Gå til innhold

P.Morten

Medlemmer
  • Innlegg

    228
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Grimstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

P.Morten sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Jeg var ikke klar over at man kunne jobbe med den mens den fortsatt sitter under bilen. Kan du forklare litt hvordan du løste det. Man får jo tannhjul til en hundrelapp og helt klart verdt et forsøk. Tusen takk. Vil gjerne vite mer om utfordringene med kort vaier. Snakket med verksted som skal ha 4-5000kr for å bytte. Om delen koster 2000kr blir det ikke så ille som tidligere antatt. Men kanskje forsøke å bytte tannhjul først om det er mulig å gjøre uten å ta den ut som beskrevet under.
  2. Hei. Har delen kommet? Og hva er evt dommen? Jeg vurderer denne. https://www.ebay.com/itm/364390060303?hash=item54d757110f:g:F54AAOSwTK9kygsZ&amdata=enc%3AAQAIAAAA4Lotd8qsq66dCCl9sdy4M7%2FKgEggDT1hU6vhHaU5ZLQ81IiIzCrmgLYaIV8%2Fci3OzKOLhxyxGVQz2HTI5TH730D1nD0g%2Fc9wXwQjL0q65lriZb%2BnXTxoeg13IMRIpOUIeczxnM8M6SZpBhTxT7uCJW22ru0sMshOR8x0x%2FPUvY%2BercTZzpu3DZBHyYcCLLAZOOtwc0RK72xrjMaRgUmxmzh47NH%2BGZR6s0qzwrj0HG6QkrGvCF7isXJotXCDcKdZiiDrrwtZ1ZK4t7Rd%2F7iq3TAkQgqtB3IyWqJKKE8iVt6F|tkp%3ABFBM-PfloL9i
  3. Hei Tusen takk for gode innspill. Da har jeg litt å jobbe med:-) Mvh Per Morten
  4. Clutch og svinghjul ble byttet på 230k.km Nå har den gått 312k km. Man skulle tro at det ikke slites så fort?
  5. Hei Takk for svar. Det er vanskelig å forklare, men den "hakker/lugger" litt når jeg akkurat har startet og kjører de første meterne på 2-3 gir. Men gir seg etter hvert. Jeg må kinne i kanskje 2-3 sekunder om morgenen så det kan være pluggene som du sier. Foreløpig er det som sagt ikke noe stort problem fordi den blir bedre etter noen minutter kjøring. Men jeg ser for meg at dette kanskje kan bli et problem til vinteren. På td5 bytter man ledningsnettet til injektorene. Er det noe lignende som bør gjøres med TDV6? Jeg har manuell girkasse. Men et problem der er at clutchen tar litt langt ute samt Av og på clutch. Kan den justeres? Mvh PM
  6. Hei Jeg har en 2005 Land Rover Discovery 3 TDV6 som lugger litt på lavt turtall frem til den blir varm. Ikke et stort problem, men lurer på om det er noen som har tips til enkle grep for å få den til å gå litt bedre? Mvh Per Morten
  7. Takk for svar. Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått den:-)
  8. Hei Jeg har en håndbrekksmodul som fungerer, men lager lyd og dermed moden for utskifting. Verkstedet skal ha 12000kr for ny del og 6500kr for arbeidet. Jeg synes det er litt stiv pris på delen og vurderer enten å kjøpe brukt eller ny fra USA. Se link https://www.ebay.com/itm/374718989066?hash=item573efe030a:g:~AoAAOSwm61kby9B&amdata=enc%3AAQAIAAAA8Dnz3mDrlGV2cFgI4PyzbH6uN%2FHrWXqfiNpHuK7ggMWegRrql1aEJVnYIwBEjRzMOlg%2BhZ%2FlyPKWMMoG0bZOmF%2B8J%2FsmlzOkHIEC21GPjsSDTPf9Fes4hJLymDxVJzq%2F4rW1dpes2NLX5hi8lH%2BRZRJ3fAunM8XOgvLfBgqEAJTeurfLjPHkhBiz3mEwnhAkBacWi1YCL1uaK0Xuji0RjfhzY50g2xk0ExOYrgr7oWAh1DoahG2k5g1fhIYxIN%2Fg2dkD7vA1qsG8uxzLBYKcUEONCzfjPlfrq4smX2oILGmzLpdaQSaLuUBDadnorxuQZg%3D%3D|tkp%3ABFBMnJWQy7Fi Har noen erfaring med slike uoriginale EPB moduler? Jeg kan også kjøpe reparasjons sett, men det vil ikke verkstedet og da må jeg gjøre jobben selv. Har sett noen videoer og usikker på om jeg tør å prøve meg. Tar gjerne imot tips og råd. Mvh Per Morten
  9. Hei. Jeg kan både se og høre at den beveger seg. Ser ganske likt ut til hva man finner på YouTube. Kan det være noe annet som utløser det?
  10. Hei Jeg har en D3 TDV6 2,7 fra 2005 som får opp en varsel i dashbordet og noen ganger mister motorkraft, når jeg kjører over 100km eller presser bilen litt. Ikke på småkjøring. Varselet forsvinner om jeg stopper og starter igjen. Og motorkraften kommer også tilbake. Jeg har lest av med nanocom og får frem feilkoden P132b som Google sier er: The next fault is p132b this relates to the turbo actuator, the tdv6 engine has an electronic turbo actuator the is prone to failure over time the solution is to attempt to free the stuck turbo actuator and confirming the actuator is moving correctly Jeg har forsøkt å smøre den opp med WD40 i dag og bevege litt på den med en lang wire. Enn så lenge har det ikke hjulpet. Noen som har tips til hva som kan være galt eller bør prøves?
  11. Tok litt tid å få skrudd opp, men her er svaret…https://www.instagram.com/p/CfUKzxXMzyA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
  12. Hei Jeg har en LR serie 3 88 fra 1974 med 2.25 bensin. Nå har jeg skiftet topp pakning og satt på toppen igjen. Alle boltene (cylinder head bolts) er skrudd til med 88 NM, men jeg blir ikke klok på hvilke torgue jeg skal bruke på de litt mindre boltene (Rocker shaft bolts) som holder ventilløfter armen. I boka står de beskrevet som 1/2 in UNF bolts med 65 lbf ft og 5/16 in UNF bolts. For meg virker det som 1/2 in virker mest passende som etter hva jeg klarer å regne meg frem til er 12.7 mm som passer godt med boltene. MEN jeg synes 88 NM virker veldig mye og tør ikke å dra til så mye. Noen som har innspill? Mvh PM
×
×
  • Opprett ny...