Gå til innhold

Lfb

Medlemmer
  • Innlegg

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sarpsborg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sarpsborg

Nylige profilbesøk

1 297 profilvisninger

Lfb sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Lfb

    LR Magasiner

    Ja, bor i Sarpsborg Flere eksemplarer er uåpnet. Noe å ta med seg i disse tider...
  2. Hadde vannlekkasje i disse neopren pakkningene tidligere. Fikk en glassmester til å bruke den svarte to-komponent fugen, som brukes til liming av bilruter. Ble potte tett, og en må helt innpå for å se det.
  3. Lfb

    LR Magasiner

    Hei Forumister Driver med litt rydding og skal frigi endel blader av riktig lektyre. Det er totalt 47 blader fra LR owner International, fra årene 2012-2015. Det er totalt 23 blader fra LR Monthly, fra årene 2011-2016. Disse gies bort, mot en tur rundt kvartalet i en LR :)
  4. Lfb

    Unimog 416 DoKa

    Hei Forumister. Sjekk ut denne på Finn. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96451325&fks=96451325 Mercedes-Benz Unimog 416 DoKa 4x4 Expedition Camper 1979 DoKa U-1100L WDB 41611712028063 OM 352 (353.907) 125 horsepower (92KW) 102` Kilometres (63`Miles) Engine time 03746 Factory «fast axels» 85KPH-56MPH 4x2 Speed transmission 5 New tires ( Mitas 14.5x20 ) New webasto C-top (remote control) 5 seats ( 2 Front pilotseats ) New starter engine New windscreen fluid pump New muffler New battery ( 180 Ah ) All keeys 12 Volt ( USB outlet in cabin ) Restored frame by prev owner 120+90 litres diesel Camper box ( 240x177x137 cm) Flatbed conversons possible ( Canvass+alubox+drop downsides) New engine and trans oils PTO ( two speed front/back) no backshaft Air difflock Plastic wheelarches front – stainless ones back Camperbox (2+ sleeping) Floby kaross mod 628 Roofrack + aux ligths (one orange rotary) Manualls and datacard
  5. Lfb

    Unimog Hjelp

    Takk Sven. Jeg leser og leser, men blir ikke klokere. Noen mener at 4x2 betyr 4 lav +4 høy, mens innlegget her antyder 8 forover og 4 bakover. Det jeg håper er at noen forteller meg at feks Hi/Low hendel skal sjaltes på en speciell måte eller ved specific turtall, og generere 4 "nye" gir.
  6. Lfb

    Unimog Hjelp

    Takk ragnarsk, mye info her....!
  7. Lfb

    Unimog Hjelp

    Hei VBF Forumet har hjulpet meg utallige ganger tidligere, så jeg prøver igjen. Jeg har handlet en Unimog 416 DoKa fra 1979. Bilen er importert fra Finland og jeg har begrenset kunnskap om historien til bilen. Jeg vet den har hatt et gammelt finnsk regnr. Det kan være at bilen har historie fra forsvaret, kommune eller en flyplass o.l Bilen har en standard 4 trinns gearkasse, mens kanskje det vanligste er en 6 trinns. Det er et gammelt klistremerke på doghouset som sier 1-5,2-6-3-7-4-8. Det menes vel 4 gear på høy og 4 på lav? Jeg viste Unimog var saktegående, men 55kmt er vel litt under forventningene. Er det noe jeg gjør feil? Skal jeg sjalte annerledes for å få de siste 4 gear, eller må det byttes pinion og høyhastighets-gear. Finnes det en Mr-Unimog på forumet, som kan plages med mine spørrsmål?
  8. Lfb

    Unimog

    Det ser ut som du har rett HansChristian. P.g.a andre seterad utgår lastebil muligheten, og vi sitter igjen med personbil over 3,5. Ulemper ved dette? Høy avgift ved bompasseringer, C1 sertifikat? Ikke noe påbud om kjetting og hastighetsbegrensninger? (ikke at det er no problem...) mvh
  9. Lfb

    Unimog

    Hei Er svanger med å importere en 1979mod Unimog 416 fra Finland. Litt usikker på hva den er registrert på tidligere. Dette er en dobbel-cab og registrert for 5 stk. Bilen veier ca 4200 kg. Den har ikke tipp,men de klassiske POD (kraftuttak) foran og bak. Spørsmålet er om jeg kan velge eller på noen måte påvirke hvilken registrering den får i Norge? Blir det automatisk lastebil pga vekt og seter, ellerkan det bli traktor? Helt sikkert fordeler og ulemper med dette? Avgiftsfri diesel og lettere regelverk for ombygging av traktor, men kanskje hastighets begrensninger? Hva synes forumistene? Mvh
  10. Bilen er solgt. Vi snakkes senere VBF.
  11. Takk for lenkehjelp........ Løp og kjøp. Interessen er stor!!
  12. Lfb

    Stigtrinn

    Hei Jeg bruker en fra Puma på en fra 2006. Alle fester passer bortsett fra en. Tror det er høyre fremme pga en brakett til gearkasse som ikke er der på Puma. Går ok uansett.
  13. Har ikke prøvd selv, men mange sverger å bruke snorkel som ledestjerne. Har du ikke en er jo unnskyldningen åpenbar. Bruk hurtigkontakter av vanntett utgave.
  14. Lfb

    Td5 Tuning

    Delen er orginal, og lå i LandRover eske, men tilkoblet virker den som om den går på 3 sylindre og magert med diesel. Vil en Nanocom avdekke feilene? Har forøvrig byttet katalysator med et rett rør i syrefast. Hva sier utslippstallet på PKK, og hva er effektøkningen? Turbo`n plystrer iallefall mye mer nå enn før. Mvh
×
×
  • Opprett ny...