rangerovers.net/forum/6-range-rover-mark-iii-l322/103506-engine-earth-connections.html
  5. MariusMorch

    Tdv8 nok en gang

    Prøver igjen her. Skal jeg satse på 95 eller 110 amp? Første har 800 kaldstartstrøm. Det andre har 850.
  6. MariusMorch

    Tdv8 nok en gang

    Skal kaste inn et nytt batteri i morgen. Noen som husker om det er noe spesielt jeg må gjøre i den prosessen?
  7. MariusMorch

    03 L322 Elektriske problemer. Gir opp....

    brm1 har et veldig godt poeng jeg ikke har tenkt på. Og det er den jordingen. Jeg husker ikke detaljen der, men det er en jordingsløsning på l322 som ofte skaper en del elektrisk kødd. Google l322 og jording eller l322 og ground og se om du finner noe mer konkret. Er absolutt godt mulig at dette er skyld i problemene dine
  8. MariusMorch

    265/50/20 sommerdekk

    Keen på å kjøpe et sett 265/50/20 eller 255/50/20 sommerdekk. Må være godt med mønster og en kjent produsent. Ellers åpent for alt.
  9. MariusMorch

    Tdv8 nok en gang

    Brukt litt tid på å gjøre klar "ventepølsa" for salg. Veldig tight og fin mercedes, men har ikke bruk for den. Ellers fikk jeg spylt av Tdv8en og rakk også litt RR prat med @tommy62 som var innom for å hente noe til sin bil. Legg forøvrig merke til hvor latterlig dårlig Range Rover er satt på bak. Heldigvis bestilt nye decaler fra EWS
  10. MariusMorch

    03 L322 Elektriske problemer. Gir opp....

    Hei, Sjekk kontakter på rattstamme. De har en tendens til å løsne i kontakten ved ut og innkjøring. Det er og irr som blir et problem. Ellers sitter styreenheten til denne i stolen, den styres av samme enhet som styrer førersetet. Hatt noe trøbbel med den? Du kan i verste fall deaktivere automatikken i rattstamme så den bare flytter på seg når du vil. Stereo etc styres fra bagasjerommet. Systemet er fra X5 E53. Google symptomene på engelsk på X5 istedenfor. Head unit foran skal ha lite å si. Det er stort sett alltid enheten i bagasjerommet som roter. Sjekk fukt i rele mtp spylevæske. Pixelfeil kan du fikse. Google E39 pixel. Bmw løsning, men skjermen er fra bmw 5 og 7 serie.
  11. Bremseskjold er festet med 3-4 Bolter. Men salt og aluminium som skjoldet er laget av reagerer ofte og ødelegger festet. Så det blir litt slakkere. Så kommer det stein mellom den roterende skiven og det stillestående skjoldet. Jeg har aldri byttet det på RRS. Men på bmw kan man løse dette ganske enkelt med å kjøpe noen vanlige skiver. Skru løs bolten som fester. Legge mellom skiven og stramme til. Problem løs.
  12. MariusMorch

    L322 - en liten kjøpsguide for nye kjøpere

    Hyggelig at det kommer til nytte. Jeg tar meg i å være forferdelig glad i min TDV8 iallefall. Har forsøkt å være fornuftig å selge meg ut av L322 i mange år, men vender stadig tilbake. Et lite tillegg på girkasser på TDV8 er oljetemp-sensor. Dette er et velkjent problem fra RRS og LR D3 TDV6, som bruker den samme sensoren. Men altså, sensoren dævver og da vet ikke lenger motoren om girkassen og motor er varm eller kald. Det fører til mye hard og kronglete giring, og frykt for at ventilhus er tett eller at kløtsjer er gått til hundene. (det kan det godt være på disse bilene altså, men dette er enklere å sjekke). Et velkjent symptom på en gåen slik sensor er at temperaturmåleren i dashboardet tuller. Den kan stige for å falle ned til null igjen eller komme og gå. Sensoren vil også gi feilmelding om du leser av kode. Enkel og grei sensor å bytte, koster rundt en 1000-lapp fra Motorpool, og garantert billigere om den bestilles fra det fjerne utland, også kjent som England.
  13. Hylelyden er vel bremseskjoldet. Om det høres som om du heller grus i en søppelkvern, eller bremser et godstog. Svinger du på rattet når du opplever dunkelyden?
  14. MariusMorch

    Tdv8 nok en gang

    Jeg skal innom Erik og hente noen deler enten på fredag eller rett over helgen. Sjekker med bakrutedempere da og hører av meg
×