Jump to content
LRforum

luftetur

LRF Society
  • Content Count

    1,109
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About luftetur

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Porsgrunn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Porsgrunn

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. det verkstedet som kjører EU for meg har ikke diagnose til å sjekke dette, og det gjelder vel mange tror jeg.
  2. det må sjekkes.. Heller mot å fjerne hele greia, men usikker på om jeg da vil ta bort en indikator på andre ting.. Men så langt bare positive tilbakemeldinger fra dem som har gjort det- Får forresten en feilmelding på luftmengdemåler, vet ikke om det kan være en sammenheng
  3. jepp det har jeg skjønt. skjærer vel høl og tar ut for så å sveise igjen, deretter programmere om? Nå har jeg fått feilmelding på dpf 7 ganger siste året, noen ganger har den slukket av seg selv... Så er fristende å fjerne driten.. MEN om dpf tetter seg på grunn av andre feil er det kanskje dumt, da jeg vil miste indikasjonen? Er det en sensor som sier noe om filteret er fullt? siden lampa forsvinner av seg selv etter småkjøring er det litt pussig..??
  4. Det er rett olje på ja:-) Ble kjørt oljeskift sist torsdag, søndag lyste det opp igjen. men kan prøve det stoffet:-)
  5. hoi Disco 3 2008 modell Har hatt bilen i et drøyt år, på dette året har jeg fått DPF full 7 ganger. Tipsene og rådene er mange, det går på at det er feil olje, detr kan være feil andre plasser dyser++ Men er også rådet til å fjerne hele driten.. Hvordan er erfaringene? antar jeg ikke er første med dette problemet.
  6. jeg har også blitt anbefalt å fjerne driten....
  7. Sondre... har du RRS også?? og der har du fjernet EGR?
  8. se der ja... hmmm usikker på om jeg skal gå løs på det sjøl, med mine litt begrenset kunnskap... men høres jo ut som en meget bra løsning.. OG du har ikke tilfeldigvis delenummeret?
  9. Takk for svar.. jeg har nylig anskaffet Hawk så skal vel kunne få til noe der, hvis ikke skal jeg kunne resette med knappene ?? Var det en som sa? men jeg gjorde dette på verksted så antar både sjekk av bevegelse på spjeldet og resetting ble gjort. Men skader ikke å prøve en runde til:-) nybakken, hvor stor er jobben å bytte Register?
  10. D3 - 2008 modell Blåser varmt på høyre side og kaldt/ lunket på venstre,, fikk feilmelding på feil på motor til spjeldet , byttet motor. Feilen «forsvant» men den blåser fortsatt kaldt på venstre side. Prøvd å rense «radiator» men fortsatt kald luft. Noe kjent? Tips?
  11. Ser siste innlegg er fra 2015 på dette tema.. har folket fått mer kunnskap om DPF problemet?
  12. ja si det... har vært gjennom akkurat samme prosessen som deg.. Stod og vippet mellom litt av hvert.. Til slutt stod det mellom en 05 og en 08... 08 modellen hadde gått bittelitt lenger, men jeg valgte den. Jeg tenkte som så at når det var dødt løp tar jeg den som er nyest. begge hadde fullverdig servicehistorikk. Jeg tenker at på en 05 modell er det noe som ikke er bra, på en 08 er det andre ting,. en finner nok aldri idealbilen sånn sett.. følg magefølelsen:-)
  13. Selger D2 td5 2001 modell.. Bilen er i daglig drift og EU ok til november 2019... Masse bil igjen, men er litt å pusle med skal den bli tipp topp ingenting MÅ gjøres? Men bør jeg har kjørt med det slik et par år.. :-) Men ville jo om jeg skulle hatt den videre tatt et par ting. Er som sagt litt smårusk så passer sikkert perfekt for en som vil sette av litt tid for å få den opp å gå skikkelig - tres bandidos lyser innimellom i perioder ofte, men kjørte nesten 40 mil i jula uten lys ( har ikke sjekket det nøyere hva det kan være) - ace lampe kommer og går (har ikke sjekket det ut, men fylt væske) - vindu førerside må ha hjelp for å komme opp og ned ( har ikke sjekket det ut skjedde nå i jula, det hakker litt, motor går) - den fjusker innimellom og drar litt dårlig med klampen i bunn i lange bakker og da gjerne med henger, litt antydning til kenguru for så å «senke seg litt ned» Det skjer altså ved større belastning. Har byttet WGM men ikke sjekket mer mulig luftmengdemåler, eventuelt noe med diesel. Når den "senker seg ned" med tanke på trekk kraft har jeg stort sett bare kjørt videre. men om jeg kjlrer stil siden stopper og starter er den igang igjen for fullt - piper litt i manifoil ved pådrag..har ikke sjekket det ytterligere, men er nok en bolt som mangler evnetuelt at den har vridd seg litt, jeg har hatt den slik i 6-7 år. Ellers vanlig slitasje og bruksmerker på en bil som har gått 330 000. Av positive ting kan nevnes at front av tak ble pusset ned og lakkert for 5 år siden, så det er rustfritt over frontvindu. Dette ble gjort i god til FØR det var mye rust, så ikke noe problem under pakninger ++ Begge belger luftfilter og dieselfilteret byttet i høst. Og som nevnt EU godkjent i to år og sauset inn med sau under. Ellers er den fulgt opp jevnt og trutt hele veien. Kompressor byttet, dynamo byttet , slanger til vann, slanger intercooler, dieseltrykkregulator, ellers forefallende, hele ledningsnettet byttet, veivaksel sensor ++ GODE sommer og vinter dekk - sommer dekk er MT Alt av bremser nytt for 2-3 år siden. Begge dekk er 245/75-16 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111559449&fks=111559449
  14. hoi... Da ble det en annen, med litt mindre KM og litt nyere..og litt nærmere.. Men valget var ikke lett uten at det hjelper deg så mye:-)
  15. ja det gjør du da... har bestemt meg for D3, men fortsatt litt usikker på hvor jeg legger med på pris/Km/alder :-)
×
×
  • Create New...