Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

MariusMorch

LRF Society
  • Innholdsteller

    821
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MariusMorch

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Da har jeg fått check brake pads melding og ser at bremseklosser bak må byttes. TDV8 har brembobremser, er det stress å bytte dem og er det noe spesielt jeg må gjøre eller noe jeg trenger av verktøy?
  2. Setene trenger ikke å demonteres utover at de må ut av bilen. Så i teorien bør det være å løsne skruer, ta av batteri, og så koble fra kabler for å unngå airbagproblemer. Kan være at det enkleste er å demontere dem on site og bare ta ut setene utenfor bilen men ikke demontere setebelter. Selve setene er enkle å demontere. Dilemmaet er dørskinnet. Der er det akkurat i håndtaket for å lukke. Men det er ikke så pent idag og jeg vil ha malt det om jeg skal male setene. Vil skrelle mange år og kilometer av følelsen av bilen. Og har dessuten hatt lyst å gjøre dette i mange år med et interiør og malingen er allerede bestilt og klar! Spørsmålet er hvor godt man klarer å maskere. Jeg får diskutere det med Lars på forumet her som skal gjøre dette. Takk for gode tips, Tore!
  3. Da skal forseter farges opp. Vet noen hvor vanskelig det er å demontere seter i L322? Og på facelift L322, hvordan får jeg enklest løs skinnet i dørene på bilen? Må jeg av med dørkort?
  4. På vegne av en kompis er jeg på jakt etter en 4.6 motor i god stand, enten demontert eller i billig delebil.
  5. Vet ikke enda. Tipper 700-800. Har vært så travelt at jeg ikke har rukket innom enda.
  6. Verdens beste bil. Også om vinteren. Og svigers har sydd genser til bikkja. Skrik ut om noen kjenner noen med Land Rover peil i trondheim
  7. Godtfolk! Jeg vurderer et RRC prosjekt i Trondheim. Men før jeg reiser opp, er det noen i trønderhovedstaden som har lyst og mulighet til å ta en kikk på bilen og se om det er noe å redde? Marius
  8. Var rett under minimumsspenning på batteri for å starte webasto. Den er mye småkjørt og var på 12.5V. Da starter ikke webastoen på tidsinnstilling. Ladet og alt i orden igjen
  9. Hvilke erfaring har folk med webasto på l322? Jeg brukte det aldri særlig mye på min forrige bil, men på den nye er det veldig digg. Men jeg får ikke noe særlig ut av å programmere den. Da skjer det lite. om jeg starter den manuelt fungerer det utmerket. Noen tanker om hvorfor? Hele webastosystemet ble byttet for 2 år siden.
  10. Tre av fire av disse luringene var gåene. Byttet alt hos Jørgen, har ikke presse eller tid til å ta det selv dessverre
  11. Jeg har hatt fire L322`er, og kjørt dem tilsammen over 100.000 kilometer. Jeg har alltid sett etter godt ivaretatte biler og opplever dem som like lite eller mye kompliserte som en tilsvarende brukt BMW 5-serie eller Mercedes.
  12. Ser ut til å være den foringen her som skal til pers. noen som vet hva den heter på norsk, eventuelt engelsk? Forsøker å finne ut hvor jeg kan bestille den fra. Orker ikke kjøre rundt veldig lenge med den infernalske knirkingen.
  13. Batteri er innkjøpt og byttes i morgen. Men nå har den utviklet en skikkelig knirking bak, så må forsøke å finne ut i morgen hvor det kommer fra.
×
×
  • Opprett ny...