Gå til innhold

morteym

Medlemmer
  • Innlegg

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge
  • Interests
    Skydiving
    Film/foto
    MC/Bil

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

morteym sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Jeg tror de fleste "testere" har prøvd utgavene med Dynamic Response, uten å teste de opp mot hverandre direkte? F.eks Top Gear. Der forklarte de hvor bra bilen funket på litt svingete veier, og at bilen nesten ikke krenget i det heletatt takketvære DR. Jeg har bare prøvd en RRS, og den hadde ikke DR. Jeg visste ingenting på forhånd, men ble rimelig sikker på at den ikke hadde det undervies, noe jeg fikk bekrefta etterpå (sto i utskrift fra service). Synes kanskje Volvo XC90 krenger mer til sammenligning (eneste SUV jeg har kjørt utenom). Det var kun Supercharged utgaven som hadde DR som standardutstyr. Hvis jeg skal tippe så gjetter jeg på at 1 av 4 eller 5 har DR kanskje? Er nok en del som ikke har peiling, delvis pga det er så mange andre uttrykk som HDC, DSC osv osv. i tillegg til at de er eier nr 2 av bilen.
  2. Selvfølgelig, en ekte brannbil! Jeg skulle bli brannbil når jeg ble stor, husker jeg Har riktignok røykdykkerkurs da så kan hjelpe til å rulle sammen slanger, he he. Men tilbake til topic
  3. Hehe, huffda Men altså, jeg tror de som ikke hilser tilbake har sett at noen hilser, man sitter jo ikke og ser inn i andre biler i trafikken hvis en ikke er bevisst på det. Jeg hilser når jeg kjører MC så jeg kjenner jo til fenomenet, bare uvant når det gjelder bil. Det er ikke noen hilseplikt mellom bmw m-biler for eksempel (har vært bmw-interessert i flere år). Hvis noen hilser så tenker jeg at de tror jeg er en annen person... Jeg så en splitter ny Defender (?) i butikken når jeg var på utkikk etter en RRS. Jeg kunne ikke tro det, hvem er det som kjøper noe sånt, tenkte jeg. Trodde dette var 30 år gamle biler - wtf! Etter at jeg begynte å lese litt rundt på forumet her så merker jeg at jeg begynner å forandre litt mening, jeg kan nå se at de har sin sjarm. Jeg kommer definitivt til å hilse tilbake på slike biler hvis det blir noe bilkjøp med meg. Hvilken aldersgruppe er det som kjører de respektive LR-modellene egentlig?
  4. Jeg tviler på at folk som kjører RR Sport (og andre nyere LR) har hørt om dette med hilsing engang. Eldre biler er jo for spesielt interesserte, så de vet om det. De har sikkert mer hjertet for bilmerket generelt enn den andre gruppen som kjører nyere biler. Samme gruppe som sikkert også vurdert andre SUVer fra volvo, porsche, vw, MB osv. før de gikk for en RR/Sport... Jeg kom over det forumet for å finne info om RRS så dette var helt nytt for meg iallefall. Men hva er egentlig greia med å hilse på alle Land Rovere? Skjønner når det er spesielle biler for da er man som sagt bilinteressert, noe man ikke nødvendigvis trenger å være for å ha RRS f.eks.
  5. Noen som vet hvor vanlig det er med Dynamic Response på norske RRS 2.7 2006 modeller? Dette var vel ikke standard på HSE i Norge? Eller ble det standard senere? Veldig få som lister det opp på finn.no, men noen har det. Tror noen knapt vet hva det er...
  6. Noen som vet mer om dette? Når vil det skje, og hvilke eiere står bak de respektive merkene? Lurer på hvilke konsekvenser dette vil få for RR i fremtiden.
  7. Interessert i å kjøpe Range Rover Sport ca 2006. Den må være HSE, Dynamic Response, fortrinnsvis sort inni og utvendig. Må være et fint eksemplar med full servicehistorikk og ikke altfor høy km-stand.
  8. Jeg vet ikke om det finnes ulike typer seter fra før av, men så at luxery-pakke hadde flere justeringsmuligheter på setet (i 2006). Har prøvd å sammenligne noen bilder, og det er noen små forskjeller på detaljene, men de ser nokså like ut bortsett fra skinnet som ser ut til å være i toppklasse i 2010-modellen da. Kan hende sømmene får det til å se ut som at det er bedre sidestøtter i 2010, men det er iallefall ikke veldig mye. Har kjørt med sportsseter i mange år, for ikke å snakke om Recaro PP (skinn) som står i M3n nå. Dette burde jo hete sport/komfort-seter, jeg har aldri forstått vitsen med flate seter! Det er jo så ukomfortabelt, spesiet i svinger.
  9. Jeg har prøvesittet en 2010 Range Rover Sport. Må si jeg er imponert over kvalitetsfølelsen og finishen, men nå har de jo oppgradert interiøret en del siden 2006... Jeg likte setene og sittestillingen ganske bra. Det jeg lurer på er om setene er de samme i 2006-modellen? (Bortsett fra skinnet, som jeg vet er oppgradert).
  10. Det er noen badguys i filmen "The other guys" som kjører en grå Range Rover flere ganger. Filmen er helt rå, kommedie.
  11. Ja, diagnoseutstyr er et must. Jeg kjøpte det til bmw 323 for å finne ut hvilken abs-sensor som var gåen, det er penger spart såogsi med en gang. Kom forresten på at dama har en Toyota Avensis kjøpt ny 07. Den måtte inn og overhales, det var en feil som gjorde at den brukte unormalt mye olje. Reparasjonen hadde kostet 40-60k eller noe sånt, hvis ikke det hadde vært for garantien. BMW M3 E46 har jo gode motorer, men de hadde også recall på noe i motoren som måtte byttes for å unngå havari. Det har også vært skrekkeksempler med subframe-"spjæring" bak, for å nevne noe annet dyrt. Dessuten har vel de fleste bytta både bremser, clutch og dynamo rundt 100k km... Jeg mener, det er mye som KAN skje med de fleste bilmerker enten det er porsche, bmw, LR eller toyota.
  12. MagnusUB: Så du følger med her inne og ja? Jeg har sett på D4, selvom den ligner en del på RRS så synes jeg egentlig at den har et helt annet uttrykk og image, spesielt pga taket. Så det må nok bli en RRS! Har du forresten DR (Dynamic Range) på din? Noen som vet om det var standard på HSE i Norge? Takk for alle svar her. Jeg ble veldig skeptisk når jeg kom over en del dårlig info, men tror nok bildet er mer nyansert likevel, så ser ingen grunn til å styre unna RRS selvom det er mye utstyr som en risikerer å måtte fikse på.
×
×
  • Opprett ny...