Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content Count

    225
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kom akkurat på at jeg har sjekka med nanocom, pg den fikk ikke kontakt med alarm/låsmodul.
  2. Kan en skikkelig innolja injection-harness ha noe å si på startvillighet?
  3. Som det fremgår av første innlegget mitt: fjernkontroll funker ikke. Antakelig pga defekt rf-mottaker i bilen. Og når jeg låser opp og igjen med knappen på dashbordet funker alle låsene unntatt førerdøra. Men: alle låsene åpner/låser når jeg vrir nøkkelen i dørlåsen.
  4. Etter litt søking fant jeg ut at pinnen ikke selges separat av landrover. Surprise - surprise. Heldigvis fant jeg en aftermarket-pinne på ebay til 30 dollar. Jeg ser også at det finnes en diy-metode som innebærer å file og borre i en spiker i rett lengde. -Men jeg mottar gjerne svar på spørsmålene mine angående aktuatoren: Er den gåen hvis den ikke åpner og låser døra når jeg trykker på knappen i kupeen?
  5. Du kan få en D2 originalradio av meg, med kode, hvis du betaler frakten. Jeg har satt i ny pioneer. Fikk meg ikke til å pælme gammelradioen, selv om den bare ligger i veien. Har og cd-skifteren, men vet ikke hvor mye plunder det er å få den ut..
  6. Go-bilen ville plutselig ikke la seg låse med nøkkel.. Jeg tok av dørpanelet og tok av dørhåndtaket med lås. Da oppdaga jeg at pinnen som går fra låsesylinderen til selve låsvrideren (aktuatoren?) er knekt. Får man kjøpt denne pinnen i løsvekt eller må hele håndtaket byttes med låssylinder og det hele? (Og blir det isåfall én nøkkel for døra og en annen for tenningslåsen?) -kan nevnes at bilen min må låses med nøkkel da antakelig rf-mottakeren er ødelagt. Videre kan og nevnes at når jeg låser dørene med knappen på dashbordet låses alle dørene unntatt førerdøra, og sånn har det vært så lenge jeg har eid bilen. Betyr det at aktuatoren er ødelagt? -jeg har kunnet åpne og låse alle dørlåsene vha nøkkelen.
  7. E fant sett med 5 nye dyser (grønn topp) for 10.000kr på ebay for ei tid tilbake.. Overhalte dyser fås for ca 1 - 2000kr Dyse
  8. Er den koplet via original harman-kardon forsterkeren som står i bilen, eller driver spilleren høyttalerne direkte?
  9. Jeg har selv benyttet samme bunnpakning 2 ganger.. Jeg rengjorde flatene godt og strøyk på litt pakning-på-tube for sikkerhetsskyld. Det gikk fint, ingen lekkasje. Sentrifugal-filteret ligger mellom turboen og motoren, under en liten kuppel festet med to bolter. Her er en video som viser skifte av sentrifugalfilter.
  10. Da var kjerra sveist og skrudd sammen igjen og ny hadraulikkslange til den nette pris av 350kr satt på -Og bilen fungerer ei stund til..
  11. Enig, derfor venter jeg til uti uka med å begynne å bruke bilen.. Får nemlig sveist det da.. Som det står nå hadde det nok ikke holdt mange milene før det hadde slitt seg løst igjen.. -I mellmtida får jeg dra på posten og hente bærekuler og drivknute som eg har bestillt til ingen nytte :p
  12. Så har eg bjynt å skru sammen igjen. Løsningen blei å lage ei lita stålplate ca 3-4mm tykk, 48mm brei og 70mm lang og dytte inn og skru fast sadelen i. Det var et knot å få på plass aleine med kun 2 armer, men det gikk uten så alt for mange gloser. Når det kom på plass så jeg at sadelen har utvidet seg ca 10mm så den må bankes/klemmes sammen igjen. Imorra blir det å sykle innom hydraulikkverksted og få presset ny slange, og håpe det holder ihop noen år til :)
  13. Ja det blei ikke kjørt lange biten uten olje. Det har skjedd en gang før og at jeg har fått akutt lekkasje. Heldigvis holdt pumpa da og..Nå er bilen satt i ro på jobben inntil jeg får fixa det..
×
×
  • Create New...