Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Clark Kent

Medlemmer
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

2 følgere

Om Clark Kent

  • Rang
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvoll

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei. Er på jakt etter en slavesylinder bracket til en 69 2a. Alltså holderen som slavesylinder skrus neddi verticalt. Usikker på hva annet jeg mangler, så mest mulig komplett.
  2. Clark Kent

    Bygge om til tokrets uten servo

    Det står endel info her. http://www.expeditionlandrover.info/dual_brake_conv.htm
  3. Clark Kent

    Bygge om til tokrets uten servo

    Ok. Takker for svar. Da tror jeg det blir orginalt med en- krets.. Utifra hva jeg har lest på div nett så er servo "type50" mindre plasskrevende enn "type80" som visst brukes på serie3, uten att jeg har noe mer dokumentasjon på det. Satser på orginalbil da. M.
  4. Clark Kent

    Bygge om til tokrets uten servo

    Hei. Gjør ett siste forsøk før jeg monterer bilen med orginal 1- krets. Har som sagt en mulighet til å bygge om til 2- krets, siden bilen er relativt naken fremdeles.. Har orginale pedalboxer og har ikke lyst på servo. Har fått tak i en brukt PDWA valve/ shuttle valve med 5 rør og bryter til lys. Antar denne kommer fra en exmil. Problemet er å få tak i en master sylinder som kan brukes til 2 krets uten å bytte pedalbox. Alt1. Få tak i en pedalbox fra serie3, med forsterker type 50 for å slippe å kutte i skjerm, alltså med servo. Alt2. Bruke orginal CV type master, lage ett T-stykke og koble de nødvendige 2- rør inn I shuttle valven ved å "splitte" det ene rører som kommer fra master. Ja veit det blir en slags 1,5 krets system. Blir det nok kraft ved å splitte ett rør sånt? Alt 3. Orginal montasje. En krets, alle egg I en kurv osv.. Jeg trenger alltså en master med "stående" skruer til festene til pedalboxen. Alle jeg har sett har "liggende" fester og rørtilkoblinger på sidene og reservoir på toppen. Jeg vil gjerne bruke den orginale beholderen til bremsevæske. M.
  5. Clark Kent

    Bygge om til tokrets uten servo

    1969. Serie IIA pickup 109. Har lyst å bygge om til 2-krets system på min serie2. For å slippe å bytte pedalhus og muligens modde innerskjerm, har jeg lyst å fortsette med muskelkraft, men med muligheten for å fortsatt stoppe skulle en sylinder eller rør ryke. Gitt att jeg får tak i en PDWA valve og en master sylinder med 2 uttak, vil dette passe i den orginale pedalboxen? M.
  6. Clark Kent

    Mercedes diesel i Serie 2a

    Fikk i dag positivt svar om ombygging til mb diesel. Ingen krav utenom att bilen ved kontroll må tilfredstille de krav som gjaldt da kjøretøyet ble registrert første gang i norge. Da er det bare å begynne å lete etter delebil.. M.
  7. Clark Kent

    1974 S3 clutch

    Girkassen er vel egentlig en konstruksjon dem arva fra rover fra 30 tallet... Jeg har "hørt" att opp til 120hk, er no worries med orginal oppsett. OM617 med turbo hadde vel 125 som ny.. Så spørs det hvor mye som er igjen. Jeg har ennå tilgode og se en 617 med turbo som virker optimalt.. ( og jeg har hatt en del av dem).. En annen ting å tenke på, hvis du skal ha den versjonen med turbo, er att mercedes aldri har levert dem til manuell gir. Noen sa til meg en gang att det er noe balanse issues pga den er satt opp for automat, men husker ikke mer av den samtalen.. M.
  8. Clark Kent

    1974 S3 clutch

    Spennende! Jeg valgte OM616 (240d) pga den er lettest å få plass til og omtrent identisk orginalmotor i vekt, str og ytelse! Venter fremdeles på svar fra tilsynet. Her er link til en som har satt i 240D : http://www.seriestrek.com/engine.html Og etterhvert ble det en 300D på han og: http://www.seriestrek.com/109.html M.
  9. Clark Kent

    1974 S3 clutch

    Det gjør det! Hvis det er interesse kan jeg vel få scannet og distribuert den ila neste uke? Usikker på opphavsretter og sånt, så kanskje greit å utveksle i mer privat rom, pm eller mail? M.
  10. Clark Kent

    1974 S3 clutch

    Hei. Jeg har kjøpt adapter av SMT i sverige. Kom vel på 3,5k. Hentet den sjæl på harrytur i strømstad (poste restante) Fulgte med lager. De anbefaler og bruke trykkplate fra mæsj. Går og venter på svar fra tilsynet om godkjenning. Skal ha inn en 240D. Hvilken motor skal du ha inn? Har du fått godkjenning? Lager du motorfester sjæl? M.
  11. Clark Kent

    Wheel stud S2a

    Da kjører jeg med det som det er nå og ser hva som skjer, løsner det så får vi heller bytte plata som holder studdene. En kompis av meg har en S2a 70mod og han har splines bolter, så virker som skillet går på suff G midt i 69 året ish.. MEN, nå er jo LR kjent for att de som regel brukte opp det de hadde liggende på hylla når noe nytt kom.. En annen ting, hvorfor er det en større bolt på hvert hjul på bakaksel? Er fremdeles 1 1/16 - 27mm mutter, men bolten er større. En på hver side.. M.
  12. Clark Kent

    Wheel stud S2a

    Og nå fant jeg selvfølgelig den jeg skulle hatt... Ser ut som skllet går ved suffix G/H, early G.. Confusing... Er det noen mulighet til å redde dagen, eller er det kun nytt nav/ monteringsplate som gjelder? M.
  13. Clark Kent

    Wheel stud S2a

    Hei. De skal være skrudd inn ja! Problemet er att alle bytte wheels studs er med splines, som jeg la ved bilde av. Er det en mod som kom på senere nav? Snakket med en kompis om det tidligere, og han mente det var splines som var riktig.. Jeg mener det er mulig å "modde" studden ved å feks slipe borte ørene på hver side av endestykket så den passer inn i sporet på navet. Er en uerfaren nav'er så lurer fælt på hva som er riktig her siden delene jeg får er med splines... M.
  14. Clark Kent

    Wheel stud S2a

    Hei. På min S2a -69 manglet det en wheel stud på framaksel. Denne kjøpte jeg hos Paddock. Den som jeg fikk passer ikke helt med hjulnavet på min. På min er det gjenger på nav-festedelen. På den jeg fikk av P var det splines.. Ifg P passer denne til serie 1/2og2a Jeg har foreløpig banket den inn, men den går ikke helt inn pga ett dypt spor på innsiden av navet, og denne nye wheel stud'en er helt rundt i endestykket. Men den går langt nok inn til å få på 90% av mutteren. Alternativet er å moddet hodet med vinkelsliper så den går helt inn fra baksiden, for å hindre att den eventuellt drar rundt når en strammer. Noen suggestions? M.
  15. Clark Kent

    Land Rover legokopi?

    Hva er dette? Noen som har sett noe lignende før? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43286248&searchQuery=Land+rover
×