Jump to content
LRforum

parrafin23

LRF Society
  • Content Count

    1,199
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About parrafin23

  • Rank
    Disco 3 2005

Contact Methods

  • MSN
    N/A
  • Skype
    parrafin23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen
  • Interests
    Landrover,Pc,Fiber,telekommunikasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud/Drammen

Recent Profile Visitors

2,187 profile views
  1. Er vel ikke E-Diff på denne? Kunne tengt meg wiring harnessen som går fra ramma (Blå kommektor) og inn til Ediff ecu Mr.P
  2. Det der var snasent, de 2 12v uttaka på min er helt ute å sykkler, Tilnærmet ubrukelig. Er den plata 3d printet, eller har du resirkulet den plast'n til et nytt formål? For en slik en vil jeg også ha, kunne tenke meg et volt meter også.. Mr.P
  3. Flotterz.. Ingen fare enda, bilen er ikke helt ferdig skrudd sammen.
  4. Du har tilfeldig hvis ikke den lille gummi matta som skal ligge forran satnaven? Min mangler den på & det har irritert meg leeeeenge. Mr.P
  5. Det er en grei størelse på igjennomføring fra ramma til karosseri venstre side bak. Denne kommer opp ved bakre side vindu. Her går ledninger til epb, eas sensorer +++. Det kan være en godt sted å føre inn en ny kabel Mr.P
  6. @lame, Gutta brukte vel rundt 3 timer så var alt fra hverandre.. Mr.P
  7. Snakker om Smerter, Trodde jeg hadde blitt en vandrende fantom smerte. Kjenner jeg ikke er 20 eller 30 lengre jeg heller.. vel.. er ikke helt ferdig med 30 tallet, men det er liiiike før. Stå på, få god bilen sammen igjen i et rolig men behersket tempo. btw, håper du gikk over ledningene som går under radiatoren, der kan det oppstå gnage skade på kabel stokken som går forbi der.. Mr.P
  8. Det måtte komme for en dag, Bilen har masa javnt & trutt en god stund om Engine System Fault, med påfølgende limp home mode & Turbo/supercharger Solenoid Performance kode. Lett klunking i gulvet når man går på gassen. Så jeg måtte trå tell og kontakte venner & bekjente om hjelp til en stor slått opperasjon Dagsverk? Heldig hvis er det 2 kjekke "unge" karer som stilte opp & sto til tjeneste. Så nå stårn klar til å bli "mekka" på. Etter en del skruing & vellvalgte ord om bolter som nekta å lystre etter "pipa" så måtte man til med litt glad vold. (dårlig bilde) Mellom Axelen hadde set bedre dager, Så den blir bytta. Fått tak i en del wiring harness til E-diff som jeg har sydd ut & lagd eget i fra et lednings nett fra en 4.2Sc RRS, så her blir det difffffff på meg ja. Så der sto den da Toppløs og greier, Blotta seg for oss som var til stede, men vi tente ikke noe lys da :-) & der røyk motor & gear kasse ut av ramma & bare mellom axelene henger igjen : Jeg gikk ned i de dype svarte kabel mattene på bilen for å inspisere ledningene, Husker for en del år siden fikk jeg Eas fault & det var et lednings brudd etter at Mekonomen har vært der & lagt opp en Slaskete lask. og den bypassa selfølgelig konnektoren i fotbrønn, så den måtte jeg klippe for å få løftet av morroa. Skjøten så ikke bra ut (Green crusties) som vi alle elsker??? Ser ut til at de ikke har fått krympa skikkelig. Så jeg klippte vekk skjøten, snakker om salt vann som kom ut av den krympen! Ledningen var så dårlig i begge ender at det endte med at jeg måtte erstatte 98% av ledningen. Har heldig hvis tilgang til lednings nett som er passe ok. Dette ble lodda & Krympa inn Så nå ær'n podde tedd. Det virker som om karosseriet har vært løftet av før, for en av lednings mattene lå klemt mellom ramme & utrigger. som igjen har ført til gnage sår på en ledning som går til høyde sensor Så var det på tide å finne ut av Turbo Trøbbel 2000. Ser ut til at ting ikke passer lengre der de en gang sto. Armen var stuck. skikkelig stuck. @engebo fikk gleden en tid tilbake å brukte gladvold for å bevege på armen. Så her har vi da "synderen" Så Turbo må ut om den vill eller ei, her er man godt i gang med arbeidet med å få den av selv om alle bolder knakk og gekk & skogen. Ser også på bildet de 2 kjøle røra til auto kassa, de ser skikkelig næææsti ut, så de må byttes. Så nå Står'n der, uten motor & gear kasse. Turbo skal overhales, 4 nye luft bæljer, nytt reservoar for eas. bære bruer skal skiftes & Crossover pipen er det så stort hull i at hele siden på gear kassa har blitt Neger, Hvis det er låv å skrive i disse "pute under arma" dager. så den skal byttes, Reg reim forran & bak Vann & olje pumpe +++. Ediff skal inn & ramma skal tas for rusty crusties. Beskyttelses plata til diesel tanken ser helt for jævelig ut så den på "pusses på" den oxo. Så nå må jeg skaffe meg en god dose med avfettnings guffe som kverker plante liv i 4 mils radius. En ting er sikkert, Rusta skal vekk & da snakker jeg ikke om Butikken rusta altså. Desverre så kommer det en del familiære ting som har litt høyere prioritet en bilen atm, men jeg fikk da en kul Grønn RRS som "låne Bil" i mellomtiden. Noen som har deler jeg trenger er det bare å Hyyyyle ut! Fortsettelse følger.. Mr.P
  9. Føler med deg Børre, har akkurat starta på en slik jobb jeg oxo med min D3. Men jeg har 1t kjøring. Crossoveren på min var helt gåen & det har bellhousing fått merke godt. Svart og fin på den siden. Jeg sleit med de t40 boltene til front stykke, de satt så ille at jeg måtte borre noen av dem ut. Skal fortsette i dag. Dette er jo litt morro og da. Mr.P
  10. Hutch, min gode man. Du byttet høyde sensorene pga feilkode og feikode alene? Det er det verkstedene gjør. Ikke fyr av dele kanonen før det trengs. Hvis du hoster opp feil kodene du får, så er det litt lettere for de "voksne" å komme med svar på hva du bør gjøre videre. Tenker at det er litt underlig at du ikke får opp feilmelding på ventil blokk forran siden du sier at det ikke skjer noe forran. Hadde samme symptom på en rrs, Der var det bakre ventilblokk som ikke åpnet når jeg ba om at den skulle gjøre det. Man skal høre et markant "Klikk" når ventilene stenger eller åpner. Så skriv litt med om hva du ser, ta et bilde eller 2 av feilkodene og live values, så blir det lettere å komme med nyttig info til deg Mr.P
  11. Ble en spennende tur opp til Enge bo her på søndag, Får opp feilkode, solenoid performance ett eller annet. Bilen ble så lett så lett vippet opp og støtte bukker under, av med hjulet & ut med varmeskjold. Fant ut at det var greit å fjerne plast dekslene som "omkranser" bremse servoen for å kunne se litt bedre. Vi fant nå denne berømmelige armen med hjelp av lys fra alle mulige vinkler, selv om det er få av dem. En tilbøyd sveise tråd var tingen. og en laaaang flat trekker. Tiden var inne for å gi armen en skikkelig trimm. men den satt pal. stuck fast. den brukte hammer og litt glad vold så begynte den å røre seg. etter x antal runder med wd40 og "pumping" frem og tilbake ble den noe løsere i fisken, men laaang i fra hva den skal være. Skrur jeg av tenninga ser jeg at armen står å vibbererer litt før den git helt opp. Ser ut til at kula går fint, men ett eller annet inni der har kilt seg som gjør at armen går tregt. Som dere sikkert vet er det jo et mareritt å komme til å få skikkelig tak på den. Lettere når man er 2. Jeg sto inni hjulbuen med den bøyde sveise tråden & Engebo lå oppi motor rommet med en stiv stang. Så der var vi jo da.. hala og dro att & fram uten at det hjalp stort. Bilen gikk greit på turen til Engebo, på vei hjem var det veldig daff i draget på lavere turtall. så ett eller annet erfucked up inni der. Innser vel nå at jeg må ha en annen turbo, har sett på pinne boltene på turbo mot exosen, de ser skikkelig sinna ut. selv pipa nekter plent å være med. Jeg er så heldig at jeg har fått tilbud om å få tatt et karosseri løft på bilen for å bytte crossover pipe & den morroa som er bak der & da tar jeg turboen oxo. Hadde det ikke vært for den tilstanden Norge & resten av verden er i, så hadde jeg vel fått ut fingeren og dette hadde vært i orden nå. Jaja,, sånn går du dagan.. Mr.P
  12. Nå spør jeg dumt men, Hvorfor ønsker du å bytte hele lednings nettet? Mr.P
  13. Den røde ledningen er originalt fra fabrikk, lurer på om den går til klima panelet, det har jeg ikke klart å finne ut av. Du har der en 2005 ish model disco3. Den grønne ledningen går til den sorte boxen som vist på bilde 2. Mr.P
  14. Eas systemet fyller bæljene først opp så bilen oppnår korrekt høyde. Etter dette fyller den opp reservoaret. Sånn jeg har skjønt det. Kan du ikke bruke iidtool til å fylle reservoaret og følge med på trykket i tanken/ galleriet som det også heter. Mr.P
  15. På tide i ta fram salo & vann i en spray flaske å dusje ned reservoaret og ventil blokkene og alle luft slanger og koblinger. Feilkoden er genetisk obd kode, fabrikk feilkoden har 2 tegn/siffer ekstra som indikerer mer hva problemet er. C1131-92 er nok den komplette feilkoden teker jeg. I et slikt tilfelle ville jeg ha lest av live values på eas modulen. Se om gallery preassure øker når kompressor går. Virker som du har en solid luft lekasje et sted. Mr.P
×
×
  • Create New...