Jump to content
LRforum

MariusMorch

LRF Society
  • Content Count

    1,023
  • Joined

  • Last visited

About MariusMorch

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg har nå fått eugodkjent bilen, med påfølgende ny bærearm, kuler og bremser foran. Men samtidig ble det oppdaget en lekkasje over diffen bak, fra det fagfolk mener er matepumpe til Webasto? Det er en liten sylinder-aktig greie over diffen. Sliter litt med å finne del eller delenummer, er det noen som har vært borti denne? Kommer stadig noen dråper diesel, som jo er irr.
  2. Det går minst en td6 i Norge med den konverteringen. Mener Wilhelm på autogården har en. Mulig den er solgt. Sølvfarget td6 ombygget i Gøteborg for mange år siden
  3. Jeg trenger en hjulmutter til L322. Samme som på D3 og RRS. Noen som har en eller vet hvor jeg kan få kjøpt en?
  4. Hilberg Ove var innom dette da han gjestet podcasten. Amcar jobber blant annet med å få myket opp regelverket, og Hilberg virker positiv til å få det til. Men det vil ta litt tid, og det må antagelig også litt mer utvikling til internasjonalt så vidt jeg skjønner. Teknologien er noe tidlig foreløpig. Men Hilberg virket optimist og jeg har inntrykk av at dette vil være fullt mulig ila noen år.
  5. Var et selskap som gjorde dette for 10 pluss år siden. De gikk konk gitt. Var og en fyr på YouTube som prøvde. Men de ga opp. I seg selv en ypperlig kandidat. Nok plass til batterier osv. Men bilen er ikke ny eller gammel nok enda til at noen har realisert ideen skikkelig virker det som. Vi kommer til å gjøre en podcast om elektrifisering av drivlinje etterhvert. Men må samle mer informasjon først
  6. Jeg sitter med et lite overskuddslager av dekk. Mer spesifikt 2 stk yokohama geolandar it-s vinterdekk. Jeg punkterte disco og fant ikke nytt dekk noe sted så kjøpte tre brukte. Er vel kjørt ca en sesong. Jeg har ikke bruk for de to andre, da discoen antagelig ikke er i mitt eie til høsten (dama vil ha mindre bil å kjøre i byen med på sikt. Fair enough). Dekkene er jevnt slitt. Har du disse hjulene på din bil er det stress å få tak i nytt og brukt. Jeg gir min i bytte mot to bokser valgfri pils. IPA med fruktsmak uaktuelt.
  7. De ruster på samme måte alle sammen. Nå ruster de ikke voldsomt mye synes jeg. Men hjulbuer bak og øvre bakluke er velkjent. Nå er det langt fra det verste i verden å utbedre heller.
  8. Du har vel hatt 4.4i før, Siggen? Jeg liker den motoren, stort sett er det vel bare Vanos som er noe stress. Hadde samme motor i 540en min og byttet vanos på den. Overhalte enheter kom på 3k og jobben på ca 8k. For Siggen er det antagelig null stress å gjøre den jobben selv, er mer fiklete enn vanskelig. Kommer nok til å skrelles unna noen TD6er som er holdt kunstig i live de siste årene ja. Er dyre biler når vedlikeholdt har blitt neglisjert.
  9. Nei, den har stått ganske mye. Samtidig har jeg kjørt d3 en del, mens jeg vurderer om den skal bli eller om jeg skal holde meg til bare RR. Og viktigere. Jeg fikk en datter for to uker siden, så er mest hjemme og driver med andre ting. Lite bilkjøring. Men byttet pakning på diffen bak i helgen. Skal dog EU godkjenne den ila mars, så venter på en stor pakke i posten med deler
  10. Aller fleste feil med luftfjøringen på tidlig l322 skylder gåen kompressor. Koster 2000 for en brukt en fra USA. Tar ti mkn å bytte.
  11. Det har vært fredag klokken 06, men det blir flyttet til en tidligere dag i uken fra og med mars. Og neste uke kommer det en bilnyhet som gjør at vi må slippe episoden på onsdag. Men skal markedsføre det mye tydligere når det slippes!
  12. Denne uken har vi også snakket med Chris Harris, om jeg kan være så frekk å drive litt egenreklame!
  13. Jeg har ellers også brukt dobbeltsidig 3m tape til å feste speil med. Må rense godt før festing
×
×
  • Create New...