Jump to content
LRforum

101

Members
  • Content count

    87
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About 101

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland
  1. Ikke kjør bil i skiløypa

    Alle ser med en gang att det er noe helt feil med å kjøre bil på isen, men får man lov å kjøre skjæregårdsjeep på samme plassen senere på året? Kanskje vi bryr oss for mye... både om dette og andre ting
  2. Innrede bagasjerom

    Sånn helt prinsipielt så liker jeg ikke innebygde møbler i Land Rover... tanken er att da skaffer man seg ekstra arbeid når man skal gjøre vedlikehold. I tillegg så blir det en god del gjemmeplasser for fukt som fører til rust. Liker bare å stue kasser og bruke stropper for å holde de på plass. Kanskje det er mulig å skaffe Zarges kasser i riktig størrelse?
  3. Hvor mange 130 DCHCPU i Norge?

    http://www.safetydevices.com er de beste på all slags "bur". De har sikkert en løsning for 130 med tak telt.
  4. Island

    Det var noe snakk en gang om att forskjellige valuatter ga bedre pris. Kanskje Smyril har billettkontorer som har fastsatt priser og det er mulig å velge kontoret som operer med svakest valuta når bestillingen gjøres. Ellers, hvis jeg drev ferga og ferga var full så ville jeg neppe gitt folk rabatt. Kanskje Færøyingene får rabatt?
  5. Island

    Vi tar en tur til Island i 2019. Regner med att det blir ferga fra Hirtshals som blir valget for noen og fly til Reykjavik for andre. Er ikke sikker på hvor mange vi blir, men det blir vel å leie ihvertfall en bil lokalt, så kan jo 101'ern stå for bagasje transport - det tror jeg alle vil trives med. Kommer til å basere oss på telttur for å ha frihet til å kjøre etter været (tar med vedovn uansett, må nok proviantere med "butikk" brensel lokalt). Siste gang på Island leiet vi en Suzuki som jeg satte fast på en isbre og som ikke tålte elver, så ordentlig leiebil kommer sikkert til å koste noe ekstra. Min erfaring er att restaurant måltider koster mere enn de smaker, men ellers så er prisene overkommelige; Islandske tollvesenet tillater 18 liter med øl og 3kg mat per person, men de krever å desinfisere alt av fiskeutstyr. Har ikke sett på camping, drivstoff eller fiske-kort tilbudene - men det tror jeg vil lønne seg, i tillegg til medlemskap av en eller annen redningstjeneste (er ikke sikker på om NAF medlemskap fungerer). Jeg må også finne ut hvordan bensin kanner burde være transportert (en 101 drikker litt), kanskje må de fylles med vann...? Det er jo litt tid innen 2019 sesongen, men jeg tipper vi er på plass siste halvdel av juli, og gjerne kjører, camper, fisker, og går på tur med folk som ikke har det så alt for travelt!
  6. Klin på frontruta som ikke blir kvitt

    det er bra det er du som sier du er en "Shop-a-holic", men du ar jo kanskje rett da... best aa starte med sitrusrens og nye viskere kanskje
  7. Klima i zarges kasser

    Jeg har brukt diverse saker for aa regulere fuktighet i kasser, t.o.m kattesand og ris i bomull poser - og det ser ut som aa fungerer bra, men jeg har ikke utsatt kassene for direkte sol lys saa det blir kanskje ikke nok med en saann fiks naar det blir saa store temperatur svingninger.
  8. Netthandel - gode/dårlige erfaringer?

    Hvis EWS har delene man trenger så ville det være veldig bra. Som nevnt, han har ikke bare deler men også kompetanse. Handlet hos EWS i fjor sommer og når jeg var tilbake på øya så ble jeg obs på att prisene hans var det heller ikke noe å si på.
  9. Klin på frontruta som ikke blir kvitt

    På min serie bil har jeg brukt RainX og det fungerer, kanskje produktet ikke burde brukes på mer avanserte biler, som, for eksempel, en bil med to eller flere hastigheter på vindusviskerne? Har også brukt noe lignende på MC hjelm og var fornøyd.
  10. Uformelt kaffetreff på Grefsenkollen

    Det må jo bli bra med både sjarm og plass hvis man gikk til anskaffelse av en sånn Tuborg teknisk service Ford Transit - de vil sikkert ikke savne den, bare å taue fra Aarhus. Kunne jo ta med 5 behjelpelige folk, laste godt over et tonn med øl for å ha noe å gå på, og dra Ford'en, men fort vil det ikke gå, og kanskje det ville være hverken lurt eller sikkert. Nei, jeg vet ikke....
  11. Pickup 109 1965

    Hvis bilen ikke har vært i bruk så kan det jo hende att bandene er nokså "nye", eller, det har blitt litt rust inne i trommlene sånn att hvis du jekker opp og justerer så blir det ikke riktig. Jeg ville inspisert litt og blåst reint for rust, og så justert sånn att de subber litt, kjørt noen km og kjent om det ble no særlig varmt og så justert på nytt. Ellers så er jeg ikke sikker, men siste gang jeg hadde problemer så var det servoen som var gåen, ny servo fikset mange problemer, vil denne være riktig? http://www.paddockspares.com/stc1816-brake-servo.html?gclid=CjwKCAiAnabTBRA6EiwAemvBd_o4eeGjFdKhTKh1DzHK0ZPYo_PHKnHo1646hkW88E3aEQJ4IesR3BoCpNIQAvD_BwE Men siden bilen er en 1965 modell så har den kanskje ikke servo i det hele tatt... da lurer jeg på hvor godt bremser vil fungere selv når alt er perfekt. Du kan jo sammenligne med serie 1.
  12. Hvis du kjører off road og gjør litt ekstra rengjøring er påføring av en slags olje for å beskytte både elektriske og mekaniske deler sikkert en god idé - hvis Fluid Film fungerer til dette formålet og også beskytter mot rust så ville det sikkert være bra å fortsette. Er ikke sikker om eget utstyr ville gjøre jobben lettere/billigere.
  13. Kjetting til hi-lift-berging

    Har en alt-for-stor/sterk kjetting med "chain hook" og ogsaa bruker en D "shackle" pluss stropper til min Hi-Lift. Maa bare si att hvis du sitter ordentligt fast saa er det masse jobb aa bruke Hi-Lift som vinsj - uansett om du har tilpasset kjetting eller mindre tilpasset stropper. Angaaende kjetting eller stropper - hvis de er garantert til 4.5 tonn saa er de sterke nokk till att du maa bygge om din Hi-Lift... Kommer ann paa vekta, men hvis du maa vinsje med Hi-Lift saa gaar det bedre aa jekke, bygge under hjulene, lage bro eller hva ellers som maa til, og saa vinsje (hvis du maa).
  14. På tide å sjekke om det nye "teltet" fra Undercover Covers/Compton's 2000 fungerer med litt snø, litt is, og temperaturer rundt 0, pluss/minus 2. Burde være en perfekt test.
  15. Sjekka att min 24 volt Battery Tender fikk grønt lys etter en dag med "vedlikeholds ladning", og det gjorde den. Kan absolutt anbefale denne enheten til de som har 24 volt system.
×