Jump to content
LRforum

eriktve

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About eriktve

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rjukan
  1. her er en grei bruksanvisning til hvordan man gjør jobben http://www.discovery2.co.uk/Injector%20Seals.html
  2. Har opplevd akkurat det samme som deg defendertd5 og fjernet air bleed valve som ice refererer til , dette holdt bare en liten stund så begynte bilen og stoppe igjen. Gjør som lafterolf sier: Bruk diagnose og les av balansen på dysene. ser du mye forskjell på verdien på dysene kan det være utvask på kobberpakningen somJope sier: - kobberpakningene på injectorene kan være verdt å skifte Det fungerte for meg og bytte alle kobberpakningene viste seg at de var utvask på to av mine.
  3. Nå trur jeg nok jeg har funnet årsaken til hele mitt motorproblem!!! tok jo ut airbleed valve bak ved filter holderen og erstattet den med en ny , dette så ut til og løse problemet men etter jeg hadde kjørt et par tanker med Kruse fant han ut at han ikke ville gå mer . Begynte og gå veldig dårlig når han fikk motstand, til slutt døde han bare ut. Fikk bestilt meg spesial verktøy og fikk ut injektorene, gjorde de reine byttet kobber pakninger og o-ringer og gjorde godt reint oppi sete der injektorene sitter. Den linken her er en fin bruksanvisning : www.discovery2.co.uk/Injector%20Seals.html s
  4. Har ikke kjøpt ny ventil enda så kjører utten .
  5. Da var litt skit i tanken fra fyllinger opp over tiden, så det spørs om det er noe av det som har kommet inn. Men prøvde og sette i igjen ventilen i fitingsen til filterhuset idag det gikk i 3km så stoppet bilen tok ut tappen igjen og bilen fungerte.
  6. Måtten jeg gikk frem og gjorde dette på var og: http://picturestack.com/383/883/3D4Td5FuelFilj9R.jpg 1: Ta av deksel til diselfilter over bakrehøyere dekk. 2: Gjorde reint 3: Tok av slangen som går inn på nr 8 (hurtigkobling) 4: Skrude av fitings nr 8 (19mm fastnøkkel) 5: Tok ut nr 7 (flat skrujern) 6: satt det sammen igjen utten nr 7 i. koblet på igjen slangen. Så gikk jeg til pumpa i tanken ( her har jeg hull i gulvet bak så jeg kommer til pumpa ) legger ved en link til en ny tegning http://picturestack.com/384/925/3gBTd5FuelDelmxj.jpg 7: Koblet av den hvite slangen som går
  7. yes da er problemet funnet :lol: tok vekk en liten dings som lå inni den her http://www.brit-car.co.uk/product.php?xProd=134967 på filterhuset , hvis en ser på linken her http://www.landyzone.co.uk/lz/f50/td5-fuel-pressure-problem-161412.html og på denne tegningen er det nr 7 på filterhuset jeg fjernet , denne var det fult av skit i, så nå har jeg gjort den rein og skal ha den inn igjen. Og du Tom R kanskje du har samme problem på din? Resultatet at jeg tok den ut var at pumpa gikk mye mer stille og bilen startet og gikk som den skulle , men sto parkert i en bakke en dag med snuta peke
  8. fikk sjekket dele nr på diselpumpa i tanken det var : NSTWFX000260 den var lik den som sto i så mener den skal være orginal :-)
  9. Fikk ikke tid og hadde ikke plass og stå og gjøre jobben så bilen ble kjørt på LRverksted i går :-( skal gi tilbake melding på hvordan det har gått, har time 24nov. Takk for innlega gutta :-) har desverre ikke hvert så flink til og skrive på forume og bruke forumet men vil bli flinkere til det fremover :-)
  10. Hei Hei trenger litt hjelp! Min 110 Td5 2002 , har start problemer! Når jeg skal start bilen når den er kald må jeg kinne ganske lenge og i tilleg pumpe på gas pedalen, da begynner den og hoste litt og til slutt starter den og rykker godt et par sekunder :-( motor og alt går som det skal med en gang den har startet og eksosen er perfekt Hører i tilleg at diselpumpa i tanken går før billen starter. Den er spesielt vansklig og starte når jeg har kjørt litt og den er blitt litt varm og når den er kald men hvis den bare har ståt og gått i 3 til 5 min starter den med en gang. Her om dagen stopp
  11. jeg har tempelfjord posen og er veldig fornøyd med den,fordelen med den er at den er i to deler så du kan bruke den ytre posen på hytte turer og på sommeren , denne er det og så exstra god plass i. den innerste posen er en fin vinter pose og er det exstra kaldt kjører du begge posene. ifjord vinter lå jeg under åpen himmel med med posen var vel nesten 20- og frøs ikke det grand veldig god pose, jeg har også dette ligge under laget downmate9 www.oslosportslager.no/produkt/exped-downmat-9-pump-liggeunderlag-dun-5396.aspx et genialt ligge underlag hvis du er utte etter komfort , og hvis du vil
  12. hei hei hva koster tubularsidesteps i butikken ? og hva skal du ha for de?
  13. eriktve

    En test...

    kjempe flott bilde
  14. steike det så kult ut skal sjekke opp om jeg får mulighet til og være med
  15. Nå har jeg endelig fått den bilen jeg har ønsket meg Kjøpte den av en utrolig hyggelig erfaren land rover kar Jøran (JOPE) en stor Takk til han som har hjulpet meg med og få drømme bilen min, han har gitt meg mye info om defender og hjulpet meg til og komme igang og inn på LRforum Gleder meg til og dele erfaringer med dere på forumet og se på mange tøffe bilder
×
×
  • Create New...