Jump to content
LRforum

krokansjefen

LRF Society
  • Content Count

    2,051
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About krokansjefen

  • Rank
    Shop-a-holic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    På feil side av Vamma

Recent Profile Visitors

2,424 profile views
  1. Trangt tidsskema, men skal prøve å skvise det inn.. Hyggelig!
  2. pm'er du vipps-nummer, så får vi betalingen unna vei?
  3. Står en VM utpå tunet her også, som sikkert hadde hatt godt av deler. Men da de kun er en bil som er reddet fra høggeren som jeg ikke har tid til å starte på, ser jeg meg ikke råd til å kjøpe deler. Men skal du kaste de, håper jeg kan overta de og sende de med bilen til neste eier.
  4. Sjekk diffen i transfer. Nylig blitt gjort oppmerksom på en svakhet med LT230 hos Strømmen Bil.
  5. Null stress. Vippser deg, så finner vi en overleveringsmåte?
  6. krokansjefen

    Varmepumpe

    Ifølge min installatør, burde man ikke kle inn utedelen på vinteren. Var visst noe om kondens og is og ting som ikke var bra.. Kun tak over, eller en levegg på ene siden kan vel sikkert gå fint. Min bemerking på at det ikke så så pent ut, ble parert sånn lettere oppgit med at; "Du kan sette på hus til utedelen på sommeren.. Er da du er mest ute er det ikke? Og husk og ta det av til vinteren."
  7. Det var veldig enkelt å finne med bilen på bukk. Klakkelyd ved motsatt rotasjon på mellomakslingene, og større glapp i midtdiffen. Når det blir for ille og den ryker, se det hørte jeg ikke noe om. To forskjellige ting, Sven. Det jeg snakker om er LT230 -transfer. Puma/MT82 har i tillegg problemer med nevnte utgående aksel..
  8. Tror det finnes.. Og så finnes det forsterkere til montering på eksisterende fm-antenner. Bygget om på jobb-bilene, med god effekt. Tilbake til spørsmålet, hva med denne?
  9. Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand. Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari. Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en. Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig..
  10. Hei Krokansjegen,

     

    Jeg ser at du har en -81 RRC.  2- eller 4-dørs..?

     

    Helge

  11. Noen som kan gi kjapt svar på diameter på slangestussene på TT-C?
  12. Hyggelig å treffe gamle og nye kjente! Ikke fullt så hyggelig å få se at TD5 også får transfer-problemet. Og litt flaut å bli minnet på at det er bremsevæske i clutchen også... Glis fra mekaniker og kommentar om "not good!" Takk til Kenneth og Strømmen for åpne dører! Og takk til Rune for ypperlig bespisning!
×
×
  • Create New...