Gå til innhold

Acheriaz

Medlemmer
  • Innlegg

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandnes

Acheriaz sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. En rask oppdatering her igjen! Har nå fikset lekkasjen som var i knokkelhuset, den skal være pottetett (LR-standard). Ringte SR-bank nå nettopp og fikk den forsikret. Veteranbilforsikring, hva nå det skulle bety. Siste punkt for dette kapittelet blir å få den på et verksted der de kan se at jeg har gjort en god nok jobb Blir litt feil å si at jeg er ferdig å skru, selv om jeg føler det slik! Har fremdeles en evigvarende liste med småting som "bør" gjøres. God helg!
  2. Tydeligvis kunne jeg ikke ha vanlig knokkelhus-olje på LRen, skulle prøve å holde det "originalt", men sånn grease er nok det som gjelder. For å sleppe å bestille i fra England og måtte vente til ut i mai for å få det "rette" produktet lurer jeg på om det finnes en norsk forhandler som selger slik enkelt grease til å ha i knokkelhuset.
  3. I går kveld skulle jeg starta bilen for å la den svive litt på kvelden. Problemet var at den starta og dødde etter et par sekunder, og etter det ville den ikke starte i det hele tatt. Etter mye om og men ble det konkludert med at Land Roveren var skåltom for bensin. I morgentimene i dag raste jeg ut til bensinstasjonen for å få noen liter bensin. Etter å ha fylt på tanken starta Sjokoladebilen uten problemer! Jeg satte den i revers for å flytte litt på den, gikk helt ok. Problemet kom da jeg skulle kjøre den på plass igjen. Den ville rett og slett ikke gå inn i første gir. Jeg har ikke sett på problemet, men tror det har noe med mye sløsing av bremsevæske, og en del luft ute å går i systemet. Uansett, bilen står fint der den står nå og fikk hvertfall kjørt den ca 85 cm i dag, det må vel kalles en start? Så snart jeg har fått lufta bremser og kanskje clutch (hvordan det gjøres?) blir det nok prøveskilt og avgårde kåre til et verksted for å få siste biten av EU-godkjenningen på plass. Da kommer det flere bilder (ikke bare fra sene kvelder i gårdsrommet).
  4. Ting har stått litt stille i det siste. Har hatt litt andre ting å gjøre, pluss motivasjonen regna vekk satser på å få gang i løpet av uka.
  5. jeg tror jeg skal gå for små poser med post-it lapper der det står hvor de hører til. Forhåpentligvis så skal ikke så mange bolter av igjen med det første
  6. Bestilte tidligere i uka setebelter til alle tre setene forran + hardtop corner brackets til begge sidene. Ser ut som det er UPS som leverer delene. Noen som vet om de leverer på dør? Og disse brackets, er det bare å skru de rett inn i taket? Ellers går dagene i å sakte å skru i sammen alt jeg tok i fra hverandre. Notat til neste gang er på en eller annen måte å markere hvor boltene hører hjemme, har vært en del gjetting og kløing i hodebunnen...
  7. Eg tar å legger bildene inn på mitt gallery, så bruke eg My media som ligger som meny når du skriver innlegg. Derfra henter eg bildene som eg har i galleriet. Ser nå at eg kan klikke på attach files.
  8. ... Har noen bilder på lager ja. Ghhoel, jeg driver å leter etter de originale skiltene, men må ta kontakt med noen i Larvik for å finne skiltet. Jeg trodde at bildene ble større hvis du trykka på de, Willhelm? Thoma_s, foringen kom ut med litt hjelp, håper at den går fint inn igjen når DU og meg er ferdig med kingbolten i morgen. Legger ved noen flere bilder av benken (med tak) m.m.
  9. Blir nok det ja!
  10. Takker, takker! Kikka litt på kingbolten i dag + tok noen bilder: Bilen i sin helhet, uten hjul fremme. Bilen var i hvertfall hel da jeg fikk den. La oss håpe den blir kjørt mer enn skrudd på!
  11. Jeg er en student på 19 år som bestemte meg for å kjøpe en Land Rover. Siden jeg studerer historie så måtte jeg ha en litt eldre variant. Derfor trillet det en Land Rover SIIA inn i gården tidligere i uka. Jeg har prøvekjørt den litt rundt om i gata, men ikke satt ut på noe langtur enda. Bilen gikk igjennom en EU-kontroll før den trillet inn i gården min. Den hadde tre 2-er feil. 1: Skjev bremsevirkning foran. 2: Svetting ved bremselysbryter 3: Slakk i kingbolt Det skal nå sies at jeg måtte google alle tre punktene for å vite hva det betydde. Jeg har altså null erfaring når det kommer til kingbolter, bremselysbrytere, eller fastnøkler for den skyld. Heldigvis så har jeg en bror og en far som har et par Land Rovere før meg som jeg kan støtte meg på. Uansett så tenkte jeg å lage en tråd her inne slik at andre Land Rover entusiaster kan kikke litt på hva jeg gjør og komme med innspill om hva som kunne blitt gjort videre! ... Skal legge ved noen bilder når jeg har fått lagt dem på PCen.
  12. Hei Denne bilen ser veldig interessant ut! Lurte på om det var mulighet for å sende meg noen bilder av bilen på utsiden og innsiden. Enten på mail: magnushberge@gmail.com , eller på mobil: 95459948! Antar at bilen er i veldig god stand med tanke på eieren men greit å få et bilde av hvordan bilen ser ut hvertfall
  13. Greier ikke legge inn bilder her :-(. Kan sende deg på mail hvis du har adr :). Prisen er 80.

    Mvh Vegard

  14. Noen bilder hadde vært fint:D Og en prisant?
×
×
  • Opprett ny...