Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content Count

    184
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. På min disco 2 2003 mod bruker jeg ikke engang elektronikken. Startsperra er kobla bort med nanocom og jeg bruker en slipt nøkkel fra låsesmed til å åpne og lukke bilen med..
  2. OP: fikk du til å skifte " on the move"? (Men bilen i fri)
  3. Fikk du "tres amigos" også? Isåfall kan det være solenoid-releet til abs-systemet..
  4. Jeg vurderer å få tunet disco 2 td5`en min med stage 2 tuning (har egr, rake rør med unntak av bakerste potte, større intercooler m/silikonslanger) og blenda egr. Hvor fort kan jeg forvente at den går fra 0-100 etter tuning??
  5. Det hullet under gearkassa skal være åpent -eg kjøpte disco 2 selv for rundt 3 år sia, og holdt på å freake ut da jeg krøyp under bilen og så hullet. Var sikker på at nå hadde gearkassa bare timer igjen å leve.. -Men så fikk jeg forklart at det er et luftehull. Du KAN montere en vadeplugg der, men belhousingen blir allikevel ikke tett - det er nemlig 2 hull til i bellhousingen.
  6. Gratulerer med ny bil Har samme årsmodellen selv. Bakluke som ikke kan åpnes fra utsida skyldessom oftest at håndtaket trenger smøring. Da henger det utvendige håndtaket seg opp.. Det du må gjøre er å spraye godt med D40 eller lignende i alle åpninger du kommer til rundt håndtaket samt dra håndtaket ut med en bøyd wire e.l. (Det KAN selvsagt være at et stag e.l inni mekanismen har hoppa av, men overnevnte feil er den vanligste). Ang høy/lavserie: du har prøvd å skifte med bilen stående i fri mens den ruller sakte? Det er vanskelig å få skiftet hvis bilen står i ro.. Det er en forholdsvis lett bil å skru på, og delene er rimelige hvis du bestiller fra england. Og det at noe ryker hele tiden skal du ta med ei klype salt -OftestDet finnes utrolig mye ekstrautstyr til disse (offroadstash o.l) kommer disse påstandene fra folk som IKKE kjører land rover.. Selv har jeg langt lavere vedlikeholdskostnader enn folk jeg kjenner som kjører 10-12 år nyere audi og bmw.. -Og det er en smal sak å få mer kraft i motoren. Hvis EGR ikke er fjerna, sørg for å få gjort det.. -Alt den gjør er å kokse igjen motoren og fore den med skitten varm ogsygenfattig luft; det motsatte av det den vil ha.. PS: husk å få satt inn rama med fluid-film snarest mulig, og få sveisa plate i det som måtte være av hull..
  7. Har satt på nye støtdempere bak (terrafirma).
  8. M8x1.0 var helt riktig, tusen takk fant 2 stk på 25mm lengde, så nå er bremsene oppe og går igjen.
  9. Sist eg skrudde på bilen gikk det nok litt fort i svingene, og jeg glemte å stramme orntli til på de 2 små boltene som holder de 2 halvdelene av caliperen (fremhjul) sammen. -Resultat: de datt etterhvert ut med påfølgende stygg ulyd fra fremhjulet ved bremsing, samt en liten slitasjerin på innsiden av felgen. Nå er immidlertid problemet at jeg mangler de 2 boltene og får ikke brukt bilen. Vanlig M8 er det ikke; der går den kun på første gjengen før det er full stopp. Så: er det noen som vet gjengedimensjonen her? (altså: ikke de to tykke hovedboltene, men de to små som holder glidepinnene)
  10. Nå har prisen gått ned til 3000kr og tlf er 40744614.
  11. Du trenger ikke skifte hele akslingen. Det selges komplett sett med nye smørbare kryss og lager til under tusenlappen: Frontshaft repair kit
  12. Det e den pumpa som ligger i tanken det er snakk om, ja?
  13. Problem løst. Jeg kjøpte ny maf-sensor. VDO istedetfor "quality aftermarked". Den nye sensoren viser rundt 55 på tomgang, mens den "gamle" viste 68-72. Så ved fullt gasspådrag viser den rundt 670 som er innafor, og motoren kutter ikke. Hva lærte jeg? -At det kan være dyrt å kjøpe billig.
  14. Idag har jeg skifta injection-harness på disco 2'en. Klinte godt med pakningsmasse der ledningene går ned i pluggen. Håper dette kan hindre at olje kommer inn i ledningene (og håper det ikke løsner biter av pakningssementen som havner i motorolja ) Hmm, da så....under tvil -pilla du av gearboksen? -isåfall skulle eg gjerne kjøpt delene som trengs for å få difflock. (Har hverken innmaten eller linkage på min).
×
×
  • Create New...