Gå til innhold

ega

Medlemmer
  • Innlegg

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sola

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sola

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ega sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Da var de byttet. Gikk mye greiere enn antatt. Fått et lite strøk med Lanolin olje, som resten av understellet. Da mangler bare 4hjulskontroll. Slapp å ta av hjula Ferdig justert og klar til montering.
  2. Takker. Funnet chassienr og gjort det klart for re-kontrollen. Beklager stabstag referansen. Har vært rimelig frustrert når jeg har leitet etter nye deler og info om toe link. Dessverre klarer jeg ikke å fjerne stabstag fra Orginale innlegget mitt.
  3. Takker. Satser på at det går greit å løsne. Har gjennomført lanolin understellsbehandling for andre gang nå. Så krysser fingrene.
  4. Hei Jeg finner veldig lite på skifte av "rear toe link" / stabstag bak til disco3, 2006. Det eneste jeg har funnet er dette: Removal 1 . Raise and support the vehicle. WARNING: Do not work on or under a vehicle supported only by a jack. Always support the vehicle on safety stands. 2 . Remove the wheel and tire. 3 . Disconnect the toe link. Remove the bolt. 4 . Remove the toe link. Remove and discard the nut. Installation 1 . Install the toe link. Install a new nut and lightly tighten. 2 . Connect the toe link. CAUTION: Do not use a bolt that has been installed more than 5 times. Check the bolt head for centre punch marks. A bolt head with 4 centre punch marks indicates the bolt has been installed 5 times and must be replaced. Tighten the bolt to 175 Nm (129 lb.ft). Mark the bolt head with a centre punch, to indicate the number of times it has been used. 3 . Set the gap, between the underside of the toe link rubber boot and the integrated body frame bracket, to 12 mm (0.473 in). Tighten the toe link inner ball joint retaining nut to 133 Nm (98 lb.ft) Er det så enkelt som dette? Tenkte jeg kunne justere lengden på nye stabstag etter gammelt stabstag. Men bør vel inn på en firehjulskontroll? Må bytte for å få EU godkjennelsen i boks. I tillegg til å vise de chassisnummeret. (Droppet å lete etter chassienr. siden jeg allerede hadde en 2'er feil på bakre stabstag).
  5. Da ble endelig kompressor byttet. Oppdatert ECM og feilmelding er borte Må gjøre en liten justering/forkortning av luftslange som kommer inn i bakkant. Denne ble skjøtet pga at de quick release konnektorene i bakkant av gammel kompressor ikke er så medgjørlige og slange ble skadet i demonteringsfasen Ellers er jeg litt skeptisk til at AMK kompressor ikke får plass i Compressor housing. Så den er ubeskyttet i forhold til vær og vind. I tillegg til ingen støydemping av kompressor. En annen ting er skruene til kompressor dempingen som stikker ned. Det er jo store muligheter for at ting henger seg fast i de. Så må nok komme med en løsning for å beskytte den litt. Men Arnott sier at det ikke skal være nødvendig.
  6. Da var i hvertfall AMK kompressor bestilt. Noen som har forslag til kjøp av dempere? Har hørt Arnott sine er bra. Men ser bare ut som de har til fronten. Når det gjelder tanken, så ser den faktisk "ny" ut. Den er i hvertfall svart og fin. Må nok ha ett par ny skruer og gjengeklipps. Er det å få tak i på Biltema?
  7. Skiftet du dempere i samme slengen? Har sett noen anbefaler det. Bedre føre var? Tross alt 11år gamle dempere.
  8. Takker for innspill. Forsåvidt ikke kompressoren som lekker. Det var i slangekoblingene. Så vurderer litt. Jeg får handlet ny kompressor (AMK) til rett over 6.000,- Bilen er en 2006 mod. Ser kompressoren begynner å bli sliten. I tillegg så høres det ut som kompressoren jobber ganske godt når jeg starter opp.
  9. Da er det lokalisert lekkasje fra kompressoren. Har prøvd meg på hurtigfiks. Så må nok handle ny kompressor.
  10. Hei, det gjelder en Discovery 3, mod 2006 Noen som kan hjelpe? Får disse feilkodene: Se vedlagte bilder. Lurer på om det kan være en lekkasje eller om jeg må bytte kompressoren? Kompressoren lager lyd. Har fått gult demper lys instrumentpanel. Før lyset kommer på så klarer jeg å senke og heve bil. Etter lys er det kun standard mode.
  11. Da er det MAGNATEC A5 5W-30 jeg skal ha. Denne finnes i som MAGNATEC A5 5W-30 og MAGNATEC A5 5W-30 professional Ingen forskjell på disse annet enn privatmarked og bedriftsmarked?
  12. Hei Kan da denne brukes? MAGNATEC A1 5W-30, UNIVERSAL Kvalitet / klasse ACEA A1 Kvalitet / klasse ACEA A5 Kvalitet / klasse ACEA B1 Kvalitet / klasse ACEA B5 Kvalitet / klasse API CF Kvalitet / klasse API SM Kvalitet / klasse Ford WSS-M2C913-A Kvalitet / klasse Ford WSS-M2C913-B Kvalitet / klasse Ford WSS-M2C913-C Kvalitet / klasse GF-4 Kvalitet / klasse ILSAC GF-4
  13. Jepp. Har funnet fremgangsmåten på https://www.gap-diagnostic.com/support/documents/IIDTool/
  14. Hatt den siden september og er veldig fornøyd. Fikk Fluid Film behandling for fjorten dager siden. Fikk tilbakemedling på ingen rust under. Takk til forrige eier, disco3, for godt vedlikehold og at han ville selge til meg.
×
×
  • Opprett ny...