Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content Count

    178
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har satt på nye støtdempere bak (terrafirma).
  2. M8x1.0 var helt riktig, tusen takk fant 2 stk på 25mm lengde, så nå er bremsene oppe og går igjen.
  3. Sist eg skrudde på bilen gikk det nok litt fort i svingene, og jeg glemte å stramme orntli til på de 2 små boltene som holder de 2 halvdelene av caliperen (fremhjul) sammen. -Resultat: de datt etterhvert ut med påfølgende stygg ulyd fra fremhjulet ved bremsing, samt en liten slitasjerin på innsiden av felgen. Nå er immidlertid problemet at jeg mangler de 2 boltene og får ikke brukt bilen. Vanlig M8 er det ikke; der går den kun på første gjengen før det er full stopp. Så: er det noen som vet gjengedimensjonen her? (altså: ikke de to tykke hovedboltene, men de to små som holder glidepinnene)
  4. Nå har prisen gått ned til 3000kr og tlf er 40744614.
  5. Du trenger ikke skifte hele akslingen. Det selges komplett sett med nye smørbare kryss og lager til under tusenlappen: Frontshaft repair kit
  6. Det e den pumpa som ligger i tanken det er snakk om, ja?
  7. Problem løst. Jeg kjøpte ny maf-sensor. VDO istedetfor "quality aftermarked". Den nye sensoren viser rundt 55 på tomgang, mens den "gamle" viste 68-72. Så ved fullt gasspådrag viser den rundt 670 som er innafor, og motoren kutter ikke. Hva lærte jeg? -At det kan være dyrt å kjøpe billig.
  8. Idag har jeg skifta injection-harness på disco 2'en. Klinte godt med pakningsmasse der ledningene går ned i pluggen. Håper dette kan hindre at olje kommer inn i ledningene (og håper det ikke løsner biter av pakningssementen som havner i motorolja ) Hmm, da så....under tvil -pilla du av gearboksen? -isåfall skulle eg gjerne kjøpt delene som trengs for å få difflock. (Har hverken innmaten eller linkage på min).
  9. Det kommer jo an på hvor langt bilen har gått i utgangspunktet da. Men ok, begrepet "nullstillt" var kanskje å ta litt i.
  10. Oops i stand corrected, og har retta det opp. Ikke gal pris allikevel?
  11. Veit om en her oppe som kjørte til polen og fikk "nullstillt" sin Disco1. Hvilket innebar fjærning av all rust på ramme og karosseri, utbedring av alle kjente feil og alt de fant underveis, lakkering og bytte av alt av el-kabler. Prisen mener jeg lå på rundt 40 laken. Da fremsto bilen som "ny" etterpå.
  12. Jeg kom over en discovery til salgs på fb. Har chatta litt med eier og han selger den for 5-6000. Starter og går men har et bøyd styrestag etter et møte med en stubbe. Eiers navn er Sten Andre Gabrielsen og bilen står i melbu. -og han samtykker i at jeg legger ut bilen her.
  13. Idag: kjørte en tur med nanocom tilkoplet og maf satt i. Ved tomgang lå luftstrømmen på rundt 68-72. Kjørte så bilen varm og kjørte den hardt i oppoverbakke. Motor kutta som vanlig. Luftstrømmen gikk opp til mellom 680-690 et sted før den gikk til 0,0. Så her noe rart med maf-sensor ("quality" aftermarked). Men: jeg kjørte flere runder i test-bakken min. Og på de 2 siste rundene kutta motoren ikke selv om maf-avlesningen datt til 0.
  14. Prøvde å koble ifra maf-sensoren, og da kutter ikke motoren lengre (eg satte inn ny maf for rundt 1mnd siden da den gamle var kaputt og viste konstant 4,3) Og feilkodelesing viser noe sånt som (men neppe ordrett): (3,7) mass air flow (logged high) -så kan det være at den kutter pga at den synes den får for mye luft? (Boost er under 1,3bar) Ps: den nye maf-sensoren er uoriginal.
×
×
  • Create New...