Jump to content
LRforum

sondre b

LRF Society
  • Content Count

    1,382
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About sondre b

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stathelle
  • Interests
    Alt som sier Brom. Bil. båt, Traktor. Spesielt diesel. Turer i skog og mark. Et glass rødvin.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stathelle

Recent Profile Visitors

1,753 profile views
  1. Må bare bli bra detta. Forbaska at det skal være så mange rustfeller rundtomkring
  2. Dysene er merket med kode og tall. Dyse 1 er ved registeret , så går det bakover med 2 ,3 ,4 ,5. Skal monteres slik og kodes slik. Ikke etter tenningsrekkefølge. Husk også at dyser med sort topp er for 10P motor og grønne for 15P motor.
  3. Blir knallbra detta. Ser det er en del som maler i stede for å lime opp stoffet. Kjempefordel , da er man jo kvitt taktrekkheng
  4. Problemet på disse er vel lekkasje fra oven. Vann renner ned fra takluker , inn i toppen av frontrute/utett lim (sprekk i metall ved takrenne frontrute), rust oppe i toppen der. Følger gjerne ned langs A stolpe og ned på gulv. Tror dette er mye skylda i rusta innvendig i gulve på D2. Doble plater nede i mellom gulv og torpedovegg er heller ikke optimalt dersom man uheldigvis får lekkasje. Salta veier gjør sitt spesielt på understell og ramme bakre del. Er nok en del med D2 som har mer rust i kaross. enn de er klar over. F.eks Innerskjermer , nede bak lister frontrute, gulv
  5. Du må programmere inn dysene i ECU èn . Hver og en har sin unike adr. Meget enkelt med Nanocom, hawkeye etc. Sveisejobben blir bra (kjenner meg igjen )
  6. En service i dag med olje og div. filter. Som alltid blir det jo litt søl. Denne gangen tråkka jeg oppi bøtta med spillolje Resultat: 8 pluss liter utover. Enda godt man var bestykka med høye slagstøvler Diffen bak har også fått på en slik beskyttels dings. FF...
  7. Se der ja. Blir bra Ja altfor mange doble og tripple rustfeller på de fleste biler.
  8. Kommer litt ann på hvilke årsmodell du har. Fra 2002 er det vel , kan man tune via diagnoseporten (OBD) Da skal ECU`en være merket NNN........ Før 2002 (ECU merket MSB.....) må man fysisk åpne ECU`en og ta ut epromen (chippen) og lodde inn en sokkel. Da kan man sette inn ny remappet chip. Har MSB ECU men sokkel var allerede på plass . Koster sånn ca 2k dinarer. Jermund: Har jo en ECU til som jeg har programert opp mot dysene i bilen. Ryker den jeg har nå vil jeg hive inn denne ecu`en og tuningbox/ boostbox. Kjekt å ha på hylla sånn sett.
  9. 241 eller 242 eller ikke. Man vet aldri hva som dukker opp Helt voksen blir man tydligen aldri helt. Kom i dag i posten en liten chips fra GB og Boosttune - BPS garage. Stage 2 med boost mod. ( ingen boost boks,) Funket knallbra sammen med uoriginal eksos, modda luftfilterboks, EGR borte vekk seff. stor intercooler og høyere ladetrykk. Slik burde TD5 ' en gått originalt. Bitte lille hjernen Bort med boost box FF...
  10. Disco ruster ja . På de samme stedene. Man får jo outer sill (halve gulvet og kanalen) til disse. Deler til innerskjermer fåes muligens bare originalt. Outer sill
  11. Antagelig kjørelys rele(er). Er normalt krympet inn i en krympeplast og henger sånn halvløst under rattet.
  12. Satt og så på bilder av gamle Discoen , da oppdaget jeg noe litt artig. Se på skiltet av den gamle og den nye (gamle).
  13. Turbo blir glovarm ved belastning. Her fra en Cummins diesel
×
×
  • Create New...