Gå til innhold

kjetiltm

Medlemmer
  • Innlegg

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skien
  • Interests
    Sykling, bil, tur og golf

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

kjetiltm sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Målingen ble foretatt på kald motor, som ikke har vært startet opp minst et halvt år. Ingen olje eller annet i sylinder. Kun ut med tennpugg og inn med måler. Gjort utendørs i ca 2 grader +, minusgrader natten før. Ser nå at dette kanskje ikke var verdens beste utgangspunktet ?
  2. Takk for svar så langt. Ja, ser for meg honing hvis motoren åpnes. Motoren har ikke autolube. Er det forresten vanlig at en sylinder har så veldig lav kompresjon uten at noe er helt ødelagt?
  3. Hei! Ikke Land Rover, men tror kunnskapen finnes her inne! Har kjøpt meg en yamaha 50 hester påhengsmotor fra det jeg tipper er fra slutten av 80- tallet. Jeg har ikke startet denne, men fått målt kompresjonen kald. Topp og bunn har ca 8,0 bar, midterste endte opp på ca 2 bar. Vurderer nå nytt stempelsett/rebuild kit. Men kan det være en mulighet at stempeleingene bare har satt seg litt feil på den ene sylinderen iom. at motoren har stått en stund uten og blitt startet? Fylle opp sylindere med 2-takts olje? Noen her som har noen tanker og tips rundt dette? Evt. Noen som har en litt større motor fra 90 tallet liggende til en rimelig pris?
  4. Ja, høres riktig ut, Den har flytende 4x4 når sperra ikke koblet inn, dvs at setter du deg fast kan du oppleve at kun ett hjul går rundt. Antat du har en mekanisk senterdiff og ikke viskose:)
  5. Tror jeg leste engang at et slakt registerkjede kunne lage endel ugang på serie-diesel. Men det er nærmest gjetting fra det blå, jeg har ikke særlig peiling
  6. Ser det har vært litt diskusjoner i tråden, ville egentlig ikke blande meg inn, men det faktisk litt vesentlig om motorbytte er godkjent eller ei. Om bilen kan finne på å koke er jo ikke normalt, og unnlater selger å fortelle om dette, men vet dette, kan fort et evt kjøp/salg bli et mareritt, for både kjøpe og selger. Ellers så hade jo bilen en aldeles nydelig farge da. Er på jakt etter ny bil selv, etter at jeg solgte discoen(noe jeg angrer på, for den var god), hadde bestemt meg for menneskebil, men en rrc med diesel er jo sikkert en flott pendler bil det og, derfor er jeg litt intressert.
  7. W+ pleier vel å være turteller, hvis ikke jeg tar feil da:)
  8. Fikk du sett på bilen? Hvordan var den i såfall?
  9. Kjenner den ikke, men er det hull i hjulbue så finnes det sikkert masse rust i kanaler og bakgulv osv., hvis ikke dette har blitt tatt tidligere da, ellers så var den jo fin ut ifra bildene.
  10. Jeg syntes det ser kult ut jeg, sammen med veteran avgifter, spiralfjærer og et tøft utseende skjønnerjeg tankegangen. Var vel en sIIa til salgs med spiralfjærer ford v6 og store hjul hvor alt var godkjent, litt tidligere i år, om jeg ikke husker feil
  11. kjetiltm

    Storkontroll

    Sjekk facebookgruppa varsling av politikontroll i Grenland. Her går en kontroll sjelden mange minuttene uten og bli delt på nevnt gruppe.
  12. Ops, noe gikk galt når jeg brukte mobilen istad. Takk takk
  13. Sjekk finn. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30348502. :D Er åpen for fornuftige bud og innspill. Venstre dørhåndtak bak fungerer kun fra innsiden. Svetting fra pitmanarmen, ny pakning følger med.
×
×
  • Opprett ny...