Jump to content
LRforum

101

Members
  • Content Count

    179
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About 101

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Litt usikker siden det har vært mange forandringer i det siste og Skottland muligens har forskjellige regler fra England og så kommer Brexit... Men, jeg tror forsikring må spesifisere/nevne hvem som kjører. Ellers, når det gjelder MOT, avgifter etc, så er det klart best å kjøpe en klassiker, 1980 eller eldre, ingen avgifter eller MOT, og billigere forsikring (sjekk med Adrian Flux eller andre "classic insurance" spesialister. Det må vel bli en Range Rover hvis den skal ha automatgir... Kanskje ville det lønne seg å kontakte en lokal Land Rover spesialist for å finne en bil som de også kunne vedlikeholde underveis.. Det blir jo litt vedlikeholdsarbeid uansett.
  2. Tenkte på dette litt, men slo det fra meg. Ikke lett å få flaskene fylt når man er på tur i ukjente trakter, og så må man dra med seg noe som er stort, tungt og vanskelig å sikre. Tenker det passer ok når man operer i nabolaget og ikke er på tokt.
  3. Ser ut som en sikring også... men litt uvanlig. Var det en glass sikring inni der?
  4. Regner 15.5 Imperial Gallons per Engelsk mil som bra. 35mph på grusvei med noen bakker og elver å krysse eller E6 i 50mph går for det samme.
  5. På besøk hos orakelet i Delfi
  6. LT95 kassa burde sperres hvis hjulene begynner å spinne - det er noe som alle vet, men jeg kjenner personlig ingen som har ødelagt kassa av den grunn...
  7. 101

    Rover v8 3500

    Mener SD1 motoren har andre (større) ventiler enn tidligere motorer, og, jeg vil tro, V8ere brukt i Land Rover modellene av samme "era". En måte å se det på er at hele toppen på motoren er annerledes.
  8. Ferga fra Island til Danmark
  9. 101

    Stygg hendelse

    Så denne parkert her i Island forleden dag (ved siden av en av veiene inn til Landmannalaugur).
  10. Discoen var nok dessverre en Land Cruiser, så det var bare fire av "oss" i bildet. Var ellers mange Defendere, noen Discoer.
  11. Hvor mange Land Rover produkter ser dere? På vei til Island og venter på å kjøre ombord i Hirtshals.
  12. Naboen kræsja sin MC og vi tok med en planke, fjerne speilene (som vi mente kanskje ville gjøre den for høy) og rulla maskinen inn uten problemer. Hvis lasteplanet ikke er langt nok så kanskje en brei planke kan forlenge det... Tror den MC'en veide 220kg, og det er vel en nokså vanlig vekt - tror ikke vekta er avgjørende, muligens feil tyngdepunkt, men med litt forsiktig kjøring så burde det gå helt fint. Spørsmålet blir vel kanskje hvordan en sånn last blir sett på av Norge's andre trafikanter/politiet - folk har jo lett for å mene att alt de legger merke til ikke er ok!
  13. Morsomt å finne ut hvor mye originalt som er igjen. Tror det blir en liste av diverse ting som har blitt skiftet, og du må se på den listen og tenke på hva som nå burde bli fornyet.
  14. 101

    Oljetrykk

    Tror jeg kan skrive litt herunder... Prøver å legge inn et par bilder også. Smurte og skiftet olje rundt omkring i går. Skiftet motorolje filter og tror, oljetrykkbryteren fikk seg en liten støt når filteret ble fjernet eller skrudd på. Alt fungerte greit etter oljeskiftet men etter å ha oppnådd normal varme kom lavt oljetrykk lyset på. Syntes det var rart og når jeg tok en titt så jeg at selve bryteren hadde en lekkasje. Skiftet bryteren i dag og klarte å identifisere lekkasjen som var ved en av elektriske kontaktene - kunne ikke se tyd til sprekk, men lekkasjen var der. Konkluderer med at plastikk fra søttitallet kanskje er litt sprø og tolerer ikke mye.
  15. Da ser jeg på billetter til Danmark en gang denne måneden og må tenke litt mer på hjemreisen. Kanskje NAF har rabatt på noen fergeselskaper, tror jeg husker det... tror ikke jeg bruker tid på FB selv om det kunne være en god ide.
×
×
  • Create New...