Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content Count

    253
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ehm, kremt...såklart har jeg det. Den er jo ulovlig å fjerne
  2. På P38'en jeg hadde kunne man ta ut dette tørkestoffet og tørke det i steikovnen på moderat varme.
  3. Nå viser det seg at det kanskje ikke er kassen allikevel. Jeg tok en prøvetur uten luftfilteret i idag, og da livnet bilen til og gikk opp i 4.gir (ja jeg føler meg litt dum nå ) Men den er ikke helt frisk ennå merker jeg. Trekker dårlig og knoter litt med girskift. Jaja, har bestillt nytt luft og dieselfilter på bilxtra. Maf og map fungerer. Dieselpumpa fungerer. Jeg får vel ta en titt på vakuumslangene og wastegateventil. Det ligger feilmeldinger inne om overboost, så jeg får justere ned turbotrykket litt og. Men jeg har ikke merket noe til den klassiske nøkkingen man får på overboost når maf-verdien passerer 600 eller hva det var. Innspill ønskes.
  4. Jeg fant denne, hvis noen skulle være intressert.
  5. Er det noen som vet ca hva det koster å sende ei automatkasse til england? (Nærmere bestemt ashcroft).
  6. Luftmengdemåler funker. Bytta maf'en ifjor (og girkassa fungerte når maf'en var ødelagt og). Etter hva jeg kan lese fra nanocom fungerer map'en og.
  7. Jeg hadde pulserende motor. Det forsvant etter bytte av injection harness faktisk.
  8. Er det virkelig ingen her som har noen anelse om hva problemet mest sannsynlig er?
  9. Ved testing med nanocom under kjøring idag gikk soleniod 1 og 2 av og på under kjøring mens nr 3 sto på off hele tiden. Noen som vet hvordan dette skal være?
  10. Ettersom jeg også har 2003mod vet jeg at den ikke har difflock, og da trenger du heller ikke difflock-sensor på den.
  11. For 2 dager siden dro jeg litt hardt ut av et kryss. Når bilen gira opp begynte kassa å slure. Så idag tappa jeg av girolja som så helt fin ut, og helte på ei flaske lucas transmissionfix og fylte på ny girolje. Men fortsatt: når jeg akselererer går den høvelig fint igjennom de første 3 girene, men når den skal i 4. vil den først ikke skifte gir, også slipper det og turtallet går opp uten at fremdriften øker. Hva høres dette ut som? Jeg har lest noe om solenoid i girkassa (er det det samme som governor valve forresten?) som kan resultere i lignende tilstander men....(?)
  12. Jepp. Jeg har hatt ace-rør som har sprukket. Derfor har jeg alltid liggende 10mm kobberrør, skjøtemuffer, rørbøyer, rørkutter og strips liggende i bilen
  13. Ok. Et pakingssett til alle 5 dysene koster ca 50kr på ebay: https://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Discovery-2-TD5-Fuel-Injector-Seal-Kit-By-Bearmach-/201018355433 Og jobben er ikke vanskelig å gjøre selv på noen timer. Men det kan være lurt å få med seg en som er littegranne skru-kyndig: http://www.discovery2.co.uk/Injector Seals.html Bor du i nærheten av noen andre forum-medlemmer skal du ikke se bort ifra at noen kan hjelpe hvis du synes jobben ser avskrekkende ut.
×
×
  • Create New...