Gå til innhold

parrafin23

LRF Society
  • Innlegg

    1 242
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Contact Methods

  • MSN
    N/A
  • Skype
    parrafin23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen
  • Interests
    Landrover,Pc,Fiber,telekommunikasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud/Drammen

Nylige profilbesøk

3 739 profilvisninger

parrafin23 sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. hehe, ja cruise kontrol må en ha serru, men jeg mangler slepe ringen.. den fikk jeg ikke med.. Om rattet passa rett på.. hmmmm. tjaaa.. med joooo på en måte så gjorde den det. måtte kone ratt stanga med vinkel sliper. pga rust... så et par velvalgte ord og en hammer så skvatt den på plass.. senter mutteren.. tjaaa.. den forsvant en eller annen plass. men rattet sitter som bara det.. Litt toit kan en si. Titta på linken din, Ser det blir for mye knot å prøve å få dette til å passe. Desuten har jeg ikke garasje så det er en smule "kjølig" å holder på ute.. Men til våren når ånden kommer over meg, tenker jeg å montere inn en Webasto Thermotop C i traktoren.. Så slipper jeg å snubble i blokkvarmer ledningen som røsker kontakta ut av veggen og brekker kontakta på traktoren.. Vurderte en C/Z med w-buss styring, men det blir aaaaaaaaaaaalt for komplisert for en slik aldrende traktor.. hører liksom ikke hjemme..
  2. Ta en titt her Oggi https://the75andztclub.co.uk/forum/archive/index.php/t-71982.html
  3. Hei folkens, Som dere ikke vet Har jeg kjøpt meg Ford.. ja.. En ford 3000.... Traktor.. 50år gammel i år. Har aldri satt mine ben i en traktor før, så turen hjem var mildt sagt intresan, hvis man kan beskrive det på den måten. Det sitter et varmeapparat i denne. Den slutta å fungere for meg i går. Registeret bilr varmt, men vifte motoren går ikke rundt. Plukka ut motoren, 2 vifte blader på denne, en forran og en bak på akslingen.. Noe sier meg at jeg har sett bilder av denne runde varme apparatet før i en Serie bil kanskje det var? Viften har følgende merking : Bosh KM/rca 6/.6 /2800R Traktoren har 12v el system, så det er jo bra.. Kjenner ikke til betegnelsene eller hva de betyr, men jeg resonerer meg frem til at det er 6" blad 6v & 2800Rippms Kan dette stemme? Har kjøpt en 12v pwm kontroller så jeg kan roan volten litt til vifte motoren... Ser på børstene at de er brukt men masse børster igjen.. sitter 2 på denne. den ene børsta går lett frem og til bake, mens den andre henger og vill ikke bevege seg lett frem og tilbake. Fjærene inni der ser hele og fine ut. Har prøvd å smøre opp og "trene" børsta som sitter, men ser ikke ut til å hjelpe.. Er det noen som har greie på fixx av disse, eller har en som ligger på hylla og ønsker seg et nytt godt hjem? Mr.P
  4. Fikk samme feilkode på en webasto jeg har liggende. Vifta går for fult når du setter strøm på webastoen og den stopper etterhvert med den feilkoden. googla det litt og fant ut at det er en motstand (smd)som ryker pga det er brukt en form for hvit guffe som skal holde kondensatorene i ro på print kortet. Denne guffa eter opp motstanden over tid. venter på å få igjen uniten fra rep.
  5. Møtte / kjørte rooooolig forbi en flott defender med henger på e18 ved kopstad på onsdag i 12 tiden. En skillekig herreman med kone som passasjer.
  6. Ta frem multimeteret og sett den på 20Vdc og mål mellom pinne 1 & 5 (Grå/gul (+5v)& Grå/rød)(Gnd) i kontakta på ledningsnettet som kommer i fra bilen med tenning på. Her skal du nok måle rundt 4,95v ish. får du det så vet man at sensoren får riktig volt inn. Ta frem live values på iidtool. ta en liten binders eller lednings stump, en cat5/6 kabel tråd er perfekt.. stapp den ene enden av bindersen eller ledningen inn i pinne 4(Grå/Blå) i kontakten. Legg så andre enden til pinne 5. Da skal du se endriver i verdiene, legg pinne 4 til pinne 1 for å se om du får motsatt verdier. Du kan også se det på 4x4 info on hjulet går opp og ned. Skjer dette, er ledningene fra kontakten til eas modulen ok, så da er det sensoren som er på tur. Tror ikke du får kalibrert høyden med feilkode liggende inne. Mr.P
  7. Det ligger ikke ledninger til det klart. det ligger ledninger til «remote» kontrollen som skal klippses inn hvor du har blende lokk i dag. Konnektorene ligger pakket inn i skum gummi & tapet opp. bak dørene har ikke lednings nett klart for «remote», lednings nettet i dørene må byttes. Lednings nett til venstre dør er billigere en høyre. Aner ikke hvorfor. fant ut av dette når jeg oppgraderte til logic 7.
  8. Vurderer salg av solcelle panelene jeg har montert på sør veggen som ser slik ut : De er på 33v Voc pr. panel, Jeg kjører 2 i serie og de 2 i par. Akkurat i skrivende stund har jeg 67,2v fra dem på en tåkete dag. Har koblet dette opp mot en 48v,5Kwh kombi inverter, Kjører 48v batteri bank. Har målinger godt over 800w, på disse panelene. Ganske morro å følge med på, når dagslys og sola titter frem & treffer panelene. Jeg monterte disse her på sen sommeren. Tenkte å lufte disse for salg her på VbF. Legger ved et middelmådig bilde av batteri og kombi inverter monteringen. Og ja, det er Eltek Flatpack rack som dere ser på bilde her. Pris er jeg litt usikker på, tenker rundt 1500,- pr panel.. Jeg ønsker meg større paneler og jeg har noen i siktet, men jeg har ikke kjøpt det enda, derfor vurderes disse til salgs. Vinteren har jo heller ikke sluppet taket enda, og jeg orker ikke å stå ute og bølle med dette før sola skinner og alle barna er glade Mr.P
  9. Mener å huske at jeg fant den konnetoren pakket inn i grå skum gummi, ved d-stolpen rett under vinduet.. memer å huske at konnektoren er svart. Er noen år siden jeg fikkla med det sist.
  10. Dette gjelder Fl2, Stemmer at det ligger en konnektor bakom hanskerommet, Denne har jeg aldri sett eller tatt i. Hvis du ikke har denne ledningen baki, så må du bak hanskerommet å titte litt. Får vel fatt i wiring diagram til Fl2 vel? kan titte inn der å se hva fargene på ledningene er. eller så kan man jo prøve å komme seg til X1 konnektoren på webastoen og følge den lednings stokken til man finner "adapteret" mellom webastoens plugg og bilens wiring harness. hvis de bruker det da.
  11. Lurer på om det er denne her tråd starter sikter til : Denne sitter jo ved torpedo veggen. Kan tenke meg at denne signal kabelen som trådstarter sikter til er denne her som jeg har kloven min på : Når denne konnektoren er satt i & virker vel og merke, skal denne slangen bli varm relativt fort, all varme fra webastroen går da via denne inn til kupe / i fra kupe. Når du har pirka ut denne konnektoren vil denne slangen som jeg holder i her også bli varm, Da kjøres varmt vanne fra webastoen inn til kupe & til motor. Har akkurat vært ute nå å testet dette, Webastoen står fortsatt å går. Bilen har ikke vært brukt på 2 uker. Skal la den gå litt til før jeg sjekker kjølevanns temp på motor. Blir spennende å se. Her har dere litt mer detaljert info Dette er en Tdv6 og ikke 8'ærn, men jeg mener at det er likt på begge typpene Mr.P
  12. Baki freelanderen i bagasjen altså, venstre side er det ei «luke» vipp opp denne å se etter en 3/4 polet løs kontakt med 3 ledninger i. du skal finne 12v & jord på 2 av dem og 1 er wbus. Mener å huske at den tynneste av dem er wbus. Her har du inngangen til diagnosen på webastoen. finn en gammel vagcom kabel, lodd inn ei ledning fra pinne 7 og koble denne til wbus på webastoen. Last ned og fyr opp wtt softwaren og en ny verden vil åpne seg for deg
  13. Auxhillary pump er nok den pumpa som sitter ved demper tårnet v.forran i motor rom. Denne sitter under en ventil blokk som fordeler vannet til varme veksleren inne i bilen. Det går 2 ledninger til denne fra hvac. På min var pumpen deffekt & webasto ville ikke gå stort før den gikk i over temp shut down. Fikk satt inn en brukt en som virker, koblet 12v direkte på pumpen & kjørte webastoen. Da virket det så meget bedre, ingen over temp og varm kupe. Har en følelse at det kan være feil på de ventil blokkene også uten at jeg har orket å se på det enda. Har ikke mulighet til å tvangs kjøre de via diagnose. hat du faultmate ville jeg skjekket om du kan styre ventilene og den pumpa. på min ser det ut til at denne pumpen er en ettertanke eller ettermontert, for de 2 ledningene ligger ikke sammen med kabel matta.
  14. Kan være skummelt å skru ut pluggene, mye som er skummelt her i verdenen. en easy fix en så lenge er en middlertidig løsning som ikke blir permanent, men for å komme deg ut av knipa er å la webastoen gå en 20min før man skal ut. Det gjorde jeg. når det blir varmere i været & vår energien strømmer inn, bestiller du: 6x nye gløde plugger 1x wd40 og eller crc 1x skralle sett med lang piper. glødepluggene bruker du 8mm på. ikke så ille å komme til i grunn. få en grei lonk i motoren 40 -70c. la bilen hvile i 5min før man går i gang. prøv å løsne 1 plugg først. Ikke bruk rå makt, hold godt fast i skralla og trekk forsiktig for å få en følelse av hva som skjer med pluggen. Får du en liten bevegelse på den er du godt i gang, skru forsiktig til det stopper av seg selv eller du hører det skriker/piper. Nå er tidspunktet for å klaske på litt tynt flytende smøre remedier. Skru pluggen inn igjen og ut igjen et parr ganger. Du vil kjenne at du får den litt lengre ut for hver gang. Husk å påfør flytende hver gang du skrur pluggen inn igjen. Jeg gjorde dette 3 ganger før jeg gikk til neste plugg. Lot pluggen stå skrudd ut så langt den kom og fylte med smøring. Så gikk jeg til nedte plugg. Tilslutt kom alle pluggene ut. blir du usikker så stopp. La heller pluggen være så langt ute som mulig og fyll på med smøring og la den stå over natta.
×
×
  • Opprett ny...