Jump to content
LRforum

atlgje

Members
  • Content Count

    147
  • Joined

  • Last visited

About atlgje

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Nordhordland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. atlgje

    lekkasje

    Prøv å åpne dreneringene til område under frontrute. Den er litt kinkig å komme til. Det er drenering på begge sider av bilen. Den står mellom dør og framskjerm.
  2. Justert lokket (stillverket) på dieselpumpa. Vipps så var bilen lettstartet og gassrespons i orden
  3. Har Nanocom. Skal sjekke i kveld. Takk for tips.
  4. Oppdatering. Har skiftet kjeder, strammer, guider og vannpumpe, div reimhjul, vannpumpe osv.. Har også skiftet tetninger i dieselpumpa. Har slitt med å få start. Luftet pumpa og diesel fram til injektorer. Etter mykje kinning starta motoren men stopper etter 1 sek. Oppdaget at pumpa i tanken gikk men leverte ikkje lenger. Tok ein dieselkanne med tur og retur slange i. Kinnet og det samme skjedde fleire ganger inntil den endelig gikk. Nå går motoren heilt nydeligt Den er stabil på tomgang, ingen vibrasjoner eller hard gange. Har dessverre et par oljelekkasjer. Men det er veldig lite gassrespons. Når eg gasser ruser motor seg veldig sakte opp. Virker veldig daff. Motoren må kinnes i 4-5 sekunder for å få start. Slik var den ikkje før. Forslag til treg gassrespons og treg å starte? Har også litt røyk/damp fra toppdeksel oljepåfylling...
  5. Litt meir info på landyzone. https://www.landyzone.co.uk/land-rover/p38-late-diesel-air-con-condenser-repair.262765/ Noken som veit delenr på denne kondenseren? JRB000040 er ikkje det rette nummeret.
  6. Kondenseren er gåen og eg tenkte å kjøpe ny. Oppdager at kondenser til p38 diesel ble forandret siste året. Akkurat denne kondenseren er vanvittig dyr. Finnes det måter å bruke dei andre typene på?
  7. Eg koblet frå antennen på den forrige P38 fordi den var kronisk tom for strøm etter to dager uten bruk. Det negative var at fjernkontrollen kun fungerte 20 cm frå bilen og at enkelte ganger måtte eg trykke på fjernkontrollen inne i bilen for å få fjerne engine disabled. Funka fint i 8 år:)
  8. Ligger litt spon rundt omkring. Trur det er feilmontert. Kan ikkje komme sånn fra fabrikk. Blir litt deler, hadde eg hatt ein overhalt motor tilgjengelig hadde eg tatt den. Savner v8 med tornado chip:)
  9. Var heldigvis ikkje bortkastet å åpne registeret. Feilinnstilt register og slitt kjedestyring.
  10. Injektorer er kontrollert, OK. Trur heller ikkje registeret er strekt. Skal være over 50% modulation med strekt kjede. Trur at register kan være feil stilt. Tviler litt på forrige eiers opplysninger om motoren. Det kan faktisk hende at eg ikkje finner feil i registeret. Kan bli litt surt, men bedre å vite enn å tru. Trøsten er at alt av reimhjul og reimer er modent for bytte. Pluss oljeslangene til oljekjøler og AC slanger faktisk er mulig å komme til nå. Skifter også vannpumpe.
  11. Har begynt å demontere for å sjekke registeret. Må rett og slett få fakta på bordet å få kontrollert registeret. Kva er grunnen til at toppen skal av i følge RAVE? Har lest at det ikkje er nødvendig.
  12. Er på jakt etter linken til Håvard Norheim der han viser korleis front deksel til register kan demonteres uten å demontere topp. kan noen hjelpe? I følge RAVE skal toppen av.
  13. Kan eg utelukke feil i registeret med tanke på tenningstidspunkt når statisk timing er korrekt?
  14. atlgje

    Range Rover p38

    Ønsker å komme i kontakt med ein selger på Askøy som annonserte diverse deler til p38 på Finn.no. Annonsen er borte (solgt?). Atle Gjelsvik
×
×
  • Create New...