Jump to content
LRforum

MariusMorch

LRF Society
  • Content Count

    1,236
  • Joined

  • Last visited

About MariusMorch

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mye skeptiske folk her. F*** yes sier jeg. Dette ser ut som er dødskult prosjekt. Rusten er dog et poeng å ta seriøst. Mulig jeg har folk jeg kan anbefale i oslo-området om du vil ha hjulbuene løst. Har gjort tilsvarende runder med l322 tidligere selv, Fukten ser likevel relativt normal ut for en bil som har sått lenge. Men våtstøvsuger, rens og en ozonmaskin kan fort være handy!
  2. Dette var styrevinkelsensoren. Noen her som har byttet den og har en god DIY? til info så har L322 et system som virker å være seriekoblet med tanke på ECU. Så bilen nektet å lese ut diagnoser før jeg kjoblet fra ecu for ecu og så hvilken som ga utslag. Da jeg koblet ut styrevinkelsensor så funket alt igjen (bortsett fra de tingene den saboterer åpenbart)
  3. I teorien ja, men den gjør det ikke på kald motor og du bør ikke åpne for å sjekke på varm motor. Hvorfor lurer du?
  4. Ønsker å kjøpe en styrevinkelsensor om noen har en liggende
  5. Var dekk ja. Nye dekk idag og alt var nydelig. Men etter en time kom dette juletreet. Reseter når bilen har vært av litt. Kommer tilbake om jeg for eks velger off road høyde
  6. Lekker fargekombo! Elsker de grønne teppene inni. Et par enkle triks i starten for å nullstille ting er å vri rattet fra høyre til venstre til høyre igjen. Det nullstiller ofte en del feilmeldinger og vekker av og til opp igjen kompressoren. Sjekk reservehjulsbrønnen og se på tilstand ift vann etc. Det er sjelden kompressor går i lås og nekter å heve bilen om ikke kompressor er død, men det kan være verdt å få sjekket feilkoder og slettet dem og se hva som skjer. Min erfaring er at om kompressor er død så er det fordi den er død. .
  7. Gøy! Legg ut bilder a! Sjekk forøvrig jekkfester bak og skjermene bak + travers bak. Det er i hovedsak her det blir rusttrøbbel. Jeg har bestilt en god del fra Skruvat etterhvert. Famousfour og island4x4 har mye av det spesielle, men det generelle som bremser, filtere, olje etc etc kommer via skruvat for min del. Glødeplugger til td6 mener jeg du kan kjøpe samme som til x5 etc eventuelt, så tipper eurodel eller skruvat har dem lett tilgjengelig. Jeg har funnet at icarsoft funker til de mer generelle tingene for diagnose. Så finnes det bedre ting derfra og utover selvsagt
  8. Ikke uenig med rust, men resten av listen er småting. Og uansett om du skal eie eller selge, selger du et rep objekt L322 får du vesentlig mindre for den enn de småfeilene koster deg å utbedre før salg. Markedet vil IKKE ha rep objekt L322.
  9. Minner meg på at jeg fikk en kompis i arendal som jobber med å lage kretskort til å se på dette. Helt glemt å hente. Ser om det funker til uka når den er hentet! Godt tips. Gulvet mitt er byttet for ca 12 år siden, og bilen er knapt kjørt siden så det er er så og si rustfritt. Spørsmålet er om det lar seg demontere for å komme til. Minus 12 og koko strømpriser gjør dog at jeg ikke orker å holde på i garasjen om dagen. Det gir ikke mening å varme opp elektrisk, og jeg fyrer ikke med gass i lukket garasje tror jeg, så da blir det å vente til litt mildere vær og heller kjøre L322
  10. Takker! Vanligvis parkerer jeg med full tank over vinteren, men her skal tank ut etc.
  11. hei! Jeg har skrevet guiden over, og etter det har jeg akkurat satt i stand en 4.4i som har blitt grovt neglisjert noen år. Du er hjertelig velkommen til å ringe meg før du drar til slemmestad, bare send meg en pm eventuelt.
  12. Har flyttet litt rundt på bilen de siste dagene. Tanken er nesten tom, da den skal demonteres snart, men det har vel vært en 10-15 liter bensin på den. Den virker å være litt værsyk. Mildt og vått vær virker å lage mye kondens. Den dævver litt lett på oppstart og da er den tung å fyre igjen. Kondensfjerner har typisk hjulpet. Og det lager mye kondenseksos hver gang det har vært litt vått og kaldt samtidig. Har noen andre den erfaringen? Eller er det noe annet det kan være? Kontakter eller lignende som responderer dårlig i fuktig vær?
  13. Hvordan vet jeg hva som er ibus og hva som er wiring for stereoen til bilen?
×
×
  • Create New...