Gå til innhold

udtsia

Medlemmer
  • Innlegg

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kirkenes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Finnmark

Nylige profilbesøk

880 profilvisninger

udtsia sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Kjører på 275/65R18, ikke noe problem etter heving. Hevet 20mm. har kjørt med de på bump-stopp, eneste utfordring der er fult rattutslag! - De kler bilen!
  2. Hvordan gjør jeg det? Har ikke klart å finne noe på nett.. mulig jeg er dårlig å søke. Har IID-Tool BT
  3. Hei! Har fått feilmelding på bilen, å har byttet følgende deler; Brake light switch, Rear diff motor og sjekket alle sikringer. men har fremdeles feilmelding.. Noen som har vært borti dette tidligere?
  4. Har en 50" LED bjelke(Topp kvalitet, ser ubrukt ut etter 2 sesonger! 1'000kr levert på dør fra EBay) på taket, 25% flood på hver side+50% spot i midten.. Funker særdeles bra, men skal selv montere 3xNbb alpha 225 100w xenon i grillen for å lyse Lengre!. Ufattelig bra lys! Å latterlig billig forhold til konkurrentene!
  5. Familie bursdag idag, det betyr Land Rover treff! Sønn D3 HSE PP, datter D4 og far D3 HSE PP!
  6. Bilen min (grå) og en kollega sin?
  7. Er det ikke lignende symptomer man får ved defekt bremselysbryter(?)? Om det ikke skulle være EGR. Hadde samme problem/symptomer når venstre EGR ventil låste seg i åpen posisjon, byttet BEGGE selv om kun en ga feil melding, samt renset MAP sensor. Kjørt i snart 2år, ikke hatt feil siden.
  8. Bestilte disse: http://m.ebay.com/itm/20-x-ALLOY-WHEEL-NUTS-22-5mm-Shank-fit-Genuine-LAND-ROVER-DISCOVERY-3-4-BLACK-/121722801703?nav=SEARCH Solide og god kvalitet!
  9. Kjører Hakka 8 SUV. 255/55R19. Koster litt, men er verdt det! Bor i Finnmark så da valgte jeg å gå fra 'Hakka R SUV' piggfri til piggdekk :-) Når jeg først har en ordentlig 4x4 så skal det ikke stå på dekka om jeg kan kjøre tur eller ikke!
  10. http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=77785#entry827114
  11. Er utrulig lett! Og som skrevet over, 8mm skralle gjør livet mye lettere! Ville anbefalt å bestilt diagnoseutstyr først som sist, da har man det alltid tilgjengelig i bilen!
  12. udtsia

    Disco 1

    1997 modell Ingen ABS Og 3 dørs? Prøver på nytt
  13. Fungerende EGR ventil Defekt EGR ventil
  14. Hallo! Ser det er mye skriveri om EGR ventilene å mange er redd/venter på st de skal bli defekt. Så ville bare fortelle litt om min erfaring etter problem med EGR ventil. (Er ingen mekaniker men syntes det er moro å skru. Å med EGR er det kun bolt off/bolt on!) Etter en kort kjøretur til jobb parkerte jeg bilen i 2-3 timer før jeg skulle avgårde, da kom det opp "engine system fault" i displayet og den gule motorlampen lyste. Fikk begrenset turtall (max2500) og ikke noe kraft. Prøvde å starte/stoppe bilen flere ganger uten hell! Før jeg kjørte hjem i 15-25kmt.... Vell hjemme Googlet jeg litt å fant ut at dette var symptomer på defekt EGR.. Prøvde å slette koder med nøkkel (vri tenningen av/på 10ganger. Samt vri av/på 5ganger og starte på 6. ) men ingenting fungerte. Søkte på nett etter hva det ville koste å ta dette på verksted, men da jeg ikke va 100% på at det var EGR, evt hvilken som va gåen, var det første jeg tenkte at nå blir det feilsøking på verksted samt diagnose... Da blir det fort 2-4000 å man får ikke ordnet noe... Så løsningen min ble å kjøpe IIDTOOL BT! (Ufattelig brukervennlig og mye muligheter)?? Mottok IIDTOOL, kjørte diagnose og fikk da vite at det var EGR A (Førerside i England) som var låst i åpen posisjon. Videre da begynte søken etter hvordan man kunne ordne dette. Verksted ville ta fra 7000,- pr ventil å mer ved komplikasjoner. Det syntes jeg var en stiv pris å bestemte meg for å ordne dette selv! Kontaktet FamousFour, ga de VIN og fortalte at jeg ønsket å bytte BEGGE EGR ventilene. Da fikk jeg komplett dele liste og prisoverslag. Bestilte delene å mens jeg ventet fant jeg: http://www.disco3.co.uk/forum/topic31658.html VIKTIG Å BESTILLE BOLTENE SOM ER AVBILDET! Sparer deg mye tid! og http://youtu.be/ooIM-bBX3zM Leste igjennom hele tråden før jeg gikk ut å åpnet panseret å prøvde å få litt oversikt å manne meg opp. Delene kom på fredag, så da var det bare å hive seg! Tok meg 5t å bytte begge to, hadde pauser og kaffe innimellom. Samt litt begrenset verktøy som gjorde at jeg brukte lengre tid enn nødvendig! Verktøy som man må/bør ha: 8mm skralle (sparer deg for 1-2timer..) Lite skralle sett med lang forlenger. (8/10/13mm kopp) Torx30 Om dette skjer igjen, da fikser jeg det selv da også! Jobben var ufattelig lett, kun rein skruing.. Skrue ut, skrue inn. Pris: IIDtool BT: 4200,- levert. EGR ventilene og pakninger: 3500,- levert. Totalt:7700,- å da har jeg diagnose utstyr også!? Håper dette kan hjelpe andre der ute som er redd for EGR trollet!
  15. Hei, du kan ha så mye lys du bare vil på bilen! Sålenge det er koblet på en slik måte at de KUN går på egen bryter. (Arb.lys) jeg har 4x100w xenon på taket på min d1 som er koblet som fjernsyn, aldri møtt noe problem med BT. Ville heller brukt 2 ABB lykter med 75w/100w xenon , i a-bar som fjernlys. Og satt LedBjelke® i takgrinda koblet som arbeidslys og brukt det med omhu. Så over til kjøp av ledbar; Ville heller kjøpt Kina bar, koster brøkdel av merkevarer og funker like bra. Bor i Kirkenes, samtlige her bruker Kina varer da de er billigere, rask frakt og man kan bytte dem ut uten å ha kastet borte flere høvdinger... Har enda ikke hørt om noen som er blitt ødelagt/defekt! Mvh Ola
×
×
  • Opprett ny...