Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content count

    89
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord
  1. Bruker selv biltemas tyntflytende linolje i hulrom og steder hvor god krypeevne behøves, mens resten av understeller får seg en dusj med kokt linolje, som er tykkere og ikke drypper så mye.. Resultatet på sikt er det for tidlig å si noe om for min del..
  2. Har skifta olje på gearkasse og motor, toppa opp olja i akslingene, skifta luftbelger, og spraya bilen full av linolje under. Utover sommeren har jeg litt mer "småplukk" som skal gjøres: utbedring av ramme (mulig bytte av bakerste del).. Skifte oljefilter i gearkassa, samt hovedoljefilteret på motoren (fikk bare skifta rotasjonsfilteret i denne omgang) videre så blir det plugging av egr-dritten, på med nye bumpstops bak og så snart de nye dekkene kommer skal selvsagt de på (grabber at3 265/60r18)... Åsså burde jeg jo såklart ha rydda ut av bilen og støvsugd og rengjort innvendig, men det e jo sååå kjekt å ha 60kg verktøy, jekker, støttebukk, jekketalje osv osv liggende baki bilen til enhver tid
  3. Bytte av rør til ACE bak pga rust

    Jeg brukte biltema rør og koplinger. Funka fint det..
  4. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

    Takk for råd. Har allerede bestillt den det var lenket til, så jeg får krysse fingrene for at den holder en viss kvalitet. -Har forresten prøvekjørt noen km med nødreparasjonen min, og det fungerer enn så lenge..
  5. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

    En optimistisk temp.fix inntil delene kommer. Strax prøvetur
  6. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

  7. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

    Ok. Nå hadde jeg ikke stor fart da.. Kanskje 10-15 km/t rett etter jeg hadde forlatt inkjørselen.. Jeg får satse på at det er så enkelt som å skifte den da.. Bestiller 2 stk, da den ganske sikkert begynner å bli slitt på andre siden og -Takk for hjelpa..
  8. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

    Delen du henviser til er jo til fremakslingen. Dette er bak. Og det skulle stor kraft til for å presse dette på plass..
  9. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

    1: Kule på ACE-arm og socket 2:Kule øverst på bilde, og socket bøyd mot kamera 3:Hvordan det ser ut på motsatt side 4+5: kule+socket
  10. Noe så sjeldent som ACE-trøbbel :D D2 TD5

    Meeh, jeg skal gå ut å ta bilde så du får se hva jeg mener -PS: dette er på bakakslingen.
  11. Har (igjen) fikset et ødelagt rør på ACE (rett foran der det går over i slange). -Men samme dag (før) som det røyk denne gangen så opplevdes en ny feil: en bankelyd under bilen ved hump/krenging. Så når jeg hadde skjøtt røret oppdaga jeg at ACE-armen sto i øvre posisjon; så høyt at bærekula på ACE-armen var dratt ut av socketen den skal hvile i på akslingen. -Og dunkingen jeg har hørt er ACE-armen som slår OPP i bilen. Jeg fikk pressa kula ned i koppen igjen og tok en prøvetur, men den poppa ut igjen etter få meter og slo opp i bilen igjen. -Det virker rett og slett på meg som om ACE presser armen feil vei?! -for dette skal vel igrunn kun presse nedover? -Ikke dra oppover slik at kula dras ut av socketen? -Kan det være at systemet må luftes? -Ventilblokk? -Føler av noe slag? -Annet? Nå skal det sies at jeg har kjørt noen uker med moderat lekkasje i det reparerte røret - hvor jeg har fyllt etter med motorolje (jeg vet:FYY) istedetfor servo-olje hver gang gult eller rødt lys har dukka opp ettersom det hadde blitt svindyrt å fylle en liter servoolje hver tredje dag . -Så kanskje noe i ventilblokka har tatt skade av dette?? Uansett: dette er jo ikke bra: det dunker ganske kraftig oppunder bilen når armen klasker opp, så dette må jeg finne ut av fortest mulig.. PS: det lyser ikke i noen varsellamper..
  12. Siger ned på høyre side

    Jeg har et periodisk problem: som oftest (og særlig når det er kaldt ute) siger bilen ned på høyresida bak. Mens andre gang holder den fint på luften (særlig om jeg setter din i high-mode før jeg parkerer). Nå de siste dagene har det blitt værre: Den kan fint holde seg oppe mens jeg f.eks er inne på bensinstasjonen og spiser - men når jeg hopper i bilen for å kjøre kan den plutselig finne på å dette ned så dekket små-subber i hjulbuen. Jeg regner jo med at dette er et belg-problem - men skal ikke belgene lekke hele tiden når de lekker, ikke bare av og til?? (ps: har bestillt nye dunlop belger idag - noen som har erfaring med disse kontra originalbelgene?) -Kan det være noe annet som er galt? - f.eks høydesensor?
  13. D2 kjøleveske nivå 2 cm for lavt

    Det er vel ikke værre enn at du etterfyller. Så lenge du ikke har lekkasje vil det jo bare si at du har fått litt luft ut av systmet hver gang nivået har sunket..
  14. for mye olje i automatgir kassa disco 2?

    Grunnen til at brekket skal stå på er at bilen skal holdes i ro når du skal sjalte igjennom gearene og krype under bilen og peile gearolja med motoren igang. Brekk/ikke brekk skal ikke utgjøre noe nivåforskjell på kassa..
  15. Anbefaling av handverktøy

    På verktøy.no kjører de skikkelig god kampanje på noen verktøysett fra teng tools: Sett 1 med tenger Sett 2: større, men uten tenger
×