Jump to content
LRforum

LarsR

LRF Society
  • Content count

    666
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About LarsR

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hvalstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

Recent Profile Visitors

363 profile views
  1. Verksted for motorbytte i England

    Stemmer det lafterolf. Har 300tdi også og den er det fort gjort å bytte. Men har en følelse at puma motoren er ett annet beist å begi seg ut på.
  2. Verksted for motorbytte i England

    Er en 2,4liter. Dette er privatbilen til sjefen og han er ikke noe mekaniker og jeg har ikke kapasitet om dagen til å bytte den selv. Sliter også med finne overhalte motorer som kan sendes til Norge.
  3. Verksted for motorbytte i England

    Foreløpig estimert pris transport er ca 12000kr for frakt tur/retur på skipet, flybilletter og egnet trekkbil i England Tenkte også å bruke dagene i England når de bytter motor på sightseeing. LarsR
  4. Hei alle sammen. Jeg har en 130 puma som har havarert motor og trenger å få byttet denne. Har fått pris fra norsk firma, men de skulle ha ett seks sifferet beløp. Noe jeg mener er alt for mye. Bilen kan kjøres (av og på en ferge/skip) så planen er å frakte den til Brevik på henger for å sette den på ett frakteskip til Immingham. Fly til England og leie en trekkbil for å frakte den til ett verksted. Det er her spørsmålet kommer. Er det noen som har erfaring med noen verksteder i den delen av England som er flinke på denne type jobb. På forhånd takk. LarsR
  5. Lr I Arbeid

    På vei til regatta på Hankø. Får ikke bedre trekk bil en dette.
  6. Greit med ordentlig bil når det skal trekkes tungt
  7. 1987 Land Rover 110

    Da har jeg fått satt sammen videoen fra sikringsboks prosjektet. For de som vil gjøre samme jobben så er dette delen man trenger. 12stk Sikringsholder http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Sikring/Sikringsholder-2000016464/ 2pk Vinklet kabelsko art.nr 15-1371-10 http://www.clasohlson.com/no/Vinklet-flatstifthylse/Pr151371010 2pk Vinklet kabelsko art.nr 15-1372-10 http://www.clasohlson.com/no/Vinklet%20flatstifthylse/Pr151371010 1stk Tang for uisolerte kontakter http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Kabelskotang-2000031367/ Metallbit ca. 20x20cm. Jeg brukte 1,2mm tjukk Håper videoen er til hjelp. Måtte kjøre hurtigfilm enkelte partier slik at den ikke ble 45min lang, men tror jeg fikk med de viktigste punktene.
  8. 1987 Land Rover 110

    Tok meg meg kameraet ned i garasjen i dag. Prater litt om hva jeg holder på med og viser fram den nye motoren.
  9. Vifte / Kupevifte stoppet plutselig

    Hvis du har webasto har jeg opplevd at releet for start av vifte når webastoen går har hengt seg opp. Dette overstyrte hvertfall viftehendelen på bilen min og gjorde at ikke viften gikk.
  10. 1987 Land Rover 110

    Høres bra ut det
  11. 1987 Land Rover 110

    Enig med deg lafterolf. Men ville hatt en måler så man har kontroll uansett.
  12. 1987 Land Rover 110

    Det er VNT turboen som raste. Skal sende den inn og få sjekka hva som skjedde. Holder en knapp på lavt oljetrykk. Anbefaler en skikkelig sjekk av oljetrykk. Skal montere en høykvalitets måler selv nå. En som viser mellom 0-5bar. Takk for det. Skal se hva jeg får til😁
  13. 1987 Land Rover 110

    Når jeg konverterte fra 2,5N/A motor til 300tdi, ønsket jeg å lære meg mer om hvordan en motor er bygd opp. Valgte derfor å plukke den fra hverandre og sette den sammen igjen med nye deler der det trengtes. Var en veldig morsom og interresant jobb, men det ble gjort noen feil underveis, selvfølgelig 😋 Etter ca 35000km hadde motoren en del problemer bla, oljetrykk, slitasje på kamaksel og mange andre småting. Dette resulterte i turboras, hvor nå det er ca 3cm slark i turbinen. Motoren begynte da å gå på smøreolje og holdt på å ruse seg ut av kontroll. Nå som jeg har blitt eldre strekker ikke tiden seg så langt lengre. Dermed tok jeg kontakt med landroverimport.com og fikk han til å bygge opp en motor til meg. Dette er da en brukt motor hvor alt innvendig er overhalt (slipt vei, borret opp og planert toppen blant annet) Dette kostet meg kun 5-6tusen mer en jeg brukte da jeg selv overtalte motoren, men nå er den godt over enda mer og har ett års garanti. Må bare si at 300tdi er en flott motor, så du får bare glede deg til du har fått din i😊
  14. 1987 Land Rover 110

    Kveld 2 ble gjennomført med glans og motoren er nå ute. Morgen dagen byr på vask og rens av motorrom, samt opprydding/retrekking av noen 30år gamle ledninger. Morro dette Kos dere med en fortfilm av kvelden arbeid
×