Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content Count

    269
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vann i xyz-bryter gjetter jeg på, uten å vedde penger på det. Ta den av og overhal den. Ang hjerne: når jeg oversvømte hjernen på min p38 tørka jeg dem i steikovn over natta på 50 grader. Da funke den fint etterpå.
  2. Skal ta en ekstra titt. Men eg kan ikke se at det minker i bremsevæskereservoaret når jeg tråkker bremsa helt inn noen ganger. Har også overhalt caliperne med nye pakninger. Jeg lurer på om det enten er lekkasje i hovedbremsesylinderen (men da skulle vel ikke bremsepedalen føles fast og fin når tenninga var av?) -eller om jeg kanskje fortsatt har litt luft i abs-blokka? Jeg tok ut stemplene, byttet de som var ødelagt og satte i nye tetningsringer i caliperne.
  3. Først lufta jeg på gamlemåten, med en i bilen. Så lufta jeg med powerbleed og modulatorbleed på de 4 lufteskruene på toppen av abs gjentatte ganger. Så lufta jeg med powerbleed på alle 4 hjul. 4-5 ganger på hvert hjul. Så modulatorbleed 3-4 ganger på hvert hjul. Så lufta jeg de to rørene som går inn på siden av abs-blokka mens noen tråkka på pedalen. Etter så mye pumping kan jeg ikke skjønne at det skal finnes luft i bremserørene ihvertfall... Motoren var igang under luftinga og bremsevæskebeholder blei toppa opp under veis. Har vel gått med ca 1,5L bremsevæske.. Og alle lufteskruer har blitt stengt mens det ennå var trykk i bremsekretsen.
  4. Jeg har lufta bremsene på prosjektbilen min ved hjelp av manuell lufting, etterfulgt av nanocom med power bleed og modulator bleed. Jeg får kun klar væske ut, både på alle 4 hjul og på de 4 lufteskruene oppå abs-blokka. -Men det -Når motoren er av føles pedalen grei, men når motoren startes må det 1-2 pump til før pedalen føles noenlunde fast, men selv da siger den sakte ned mot gulvet når jeg trykker hardt på den. Er dette normalt?
  5. Det der lar seg fixe. Plenty av friskt gods å sveise i hele veien etter hva jeg kan se. Finn noen som kan sveise mig, så er det der fixa på noen timer..
  6. Jeg fant ut av det. Jeg sprøyta elektrospray inn i blinklysbryteren der spaken går inn i bryteren. Og vipps funket blinklysene
  7. Nødblinken (og dermed blinklyspærene) fungerer som sagt. Så da sitter jeg igjen med enten: *blinklys-spaken eller; *blinklysrele (hvis det ikke er på samme rele som nødblink).
  8. Vi satte på andre belger. Problem løst. Det må ha vært noen usedvalig dårlige belger..
  9. Jeg er nesten ferdig med overhaling av en D2 jeg fikk billig. Men når jeg skulle teste den idag fungerte ikke blinklysene. Nødblink fungerer dog. Er det egen sikring til blinklys? Og eget relé, eller er det samme relé som til nødblinken?
  10. Eg brukte en 36mm nøkkel som eg slipte noen millimeter tykkelse av, samt et 60cm langt flatjern som jeg kilte mellom mutrene for mothold. Det funka helt fint.
  11. Idag skifta vi belgene, (vi fikk 3 brukte av Oddvar her på forumet) men den ville ikke heve seg på noen av sidene. Det viste seg at vi hadde satt på en av de ødelagte belgene på den ene siden og klipt hull i luftslangen på andre siden når vi skulle fjerne en strips -så satte vi tette belger på. Og nå har ene høydesensoren tatt kvelden og viser "38" i verdi hele tiden. Løsningen inntil videre blei å pumpe den i rett høyde og stille den inn på "coil-spring" inntil nye høydesensorer kommer. Og evt også lage bilventil-koblinger til belgene så de kan pumpes opp på egen hånd.
  12. Det var contitech-belger. De blåste øverst i falsen/ løsnet fra under metallringen.
  13. En kompis har nettopp kjøpt D2. Den blåste seg opp på høyre side, som tyder på ødelagt sensor. Så vi bytta sensor og kalibrerte høyde. Så har den på et tidspunkt tappa seg helt ned og ville ikke opp igjen, så han kjørte noen km uten luft i belgene i det hele tatt(og uten bumpstops) inntil han kom innom meg for å få stilt inn høyden igjen med nanocom. (Høyde ca 1 knyttneve+ mellom dekk og skjerm) -rett før vi får rett høyde eksploderer venstre belg øverst. Han har heldigvis 2 splitter nye belger, så vi setter ny belg på vestre side samt nye bumpstops på begge sider og justerer igjen. Og IGJEN eksploderer venstre belg (splitter ny). 5 sek senere sprenger også høyre belg. Og dette skjer før vi har kommet opp i rett høyde... Hva kan ha skjedd her? Det eneste jeg kan tenke meg til er at støtdemperne har blitt stuket og ødelagt inni (pga kjøring uten luft i belger) og veldig trege å bevege slik at man må ha MYE trykk for å løfte bilen(?) Noen andre forslag?
  14. Ja, det var litt flaut å skrive det
×
×
  • Create New...