Jump to content
LRforum

101

Members
  • Content Count

    165
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About 101

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Naboen kræsja sin MC og vi tok med en planke, fjerne speilene (som vi mente kanskje ville gjøre den for høy) og rulla maskinen inn uten problemer. Hvis lasteplanet ikke er langt nok så kanskje en brei planke kan forlenge det... Tror den MC'en veide 220kg, og det er vel en nokså vanlig vekt - tror ikke vekta er avgjørende, muligens feil tyngdepunkt, men med litt forsiktig kjøring så burde det gå helt fint. Spørsmålet blir vel kanskje hvordan en sånn last blir sett på av Norge's andre trafikanter/politiet - folk har jo lett for å mene att alt de legger merke til ikke er ok!
  2. Morsomt å finne ut hvor mye originalt som er igjen. Tror det blir en liste av diverse ting som har blitt skiftet, og du må se på den listen og tenke på hva som nå burde bli fornyet.
  3. 101

    Oljetrykk

    Tror jeg kan skrive litt herunder... Prøver å legge inn et par bilder også. Smurte og skiftet olje rundt omkring i går. Skiftet motorolje filter og tror, oljetrykkbryteren fikk seg en liten støt når filteret ble fjernet eller skrudd på. Alt fungerte greit etter oljeskiftet men etter å ha oppnådd normal varme kom lavt oljetrykk lyset på. Syntes det var rart og når jeg tok en titt så jeg at selve bryteren hadde en lekkasje. Skiftet bryteren i dag og klarte å identifisere lekkasjen som var ved en av elektriske kontaktene - kunne ikke se tyd til sprekk, men lekkasjen var der. Konkluderer med at plastikk fra søttitallet kanskje er litt sprø og tolerer ikke mye.
  4. Da ser jeg på billetter til Danmark en gang denne måneden og må tenke litt mer på hjemreisen. Kanskje NAF har rabatt på noen fergeselskaper, tror jeg husker det... tror ikke jeg bruker tid på FB selv om det kunne være en god ide.
  5. Tar en tur til Island i sommer og lurer på de forskjellige fergene man kunne ta. Har tatt ferga Bergen/Hirtshals og den var fin, men denne gangen tenkte jeg kanskje å bruke litt mindre tid til sjøs siden det allikevel blir noen dager på Smyril ferga. Et par spørsmål, hvilke ferge ruter er å anbefale (tror bilen er nærme 240cm høy)? Og, er det nødvendig å bestille plass på forhånd? På vei til Island har vi ikke mer tid enn vi trenger så da burde vi satse på å ankomme Hirtshals eller muligens Fredrikshavn, men på veien nordover igjen (dette er jo, for oss Nordleninger, en sydentur) så kunne jeg godt tenke meg en runde i Kjøpenhavn, kanskje en tur innom vikingskip museet i Roskilde osv, så da kunne det bli ei anna ferge. Forslag og veiledning mottatt med ydmykhet
  6. Saa paa noen gamle "links" https://www.triumphwedgeowners.org/uploads/3/0/4/2/3042952/_zenith_stromberg_factory_tuning_manual_-_complete.pdf muligens er det noe verd aa lese/se paa.
  7. Den har fungert, men hvor mange km er jeg ikke sikker paa - det blir vel 1100-1300km. Det var en av de skivene (trøstelagrene) som sveisa seg fast og var aarsaken til haveriet. Inspiserte alt naar jeg pakka kassa sammen igjen, men brukte jo ikke magnet, saa naa sitter jeg her og tenker att jeg burde invistere i litt bronse bare for sikkerhetskyld. Men, forrige gangen jeg gjorde jobben saa laa jeg paa rygg paa noen pappesker paa en grus parkeringsplass og hvis jeg maa ta denne opersasjonen igjen saa blir det nok noe a-la det samme saa det frister ikke mye! Muligens saa tar jeg av topp lokket og bruker litt tid paa aa inspisere - hvis det fantes noen i Salten omraadet som hadde skikkelig verkstedplass jeg kunne bruke saa har paagangsmotet blitt bedre - jeg burde gaa en runde rundt bygda med hatten i haanda
  8. De bildene minner meg om mitt LT95 girkassehaveri (transfer box). Tror nok det var samme problemet.
  9. Har du bare en plass aa hente vakum paa "intake manifolds"?
  10. Burde sitte lengere bak paa blokka.
  11. Hvis du har LT95 girboks saa er den til vakum difflock greia... Hvis du ikke bruker LT95... saa...
  12. Hvis det er de som sitter paa V8: http://zenithcarb.co.uk/zencdcdsseries/?SID=vhs8cq91rak06p3fbobshcenf5&___store=zenith Pass paa att de har olje. Hvis de ikke fungerer saa kan det hende du maa skifte gummi "diaphragm".
  13. Planlegger en Island tur i sommer (18/7-15/8) og vil da rulle paa 255 profil dekk... 255/100 x 16 Leide en liten Suzuki forrige gang med vanlige gate dekk og det gikk noksaa bra paa "F" veiene - kom meg frem all plasser, punkterte ikke, men sklei veldig mye paa smaa "rullesteiner" (og satte meg fast paa en bre men kan ikke skylde paa dekkene). Hvis jeg skulle ta turen til Island med en tyngere bil/Disco saa ville jeg brukt mindre felger med sterkere dekk - hele turen koster alt for mye men den ekstra kostnaden ville jeg akseptere.
  14. Hvis du har Stromberg forgassere og ikke liker motor effekten saann som den er, saa mener mange att det er verd aa skifte til andre forgassere (SU, Weber, etc, eller t.o.m. EFI). Meget mulig att folk har rett - jeg beholder mine gamle Stromberg fordi det ser ut som de alltid virker. Ang. kam, sats paa aa finne en som passer kjøremønsteret ditt (fart og krav til moment) - en standard kam burde gi deg godt bunndrag, en mer aggressiv kam flere hester men krever høyere turtall... hvis motoren er standard saa er ikke 4500+ gunstig. Jeg har ikke sett att det er noe aa hente med aa skifte eksos manifolds paa en standard 3.5, hadde et par motorer som John Eales maalte paa dyno med standard manifolds og vi konkluderte att det var ingen grunn til aa skifte de eller ellers noe annet paa eksos systemet - m.a.o. standard motor pumper ikke volum til aa kreve noe annet. Hvis jeg husker riktig, saa er det motoren som satt i SD1 som hadde 9,35 kompresjon saa hvis du har den saa har du andre ventiler og med viljen til aa bruke den over 5000 omdreininger saa er det verd aa se paa alt paa nytt. Er du sikker paa att eksisterende kam/kjede etc ikke er slitt, forgassere og det elektriske er i stand?
  15. 101

    Island

    Funderer på logistikken, men må være på Smyril ferga 16 juli og på vei tilbake 15 august. Ser på det som en måned i Island. Jeg blir litt forvirret når jeg tenker på diverse flyreiser, ferger til/fra Norge, kjøreturen "nedover" og nordover igjen, krav til vanlig vedlikehold (oljeskifte m.m.) og litt "stell" underveis. Siste gang jeg sjekket så er plass på hurtigruten ikke mulig pga takhøyden (må nok regne med 2.4m), så det blir nok en kjøretur til/fra Bodø. Ferge til/fra Hirtshals går fra både Bergen og havner lengere sør og øst og hvis jeg har tolket fergerutene riktig så blir det en overnatting i Hirtshals på utreisen - jeg har reist med ferga fra Bergen via Stavanger før og det var en fin reise, men det blir jo etterhvert mange dager på sjøen... Lurer på om det er en servicehall i Hirtshals hvor jeg kan skifte olje etc eller om jeg gjør det i Norge. Kanskje jeg burde proviantere litt... noen liter øl og kanskje t.o.m. brennstoff til lavvo-ovnen (det sies jo att det ikke er så veldig mye trevirke på Island). Enten så tar jeg med litt fiskeutstyr og betaler for desinfisering, eller jeg kjøper nytt... Som sagt, jeg funderer på logistikken men regner med å være på plass f.o.m. 18 juli - er det noen andre som tar turen i år?
×
×
  • Create New...