Jump to content
LRforum

corpusviridans

LRF Society
  • Content Count

    743
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About corpusviridans

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Malm
  • Interests
    Foto, friluftsliv, hund, bil

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Verran

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Monterte spylerdyser på vindusviskerarmene på defenderen i fjor. Funker i og for seg greit, men savner trykk og volum når farten går opp. Et alternativ er å koble sammen slangene for frem og bak og parallellkoble motorene, men har noen prøvd andre motorer? Utfordringen blir vel å få de til å passe på spylertanken.
  2. Grønnsåpevann med 1/2 liter grønnsåpe på 10 liter og kraftig skurekost. Stive og kort bust. Er nok dessverre få om noen quickfix her, men hjemmetrening er jo i vinden for tiden
  3. Viss riktig kode er angitt skal du kunne starte bilen 1 gang så lenge årsaken til problemet består. Få lånt en nanokom og sett land til saudi Arabia det skal fjerne startsperren. Husker ikke helt men regner med at det må gjøres når sperre ikke er aktivert. Det blir ikke arabiske tegn i nanokom etterpå. Har du ledningsbrudd i døra?
  4. Lærer stadig, trodde gliding ville aktiveres på trinn to ved kaldt vær. Har alltid bare vridd om nøkkel og den har startet selv på 15 20 kalde uten feiling bortsett fra i vinter, men da har det vært diesel og luft. Men den har automatisk ettergløding også da Gaute, eller?
  5. Da er pakken på tur over Nordsjøen står vi se hva de finner ut. Om den ikke kan reddes håper jeg de klarer å finne hvilken pinne i kontakten feilen kan relateres til. Fant forøvrig 2 ødelagte sikringer, den ene er nr 14, som er ryggelysbryter/ glødeplugger. Glødeplugger kan jo være interessant å forfølge har dog aldri forglødet før start - ikke vært behov. Den andre sitter i setekassen og og styrer sentrallås, den kan ha vært borte lenge da jeg ikke bruker sentrallåsen, mistenker jordingsfeil.
  6. Ser vel primært etter en til p15, men avventer svar fra øya om den gamle kan repareres. Tilbudet er notert.
  7. Frykter doffen har daua ja, se denne tråden. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/96139-diesel-siger-defender-td5/ Er snart på tur til øya. Viss den ikke er reparerbar så kommer den tilbake, men blir sikkert ikke før over påska.
  8. Sender ECU en til øya og et firma som reparerer kort for å se om den kan reddes, hvilket jeg egentlig betviler. De tar ikke betalt for testingen viss det viser seg at kortet ikke kan reddes, ikke mange som følger den praksisen.
  9. Ja det er årsaken som bekymrer meg litt også. Det meste er jo sikret opp med sikringer som i mitt hode burde ryke først. Alt virker på bilen unntatt at motoren går, så feilen må enten ligge der eller så har kortet rett og slett tatt kvelden på egen hånd, det kan jo også skje. Åpnet den nedre delen av ECU’n også og der var det brennmerker på et annet sted, veldig nært en av kontaktene som er klipset fast i siden på huset. Ikke spor av olje på bunnplaten som var forventet ut fra mengden som var i kontakten.
  10. corpusviridans

    ECU TD5

    Trenger ECU til TD5 2003 modell.
  11. Ser ut til at jeg har flere problemer ja. Denne ECU tror jeg neppe vil fungere igjen. Regner med det er oljen som har drept den.
  12. Har den på blokka også, men ikke helt overbevist om det er lurt å åpne koblingen som jo er plast.. Det er jo ikke akkurat syden temp i Trøndelag for tiden. Jukser med telt og heather så en mulighet er å la slangen ligge mot filterområdet en stund først. Men ventilen burde jo uansett ikke gi luft i dieselen. Selv en lavtrykkskrets burde jo gi lekkasje ut av rør og ikke luft inn med mindre høytrykkskretsen suger såpass fra lavtrykk at det gir undertrykk i kretsen. I mitt hode så suger høytrykkskrets fra den dieselen som lavtrykk har ført tilbake til beholderen i bunnen av pumpa. Har en mistanke om at det blir litt leting før svarene er på plass.
  13. Ledningsnett ble skiftet i forbindelse med skifte av kobbertettinger for 50-60k km siden. Fikk nok ikke tettet kontakten godt nok, men har nye ledninger og pakning liggende så blir byttet i morgen. Sammen med jevnlig rengjøring av kontakt burde det gå bra. Mulig det blir å ta ut og åpne ECU for inspeksjon selv om mange sier ECU bruker å berge bra. Vært skeptisk til plasten i drivstoffsystemet hver gang jeg har byttet filter, men så forsvinner det ut av bevisstheten igjen. Får inspisere litt nøye og se om det er mulig å få tak i nye deler, kan jo bli en utfordring i seg selv.
  14. Blir nok en nærmere inspeksjon omkring filteret i morgen, men på avstand har jeg ikke registrert noe svetting i området. Fant også antydning til olje i ECU kontakten, ikke de store mengder men spor. Blir vel å skifte ledninger i motor, tette med silikon igjen og vaske kontakt med jevne mellomrom. Lukter sterkt av to mulige feil her, så får bare fortsette å eliminere.
×
×
  • Create New...