Gå til innhold

runehovland

Medlemmer
  • Innlegg

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drammen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

runehovland sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Landet er bra , men jeg finner meg ikke i å få en regninjg på 50 000 når den ikke behøver å koste mer enn 2 000 , om noen øsnker å sponse udugelige steder med almisser så værsegod men ikke jeg
  2. Ingen god begrunnelse dette , her snakker vi om en del i England til 2300 Kr og dette kan ikke på noen måte forsvares i en utpris på 11 000 + mva i Norge . for en 2 timers byttejobb så vil her fortjenesten bli 1000 kr timen i timepris + 4 350 i fortjeneste pr time for deler ?? da betaler altså en Norsk kunde 5350 pr time for jobben !! i tilegg så er det ofte lærlinger som blir satt til jobben !! Når det gjelder Roy Sandmo bilverksted i Drammen så var endog hans komnklusjon av vilken del som var defekt feil !! det var en føler til 1000 lappen med 30 minutters arbeid som var feilen noe han endog garanterte ikke hadde noe med saken å gjøre så kan man bare tenke seg hva regningen hadde blitt hos disse ! forøverig lite sansynlig at husleier og arbedspenger er vesentlig alvere i London enn i Drammen.
  3. Ja man kan nok si det generelt sett , men her snakker vi om en høytrykk dieselpumpe så garantisvaret hans holder ikke vann så lenge jeg selv kommer med delen , hadde han bare vært 2000 kr dyrere så hadde jeg vurdert det men 20 000 + for ny og 10 900 for en bytte var prisen fra han + jobb , fra England koster en overhalt 3700 og det samme fra Sverige , og de 4100 var prisen jeg betalte for å få konstntert at det var hovedpumpen !! Vel på fredag ble den byttet selv om den nye mekanikeren sa at det ikke var mulighet for at det var pumpen ,, og det var det heller ikke , feilen var føleren på comonrailen som Drammens verkstedet garanterte at det ikke var , denne kosten 500kr på bilxstra og jeg kan jo bare tenke på den regningen jeg ville fått av R.S om han hadde gjort jobben ferdig ,!!! Ja men det hadde vært helt 100% akseptabelt , men ikke hos R S i Drammen , i tilegg vet jo vi som har hatt RR en stund at grunnen til at delene er rimlige i bla England rett og slett er fortjenesten her i Norge forøverig så er høytryllpumpen den samme som sitter i Opel og BMW også... samme boch nummer til og med..
  4. mulig jeg banner i kirka her for jeg vet dette verkstedet har flust av LR kunder i stallen , men fy f for ett sted , stedet ligger i Drammen og har gjort seg kjent som LR "ekspert" , først kunnskapen ,,, når jeg setter fra meg en bil og sier hva som er nytt for kort tid siden så skal det være unædvendig å bytte dette , endog lå kvitteringer i bilen !! poeng 2 var når de hadde konstantert feilen så sa jeg at jeg skaffer ny del i løpet av ett par dager , svaret var at det var uaktuelt for en kunde å skaffe deler selv da dette var endel av buitikken deres ?? har aldri i mine 30 år i bilbransjen hørt maken , dette var en del de skulle selge meg for 10 900 kr + mva , nytt i england 3700 + og i Sverige 3 900 sek for , brukt i Norge 1500 kr da delen er den samme som i 2,5 Opel og Bmw 3 l D ... Ikke ville jeg akkseptere dette og sa i fra , så en jævlig arogant tone når jeg kom ned for å gjøre opp regningen , da måtte jeg komme tilbake om 2 timer , normalt ville jeg trodd ca 1 times jobb men regnet med 2 for litt ekstra pga at bilen ble hentet , neida etter 2 timer så ringte tlf 3.5 t og 4100Kr . Jeg synes det er på plass å si varsko til andre og ikke bare ha i tankene at prisene er rimligere enn feks motorpool da begge i utgangspunktet har svindelpris på både deler og timer !!!
  5. frontskadet bil som motor er tatt ut av samt fører dør , felger og bakdører selges komplett ca 10 000... skinn interiør takluke manuell gearkasse og mange andre deler er fremdeles på den ... har vært en dieselbil....
  6. Tilbakemelting på dette problemet var at feilen var tenner , denne ligger mellom ballaster og pære, typisk tegn er at den "fusker" på å tenne pæren. samme tenner sitter i en mengde av Tyske biler..
  7. Hei Håper jo i det lengste at det ikke er pumpa fra filter og ut er alt ok , har lest meg til at det skal være ett dieseltrykk reele på denne men hvordan dette virker vet jeg ikke , dyser er også skiftet for 1 år / 15 000km siden går helt normalt etter fyring med start gass men denne typen motor forlanger høyere trykk ved start så det er dette trykket som ikke er der det skal være ..... Har litt vansklig for å ta i meg at pumpen ikke gir ett mer gradevis signal til feil enn bare ett par dager ...
  8. har gått helt fint og har startet ved første slag ,,intil for en uke siden ,,, (mulig årsak til problem er at jeg kjørte bilen nesten til tom tank men rakk å fylle før den stoppet) etter dette ble den tungstartet i 4 dager før den ikke startet lenger i det hele tatt.... starter kun med en shot startgass.... når den går er det helt ok ingen symtomer på dyseproblemer eller annet under kjøring..... dieseltilførsel fra tank og forbi filter er ok , dieselfilter er i tilegg byttet uten endring av problem . Diagnose viser lavt dieseltrykk ved start. dieselpumpe (LR023043) er byttet på motorpool for 1 år siden....... gløding er ok.... så hva står jeg igjen med å kunne teste ut her nå ??
  9. Har nye motstandenheter til 900 Kr pr stk. post@impx.no
  10. Dra strøm direkte fra Batteri , litt grovere kabler samme med jordledning dra den til ette nytt punkt direkte på karosseri uten å kople den sammen med andre ledninger.
  11. Pærene er testet OK , ballaster var ny for 1 år siden så nå har jeg begynt å lure på om det kan være tenningsmudulen som skal ligge mellom ballaster og kopling til pæren.
  12. Så vidt jeg kan forstå så er dette gjennomførbart på biler med 1 dins radio uten tv/navi da de jeg har sett skal koples inn bak på radiomodul og denne ligger jo i baggasjen når man har TV anlegg ! , fant bla denne på ebay men om den kan koples på i enheten som ligger i baggasjen er jeg usikker på,, http://www.ebay.com/itm/AUX-adapter-Auxiliary-interface-iPod-Android-iPhone-Charger-Bluetooth-RVRA3-/121028130867?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ARange+Rover&hash=item1c2dd6b833&vxp=mtr
  13. Pærene er testet og OK , da er det balaster problem muligens , men man har jo koplingen til pæren også !!
  14. Skal skjekke dette , vil det da si at CD veksler ikke vil fungere ? Jeg fant en genial løsning på youtube hvor man koplet på i enhetene i baggasje men firmaet eksisterer ikke lenger . Quote MultiQuote Edit
×
×
  • Opprett ny...