Jump to content
LRforum

engebo

LRF Society
  • Content Count

    778
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About engebo

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Buskerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfossen

Recent Profile Visitors

994 profile views
  1. Har ikke D4, men D3 Mulig den kan oppføre seg slik hvis det er lenge siden bytte av dieselfilter eller hvis det er uoriginalt. Hvis det er likt som på 2007 og senere, er det enkelt å bytte. Regner du en time, har du god tid. Det sitter midt under bilen, høyre side, bak et skjold over en vange. Må ned med plastdekslet (på D3) under bilen.
  2. Ut over vanlig halvårs oljeskift motor, er det byttet olje på frem og bakdiff, samt transferkasse på D3’n. Ca 100.000 km siden forrige gang. Og da låste den høyre EGR-ventilen seg i åpen stilling, så den ble bytta i går kveld.
  3. Lamper i dashen og det er noe som ikke fungerer? Hvis alt fungerer, er det bare å overse U-koder.
  4. Jeg forstod det slik at det ikke var noe problem å kjøre på veien i hastighet opp til ca 60, så da funker det vel å ha et reservehjul som ikke er helt lik størrelse
  5. De to dimensjonene har vel noe forskjellig rulleomkrets. Det kan medføre at fjøringssystemet/abs sier ifra rundt 60 km/t og senker bilen. Var en her inne som hadde fått to forskjellige rulleomkretser på samme aksel og det likte ikke elektronikken.
  6. Demonter plastikkplata under girkassa, da ser du giroverføringa på høyre side av kassa. Napp ut kontakten (klem inn låsen ), sett inn ny sikring, så ser du raskt om den er problemet. Hvis du bare bytter sikring og setter på tenninga, vil sikringen sannsynlingvis brenne igjen (og det lukter du), vel å merke hvis det er støyfilteret som er synderen. Starter skal vel slå inn fint ved 12v.
  7. Står E i stedet for hvilket gir. "E"'n står på samme plass i displayet. Og det er ingen klikk fra starter. E i displayet vil vel si "Error" og da er det noe som er så feil at du ikke får lov til å starte bilen. I dette tilfelle er det da sannsynligvis ikke kontakt mellom motorstyring og girkasse, dvs at du får ikke lov til å starte bilen
  8. Sjekk for sikkerhets skyld sikring 30. Hvis den er gått, er det støyfilteret på gearkassa som har gått. Da vil du ikke få start, men mener at det også skal vises E eller F i displayet der det vises hvilket gir som er aktivt. Du får heller ikke kontakt med gearkassa. Her er bilde av støyfilteret. Det er klompen ovenfor giroverføringa. Kan nappe ut kontakta, så starer bilen hvis det er støyfilteret som er synderen, dvs at sikring 30 går
  9. https://www.advancedfactors.co.uk/lr027983-clutch-pulley-air-conditioning-compressor-333953-p.asp
  10. Det er en fysisk clutch som sitter i front på AC-kompressoren. Det er først når den kobler inn at det faktisk lages kald luft. Clutch fås kjøpt løs og jeg håper å få den i hus og bytte i kveld, da jeg har en ulyd som i det store å hele blir borte hvis jeg slår av klimaanlegget, så håper den løser den ulyden. Kjenner en liten slakk i løpehjulet.
  11. Be om bilde av motorrommet og legg ut her, så får du svar.
  12. Bytta han batteri samtidig med dynamo?
  13. Enkelt å se i motorrommet om den fysisk er der, i hvert fall på D3.
×
×
  • Create New...