Jump to content
LRforum

parrafin23

LRF Society
  • Content Count

    1,227
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About parrafin23

  • Rank
    Disco 3 2005

Contact Methods

  • MSN
    N/A
  • Skype
    parrafin23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen
  • Interests
    Landrover,Pc,Fiber,telekommunikasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud/Drammen

Recent Profile Visitors

2,410 profile views
  1. Den sirk. Pumpen går når bilen er slått av og du ønsker å bruke funksjonen rest varme. fikk tappet ut det som skulle være kjøle væske fra radiatoren, det som kom ut der var rimelig igjennomsiktig. Etterfylte og monterte en papp plate forran radiatoren. Det hjalp betraktelig på motor temp. kan det være egr kjøler som tuller det til, siden den ikke holder javn temp på kjøle væska?
  2. Har vært borti at den ryker det er en olje temp sensor, i det tilfellet jeg var borti, så sank tempen til bunns. Noe som tyder på at den ga for høy motstand. Har ikke fikkla noe med disse, temp sensoren kan ryke på 2 måter. Enten brudd = høy motstand =kald motor/olje kortsluttet = lav motstand = heit motor/olje. du kan nappe ut kontakten på sensoren og se hva temp måleren viser i ipac, så får du en pekepinne på hvordan sensoren er gåen. på den jeg diagnostiserte så jeg at tempen var lav og klattret rolig oppover til den nådde 40c pluttselig viste den -40c og temp måleren gi
  3. Testet sirk.pumpen jeg fikk i dag, den vriker som den skal. Å få av de 2 slangene var vrient, veldig vrient. Trangt kaldt og ser bare på 1 øye & 2 armer i veien for å kunne se. Ble mer "beføling" for å finne frem. Det gikk til slutt. koblet til 12v direkte på pumpen og den begynte å sirkulere vannet, masse bobbler opp av reservoaret. Pumpet ut en del av væsken som var oppi der og etterfylte 50/50mix. Prøvde å kjøre webastoen manuelt, men den ville ikke fyre. høre at den gikk rett i shut down prosedyre når jeg satt 12v på pinne 1. Jeg får den til å starte med Lynx, Ønsker helst å
  4. Det sitter en eeprom i ipac og bcu. 8pins chip. Denne må loddes ut og settes i jigg og lese av med x-prog eller en kina varriant. Man åpner bin fila med en hex editor el. Så må man finne vin nummeret, km stand og nøkkel koden fra den originale. Så må man lese av donor chippen og skrive inn verdiene. Lagre fila og flashe chippen, lodde den på plass. Vri om nøkkelen og håpe og be om det ble riktig
  5. Takker og bukker for input gaute. Tanken er å tre over den grønne tykke preseninga som biltema selger. Har det hjemme. Har en liten 220v 400w varmer liggende. Den er vel på 10x10 cm. Knøttliten sak som varmer greit. jeg klarer ikke helt å skjønne hva den ekstra pumpen er til og hvordan den er kobblet inn i kjølevanns systrmet til bilen. Fikk nå vannpumpe og denne ventil blokka med 2 solenoids på. må forske litt på dette
  6. Ser ut til at Lynxen ikke er helt bra, får masse errors fra den når jeg trykker mer rundtr i menyer. Uansett.. jeg fikk testet webastoen og den fungerer som den skal, Dere nevner noe om en sirk.pumpe, Jeg tror den er kaputski på min også. måler 84,5Kohm. Gir den dirrekte 12v, nada som skjer. Pluggen er den samme som sitter på drivstoff pumper fant jeg ut. Det sitter 2 solenoider rett over denne som vann slangene går inn i, vet ikke om de er friske, også sitter detr 1 på torpedo veggen som jeg heller ikke har fått testet. Var ute på lørdag for å sjekke litt og fant ut av dette. fikk tak i
  7. Har ikke noe godt å komme med annet en at du kan ta en titt på Britanica Restaurations på youtube. Han har en del gode tips & trix på lager som han gladelig deler med oss andre
  8. Ser ut til at jeg også har feil på sirkulasjons pumpa eller vann temp sensoren som sitter i webastoen, prøvde å kjøre den via lynx, Desverre er lynxen ganske crap når det kommer til å kunne se live values mens man kjører varmeren. Har klart å rote bort diagnose kabelen for webasto som jeg lagde til D3'n. Kjørte priming rutine 2 ganger før jeg startet webastoen, kom en del røyk som forventet og den startet opp, men stengte seg raskt ned i gjen, en kjapp tur innpå live values så ser jeg at water temp viser 125c. litt rart i grunn. prøvde komponent test for å se om vannpumpa faktisk fikk, men fik
  9. At den sier den er i Sport mode er vel et hint tenker jeg. Hvis du går inn på live values på gearkassa og sjekker gir som er valgt kan det tenkes at det er Park/Neutral bryteren som hindrer start av motoren, mest sansynelig at den ikke får signal om at kassa står i park eller nøytral. Bare første tanke som slo meg
  10. Til dere kloke og vise men & kvinner, var ute å kjørte litt i dag, trødde gasspedalen i bunn på E18, fikk da opp Injector ett eller annet i instrument panelet, og bilen var ikke villig til å gå noe fortere. Er det en kjent sak hva det kan være på disse bilene?
  11. Hva med å bare fjerne sikkringen (20Ah) i sikkrings boxen? Blikke møkkete en gang & ikke noe griserier på gulvet/ bakken?
  12. Det går en K-line mellom instrument panelet, & displayet & klima & webasto hvis jeg ikke husker feil. aux waterpump er vel sirkulasjons pumpa som sitter ved webastoen, koblet med 2 ledninger. Må nesten koble til pin2 i x1 konnektoren på webastoen å lese av live values på pumpa for å bekrefte om den er død. Litt usikker på hvor den sitter. Må ut med batteri og batteri brettet for å komme til varmeren, mulig du kan ta av hjulet og inner skjermen for å få tilgang.
  13. Legg 12v på styresignal, Det gikk litt fort i svingen når jeg skrev innlegget. Jeg bruker en slik en for å legge 12v til styre signalet : https://www.aliexpress.com/item/4001286843378.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.504150bfSQW6G0&algo_pvid=9391f49c-520e-471a-b24d-06116c8d288d&algo_expid=9391f49c-520e-471a-b24d-06116c8d288d-16&btsid=0bb0623316086153188316416eff92&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Skal legge opp en litt bedre guide på dette senere Mr.P
  14. Har snoka litt i boden i dag, skua etter forsterkere som kunne passe baki Rangie, fant en Flott 4 kanals RockFord Fosgate amp og en JL monoblokk 1200w!!! Etter mye knoting, tilpassinger og kabel "justeringer fikk jeg plass til begge ampene baki venstre side. Power lyste på begge ampene. Gleden var stor da jeg fyra opp Spotify på epple telefonen, Røska i gang med BaseHunters. I det jeg trykka play daua den dritt telefonen. Wtf?? hadde 47% batteri igjen. Klaska dritten på lading, mens temperaturen økte i takt med frustrasjon over slik oppførsel fra telefonen. Men fikk nå liv i dritten etter
  15. Hvorfor???????? hva er vittsen med dette????
×
×
  • Create New...