Jump to content
LRforum

krokansjefen

LRF Society
  • Content Count

    2,059
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About krokansjefen

  • Rank
    Shop-a-holic

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    På feil side av Vamma

Recent Profile Visitors

2,782 profile views
  1. Da starter jeg med forslagene til @lafterolf.. Så får de bli bestilling til øya om det ikke bedrer seg.. Koseskrudag i morgen.
  2. Flere tilbydere gjorde at jeg kunne velge enklest for meg! Tommel opp for VBF!
  3. Først av alt, følger den andre tråden med argusøyne, men velger å starte en ny tråd da symptomene ikke er helt like. -03 Defender 110, P15-motor - Bilen min har dårlig drag over hele registeret, spesielt når kald. - Ingen feilkoder ut over standard (automatgir ++) - turbotrykk avlest på Nanocom er da typisk 0,5-0,6 bar, og går ikke over dette. - Den blir bedre noen ganger når varm, får den da opp i 1,1 bar turbotrykk - Innimellom merker jeg en forsinkelse på opptil 5 sek ved hardere trykk på gasspedal. Dette når bilen er varm. - Ingen unormal røyk. - Ingen grove avvik på injektorer - Injektortest via Nanocom gir klikk i hver injektor. - Ingen endring i MAF koblet til eller ikke. - Jeg har målinger på MAP, men vet ikke hva som er riktig verdi, altså standard. - Ingen olje i ECU (powerboks koblet i mellom) - Ingen endring med eller uten powerboks, så den er nok defekt) - Ingen økning av oljenivå - Test av drivstoffpumpe via Nanocom virker normalt. - Ingen observerte lekkasjer, hverken på innsugs- eller eksos-side. Ei heller diesellekkasje eksternt. - Ingen delaminering av innsugsslanger som jeg kan se. - Noe olje i slangene, men virker på meg som det kun er oljetåkerester. - Service med alle relevante filtre for ca 5000 km siden. Gradvis utvikling av symptomene - EGR er ikke blendet. Jeg har ikke sjekket wastegate, men for meg virker det ikke som om dette skulle ha noe å si jfr problemer varm/kald. Skal uansett sjekkes i dag. Er det noe vits i å sjekke dieseltrykket? Og hvordan går man eventuellt frem da? Bør jeg skaffe ny FPR og bytte denne som ett ledd i feilsøkingen? EGR-delete før videre feilsøking, eller holde originalt? (Har delete-kit) Så lang tror jeg følgende; Begynnende defekt på enten turbo eller på dieselpumpe. Begge er relativt dyre, så jeg ønsker å bli mer sikker enn jeg er nå før jeg hopper på internjettet og bestiller. Kjør debatt!
  4. Slange kjøpt fra TESS, og behørig festet. So far so good, så stoler jeg nok på Gautes mtp varighet.
  5. krokansjefen

    Servoslange

    Hei! Noen på det kalde Østland som har servoslange QEP105450 liggende og slenge? Nye eller (pent) brukt spiller mindre rolle. Det er snakk om slangen som går fra reservoaret til styresnekka. Kalde Østland er å foretrekke, da tid er en faktor. Ny slange på Tess er en nødløsning, men.....
  6. Håper å kunne få fraktet en a-bar m/tilbehør denne strekningen. Den er i sine respektive deler, og relativt ren. Original mjukisplast fra LR, så ingen fare for at den skraper opp interiøret. Jo nærmere Askim jo bedre, men alle bidrag mottas med takk! Dertil egnet påskjønnelse kan avtales!
  7. Om det er tilsvarende som på TD5, så er det en solenoid/aktuator/låsedingspåstrøm som krangler. Og det er den du tuklet med, altså den i førerdøra. Det som skjer er at solenoiden/aktuatoren/låsedingspåstrøm'en ikke går helt i lås aka endeposisjon. Da reverserer den jobben etter ett sekund. Sliter med dette selv når det er ved frost etter tøvær på vinteren. Antar at det er treghet en eller annen plass i mekanismen for åpne/lås. For min del hjelper det å bruke en boks crc på hele mekanismen.. Men siden jeg har måttet gjenta operasjonen ett par ganger hver vinter, lurer jeg på om jeg burde bytte til en litt mer varig olje... Hilsen trønderniindreenfold
  8. Trangt tidsskema, men skal prøve å skvise det inn.. Hyggelig!
  9. pm'er du vipps-nummer, så får vi betalingen unna vei?
  10. Står en VM utpå tunet her også, som sikkert hadde hatt godt av deler. Men da de kun er en bil som er reddet fra høggeren som jeg ikke har tid til å starte på, ser jeg meg ikke råd til å kjøpe deler. Men skal du kaste de, håper jeg kan overta de og sende de med bilen til neste eier.
  11. Sjekk diffen i transfer. Nylig blitt gjort oppmerksom på en svakhet med LT230 hos Strømmen Bil.
  12. Null stress. Vippser deg, så finner vi en overleveringsmåte?
  13. krokansjefen

    Varmepumpe

    Ifølge min installatør, burde man ikke kle inn utedelen på vinteren. Var visst noe om kondens og is og ting som ikke var bra.. Kun tak over, eller en levegg på ene siden kan vel sikkert gå fint. Min bemerking på at det ikke så så pent ut, ble parert sånn lettere oppgit med at; "Du kan sette på hus til utedelen på sommeren.. Er da du er mest ute er det ikke? Og husk og ta det av til vinteren."
×
×
  • Create New...