Jump to content
LRforum

minim

Members
  • Content count

    495
  • Joined

  • Last visited

About minim

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen
  1. Ews

    Åpent før eller senere
  2. Vurdere L322

    Du startes vel en slik tråd en gang i måneden omtrent. Fellesnevneren er at girkassa raser ellers er det en bra bil. Siden du er på jakt etter tdv8 eller bensin så unngår du vel de største girkasse problemene også om jeg ikke husker feil.
  3. Endelig P38 - Nye utfordringer

    Har stått stille lenge nå her. Fått brukt bilen litt, men det har også dukket opp noen nye feil :/ -EAS status quo. Justerer seg opp og ned enda, ikke fått tid til å se mer på det, men neste steg er å klippe opp skjøtehylsene i venstre fotbrønn og lodde dem slik som jeg gjorde med alle kablene på høyre side bare for å være sikker på at det ikke er noe der -ABS har igjen begynt å gi feil på front left sensor short to another sensor. Resatte feil, kom tilbake, byttet ECU til den gamle jeg hadde og feil kom tilbake etter noen mils kjøring. Så da er det vel noe på bilen eller så har begge ECU samme feil. Venstre sensor forran er byttet sammen med komplett aksling så det er ikke feil der. Har trykket inn sensor igjen og har kjent at kuler er i orden. Ikke hatt tid til å feilsøke mye enda.. Skal ta ut sensor å se inn hullet, men nå tror jeg ikke ringen kan være ødelagt igjen. -Kaldstart når det blir et par minus og kaldere er helt håpløst. Sikkert bare et par glødeplugger som virker så får få unna en bestilling på nye glødeplugger i dag. Noen som har forslag til hvor man får fatt i til OK pris? I england får man slikt til gibort priser, men her ser jeg at Bosch plugger kommer på 250-300kr/stk noe man omtrent får et helt sett for i england. Er det virkelig så stor forskjell?
  4. P38 2.5 dse starter ikke

    Kan du ha vært bort i noen sprø slanger slik at du har laget en luftlekkasje/diesellekkasje? Den blir vrang å starte med luft i systemet.
  5. Før du selger eller kjøper bil privat...

    Jeg syns teksten på side fire i kontrakten til Forbrukerrådet er fin. Har ikke brukt deres kontrakt, men den biten om at man fraskriver seg retten til å gjøre en mangel gjeldene er fin. Jeg gjør det ikke for å være urimelig på noe og opplyser om de feil som er, men på en gammel bil kan det skje ting man ikke kunne vite om. Det skal normalt ikke være noe som går på selger, men har man kontrakten klinkende klar på det punktet så blir det ingen diskusjon etterpå heller. Kontrakt forbrukerrådet Sakset fra kontrakt: «Det følger av kjøpsloven § 19 at det kan foreligge mangel ved bilen selv om bilen er solgt «som den er». I en kjøpsavtale mellom to privatpersoner kan kjøper fraskrive seg retten til å gjøre mangler gjeldende etter kjøpsloven § 19. Dersom kjøper ønsker å fraskrive seg alle rettigheter til å gjøre eventuelle mangler ved bilen gjeldende overfor selger, må partene skrive følgende tekst i feltet under: «Kjøper fraskriver seg retten til å gjøre mangel gjeldende etter kjøpsloven § 19.»»
  6. P38

    Brand new block from dunlop. No old parts at all.
  7. P38

    Har samme som du beskriver nå tror jeg på min. Den pendler opp/ned en del og tror ikke at den finner høyden sin selv om det egentlig er ganske bra. Har bytta driver pack og ventilblokk som nevnes over her uten at det hjelpte..
  8. P38 med V8 bensin og gass

    Luftfjæring kan også være en utfordring over tid!
  9. Disco2 prisantydning

    Å ha på noe er ofte bedre enn å la det skure. Synst nå det ser bra ut jeg
  10. Setevarme p38

    Kan sprette opp setene og lodde sammen mattene der det er brudd. Ganske vanlig at de ryker etter et par års bruk. Landrover kvalitet
  11. Endelig P38 - Nye utfordringer

    Leste faktisk det arket der, men kun fordi det lå i pakken Der står det faktisk 5-6bars arbeidstrykk og 10bar maks. Jeg lå vel mellom 6-8bar siden jeg kjørte maks ut fra kompressor. Som jeg var inne på prøvde jeg meg ned i 5bar, men den sprøytet så dårlig da. Hadde sikkert ikke varmet godt nok på NASen heller. Men det kom nå litt på bilen også så det ruster vel ikke med det første.
  12. Endelig P38 - Nye utfordringer

    Har du prøvd å ta en loggerunde? Hadde vært morro å sett om det er likt på din. Lurer fælt på hva det her kan være. Er ganske tom for ideer nå, men det kan jo være noe som blir dårlig i reguleringskretsen på ECUen om den baserer seg på kondensatorer som tørker ut eller lignende som "aldres". Det er det eneste jeg har kjøpt brukt og nå er jeg igrunnen like langt med den teorien.. Nei jeg har ikke gjort det. Jeg har et på vei i posten fra kina så har ikke stresset med å få tak på det. Hva var løsningen for din del når du fikk den til å ikke droppe ned så mye? Mulighet1, Den siger ikke når jeg parkerer den over lang tid nå etter jeg satte på ny ventilblokk. Den gjorde ikke det før jeg overhalte den gamle blokka heller så jeg har utelukket lekkasje egentlig. Har likevel godt over med zalovann for å sjekke uten å se noen lekkasjer. Mulighet2, når jeg sitter å følger med med bilen på tomgang så ligger den å forsøker å justere hele tiden selv når den er 1-2bit unna "target" høyde (1.5-3mm) og da overskyter den litt hver gang. Ser ofte at den justerer begge fremme f.eks selv om en av dem er veldig nært/helt på "target". Dette gjør at den konstant ligger å jobber når den er parkert, men da med mye mindre opp/ned bevegelser enn når jeg kjører. Jeg har feilsøkt ganske mye på høydesensorene og føler meg trygg på at de rapporterer korrekt høyde tilbake igjen. Har egentlig fryktelig lyst til å prøve en "known good" styreenhet for å se om det kan være den som du sier. Skikkelig irriterende at jeg kjøpte en brukt en til akkurat det så kan jeg på en måte ikke utelukke den heller. Mulighet 3: Lurer på å sjekke de ledningene som er skjøtet med krympehylser (typen som varm-krympes). Det KAN jo være at det har kommet fuktighet inn i disse og at det er dårlig kontakt i skjøtene. Jeg loddet hele connectoren på andre siden av bilen så skader kanskje ikke å ta seg en kveld der å få utelukket ledningstull ja. Mulighet 4: Skulle gjerne likt og visst hva "en eller annen grunn var" Tror du har rett i det. Skal se om jeg får laget til en breakout kabel på ECUen og koblet meg til slik at jeg kan logge ventilutganger forran og sensorer forran for å prøve å forstå hva som skjer. Kan logge på oscillioscopet med noen hundre målinger i sekundet så burde det vise hva som skjer. Tusen tusen takk Wildrover, MartinM og Agrostar. Alt hjelper av slike tips og får nøtta til å kverne. Får sove litt på det og se om jeg får motet meg opp til garasjen igjen snart. Lanolin behandlet hele bilen i går så nå står den til tørk. Jeg ble også veldig godt behandlet selv siden jeg kjørte maks trykk (6-8 bar) rett i pistolen og ikke 2.5-3bar som JokerS30 fortalte at han kjørte Det var lanolin overalt til slutt..
  13. Bytte girkasse l322

    Nei X5 har ikke det.
  14. Valg av klokke

    Heh, det er noen likheter der ja
  15. Valg av klokke

    Vi er alle forskjellige Syns Submariner er en skikkelig allrounder og at den er solid er det ingen tvil om. Min go-to klokke uten tvil! Jeg skrur nok langt over gjennomsnittet på hobbybasis og opplever ikke det som et problem. Har også en jobb hvor mye av tiden er «i felten». Jeg svarte bare det jeg tenkte som var solid og holdbart, men ser at ikke alle er enige i det og skal spøke med det. Siden mange tydeligvis henger seg litt opp i pris. Jeg bemerker meg at mange i dag kjøper en telefon til 6-10000kr som varer 1-2år uansett yrke. Den er nærmest verdiløs etter de to årene og har knapt bruksverdi engang siden de ikke utskiftbare batteriene ryker. Jeg kjøpte min submariner for 11-år siden for i overkant av 20k mener jeg det var. Den er fortsatt like fin, har kostet på en service og en til er snart for tur bare for å holde den i god stand. Jeg kan fortsatt få igjen minst det jeg ga og kanskje litt til selv med service kostnad innregnet (ikke at det er noe mål). Den har blitt brukt mye på jobb og på arbeid på gården/garasjen privat. Jeg syns ikke regnestykket ser like ille ut som den på telefonen. Bruksverdien er like høy som når den var ny og det er den nok om 10 eller 20 år til også
×