Jump to content
LRforum

MariusMorch

LRF Society
  • Content Count

    992
  • Joined

  • Last visited

About MariusMorch

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Denne fine discoen som lurte seg inn bak meg på Rud må være noen på forumet sin? Kjekk bil denne D3en og. Gror på meg!
  2. Jeg har vært borti dette men husker ikke svaret. Google litt rundt samme problemer på bmw E38 og E39. Displayet kommer fra 5 og 7 serien så det er garantert et svar der.
  3. Jeg setter den inn på verksted for en egr rens. De sjekker alt samtidig!
  4. haha godt spørsmål! L322 kan jeg ut og inn så det har ikke bekymret meg på noen år nå. Nå er DPF antagelig helt renset virker det som. Tok fire runder til. Men viktigere, feilkilden er funnet. Pakningen mellom katalysator og eksos er ikke tett, og dermed har det hindret regenereing på DPF. Så den har fått gå potte tett uten å klare å regenerere. Ny pakning kommer på mandag! Det blir spennende!
  5. All min personlige integritet og mye nattesøvn.
  6. Fikk plutselig motorlampe og p0405-feilmelding. Bilen går som vanlig. Men tyder på egr relatert. Har noen erfaring med en god egr-rens?
  7. Etterlyst litt action Vel jeg har begynt jobben med å polere og coate bilen. Første steg var de gamle Chrome bokstavene foran Deretter begynte polering Bare tatt panser idag. Og øvre bakluke. Tar litt av gangen da bilen er i daglig bruk. Så gjør ferdig en karosseridel av gangen. Her polert og coated panser Og her polert og coated øvre bakluke. Nå med bokstaver. Vært uten bokstaver bak i 6 mnd. Så nesten rart å ha dem igjen Mangler Vogue bokstavene, så må finne dem før de og tdv8 skiltet settes på igjen
  8. Takk for råd. Tar en vurdering i morgen. Bilen ellers er komisk bra så keen på å få dette i orden. Den er kjempefin under og i ramma (har vært under noen ganger nå pga dpf), karosseriet utvendig er som nytt og innvendig nesten ubrukt. Det er ingen tegn til slitasje noe sted. Tror dette er en av Norges fineste D3 så blir digg å få den i bruk og begynne å gjøre den som ny.
  9. jeg vurderer dette sterkt. For nå er jeg så avsindig lei av dette at jeg blir helt gal.
  10. Renset. Men dagens prøvetur ga feilmelding igjen. Så usikker på om det funket gitt.
  11. Skiene blir forbanna skitne av de Teslaløsningene. Så da bør du ha noen gode poseløsninger, om du skal ha stålkanter igjen når du kommer hjem. Tipper du ender med å kjøre med tilhenger til fjells, som alle de andre ekstreme dedikerte familiekjære landy-folka. Kan jo eventuelt la kona kjøre egen til fjells og legge skia inni bilen?
  12. Dieselpartikkelfilteret var potte tett, antagelig på grunn av en tidligere haltende turbo eller feil olje. Så da var det avklart og fikset.
  13. Lite som skjer i julen men fikk byttet ryggesensorer idag. I følge diagnose var det ytre sensorerer bak som var ødelagt. Fant da ut at jeg ville forsøke å bytte sensorer uten å ta av fanger. Det gikk fint, og hele prosessen tok 20 min
  14. Jeg har icarsoften btw. Den fungererr ganske greit den. Om du vil teste den og samtidig ta ut feilkoderr er du hjertelig velkommen til å svinge innom her, men det blir da altså enten skøyen eller bærum.
×
×
  • Create New...