Jump to content
LRforum

telindnor

LRF Society
  • Content Count

    5,010
  • Joined

  • Last visited

About telindnor

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Porsgrunn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Porsgrunn

Recent Profile Visitors

4,346 profile views
  1. I dag har Defenderen fått olje og filterskift på 300.000km, og så har både Disco og Defender fått seg en runde med såpe og vann. Det tror jeg var lurt. De ser ganske triste ut når de har gått en del uker i saltlake uten nevneverdig stell
  2. Byttet glødeplugger i dag. Ingen av de gamle gløder med 12V direkte på. Det gjør derimot de nye. Kanskje ikke så rart at den har vært litt treg å starte i vinter. Britpart sine bruker ca 8 sek til de er rødglødende..og det er nok lenger enn de dyrere og bedre, men det blir spennende å oppleve om det er noen bedring i kulda. Nå er vi på full fart mot sommertemp her....
  3. Fantastisk Gunnar. Dette blir heelt topp Nå blir det mye tur på oss til sommeren
  4. Du store verden, hva noen "bare gjør". Får ikke ut fingeren for å bytte glødepluggene på vår FL1 engang Litt nysgjerrig på..hvilke type glødeplugger gikk du for, og opplevde du vesentlig forbedring på oppstart med nye? Du skriver "skiftet" dieselpumpe. Er det den i tanken..eller er det 1 til på disse? Mener jeg har lest noe om det.
  5. Sysler også med tanke om å lage badstu. Men da blir det villmarksversjonen med vedfyrt ovn. Tenkte på et stort isolerglass på ene langveggen, men ble i tvil ref "eksplofansteikimegderer". Det høres jo ikke såå godt ut, når det skjer liksom
  6. Nå roter jeg kanskje til tråden, beklager det i så fall. I skuffer og skap, har jeg fryktelig mye greier liggende. I en skuff har vi liggende masse gamle klokker. De har vi fra foreldre, besteforeldre og fra vår egen tid og oppvekst. Et spr til dere som vet noe om klokker, ser dere noe som det vil være smart å fikse opp? Camel klokkene er fake. Kjøpt på tur i Asia på 90 tallet. Mest nysgjerrig på den blå Citizen klokka i grunnen..
  7. Sikkert mange forskjellig konfigurasjoner som kan forårsake uling. Hvor på taket monteres stativet, hvor bratt er frontruta etc. Greia er vel hvordan vinden treffer bøylene. Det som funker fint på en type bil er nødvendigvis ikke bra på en annen osv. Jeg har takstativ på flere bil, og på både Defender og Freelander har jeg måttet gjøre tiltak for å redusere opplevelsen av at det prøver å lande et jetfly på taket i hastighet over 70. På FLen så ble dette hasteløsningen, se bilde. Isolasjon til vannrør. Kan godt hende det hadde holdt å bare snurre en lastestrikk rundt og rundt fremre bøyle også.
  8. Jeg har også denne. Er veldig fornøyd med den. Den har måttet jobbe flittig i det siste med å dra i gang Freelanderen i kulda.
  9. Så en test på dyre VS billige glødeplugger. De dyre glødet etter 6 sek, og de billige først etter 12 sek. Gjett hvilke jeg har kjøpt
  10. Freelanderen TD4 06, er gruusomt treg å starte i kulda. Så treg at den ikke ville i gang helgen for en drøy uke siden, på helgetur med sønnen og kompiser. Det ble en kosetur for far...på 6 timer, for å hente dem, men bilen ble stående igjen da. Fikk start etter mye om og men i helgen, og nå er den hjemme igjen. Vel...spørsmålet er. Gløding..når jeg vrir om nøkkelen så tenner glødelampen. Etter 5, 6,7 sekunder slukker den, og jeg prøver å starte. Men, når glødeplugger blir gamle, eller er av dårlig kvalitet, er ikke tuppen rødglødende etter 6-7 sek. Ergo blir glødingen for dårlig antageli
  11. Det er stor sjangs for at det er olje ved ecuen under setet. Et ganske godt triks, kan være og fjerne o-ringen på kontakten. Da renner oljen ut av kabelmatta, og du slipper å få evt olje inn i ecuen. Ikke sikkert at hele matta må byttes...men aner ikke noe om årsak til symptomet ditt asso.
  12. Vakkert, så flott at du tar vare på fine bilen. Veldig solid arbeid ser der ut for..well done sir
×
×
  • Create New...