Jump to content
LRforum

corpusviridans

LRF Society
  • Content Count

    802
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About corpusviridans

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Malm
  • Interests
    Foto, friluftsliv, hund, bil

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Verran

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Og kardang med o er noe som kan tres på pitt’n i noen situasjoner. Kan redusere fremtidig behov for større bil. sorry fullstendig avsporing.
  2. Her er to lydopptak med og uten bankelyd. Opptak fra samme posisjon. Nytt opptak 4.mp3 Nytt opptak 10.mp3
  3. Da har diskutert med litt flere og det synes som om det er enighet om at lager i utgangspunktet tåler en del. Det har ikke vært de store dieselmengdene i min, ingen overfylling av merke på peilepinne så utvasking av smøreegenskaper har vært begrenset. tok av toppdeksel i dag, papplate over register og startet motor. Finn gange som det også har vært de forrige startene og ingen markert forskjell i lyd med stetoskop. Tok av kontakt til dysene i tur og orden og ingen forskjell i gange. Tok en prøvetur på ei mil med flere stopper med tomgangskjøring og får ikke frem noen bankelyd. Hatt dyserens på tanken og kommer litt totaktsolje når jeg får tak i det. Så pr i dag er motor midlertidig friskmeldt.
  4. Adam og Eva var ikke så lenge i en viss hage de heller før de falt for fristelsen til litt epleslang og tilværelsen ble snudd på hodet. Kort ute i prøvekjøring fikk bilen veldig motorbank. Høres kun på tomgang naturlig nok, men skal absolutt ikke være der. Har akkedert litt med meg selv og litt telefonering så nå blir det å skifte lager. Regner med at lager har tatt kvelden med diesel i oljen. Ut fra det jeg klarer å lese meg frem til skal det være mulig å skifte lager med motor i bilen, noen som har prøvd? Deler er bestilt så får vi se om det må suppleres etterhvert. Håper på at veiv har berget, men vet ikke enda.
  5. corpusviridans

    Varm coil 3,5 V8

    Gammel RRC måtte vel ha formotstand på coil.
  6. Kan prøve denne. https://www.rivetwise.co.uk/ skal du sage alu finnes deteget blad for kapp/gjærsag, har litt spesiell sliping av tennene sager utrolig fint( perfekt til listverk i tre også) og ekstremt lite aggressivt.
  7. corpusviridans

    Varm coil 3,5 V8

    Er mange diskusjoner og forklaringer på varm coil på nettet. Gnist kontra elektronisk tenning, formotstand, kondensatorer, ødelagte coiler av varme, coil tilpasset type tenningsanlegg..................
  8. Fikk en utskrift fra autosys hvor ny lengde på bilen er skrevet inn og årsaken, nemlig fanger. Behørig stemplet og underskrevet. Ligger sammen med vognkort så gadd ikke stresse mer. Bilder av fanger ligger jo også i systemet et sted og aldri hatt problem i ettertid. Kan sikkert ta en kopi av papirene og sende deg.
  9. Her er dokumentet. 1391_001.pdf
  10. Satser på det. Har en kjenning som begynner å bli vel eplekjekk og slår en del vitser om både land rover og valtra og om hva de har til felles.
  11. Da var problemet plutselig løst. Bladde meg gjennom alle valgene i nanokom og kom etter hvert til motor og verktøy der var det to valg med sikkerhetsstatus og oppdatering. I og med at ECU var byttet så snakket ikke bil og ECU sammen følgelig fikk heller ikke dyser impuls til å åpne. Resetting og av og på med tenning så var problemet løst. Startet på første sylinder og gikk som ei klokke, blir prøvekjøring i morgen. Nå skal det feires.
  12. Da er vel egentlig bilen luftet og kjørt på starteren til den store gullmedaljen uten livstegn. Har heller ikke røyk fra eksosrør i det hele tatt, noe som vel burde vært viss dyser åpner. Hva er den beste måten å kontrollere om dyser får elektrisk impuls på. Kan nanokom brukes? Heller ingen feil på bryter på torpedovegg som kutter diesel.
  13. Noen måte å kontrollere at injektorer faktisk får impuls til å åpne i og med at de må kodes inn? Eller er åpning rent mekanisk. Joda har riktig kode på riktig plass med mindre nanokom har funnet ut at sylinder en er nærmest dashbord. Fant det meste av svaret her. https://dssprodiesel.com/wp-content/uploads/TECH-GUIDES.pdf Så spørsmålet utgår.
  14. Fanger står på den og ikke fått mangel i ettertid heller.
  15. Det har jeg prøvd. Han som lå foran meg ble etterhvert rimelig irritert . Ble greit da vi begge kjørte til siden og jeg fikk forklart problemet. Fikk røsket ut ledninger til hornet og da ble det stilt.
×
×
  • Create New...