Jump to content
LRforum

engebo

LRF Society
  • Content Count

    857
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About engebo

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Buskerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfossen

Recent Profile Visitors

1,375 profile views
  1. Ja, jeg kjøpte brennkammer fra LRbutikken.
  2. Akkurat som den skal, både med ThermoCall på mobil og ved start av bil uten bruk av ThermoCall
  3. Når du sier «»Webasto ble renset og alt er i orden», hva renset du? Jeg tror ikke det hjelper ned ny glødeplugg hvis du ikke har renset toppet på brennkammeret, den er ikke ment å demonteres. Dvs den porselendelen på toppen hvor dieselen sprøytes inn gjennom en liten dyse. Innvendig i porselendelen er den traktformet. Har sikkert noe med hbordan dieselen skal spres å brenne. Den «trakta» i porselendelen kokser igjen. Det hjelper lite eller ingen ting å rengjøre det store kammeret med riller som brennkammeret stpr nedi. På det første bildet nedenfor ser du «dysen» som sitter på toppen av den ød
  4. Sjekk om du har vært borti en abs sensor ved bytte av bremser bak.
  5. Ser ut som EGR skulle vært lukket, men de står ca 4% åpne. Det kan vel tyde på at de begynner å bli igjensota, men ville tro at den «lille» åpningen ikke skulle få bilen til å gå «i frø».
  6. Har du mulighet til å sjekke «live» verdier på EGR, så ser du fort om de tuller. Dvs om de står i riktig posisjon ift signalet de får.
  7. Stepmotor som ikke åpner slik at lufta går der den skal?
  8. Hos meg er det 22mm inkl hylse.
  9. Bajonettsag med skikkelig blader måtte til på indre og ytre bolt på øvre arm
  10. Ferdig med bytting av hjullager bak, inkludert øvre og nedre bærebruer, håndbrekk bånd, samt styrekuler foran. EPB beddet in, klar til 4-hjulskontroll
  11. Er det et LR verksted solbhar gjort det? Hvis bremsebåndene inne i skivene bak er justert riktig, skal enheten tåle 50.000 stramminger. Hvis båndene er justert feil, dvs at de må beveges mye, blir det kanskje slik at enheten jobber til ytterposisjon hver gang. På D3 skal skoene strammes til de ligger an på skive, mener motstanden skulle være ca 60 Nm. Deretter skal strammeren løsnes 8 hakk for å unngå varmegang og at enheten får riktig arbeidsområde.
  12. Sjekk om motorfestene har vakum som det skrives ovenfor. Hvis lekkasje, der sp kan det visst rote det til. Søk på forumet. Sjekk om det kan være sette:
  13. Ikke vær for sikker på det. U-kodene kan man normalt se bort, start med å fikse sensoren i dieselfilteret, samt sjekk at det er original. Noen har opplevd problemer hvis det ikke er det.
  14. Les litt ned i denne tråden, så tror jeg dere med D4 kanskje får noen forklaringer. Virker på meg som en merkelig løsning at vakuum til motorfestene skal påvirke motoren og bilens egenskaper så mye. Minner om merkelig løsning på D3 med støyfilter på girkassa som gjør at bilen ikke starter hvis støyfilteret for radiostøy ryker (kan også kobles fra og alt virker). https://www.aulro.com/afvb/l319-discovery-3-and-4-a/275587-fault-code-p2263-22-turbo-system-3.html The PCM controls the vacuum operated engine mounts via an active engine mount solenoid. The mounts operate (active engine moun
×
×
  • Create New...