Jump to content
LRforum

parrafin23

LRF Society
  • Content Count

    1,179
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About parrafin23

  • Rank
    Disco 3 2005

Contact Methods

  • MSN
    N/A
  • Skype
    parrafin23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen
  • Interests
    Landrover,Pc,Fiber,telekommunikasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud/Drammen

Recent Profile Visitors

1,843 profile views
  1. Husk nå på gutter at ipac har 2 pinner med jord. 1pinne med konstant 12v som sørger for at canbus chippen er i live og en del andre ting. Siste 12v feed kommer i fra tenninga. Forsvinner denne blir ipac mørk. Har en ipac fra 2008 på test benken nå for å kjøre varme sykluser for å finne ut av hvorfor den dropper ut av canbusen. Det beste er å få målt og sett om 12v blir borte eller ei på konektoren til ipa Mr.P
  2. Hvordan ser short fuel trim og long fuel trim ut på begge bankene etter rensing? Mr.P
  3. Kanskje du kan stille spørsmålet dit her? Her får du svaret på Norsk også som bonus og ikke ruski. Bare husk at dette er vbf & mange kloke hoder her. Mr.P
  4. Sjekk security / theft lyset og se hvordan den oppfører seg. Antar at den skal slutte å lyse når du vrir om nøkkelen til start. Gjør den ikke det, så er det start spærra som slår inn & nøkkelen sender ikke koden. Tenker jeg da. Mr.P
  5. Vil anbefale at dere tar en titt på youtube og søker opp scanner danner og sønnen hans caleb. Veldig flinke til å tegne & forklare. Han underviser på en skole med teori & praksis hånd i hånd. Veldig arti & lærerikt å se på. Mr.P
  6. Kjenner ikke til d4, kun D3, men jeg tenker at det kan ha noe med fuel return å gjøre, eller at den lekker fuel tilbake til tanken fra HPFP. mener at det skal sitte en one way valve der som sørger for at dette ikke skal skje at fuelen renner tilbake i tanken av den enkle grunn at HPFP ikke liker å gå tørr. Ren hypotese. Skulle vært artig å sett hva fuel rail pressure er før du cranker, under cranking og når du stopper den for å se hva som skjer med trykket. Kan være noe der. Du nevner noe om feil på kjølesensor. Kan tenke meg at det er ECT (Engine Coolant Temp). Hvis denne er på bærtur, så blir innsprøytninga også feil. Samme er hvis oil temp sensor tuller, da blir også bilen "funky". Mr.P
  7. Webastoen i min d3 har også stoppa, stoppet innom webasto expertene i vestfold og de sier at det er feil på krets kortet. Betalte 300,- for den sjekken. De kan ikke skaffe nytt kort, må bestilles via en landrover forhandler. Skjønner ikke hva som kan være feil med et krets kort. Må være komponent feil. Min sier at kjølevannet er 95c hele tiden. Begge "temp" følerene er målt ok. Mr.P
  8. Hvis du drar fram Live values / Data på o2 sensorene, så skal du se at de endrer seg. du kan jo også skjekke om den er i Closed Loop også. Hvordan ser Short trim fuel B2 S2 ut kontra B1 S1 ? Mr.P
  9. Ser ut til at du kan bruke jekk på karosseriet, jekke opp litt og sette inn ei kile mellom ramme og karosseriet til du får nok løft til å tre inn noen 2"4" og og lage en løfte annordning på den måten med garasje jekk. kanskje.. Trenger en Petter smart til å fullføre denne løsningen. Mr.P
  10. Her er en som skal løfte av å en RRS. Det er samme måten å gjøre det på. Artig å se hvordan det blir gjort.
  11. Har fikkla litt med akkurat dette på min disco, Det jeg kom fram til er at mellomaxel bør fjernes, og eksos anlegget. de 3 boltene på turboen på min ville ikke slippe taket. Jeg brukte luft verktøy og 2 forlengere. Har ikke demontert noe annet gikk rett på boltene på turbo, men det var ikke mulig å få det av. Så ja, på min må jeg løfte av karosseriet for å komme til. Håper på å få gjort det nå i høst. Da tar jeg crossover pipe og bytter bolter på turbo. Må ha ny mellomaxel for foringa er ferdig (2.er feil på Eu). Luft tanken er rotten så den må byttes, prøver å skaffe en i rustfritt stål. Blir vel laga til av en kar i Larvik. Han skal hvist mekke en slik en til sin RRS. Mr.P
  12. Gå på youtube, søk opp britanica restorations, ligger i qubeck canada. Karen heter mike. Han er en godt voksen man men har utrolig mye kunskap. Mener han faktisk har en "how to" video på det. Mr.P
  13. Høres veldig ut som feil på kabelen, kan nesten virke som om den enten kortslutter Can H & Can L eller at en av dem legges til jord, eller så er Can H & Can L bytta om på i den svarte kabelen. Skulle vært artig å vist hva som faktisk skjer. hvis du kobler til kabelen så lysa blinker og alle feil dukker opp. så måler du spenning mellom Can H & Can L. Mr.P
  14. Ville vel ha koblet på en trykk måler på railen og se hva den sier samtidig hva sensoren sier via Live Values med testern. På den måten kan man fort utelukke om det er sensor feil eller om det er feil på HpFp.. Det kan også være feil med Lift pump, som sitter i tanken, mener det skal være en Non return valve en plass som sørger for at fuelen ikke renner tilbake i tanken, men det ser man fort på fuel trail pressure etter en prime av systemet. Mr.P
  15. Min bedre 1/2 del kjører Mini Countryman All4SD (4x4) 2011. Skinn seter, soltak Automat. Morsom bil å kjøre. Den nærmer seg 70k. kjøpt brukt Det første som måtte byttes på denne var bakre stabb stags foringer & batteri, Det klunka og slo en del baki der, og fikk opp feilmeldig i displayet og vifra gikk på 1/2 fart og varme tråder virka ikke.Verksteds time ble bestilt, og de byttet batteri og kodet inn det. De mente at ulydene kom av snø og is i bakstillinga og at dette kom til å bli borte til våren. Fikk beskjed om at alle gjøde pluggene var defekte og måtte byttes ut sammen med ecu og relle som styrer dette,noe vi takket nei til når vi fikk se prisen på delene og jobben. Bestilte pluggene og relle fra Skruvat.no til en slikk & ingenting, og fikk byttet dette i heimen. Året etter gikk begge hjul lagerene forran. Skruvat.no til reddning igjen. Enkelt og greit å bytte. Ellers har det ikke vært noe trøbbel med denne. Får kjøpt Carly diagnose dings med app som leser av feilkoder og programering av div på bilen til en hyggelig pris. Så alt i alt synes jeg bilen har vært bra. Bedre en forventet i grunn. Mr.P
×
×
  • Create New...