Gå til innhold

Elgen1976

Medlemmer
  • Innlegg

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hobøl
  • Interests
    Stisykling, trening, film, og sånne rare biler fra Sollihull...

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Holmlia

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Elgen1976 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. 8020, som i enduro type tråsykkel, ryggsekk og helhjelm?
  2. Her det mange fornuftige og flinke folk, som kan jævlig mye mer enn meg! (Ikke at det skal så mye til, er rimelig grønn på bil...) 1.6ish på mila, det kan jeg leve godt med, og som du sier, jeg kan kjøpe mye åtter-fludium for det en ombygging kommer til å koste! Ikke minst det med å få godkjent det var noe jeg ikke hadde tenkt på før dere nevner det her. Så det blir rustsveising, grundig service på motor og så er det nye målet å få den på veien igjen i 2020, som veteran og stasbil! Takk for hjelpen folkens! Håper mitt prosjekt tråden kan vekkes til live igjen snart! (Og da kommer det helt sikkert flere spørsmål) :P
  3. Takk for gode og fornuftige råd! Det jeg på sikt tenker er å kunne bruke bilen som en nummer 2 bil, har bestilt en elbil som kommer etterhvert. Og da bør det stå en gammal stasbil ved siden av Har som sagt MYE rustsveising og mekk foran meg før den i det hele tatt kommer seg gjenom PKK... Så da legger jeg den høyst medioker ideen om å bytte motor død, har ikke en komplett donor liggende i skuffen og hopper bukk over alt av utlegg og frustrasjon som kommer til å dukke ved en sånn operasjon. Følger heller oppskriften ved en skikkelig service, nye pluggledninger og alt det som er nevnt her. Og som det sies, lyden V8 er verdt litt den også! Takk for innspill folkens! PS, sånn ser stasbilen ut. Avbildet i sitt naturlige habitat, på bensern
  4. Hola godtfolk! Jeg har en RRC 1990 som på fjerde året står parkert i Venabygd... Har hverken hatt tid eller penger til å gjøre noe som helst med den, men nå er den snart veteran og økonomien er snart der så den kan få litt penger kastet etter seg. Drømmen er fortsatt en turbil for to, med taktelt og rom for alt en trenger for langtur. Men, og her kommer det med å banne i kjerka... Det hadde vært stas å kunne bruke den i hverdagen også, og til det bruker den rett og slett for mye drivstoff... Tar sjansen på å bli hivd ut av forumet og få evig rødt kort nå, men er det noen der ute som har bytta fra den frekke 3.9 åtter til en dieselmotor? Det er fryktelig langt igjen før denne kommer på veien, men håper jeg kan fikse rust og div ila sommeren, så motorbytte er ikke noe som kommer til å skje i morra. Om det skjer! Er det noen som har noen gode tips til eventuelt å få åtteren til å gå MYE gjerrigere eller har noen bytta til diesel? Alle tips er meget velkomne!
  5. Som meg med andre ord... Håper på raskere progresjon nå, men tørr ikke å si noen sluttdato!
  6. Fikk du bytta i vinter? Om så setter jeg stor pris på om du deler tips og triks!
  7. Endelig! Etter maaange måneder stillstand fikk jeg endelig gjort litt på doningen igjen. Å bo I Mysen og ha bilen lagret i Venabygd, er ikke akkurat forenlig med å kunne stikke ut å mekke litt en ettermiddag. Men med en god kompis som har plass, og jeg ikke, så er det en bra løsning. Doningen har stått stille i hele vinter, men litt lading og den tusla igang. Lett! Dagens mission var å få ut alt baki bilen. Viste fra før at bodymemberen må byttes, men var meget spent på hvor mye rust som ville materialisere seg når vi fikk strippa bilen for matter og seter. Konklusjonen var vel at det kunne vært mye verre! Må sveise kanaler og dørstolpene, men det viste jeg også. Noen som veit hva den boksen bakerst i bagasjerommet på venstre side er? Gjetter på at det er en basskasse... Har ikke delekataolgen foran meg... Nå er det bare å bestille deler og begynne på den bratte læringskurven!
  8. Jepp, har trøbbel med speilene også... Takk for tipset! Har googlet meg fram til at det er ett batteri inni der som lekker og ødelegger printkortet. Leste om en som fikk den lokale TV-fikseren til å ordne det. Foreløpig er det litt nede på lista, setet står det passer meg nå, og det er MIN bil
  9. Hei! Er denne solgt? Ser det er lenge siden den ble lagt ut... Mvh: Werner
  10. Yihaaa! Eksosanlegget kom i dag! Syns jeg gjorde ett kupp på Torshov Bilrekvisita. 2200 ink MVA, for de to bakerste delene, med monteringskit. Etter det jeg har søkt meg fram til, hadde jeg havna der om jeg bestilte fra England. Men x-memberen må hentes fra det store utland. Monteres forhåpentligvis i kveld, om ikke det skulle regne katter og bikkjer... Kommer vel sikkert noen bilder og er jeg redd
  11. Takk takk folkens! Bilder kommer så snart prosjekt skifte cross member kommer i gang. Foreløpig har jeg funnet en god del ting og tang som må fikses og fra toppen av huet er dette de jeg husker: * Poppe fast ene pumpestaget til øverste bakluka * Få låsen til samme luka til å funke, gidder ikke å poppe fast før jeg har gjort det. En dump og bakluka går opp... * Skifte dørhåndtak på bakdøra. En hyggelig nabo, som jeg ikke hadde hilst på før denne ble med hjem, kom løpende ti minutter etter at jeg hadde parkert med nytt. Jeg elsker denne "familien"! * Fikse så jeg kan åpne førerdøra fra innsiden. * Fikse bryteren til setet * Sveise rust i fotbrønnen førerside, har ikke tatt ut tepper enda og er spent på hva jeg kan finne... * Sveise rust/skifte gulv i bagasjerom. Har heller ikke tatt ut teppet her enda * Fronten er skeiv. Har ikke fått sett på hva som er årsaken. Ser ut som fangeren er dytta opp på høyre side. * Fikse AC * En IDIOT har brukt bilen som stige for å komme seg inn i andre etasje i blokka der den sto parkert hos selger. Resultat er to saftige bulker i taket og nedtråkket i ene hjørnet på takluka. Foreløpig tettet med tape... * Tenke på vinterhjul. Pigg er selvsagt! Men skal jeg kjøpenye dekk og felger først som sist, eller repigge de jeg har og kjøre med det i vinter... Lommeboka kommer til å bestemme! * Sveise rust ellers i chassiset. * Det ser ut som det er to sanktveisormer som har jobben med å holde liv i lyktene, så må sjekke el-systemet. <er nok noe dårlig jording.. Målet er å holde bilen i mest mulig hel tilstand og fikse en og en ting etter hvert. Har foreløpig ikke lyst til å redusere bilen til en haug pappesker med deler, da jeg er redd det kan bli tungt å få den sammen igjen... Bilen må gjenom PKK, så å fikse det som skal til for det er 1. pri. Har fått kjørt bilen noe, og som Tuscan sier, den er fantastisk å kjøre! Godlyd og bare kos! Delekatalogen har jeg, men trenger en Haynes manual. Spørs om jeg ikke bare bestiller den nå i kveld Ser for meg at denne bilen skal bli en real turbil for tre. To voksne og guttungen. Holde den mest mulig original, og montere taktelt og ett enkelt kjøkken. Bruke 70% av neste års feriepenger på bensin og dra på tur! Som den første tingen jeg eier, har denne fått navn! Syns Proper Job passer bra, og legger lista for jobben som skal gjøres framover! Flere oppdateringer kommer etterhvert. Skal bytte eksosanlegg i morra, venter på at det skal komme. Blir spennende å høre åssen lyden blir, med eksosanlegg!
  12. Hallo! Har i mange år sikla og hatt lyst på en Land Rover. Er forøvrig Land Rover-jomfru og dette er min første kosebil. Har ikke brydd meg særlig om bil før, men en gryende interresse har grodd i mange år. Har fremdeles lyst på en Seriebil, helst en fra 1976, da jeg er også en 76-modell. Men da denne dukka opp på finn for noen uker siden, var det ett eller annet som klikka oppi huet mitt. Dro ned å kikket på den, sammen med en enda mer miljøskadd kompis, og endte med å kjøre den hjem til Lillehammer. Kompisen er forøvrig han på bildet. Elektronikken på førersetet funka ikke og sto låst i den høyeste posisjonen. Dårlig kombinasjon med ny eier på 196 cm... Aldri vært så ødelagt i nakken! Men steike så gøy jeg hadde det, glisa hele veien hjem! Første jeg måtte fikse var en liten bensinlekkasje, ordnet seg enkelt med ei ny slangeklemme. Så måtte jeg få flytta på setet... Etter å ha googla litt fant jeg ei oppskrift jeg brukte. Fant fram en god bit lampettledning, koplet meg på batteriet og fant kontaktene til setet. De sitter faktisk ganske enkelt til bak på understellet til stolene. Så var det bare å kople seg på, gnsitra det og ingenting skjedde, snudde jeg polariteten og prøvde igjen. Heldigvis fungerer alle motorene og jeg får satt setet i en mer passende stilling. Regner med at bryteren er sliten og kommer til å prøve å fikse den på sikt. Bilen mangler PKK og for å få den godkjent må jeg bytte eksosanlegg og fiske en del rust... Det er det samme som på alle disse bilene så jeg legger bare til noen bilder så langt. Er veldig spent på hva jeg finner når jeg begynner å pirke for alvor... Det er en skade bak på bilen, forrige eier har kjørt inn ett eller annet hardt, og fangeren bak på er ødelagt. Gjorde blant annet at bakluka ikke gikk opp, eller ned er vel mer riktig... Tok av fangeren og med litt overtalelse med ei gummiklubbe gikk luka ned. Crossmemberen må selvsagt skiftes, og om noen har gode tips å dele, blir jeg meget glad!
×
×
  • Opprett ny...