Gå til innhold
LRforum

henningo

Medlemmer
  • Innlegg

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vestfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfold/Sandefjord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

henningo sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei mro, som mangnes skriver så regner jeg med det er ugjevn gange vi snakker om og ikke noe mekanisk. Ingen ekspert, men er freelander "student" . Kan kanskje virke som om det dreier seg om "fuel trim" (hvis det er ugjevn gange). falsk luft, IAC ventil (tett/tefekt), tilførsel luft/bensin osv. Motoren søker balanse av en grunn, noe som gir ugjevn gange når noe er ute av spec. Når du er i fart og opplever problemet, er det da lugging i fremdrift, eller snakker vi om risting i rette betydning? Mvh h
  2. Hei, Skjønner, navnet fenger , godt at hun er ved god helse. Ikke kast de gamle calipperene foran, rep sett koster 64 kroner og de blir som nye , kjøper dem gjærne. Godt å høre Frille løper i grasset igjen . 180k, bare ungjenta da gitt.
  3. Hei, nå er det nok litt som Ahok sier at 193k var moden for utskiftning. Jeg byttet min på 180k og den gamle la jeg på haugen for gamle minner. En ny koster jo ikke allverden, og den er ikke så vanskelig å bytte. Lurt å gå for en ny, som du vet hva er og som bevarer IRD og Diff. (for all del ikke kjøp en recon, du vet ikke hva som er i den, kanskje det er kamelpiss for hva vi vet ). Det sier seg selv at å kjøpe no gammel drit for så å installere det på bilen, når du i tillegg skal betale for jobben så lønner det seg ikke, og tar ikke vare på bilen din. Mvh Henning
  4. hei, Bremsene skal vel luftes (I hht. Rave) venstre foran og så høyre, deretter venstre bak og så høyre. Når du setter igang så tror jeg det er lurt å bytte calippere bak. Legg litt body masse rundt ingangen til brekk wire også, (jeg la litt kobber fett på fjæren/wiren der den går ut, bare sånn for å være sikker på at den ikke setter seg så fort. godt å skifte bremsevesken (dot 4), sikkert ikke gjort på noen år ;-) ) Foran så er det ganske rett frem, godt å ha en slagtrekker så du får den hersens skrua til skiva av uten å surre for mye. Legg kobberfett på sporet på klossene så de kan bevege seg lett. Vet ikke hvor langt bilen din har rullet, men hvis du har piping foran når du bremser/svinger så er det kanskje lurt å se litt på calipperene foran. Pakningene blir gamle, saltvann trenger inn, så kommer det litt irr på stempel, indre klosser trekker seg ikke så lett tilbake og dermed piping. ganske iriterende., rimelig sak å fikse. Frille, artig navn. hvorfor ? Ja mens jeg husker det så er det bra med bremse rens ifra biltema når du skal gjøre rent i settet bak., den fjærner det meste og gjør jobben litt hyggeligere Lykke til Mvh Henning
  5. Hei Ben, Jeg har hatt min 1.8 i snart 5 år. Liker bilen utrolig godt, og den har gitt meg ett forhold til merket Landrover som jeg aldrig trodde jeg skulle få. Når jeg kjøpte bilen, så skrev alle den gamle historien om td4 og hvor gal k1.8 motoren var. etter mange søvnløse netter om mye lesing om motoren (ifra den fikk hm the Q award for tech inovation, til kjølevann, topp pakning, casting og strekk bolter, og k motorens lotus kariere :-) ) så må jeg si, motoren er slett ikke så gal, men du må ha ett snev av teknisk innsikt. Første gangen jeg "lånte" dama til ett verksted, var insugsmanifoilen dratt til med 6nm, datteren min gjorde bedre når hun gikk med bleier. Rave sier 17nm. Klart det lekker, er det gjort med vilje etc ??, etter litt søk og utbedring har dama ikke lekket siden. hun er trygg, tar meg på hytta, aldri ett knyssel, og med moderat bensin forbruk. Skulle jeg bare kjørt på motorvei så ja, kanskje noe annet. Men vinter, hytte, terreng !! fantastisk bil. !!!!!! Nyere motorer (etter 2000, tror jeg) har byttet til stål plugger/overganger, bygget om kjøle system, ny mls pakning etc. Finner du ett godt exemplar, ja så kan det være en ide å installere en kjølevanns varsler sånn just in case. Ett plutselig fall i/tap av kjølevann og trykk kan koke toppen. (gammelt problem). Tror nok mange med nevenyttige fingre finner denne bilen god i fremtiden, deler er fantastisk rimelig, og det er bare motor som skiller når du skal velge, så kan du skru og vil lære så er Landrover 1.8 noe for deg. Anngående TD4 så er det jo noen problemer med simringer, og leksasje mellom gearkasse og clutch, ting slurer og du må ut med noen tusen også¨, du ser fort det lekker imellom gear og clutch. Husker kona så på en 4wd frisør bil (susuki jimny :-( ), jeg nekta blank og slikt vil jeg ikke ha i huset :-P , så det er liksom jeg som må holde landeren i gang, og det har vært en sann glede siden, har ikke lært så mye som jeg har gjort med den bilen :-), men husk drivlinje og bil er det samme om du velger td4 eller 1.8 Se litt på pris, sparer du 20k på 1.8 så ja her er en god mulighet for en god bil MVH H
  6. Er ikke livet godt Dykkeren , lære er en god ting vi aldrig må slutte med
  7. Hei forum, vil vise litt om rust som skjer med brede dekk, grus ifra fordekk treffer dørkant., dekk til, sand blås, legg på boddy skyts, lakk (farverike bjørvik (nr 961)). , klar lakk og så ""THE LADY"" (nei jeg har det godt, god kvinne i huset osv. ) er hun ikke fin (ahh, drivlinje og motor er perfekt, nye sko på alle hjul) , hun ruller til jeg blir pensjonist, selv om det er 1.8 k som er hjertet i denne dama.
  8. Som Kleven skriver Drivknute !!! høyre foran tenker jeg kjører du videre så går hjullageret og lageret i IRD
  9. Hei Dykkern, litt morsomt, men selfølgelig går det ann. bruker du vakum så trekker du luft ut, ligger objektet i olje så.... ja så kommer olje inn når du slipper vakumet. litt som Bens og blodet ditt mvh h
  10. Hei, Det er vel denne vi snakker om http://www.totalparts.co.uk/land-rover/lhv100160-tensioner-bearing-supplier-allmakes.html Å smøre kompakt lager med vakum er kanskje kortsiktig, men hvis du bruker bilen hver dag så hjelper det til du får delen. mvh h
  11. kan du sende meg VIN PM ? så kan vi finne delen, lettere når vi vet hva vi skal finne , 2k diesel, L serie ? Husk, det er muligheter for å smøre compakt lagere også !!!! mvh h
  12. Hei Reidar Det er vel også muligheter her http://www.vestships.no/index.php?page=mda Lykke til mvh h
  13. Takk skt, , mange med litt kompetanse hver, blir jo mye på ett forum som dette
×
×
  • Opprett ny...