Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

suprlite

Medlemmer
  • Innholdsteller

    141
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om suprlite

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Allerede gjort. Det blei biltema's hulroms-karosserimasse på sprayboks (tyntflytende). Etter pkk blir den sprøyta over med biltema's tyktflytende svartguff.
  2. Også oppdaga jeg en liten gladnyhet i ettermiddag: når jeg kikka i vognkortet oppdaga jeg en liten notis som sa at rammenummeret var ved fremhjulet, og der fant jeg det på blankt fint metall, så jeg slipper å ta turen innom BT for å få gravert inn nytt nummer imorra
  3. Den siste mnd har jeg hatt stor-kjør for å få bilen klar for eu-test. Arbeidet har bestått i: *sveise på 2 nye støtdemperfester. *sveise plate i 3-4 hull i ramma. *installere ny shuttle valve. *finne ut av, og utbedre sensorfeil på VF abs-sensor. *montere på 2 skvettlapper som hadde falt av. *få alt av lys opp og gå. (Mest bare skiftepærer, men og rep av en kontakt som var for irret til å gi strøm). *overhalt vindusviskermotor bak. *få løsna reservehjul og smørt opp boltene. (Satt så hardt fast at jeg måtte bruke 2 meters forlenger-rør på latmannsarmen). *skifta luftfilter *skifta oljefilter og motorolje. *skifta olje på gearkassa. *skifta olje på differ+transferkasse. *skifta dieselfilter. *utvendig avfetting, shampovask og vinyl-fornyer. *lagt om til standard dekkdimensjon. (til et sett cooper piggdekk i 'hardplast' som gir dårligere veigrep enn mine grabber at3-dekk som har 0,14% for stor rulleomkrets eller så). *skiftet bremseklosser og skiver samt overhalt calipere. *gitt dieseltanken ei flaske 2t-olje og biltemas dieselrens, samt ei flaske redex ved påfølgende fylling. *kakket og blåst vekk alt jeg kunne finne av ramnerust etterfulgt av: *understellsbehandling med kokt linolje+diesel(20/80) og biltema's svartguffe. *imorra: få kakka inn rammenummer hos biltilsynet. *montert dab-radio -Og: har bestillt nanocom evolution som kommer imorra. (Blei bestillt i frustrajon når 3-amigos kom tilbake etter at eg hadde skifta shuttle valve). Så nå er den eneste feilen jeg vet om: man må åpne og låse bilen med nøkkel da fjernkontroll ikke får kontakt med sentrallås. Så på onsdag faller dommen -er selvsagt spent da dette er første gang jeg har denne bilen på eu-test.
  4. Og mer motordur inni kupeen.
  5. Og eg fikk viskermotoren til å fungere igjen Det var bare å ta den ut, koble strøm på den, smøre den litt opp så fungerte den jammen helt fint igjen. Rare greier
  6. Har jobba på discoen i hele dag på verkstedet på jobben , og tappa olje av differ og transferkasse. Men når jeg skulle fylle på olje oppdaga jeg at jeg hadde raska med med feil oljedunk fra biltema. Jeg hadde nemlig tatt med meg Dextron 3 Atf olje. Ettersom jeg måtte fylle noe på bilen igjen for å komme meg derifra så blanda jeg atf-olja med ca 1/3 80w-140. Så er spørsmålet: blir dette fortsatt for tynt for diff/transferbox? Burde jeg skifte det ut snarest mulig? (Dvs om 2 uker når lønna kommer).
  7. Joda, du må bare dytte den litt ned i hullet, så plasten tyter opp
  8. Men han vil jo oppgradere til V8-converter etter hva jeg har skjønt?
  9. Plastloddepunktene fikset jeg med loddebolt og smørte plasten litt ut over hullene, for deretter legge litt biltema-sikaflex rundt metallkantene. Da spratt ikke metallet frem når jeg satte i pærene. Glemte å ta bilde
  10. Stemmer. Men nå er det ikke noen vingemutter der, så den må du ikke finne på å dreie på for da ødelegger du den - men du skal dreie på en rund serratert mutter som sitter inni det som kan ligne en vingmutter.. (du skjønner når du tar en titt). Spray med penetrerende olje da dette kan sitte litt. Hvis det går tregt må "vingmutteren" holdes i ro med tang mens du skrur på rundmutteren, inntil du får gjengene "i gjenge" igjen
  11. Hadde ca det samme på min. Da var turbotrykket for høyt. Jeg justerte det litt ned; problem solved.
  12. Det høres for meg ut som at det lille låseblikket som holder på plass låsen er falt av. Det finner du fort ut av ved å ta av dørpanelet. Blikket pleier å havne i bunnen av døra.
  13. Trimminga fikser du jo over nett + nanocom. Nå vet jeg ikke hvor stor jobb det å ta ut gearkassa og sette i større converter, men vil tro det er noe man klarer på ei helg med litt plunder og heft. Det burde ihvertfall være unødvendig å krysse kanalen for å få det utført
  14. Og der var atter et problem løst Da gjenstår bare å montere 2 skvettlapper, feste det bakre båndet som holder dieseltanken, samt oljeskift før eu-kontrollen. Da er eneste kjente funksjonsfeil at bilen må låses opp og igjen med nøkkel. -Så får jeg krysse fingrene for at den er innafor avgass-grensene.
  15. Eg fant ut av det. Irr i kontakten som går inn i lykta. Er spenning i ledningene (dog kun 10 komma ørten volt, men nok til å gi lys) , men den når ikke inn i lampa. Nede på min 2003mod td5 er det ryggelys og tåkelys.
×
×
  • Opprett ny...