Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

CuckoosNest

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 029
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

6 følgere

Om CuckoosNest

  • Rang
    Original Bentzen

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Minnesund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvoll

Nylige profilbesøk

851 profilvisninger
  1. Ja både fuktig og ubrukt en periode. Glimrende, da sier jeg takk for all hjelp og tips !
  2. Ok, jammed altså. Alt skal være nytt baki der, men da kanskje det beste er å kontakte verksted som gjorde jobben og få dem til å ordne opp. Jeg har lest så mye om bremselysbryter som kan gi feilsignaler så jeg trodde kanskje det var problemet..
  3. Ingen aning, men jobben ble gjort på Land Rover verksted i Mars og har fungert perfekt til nå, så skulle jo tro beddingen var i orden. Jeg hører et lite "klikk" under parkbremsknappen når jeg trykker inn bremsepedalen.
  4. Hei Vår Discovery 3 har stått i ro en stund og da jeg skulle bruke den i går ville ikke parkeringsbremsen av. Etter flere forsøk begynte parkeringsbremslyset å blinke og det slapp taket. Alt er nytt i den mekaniske parkbremsdelen i bilen, så det er vel kanskje en elektronisk feil?
  5. Tok av dekslet, men uten at motor gikk og så ingen lekkasjer. Når motor gikk kom det en fin sky, men fikk ikke satt nesa mi langt nok med i motoren for å se pga skyen.
  6. Idag kjørte vi faktisk bilen tilbake på verksted. Som sagt lukter den diesel, og idag så jeg en sky av diesel fra venstre side av motor. Vil ikke påstå å være så veldig glad for akkurat det..
  7. Ja, har også tenkt på diesefilter og ga vel egentlig verksted beskjed om å bytte det, noe de faktisk ikke gjorde. Sjekka i servicehefte nå, og det ble bytta på 167 000 km i 2015, nå har bilen gått 212 000, så det bør kanskje høyprioriteres.
  8. Hei Har ikke vært veldig aktiv på forumet på lenge da vår 2005 Discovery 3 har gått som en klokke, det gjør den dessverre ikke nå. Etter siste kuldeperiode gikk plutselig bilen i nød, starter og går greit uten belastning, men gir jeg skikkelig gass får jeg opp motorfeil og den går sakte. Bilen stopper ikke helt og gir jeg rolig gass funker den igjen. Mistenker egentlig noe kondens/isingproblem og fikk lest ut feilkoder på verksted. Feilkoder på EGR ventiler (Disse er blikkert) P2299 Brake pedal switch, testet bryter, ok P2290 injector controll pressure too low Kan omhandle høytrykkspumpe. Som sagt er altså bilen ustabil, og den lukter faktisk også litt diesel. Er det noen av Discovery-guruene som har noen ideer angående disse problemene blir jeg særdeles glad? Mvh Bjørn
  9. Jeg tror våre 2 glødeplugger har vært dårlig lenge, men er selfølgelig ikke sikker, og den startet "raklegreit" ned til minus 17 før kondensspetakkel begynte. Har god erfaring med å bruke litt bedre diesel, Shell nitro diesel, i kulda. Kanskje det er placebo, men det virker som den starter litt lettere.
  10. Lurt med fulle tanker på både bensinstasjon og bil. Fikk tilbakemelding fra PS auto i dag, glødeplugger oppe og går, ihvertfall 4 av 6, så den bør starte. Kondens/ising er nok årsaken til startproblemene på vår bil. Filter blir drenert og Alron, ikke sikker på om jeg er så glad i det stoffet, men virker det så virker det, blir fyllt på tanken. Så er det bare å håpe og tro at dette vil løse problemet.
  11. Jeg vet, jeg vet det har vært vått, og ja bilen ble sørvet med nye oljer rundt baut og filterbytter for ca 2 mnd siden, men som sagt, jeg har en frue som ikke liker full tank, så det kan være noe der. Håper vel egentlig det er kondens det gjelder og ikke glødeplugger, jeg har lest at de kan gi noen fryktelige regninger.
  12. Det var frua som kjørte bilen da dette skjedde. Jeg satte bilen umiddelbart på lading, og fulladet batteriet etterpå, uten at det hjalp. Kondens/ising er en ting jeg også har tenkt på. Kona er ikke veldig glad i full tank, selv om jeg har presisert viktigheten av dette. Som sagt over får jeg startet bilen, vi kjørte den til PS auto på Hamar i dag, den starter veldig tregt og jeg er nødt til å gi gass for å få den i gang, bare det er vel litt rart..?
  13. Ja det blir litt i overkant for å ha glødet bilen 2 ganger.
  14. Ja helt enig! Mulig det er noe annet som har skjedd. Bilen starter, om enn veldig tregt, med mye kinning og gass kommer den seg såvidt igang. Synes hele greia er veldig rart. Lurer på om det kan være noe relegreier som har tatt kvelden. Noe må vel styre glødingen..
×
×
  • Opprett ny...