Jump to content
LRforum

engebo

LRF Society
  • Content Count

    806
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About engebo

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Buskerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfossen

Recent Profile Visitors

1,153 profile views
  1. EPB henger sammen med flere moduler på Can H i serie. Hvis en av disse feiler slik at det ikke er 120 ohm i kretsen, tror jeg ikke du får start på bilen. Land Rover Discovery 3 - LAN-bus.pdf
  2. Er du sikker på at det er belger? Sjekket med såpevann? Har en 2007 selv og min oppfatning er at det er mer vanlig at det har vært dårlig vedlikehold på kompressor, slik at kule i lufttørkeren har blitt pulver som går videre i luftslangene og havner i fremre eller bakre ventilblokk og gjør at o-ringene i ventilblokka ikke tetter. Så hvis du ikke har sjekket belgene med såpevann og er sikker på at det er belgene (skjelden begge ryker samtidig), så rengjør ventilblokka.
  3. Er det advokatfirma du bruker ...med de timeprisene. De må da være vanskelig å forsvare..
  4. Synes det var rart at du fikk start med hele den av, fordi da må måleverdiene luft/diesel bli feil for map-sensor som sitter i det y-innsuget. Hvis du har vin med 7A i, sp kan du ikke blende uten p få gul motorlampe. Men det kan programmerws bort.
  5. Hvilket "spjell" har du plukket av? Det som sitter i den store åpningen nederst på bildet ovenfor? Hvis så, kan det tyde på EGR kanskje så står åpen, da blir luft/diesel forholdet feil og jeg tror dette endrer seg når du kommer opp i høyt turtall. Opplevde det samme for noen få måneder siden, når ene EGR tok kvelden. "Null respons" på pedalen er også et tegn på at EGR roter det til (er min erfaring). Forøvrig kjører aldri jeg så langt mellom bytte av dieselfilter på en så gammel bil. Her kan det komme en del rusk fra tanken. En annen sak er luftfilteret også, fort å sjekke.
  6. Få lest av feilkoder. Kan være mye, f.eks EGR hvis de ikke er blendet. Du bør også fortelle hvilken årsmodell det er og hvor langt den har gått.
  7. Det er ikke påfyllingspluggen, så hva su må gjøre da dor å få innmat i posisjon igjen, vet ikke jeg.
  8. Det er vel ikke noe å bruke fastnøkkelen på. Mangler spor, den gamle er rund.
  9. Jeg lurer på om du har tatt ut feil plugg for å fylle på ny olje. Var den "lang" og lignet ikke en vanlig påfyllingsplugg på diff? Hvis den var lang kan noe i diff'en ha kommet ut av posisjon. Les litt på denne: https://www.disco3.co.uk/forum/p0806-fault-code-169970.html?highlight=P080A
  10. Jepp, god påminnelse. Gjett hva som ble testet og smurt opp her i dag
  11. Skal være mulig på D3 etter 2007: https://bellautoservices.co.uk/store/discovery-3-2-7l-egr-deactivation-patch-file-not-advised-for-road-use/
  12. Den senser på åpen krets. Du kan klippe ledningen og surre de to lederne sammen, så slukker lampen. Antar dette er fordi hvis det blir kabelbrudd, så lyser lampen.
×
×
  • Create New...