Jump to content
LRforum

sondre b

LRF Society
  • Content Count

    1,353
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About sondre b

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stathelle
  • Interests
    Alt som sier Brom. Bil. båt, Traktor. Spesielt diesel. Turer i skog og mark. Et glass rødvin.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stathelle

Recent Profile Visitors

1,559 profile views
  1. Godt når man finner ut av det
  2. Trykk målere , er vel sensorer vi da snakker om? Ikke runde instrumenter til å lese av.
  3. Stemmer det jorgenht. På vei hjem fra dagens tur i finværet
  4. Ikke bare det, men for å kunne benytte HDC (hill descent control) må man ha denne bryteren.
  5. Det er lov å si jæskla bra vel.
  6. Har du kjørt diagnose på den? Er det en diesel motor levert av BMW denne?
  7. Bra du fant ut av det Med andre ord en gladnyhet, i disse litt dystre tider
  8. Takk for det. Planen er å få dekka over på ZU felgene etterhvert. Har et sett sort blank med 265 dekk på. Altså kryssbytte. Slike:
  9. Med en kropp som funker sånn passe igjen, kunne Discoen få litt stell. Overhalte bremsene bak med nye pakninger, stempler og luftenippler etc på calipere. I tillegg nye skiver. Fikk også på en mental " propp " på baksiden. Ling long dekka kjøpt tidligere, har også fått felger. Planen er å få disse dekka over påZU felgene og General Grabber Over på disse etterhvert , tror jeg FF...
  10. Har du strekt belgen helt ut slik lafterolf sier? Blir som regel hull helt inne i folden på belgen. Slipp ut lufta , løs belgen nederst , strekk ut ,pump opp og bruk såpevann.
  11. Det skal ikke være festet noe annet til denne mutter nr: 16. Feste til EGR rør/kjøler er midt framme på motoren.
  12. Eller en Disco 2 med tdi: D2 med 300 tdi
  13. FPR : fuel pressure regulator. Ligger i bakant av motor, bak innsugsmanifold. TD5`en er en pumpedysemotor. Dysene med hver sin pumpe ligger under toppdekselet. Disse er elektronisk styrt fra ECU og har eget ledningsnett. Det finnes ingen dyserør/ koblinger. Det er kanaler i toppen hvor dieselen går men er innom denne FPR`en, og en dieselkjøler som sitter under innsugsmanifolden Har vært borte i at koblinga mellom engine harness og injector harness har vært dårlig. (Sitter i forkan av innsugsmanifolden.) Er det koblet på en tuningboks på motoren kan denne være koblet på her eller på ved ECU. Ta en sjekk. Dersom du ikke får kontakt med ECU med rett diagnoseværktøy sjekk ledningsnett. Koblingsjema/ ledningsnett skal være å finne på nettet.
  14. Du får vel ikke start med en annen ECU dersom ikke injektor (dysene ) kodene er programmert inn.
×
×
  • Create New...