Jump to content
LRforum

engebo

LRF Society
  • Content Count

    788
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About engebo

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Buskerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfossen

Recent Profile Visitors

1,070 profile views
  1. https://www.rrsport.co.uk/forum/post438595.html
  2. Lee på høydesensoren og se om displayet viser endringene korrekt, hvis ikke ville jeg satt ei krone på defekt høydesensor.
  3. Under bremsepedalen. Ta ned panelene under rattet ned mot fotbrønnen, så finner du den. Bryteren vris.
  4. Fint hvis du oppdaterer posten når feilen er løst.
  5. BremslysBryter sitter bak pedalen. Ut med panelet under rattet, så bør du se den.
  6. Er vel uvanlig at speedometer forsvinner. Antar at bilen da ikke får den informasjonen den trenger for dsc m.m og sier i fra ved å senke bilen og ikke gi tilgang til hdc, abs syst m.m. Da tror jeg at jeg ville begynt med å finne ut hvor speedometer får signalene sine fra. Er det abs-sensorene? Har du mulighet til å lese av Live-values når feilen oppstår kan det kanskje peke deg i riktig retning. For noen måneder siden lagde jeg meg en oversikt over sammenhengen mellom modulene på High-can-bus, se vedlegg. Når det "bare" blir gul lampe, henger nok modulen fortsatt på can-bussen, hvis ikke ville bilen stoppet. Land Rover Discovery 3 - LAN-bus.pdf
  7. Jeg byttet det preventivt for noen få år siden på 07 mod D3. Slangen går kronglete gjennom karroseriet. Jeg festet et tynt tau i den gamle etter å ha klipt av selve filteret, dro det gamle ut og brukte tauet til å få inn den nye. Jeg gjorde det alene, men hvis man er to, går det lettere. Det er en hurtigkobling under bilen. Byttet også tørkefilteret for mange år siden preventivt og har ikke hatt plunder med original kompressor før braketten tok kvelden. Hadde kjørt med hull i beskyttelsesdekslet og kompressor og brakett hadde ligget i saltlake lenge. Fikk en brukt original fra en 06 mod av et forummedlem. Den går ennå. Bilen har gått 205’ km
  8. Hele stabiliseringssystemet på D3/D4 er avhengig av korrekt informasjon fra abs sensorer etter det jeg har forstått, så hvis du kjører med f.eks forskjellig hjuldimmensjon på samme aksel, dvs du for forskjellig rulleomkrets på hjulene på samme aksel, plinger det og bilen senker seg. Dette tror jeg skjer over 60 km/t. Antar at hvis du har ett dekk med lite luft, så kan det oppføre seg likedan. Slark i opphengskuler kan også få abs til å slå inn ved sving eller bremsing, så det er mange muligheter. Og ikke minst, er vel også bremselysbryteren en synder også på D4 ikke bare på D3.
  9. Da er det drop i spenning på batteriet som D3 ikke liker, men det lagres, så vidt meg bekjent, ingen feilkoder pga av det oppstartsplinget. De u-kodene ovenfor mener jeg du kan glemme, alle D3 har noen av de, men går som ei klokke.
  10. Kommer plinget ved første gang oppstart om dagen? Hvis så kan det være en dropp på batterispenningen ved oppstart. Jeg har det samme, men det lagres ikke noen spesifikk feilkode. Merker ikkenoe på bilen
  11. Har ikke D4, men D3 Mulig den kan oppføre seg slik hvis det er lenge siden bytte av dieselfilter eller hvis det er uoriginalt. Hvis det er likt som på 2007 og senere, er det enkelt å bytte. Regner du en time, har du god tid. Det sitter midt under bilen, høyre side, bak et skjold over en vange. Må ned med plastdekslet (på D3) under bilen.
  12. Ut over vanlig halvårs oljeskift motor, er det byttet olje på frem og bakdiff, samt transferkasse på D3’n. Ca 100.000 km siden forrige gang. Og da låste den høyre EGR-ventilen seg i åpen stilling, så den ble bytta i går kveld.
  13. Lamper i dashen og det er noe som ikke fungerer? Hvis alt fungerer, er det bare å overse U-koder.
×
×
  • Create New...