Jump to content
LRforum

parrafin23

LRF Society
  • Content Count

    1,182
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About parrafin23

  • Rank
    Disco 3 2005

Contact Methods

  • MSN
    N/A
  • Skype
    parrafin23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen
  • Interests
    Landrover,Pc,Fiber,telekommunikasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud/Drammen

Recent Profile Visitors

1,921 profile views
  1. Drammen, bruker 5min med bil til vestfold grensa mot sande. Mr.P
  2. Har skillevegg som jeg tok ut av min D3 for en del år siden. Veggen og de 2 "armene" som skal festes i taket for håntak er der. Mr.P
  3. C1A00 - Control Module System programming failure - missing calibration Skjekk ut denne tråden : Mr.P
  4. Husk nå på gutter at ipac har 2 pinner med jord. 1pinne med konstant 12v som sørger for at canbus chippen er i live og en del andre ting. Siste 12v feed kommer i fra tenninga. Forsvinner denne blir ipac mørk. Har en ipac fra 2008 på test benken nå for å kjøre varme sykluser for å finne ut av hvorfor den dropper ut av canbusen. Det beste er å få målt og sett om 12v blir borte eller ei på konektoren til ipa Mr.P
  5. Hvordan ser short fuel trim og long fuel trim ut på begge bankene etter rensing? Mr.P
  6. Kanskje du kan stille spørsmålet dit her? Her får du svaret på Norsk også som bonus og ikke ruski. Bare husk at dette er vbf & mange kloke hoder her. Mr.P
  7. Sjekk security / theft lyset og se hvordan den oppfører seg. Antar at den skal slutte å lyse når du vrir om nøkkelen til start. Gjør den ikke det, så er det start spærra som slår inn & nøkkelen sender ikke koden. Tenker jeg da. Mr.P
  8. Vil anbefale at dere tar en titt på youtube og søker opp scanner danner og sønnen hans caleb. Veldig flinke til å tegne & forklare. Han underviser på en skole med teori & praksis hånd i hånd. Veldig arti & lærerikt å se på. Mr.P
  9. Kjenner ikke til d4, kun D3, men jeg tenker at det kan ha noe med fuel return å gjøre, eller at den lekker fuel tilbake til tanken fra HPFP. mener at det skal sitte en one way valve der som sørger for at dette ikke skal skje at fuelen renner tilbake i tanken av den enkle grunn at HPFP ikke liker å gå tørr. Ren hypotese. Skulle vært artig å sett hva fuel rail pressure er før du cranker, under cranking og når du stopper den for å se hva som skjer med trykket. Kan være noe der. Du nevner noe om feil på kjølesensor. Kan tenke meg at det er ECT (Engine Coolant Temp). Hvis denne er på bærtur, så blir innsprøytninga også feil. Samme er hvis oil temp sensor tuller, da blir også bilen "funky". Mr.P
  10. Webastoen i min d3 har også stoppa, stoppet innom webasto expertene i vestfold og de sier at det er feil på krets kortet. Betalte 300,- for den sjekken. De kan ikke skaffe nytt kort, må bestilles via en landrover forhandler. Skjønner ikke hva som kan være feil med et krets kort. Må være komponent feil. Min sier at kjølevannet er 95c hele tiden. Begge "temp" følerene er målt ok. Mr.P
  11. Hvis du drar fram Live values / Data på o2 sensorene, så skal du se at de endrer seg. du kan jo også skjekke om den er i Closed Loop også. Hvordan ser Short trim fuel B2 S2 ut kontra B1 S1 ? Mr.P
  12. Ser ut til at du kan bruke jekk på karosseriet, jekke opp litt og sette inn ei kile mellom ramme og karosseriet til du får nok løft til å tre inn noen 2"4" og og lage en løfte annordning på den måten med garasje jekk. kanskje.. Trenger en Petter smart til å fullføre denne løsningen. Mr.P
  13. Her er en som skal løfte av å en RRS. Det er samme måten å gjøre det på. Artig å se hvordan det blir gjort.
  14. Har fikkla litt med akkurat dette på min disco, Det jeg kom fram til er at mellomaxel bør fjernes, og eksos anlegget. de 3 boltene på turboen på min ville ikke slippe taket. Jeg brukte luft verktøy og 2 forlengere. Har ikke demontert noe annet gikk rett på boltene på turbo, men det var ikke mulig å få det av. Så ja, på min må jeg løfte av karosseriet for å komme til. Håper på å få gjort det nå i høst. Da tar jeg crossover pipe og bytter bolter på turbo. Må ha ny mellomaxel for foringa er ferdig (2.er feil på Eu). Luft tanken er rotten så den må byttes, prøver å skaffe en i rustfritt stål. Blir vel laga til av en kar i Larvik. Han skal hvist mekke en slik en til sin RRS. Mr.P
  15. Gå på youtube, søk opp britanica restorations, ligger i qubeck canada. Karen heter mike. Han er en godt voksen man men har utrolig mye kunskap. Mener han faktisk har en "how to" video på det. Mr.P
×
×
  • Create New...