Gå til innhold

vidjoerg

Medlemmer
  • Innlegg

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hedemark

vidjoerg sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei og takk for alle svar. jeg gikk for Famous Four sine +1" fjærer samt gule Monroe dempere. Alt er montert, men har ikke fått testet ennå fordi bensinpumpa røk. Venter nå på en ny. Bilen løftet seg betydelig i forhold til tidligere, og med orginale dekk og felger ser den litt puslete ut. Nye dekk blir vel det neste på lista. Mvh Vidar
  2. Har lest gjennom topic'en. Men 'police spec' fjærene er bare for bakenden. Det står litt forskjellig angående fjærer forran. Det kommer ikke fram hvilke typer dempere som brukes, men går ut fra at det er standard størrelse. Har du/andre noen erfaring med disse fjærene? Hva med fjærene til Famous Four, de leveres også med pluss 1". Noen erfaringer rundt disse? Mvh Vidar
  3. Hei Hvor får jeg kjøpt disse? og bør jeg gå for 1" heving på demperne også? og hvilke dempere anbefales? Mvh Vidar
  4. Hei Jeg skal bytte fjærer og dempere på bilen da de er slitte. I den forbindelse vurderer jeg å heve med inntil 2 tommer. Er det noe mer jeg trenger bytte utover lengere fjærer samt dempere ved heving? Kan dette gjøres helt uten videre, eller må det godkjennes av biltilsynet? vil heving av bilen gå nevneverdig ut over kjørekomford samt sikkerhet? Mvh Vidar
  5. Har lest gjennom hele topicken og synes det er veldig inspirerende arbeid du gjør. Veldig morro og lese samt lærerikt. Jeg har et spørsmål angående sandblåsing. Jeg har forstått ut fra tidligere topic at du bruker et biltema sandblåser kabinett. Det jeg lurer på er om det er det du har brukt til all sandblåsing i dette prosjektet, små og store deler. I såfall virker det som en god investering.
  6. Hei Har begynt å børste/skrape rust på rammen. Mitt spørsmål er: Hva bør jeg smøre først for å binde/nøytralisere rusten? Brunox, rustmelk etc. Og hva er beste oppskrift deretter for behandling av rammen/understellet for beskyttelse mot rust?
  7. Takker og bukker for svarene. Da er det bare å bestille de delene dere anbefaler, satser på Famous Four.
  8. Hvor bør jeg kjøpe delene hvis jeg bestiller fra England, regner med det er billigst der?
  9. Hei Jeg er helt ny på dette forumet, men har lest en del her og skjønner det er mye kompetanse her. Jeg kjøpte en RRC 1986 mod i fjor som hadde gått ca 140t km. Det var skiftet clutch på den rundt ca 100t km, men nå er den gåen allerede, etter ca 40 000 km. Er dette vanlig? Jeg har ikke så mye peiling på biler, men en clutch bør vel vare mye lengre en dette. Hva kan det skylles?. Jeg skal få en kamerat som er mekaniker til å hjelpe til med bytte av clutchen, det jeg lurer på er hvor en kan finne manualer for bytte av clutch på denne bilen?. Videre lurer jeg på hvor det er billigst å kjøpe den, type etc?. Trenger en noen spesialverktøy? Til slutt lurer jeg på om det er andre ting som kan være lurt å bytte i forbindelse med clutch bytte, tenker da på slite deler som kan gå i neste omgang om som ligger slik til at girkassen eller motoren må tas ut for å komme til? Det var mange spørsmål på en gang, men håper det er noen som kan være behjelpelig. På forhånd takk.
×
×
  • Opprett ny...