Jump to content
LRforum

sondre b

LRF Society
  • Content Count

    1,161
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About sondre b

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stathelle
  • Interests
    Alt som sier Brom. Bil. båt, Traktor. Spesielt diesel. Turer i skog og mark. Et glass rødvin.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stathelle

Recent Profile Visitors

1,262 profile views
  1. Utrolig kuul den camperen din leiohel
  2. Har hatt D2 både med automat og har nå samme bil med manuell kasse. Helt enig at bil med automat kasse går billigst i 4 lockup lavest mulig hastighet. Med manuell er det en helt annen verden da triller man lett i 60 på femte. Det betyr at man kan styre turtallet på en helt annen måte med manuell som igjen gir utslag på forbruket. Rimelig i drift blir disse bilene aldri med et så lite aerodynamisk karosseri og type girkasse de er satt opp med. Pluss i utgangspunktet for lite effekt i forhold til vekt.
  3. Bolten skrudde seg så langt ut at tannhjulet flyttet på seg og mistet inngrep i akselen til oljepumpa. Resultat: jeg mistet oljetrykket. Slo av motoren tvert da jeg hadde stoor mistanke til hva det kunne være. (motoren overlevde uten skavanker) Bolten var skrudd til på moment og alt ting. Det var nok det at jeg ikke hadde gjort reint nok da jeg satte inn den nye bolten med gjengelock. Var særs nøye med dette på neste runde. På den D2èn jeg har nå skal det ikke være byttet oljepumpebolt og den motoren har 326000 km på teller`n. Er i sterk tvil om jeg kommer til bytte den/lime den eller ikke.
  4. Det er jo godt for "sjølfølelsen" å ha byttet den bolten. Ikke for å skremme noen her men. På min forrige disco 2 med td5 løsnet denne nye oppgraderte bolten med slikt gjenge lim på etter en stund. Det er mer gjenger i akselen enn bolten er lang. jeg endte med å sette inn en lenger bolt, limt med locktite. Først gjorde jeg skikkelig reint med aceton.
  5. sondre b

    Rune"s biler

    Den ser det ut til at det ikke har vært fyr i
  6. Ja ja hjelper seg nå PåskeOverlanding i Telemark: Stort nærmere vannet kommer man ikke Telemark i sin flotteste påskeprakt. Birtedalen Fyresdal Kabelferge. FF...
  7. Dette må bli et solid takstativ Gøy å lage det sjøl da
  8. Da har det skjedd litt igjen. Byttet MAF sensor og fått montert amerikanske lastebøyler, solpanel, regulator etc. Også rigget doningen for tur. Gammel ut ny inn. Limte solpanelet på taket her jeg. Mppt regulator ble plassert her. Og batteriet her. Det er for å drive kjøleboks og lade tuppedingser etc. Uavhengig av bilens el-anlegg. 15 kg veide disse lastebøylene med emballasje. Solide saker. Tåler 225 kg. Kuttet noen slangebiter i to og la i takrenna under lasteføttene, som ikke hadde noen form for "polstring" Straks klar for tur FF...
  9. Flotte bilder. Tur tid nå
  10. Ups Den hadde jeg ikke sett før. Bra stikkakslene hadde klart seg da.
  11. Det så ut til å være en god løsning
  12. Så at det var nevnt kompressor lenger oppe i tråden her. En slik kompressor fra volvo penta Kad 42 eller 43 funker nok.
  13. Jeg hevet min forrige D2 med 40mm (heveklosser) run baut. Blir vel om lag som 40mm heving med fjerer. Bak måtte jeg inn med lengre dempere, De originale "bunnet" i f.eks fartsdumper (ble for korte)
×
×
  • Create New...