Gå til innhold

mr.Olsen

Medlemmer
  • Innlegg

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nøtterøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

mr.Olsen sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Takk for svar Martin. Kan man få tak i Bosch sensor som passer til GEMS motor? Så litt etter det, ser ut som bosch utgaven har en annen form.
  2. Det der er bra Christianvig! Jeg har brukt Grom i BMW flere ganger og det er overraskende enkelt. Kan du fortsatt bruke ratt-kontrollene til å skifte sang og volum? På BMW så brukte man ratt-kontrollene til å ta og legge på telefon også. Hvis du koblet opp mikrofonen fra grom'en da.
  3. Holder på med en passe stor ovehaling av P38'en for å få godkjent 2 nye år på veien. Bilen har gått rett over 290.000km nå, så det er jo litt av hvert å ta tak i, men det er bare koselig å skru Range Rover. Jeg sliter med å få bilen til å starte og gå skikkelig på tomgang, er veldig tungstartet og holder dårlig tomgang. Det er jo ikke første gang dette skjer på de 8 årene jeg har hatt bilen :-) Byttet LMM for 4 år siden og den har vært ok til nå, så jeg tenkte det var LMM igjen, bestilte ny og skiftet, men den er bare marginalt lettere å starte, stopper fortsatt tidvis på tomgang. Har retsatt adaptive verdier i ECU etter bytte. Jeg begynner å mistenke at de uorigniale LMM'ene er av dårlig kvalitet, at de ikke funker når de er nye en gang. De originale SAGEM sensorene koster skjorta, sikkert fordi det er restlager etter originalproduksjon eller noe. Har sjekket, plugger, pluggledninger, veivaksel sensor, bensinfilter, tps, stepper motor og EVAPS ventilen. EVAPS ventilen var gåen, så den byttet jeg, fant en VAG ventil med samme plugg. Det er først når jeg kobler ut LMM at den starter tålelig bra, etter det jeg har skjønt så forstår ECU'en det og kjører på noen forhåndslagrede verdier. Så da er jeg fristet til å konkludere med at det nok en gang er LMM'en, er det mulig? Hvor kan jeg få tak i en LMM som er litt mer pålitelig? Ser noen selger Lucas til en ok pris.
  4. Endte opp med å kjøpe fra airsuspension.no, som lafterolf foreslo. Spurte om de kunne lage en pakkepris for alle 4 belger, og det gjorde de, 11.000 for alt. Det var litt over en ukes leveringstid siden de ikke lagerførte gen 3, men godt levert like vel :-)
  5. Takk for svar ottahol. Vet man kunne bestille rett fra nettsiden før, men ser ikke ut til at det går lengre.
  6. Jeg forsøker å få tak i Arnott gen 3 luftbelger til p38. Ser de har forandret forhandlersystem. Så at mekonomen stod på lista over forhandlere, Var innom og hørte med de men, de selger ikke gen 3 belger. Hørte med EWS også, han selger ikke Arnott. Er det noen som kjenner til forhandlere i Norge som selger gen3?
  7. Flott arbeid Brage! Ikke feil med en skinnende ren v8er på motorstativet. Spørsmål, har du løftet ut motor med en gjennomsnittlig elefant? ser du har demontert radiator, det vil gi litt ekstra klaring. Skal ta fatt på noe tilsvarende om ikke så alt for lenge, og kan se for meg at det blir utfordrende å få nok høyde med elefant.
  8. Historien gjentar seg. Byttet lambda sonder og fylte 30% E85, og co var godt innenfor. Er meget fornøyd med EU-godkjent bil. Fant til slutt VIN nummeret under noen lag skitt, det stemte også, ikke dårlig.
  9. Interessant Tiopet, meget! Får håpe mye sonder gjør susen, luftfiltetet er også nytt, åpent K&N. Statoil'en like ved har e85 så det skal prøves, prøver med en beskjeden blanding først
  10. Takker for svar! RangaRn, godt å høre at flere har vært borti samme problem. Har et fuelfilter liggende, bare lurer, hvordan kan det spille inn på avgass? Håvard: Har også lest at det skal være, der men kunne ikke se noe der, må kanskje skrape litt for å se? Tiopet: Hehe, går det, seriøst? Vet ikke om det er kaldstartsystem på disse. Steppermotor er det, men trodde den var for å opprettholde tomgangsturtall. Kontrollen ble tatt med varm motor.
  11. Holder på å få EU-godkjent Range Roveren men, har ett problem jeg ikke har fått løst ennå. Avgassen CO ble målt til 5-6%, så noe er ute å kjører... Det er her snakk om 4.6'en med SAGEM injection. 1997 mod. Synes ikke forbruket er så mye høyere enn forventet. Klarer ned mot 1,5 på langkjøring og 2,0 i Oslo. Har for noen måneder siden byttet toppakninger, byttet også plugger og pluggledninger samtidig, Har skiftet ut hele eksosanlegget nå for et par uker siden. (alt fra manifold og ut). Byttet luftmassemåler etter feilen ble påpekt på eu-kontroll, men hjalp ingenting fortsatt co på 5%. I og med at jeg har gjort alt selv så er vel sjansen for at jeg har bommet et sted definitivt til stede... Slik jeg tenker er det bare 1 ting som står igjen, lambda sonder. Disse ser ikke voldsomt gamle ut. Hadde de ute da jeg byttet eksos, eneste jeg kunne se var at det var en del sot på de. Har bestilt nye, som kommer til uken, men er veldig usikker på om dette vil hjelpe. Noen andre som har noen ideer? Noen måte man kan vite om det er ok utenom å dra til et verksted? Og... Hvor i alle dager er VIN-nummeret på rammen? Har lett en del, men finner det ikke. Myndighetene er dypt bekymret...
  12. Noen som har en (tett) blokk liggende her i Norge da?
  13. Ja, det må være de samme! Måtte lese litt rundt. Fant flere historier som denne. http://www.rangerove...eeping-sub.html Man kan koble høyttalerutgangene rett på forsterkerene. Ser ut som de fleste som har forsøkt med line-out RCA har fått problemer med støy og volum. Dersom man vil dempe volumet kan man sikkert lage de kretsene med noen motstander, eller bare droppe de og heller ha litt mindre volum å regulere på. Eller som Tore sier, få tak i en spiller med litt mer beskjeden utgangseffekt. Hehe, da vet jeg hva jeg skal gjøre med det nexxia settet, Klippe kontakten og skjøte det opp mot en som passer iso høyttalerkoblingen, og skjøte subtilkoblingen til en av de andre.
  14. Jeg sjekket ut de elektriske skjemaene (i RAVE manualen). Som Tore nevner, skjemaene er helt like for både 1996 til 1999 og 1999 og utover. Men, det står ikke noe om hvordan signal som går, om det er RCA (line-out) eller om det er høyttalersignal. Jeg fikk det tross alt til å virke, fikk lyd, kunne fint høre på men, litt for lavt for min smak, dvs noe unna original-spilleren. Og støy (et problem som i alle elektroniske sammenhenger er vrient å finne kilden til). Det ligger ikke noe "power" bak en RCA utgang, det er kun et analogt signal. Hvis man leser den tekniske siden til nexxia står det jo nevt at clarion spilleren kan være vanskelig å bytte ut. Har sett på de kretsene man kan lage med noen motstander og det er for Alpine radioen. Skulle ikke forundre meg om det er to forskjellige dørforsterkere ute å går, en av typen som Tore har og en av typen Som Fred Ivar og jeg har
  15. Hei! Har samme bil som deg og kjører i samme område til daglig som deg. I kø er jo fobruket fenomenalt, men det er til å forstå... Kan kjenne meg igjen i de tallene du nevner. Kommer jo veldig an på kjørestil. Jeg har nylig byttet plugger og pluggledninger, hjalp litt på forbruket. Har fått den ned i 1.3 på langkjøring mot normalt 1.5 ca... og ligger rundt 2.0 på oslo-kjøring. Dårlige lambda sonder kan være med på å dra opp forbruket. Ser ut som mine er byttet for ikke så mange år siden. Luftfilter kan du jo også sjekke.
×
×
  • Opprett ny...