Gå til innhold

rolfmm

LRF Society
  • Innlegg

    327
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Billingsfors - Sverige

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Billingsfors - Sverige

Nylige profilbesøk

938 profilvisninger

rolfmm sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Fremre drivaksel til Freelander - til 2000 (YA999999) Part no: TDB000360 (Allmakes), helt ny. Pris: 400,- Frakt: 150,-
  2. Frontlys (headlamp) høyre og venstre til Discovery II - til 2002 (2A999999) Part no: XBC105140 og XBC105150 (Magneti Marelli), helt nye. Pris: 1000,- for begge. Frakt: 150,-
  3. Jeg har hatt min 2002 modell i snart tre år og er kjempefornøyd. Selvsagt er dette en entusiastbil, men det beror jo naturligvis på alderen. Ingen kjøper vel en 8-10 år gammel Range Rover uten å være skada! Bilen er flott og fantastisk god å kjøre. Luftfjæringen tar alle ujevnheter med glans og du bare svever framover! Jeg har ikke kjørt den med V8'er og dieselen er ikke spesielt sprek, men sterk. Man har det ikke travelt i en sånn bil, men den er likevel sterk nok til trygge forbikjøringer om du bare bruker hodet. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er att den girer litt for fort ned og utnytter ikke kreftene som finns på lavt turtall..... Ellers er jo "elektronikkspøkelset" på besøk av og til, spesielt om vinteren, og forteller meg at det er feil på luftfjæringa eller at bilen står i fri eller at jeg ikke kan legge i lavgear nå. Dette er feil som vistnok kommer på alle 10 år gamle biler så nå har jeg sluttet å bry meg om det. En gang ville den ikke starte. Starter gikk rundt, men det var ikke tegn til liv. Rett før jeg skulle få transportert bilen til verksted fikk jeg et tips om å prøve å koble fra batteriet for å "nullstille" ECUen. Ti minutt etterpå startet bilen som om ingenting hadde hendt. Entusiastbil? Ja, absolutt........
  4. Da var det gjort. Videoen gjorde att jeg turde bruke litt mer "mild vold" som isak skrev. Likevel var det en liten "plastikdings" som gikk av, men det virker som det henger bra endog. Den bruker samme pæren som på Defender (21/5W) bortsett fra att den til Range Rover har fått et annet delenummer og koster ti ganger så mye!! Forstå det den som kan....
  5. Har prøvt så langt jeg tørr.............
  6. Skal bytte ei lyspære bak på Range Roveren, men jeg får ikke av lampa..... Har løsnet det to skruene mot nedre bakluke, men det er noe mer som holder. Er det noen som har peiling.....?
  7. Delene til man behöver selger jeg også, men det finns en artikkel om hvordan du bygger om slangen (PCH001190) for att den skal passe. Tror det var Stig som skrev den for noen år siden........
  8. Jeg letter etter en artikkel om hvordan man bygger om kjølesystem på Freelander 1,8K. Kan noen hjelpe? (Hvor er det blitt av forumets førsteside??) // Rolf
  9. Okay, da får jeg väre obs på bremsevarsleren for den har jeg ikke for hånd......
  10. Skal skifte bremsskiver og klosser bak på min L322. Er det en grei skruejobb eller er det noe spesielt ved dette?
  11. Jeg trodde også det, men nå vippes speilet uansett hvilken stilling den lille knappen står i......... (Moro med elektronikk........... )
  12. Finns det noen måte å deaktiver den funksjonen som viker ned speilet når jeg setter bilen i revers? Det er helt verdiløst når jeg rygger med tilhenger. Hadde vært mye bedre å hatt kontroll over denne funksjonen selv........
  13. rolfmm

    L322

    Definitivt rett! Men med så mange annonser der det står Vouge er det ikke rart jeg blir ør i hue Det må nok være HSE. Fordi, som Jøran skriver, Vogue har elektrisk betjente nakkestøtter. Kan visstnok ikke kjøpes til som ekstrautstyr.......
  14. rolfmm

    L322

    Lurer på å kjøpe en 2002 mod L322 TD6. (Nå er det kjøpers marked!) Bilen har 'alt' utstyr, men det fremgår ikke om det er en HSE eller en Vouge (eller en basic med masse ekstautstyr). Finns det noen sikre kjennetegn å se etter?
×
×
  • Opprett ny...