Gå til innhold

LileLinda

Medlemmer
  • Innlegg

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Female

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arendal

LileLinda sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Ok, selv om den er knukket helt inne ved bremsekraftforsterkeren? Ps. Du har løsninger på alt, du :)
  2. Da man skulle ordne noe i motorrommet på bilen min, knakk dette røret eller denne slangen. Den går til bremsekraftforsterkeren. Er det noen som vet hva denne delen heter?
  3. Takk for medfølelse, jeg hadde bare hatt bilen i 10 mnd... Ja, stolpene er skadet. Jeg hadde over 1000 visninger på annonsen de timene den lå ute. Den ble fort solgt og jeg fikk prisen jeg hadde satt. Ny bil er kjøpt, oppgradert til diesel automat, som står i garasjen og blir reparert av gubbisen fordi rørledningene til Egr- ventilen er knekt tvert av.........
  4. 6/8- 15: gubben skrudde ting fra hverandre og fant at disse to rørene ( se bilde) er knekt tvert av.... Den ene er sveiset, den andre kommer straks fra BMW og EGR- ventilen skal blendes, etter at jeg har lest mye om dèt blant annet på forumet ...
  5. Bilen min ble rygget på og ødelagt for maaaaange tusen kroner. Jeg har nå lagt den ut på Finn.no som delebil. Jeg legger den her også, i tilfelle noen kan være interressert i den. Har fått mange henvendelser etter at annonsen har ligget ute i bare 30 min., men det er folk som ikke har lest annonseteksten ordentlig. tror jeg.. FINN-kode: 62604664
  6. Nei, det gjør det ikke. Hadde rikelig med olje for 50 mil siden og har fortsatt det. Det er bare noen få flekker på et døgn som ligger på bakken og enkelte dager ingen flekker.
  7. Jeg har nettopp kjøpt min tredje Freelander, da bil nr. 2 ble rygget på av en traktor med tilhenger og skadet for nesten 100 000kr. Jeg har hatt to bensinbiler, nå kjøpte jeg diesel med automatgear. Dumt......... Ferietur fra Arendal til Gøteborg gikk greitt helt til jeg skulle svinge av i Gøteborg. Jeg hadde stort sett kjørt med cruise control og alt virket utmerket... Da jeg bremset ned og kjørte opp en liten bakke, hørte jeg at motoren bråket som en traktor og bilen ville ikke kjøre så fort som trykket på pedalen tilsa. Den bråker litt mindre når cruise control er koblet inn, men jeg biter tennene sammen når den skal gire, for det høres ut som om bilen er iferd med å ta av fra rullebanen...... En mekaniker som tittet raskt på den, sa at grenrørsforpakningen lakk. Han kunne ikke fikse og det kunne heller ikke de tre neste verkstedene jeg var på. Jobben tok tid og ingen hadde deler. Jeg skulle bare være der i to netter.. Jeg var også hos Land Rover, som trodde diagnosen kunne stemme (det ble tittet raskt, eller de hørte på min forklaring om lyden og kraften). De mente jeg kunne kjøre hjem igjen, men med litt lavere fart enn jeg hadde hatt dit. Jeg kom meg hjem og etter en kikk oppi motorrommet, ser vi at det er olje på veggene på motoren. Mannen min har blitt knallgod på skruing av Freelander bensin, men har ingen erfaring med dieselbiler. Så her står vi.. Jeg tok bilder og på det første bildet, er det svart olje på veggen og innunder der nøkkelknippet ligger. Det er også olje innunder på venstre side. Vi ble litt skeptiske til om det bare er eksoslekkasje ved grenrørsforpakningen. Er det noen kloke hoder som har greie på dette? Jeg har kjørt 50 mil siden bilen tilta, men ble litt engstelig da jeg så oljen. Det lekker litt under bilen også. Jeg kan jo sette den på verksted, men jeg har hatt bilen i 2 uker, så vil helst unngå det enda..
  8. Fant dette bildet på nettet, her vises sikkert delen sammen med den delen den hører til..
  9. Jeg takker for tilbudt hjelp og sier CASE CLOSED :) Det er jammen meg mange fantastiske mennesker her inne!!! Tviler på at andre bilmerker har samme samhold, hjelpsomhet og velvillighet som Land Roverne...
  10. Jeg lurer på om det finnes noen som kan hjelpe meg med å fikse noen ting på bilen min. Jeg skal operere en av skuldrene i morgen og kan ikke kjøre på ca. 4 uker +/ -, så det kan tas over litt tid. (Får transportert bilen med sjåfør.) Jeg får allerede hjelp til: - Å bytte 2x stabilisatorstag foran + styrestag. - Å tette baklukevinduet for vannlekkasje. Jeg trenger hjelp til: - Å få sentrallåsen til å fungere igjen. Så en tråd her inne om noen rosa ledninger som kan være årsaken til at bare èn av dørene går opp når jeg låser opp. Det klikker i alle dørene, men knappen spretter bare opp på èn bakdør. - Å montere nytt bagasjehåndtak + få skiltlys til å lyse igjen etter at ledningene har dinglet løst i ett års tid. - Å skifte frontlykter. - Å sjekke bilen for andre ting jeg ikke vet om. (har hatt EU- kontroll, han mistenkte en lekkasje, muligens olje, han syntes motoren lagde rar lyd. Jeg syns bare den tikker kanskje pga. gammel olje, men jeg vet ikke bedre..) - VCUen må tas, hele akslingen under er skrudd av, men jeg mangler en del til dette. Ingen hast her, for jeg har aldri hatt 4WD på den, så jeg klarer meg uten også. Jeg vil helst at noen som har skrudd disse bilene før skal gjøre det, derfor spør jeg her inne før jeg evt. må ta den på verksted ¤GRØSS¤ Jeg bor i Arendal, men kjører gjerne et stykke for kyndig hjelp..
  11. Ok, tusen takk. Jeg gikk inn på den linken, men jeg vet ikke hvilke (n) jeg trenger. Kan du fortelle meg det?
  12. Roy: Takk for at du svarte på denne, den er fortsatt aktuell, da jeg kjører uten 4WD enda.. Delen som er ødelagt, (ikke akslingen, men den som ligner på universal joint, men ikke er lukket på toppen av hver utstikker) sitter på akslingen som går fra girkasse til VCU. Det ligger bilde av den lenger oppe i tråden.
  13. SOLGT!!!!!!! Yes, thank you very much Har googlet og sitter faktisk og venter på en tlf fra noen fordi jeg ville ha lykter som de kan garantere at reflektoren ikke er gåen på.. Sender PM.
×
×
  • Opprett ny...