Jump to content
LRforum

corpusviridans

LRF Society
  • Content Count

    714
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About corpusviridans

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Malm
  • Interests
    Foto, friluftsliv, hund, bil

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Verran

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det er vel en kombinasjon av lysbryter i dør og tenningsnøkkel som skal brukes. For det første, pakk full horn som sitter bak venstre hovedlys med tørkepapir, da blir lyden vesentlig mer levelig. Byggeskum kan selvfølgelig også brukes, men blir nok veldig permanent så anbefales ikke. Fjern fjernkontroll fra nøkkelhank og plasser den et godt stykke fra bilen. Åpne venstre dør og sett nøkkel i tenningslåsen og drei til posisjon 2. La den være der til alarm går på, så tilbake til posisjon 0. lukk fører eller hold inne kontakt til interiørlys som er i døråpning. Mens dør er lukket eller kontakt er holdt inne legger du inn første siffer i koden, er dette eks 3 vrir du nøkkel fra posisjon 0 til posisjon 2 3 ganger og tilbake til 0. Så åpner du døren eller slipper lysbryteren i dørkarmen for så å lukke dør eller klemme inn bryter igjen. Så gjentar du prosessen med tenningsnøkkel for siffer 2, åpner og lukker dør eller slipper og trykker inn lysbryter. Så til tredje og fjerde siffer på samme måte. viss noe går galt i prosessen hold startnøkkel i posisjon 2 i mer enn 5 sekunder og start fra nytt. viss korrekt kode er akseptert vil alarm stoppe og bilen kan startes, men bare en gang. Deretter må hele øvelsen gjentas. Viss du har hentet fjernkontrollen og bilen aksepterer denne er problemet løst permanent. Viss årsaken til alarmen består må alt gjentas. Alarm kan fjernes med nanokom, husker ikke fremgangsmåten, men mener »land» må settes til saudi arabia, eller mulig det bare var å dissable alarm (dette går ikke viss alarm er utløst. Lykke til fra en som har been there done that. Sill button er vel låseknappen i førerdøra. Tipper du har et ledningsbrudd et sted i kabelmatta i døra (som ikke er helt ukjent).
  2. Du kan godt få mitt ødelagte kort. Riktignok Defender, men etter bytte av kort og brenner var alt skjønneste orden igjen. Brenneren var egentlig unødvendig å skifte, men kom over en feilbestilling som lå til salgs på Finn
  3. Ønsker frakt av denne på hele eller deler av strekningen.
  4. Noen som har ide om hvor man kan få fatt på nevnte alodine. Finner kun utenlandske firma og store kvanta?
  5. Det var godt skittent. I min tid brukte jeg en kost med litt stive bust (nesten oppvaskkost stiv) og grønnsåpe, sikkert 3-4 dl på 5 liter vann. Mulig det er enklere å få jevnt med kost? Den gang i «luta furugolvets» glanstid var ikke mikrofiber funnet opp enda. bruk godt med vann og skift ofte. Gevinsten foruten rent golv er god lukt i huset. Og ei fin treningsøkt.
  6. Viss ikke fargetemperaturen lyver på bildet du la inn så er golvet uten tvil behandlet enten voks med farge, olje med farge eller lut. Grønnsåpe går fint på lutet golv, så bra at leverandører av lutbehandling fortsatt også selger grønnsåpe i produktserien. Forhør deg med selger hva som ble brukt på golvet da det ble lagt.
  7. Gulvet ser lutet ut, da ville jeg spurt meg for før sliping og lakk. Ut over det er et lutet furugolvet mye lettere å holde fint over år enn et som er lakkert. Ved tilførsel av fukt ved vask vil skader i overflaten i alle fall til en viss grad reise seg igjen og forsvinne/ bli mindre. Alternativt kan man bruke våt klut og strykejern på skaden. Det går ikke ved lakk. Skal du lakke må du tilsett farge, blank lakk blir gul og furu mørkner. Og som flere skriver her, rengjøring, sterk grønnsåpeløsning og skurekost.
  8. Min stopper aldri når motor skiver. Kan parkere på flatt underlag og med snuten nedover i bakke uten problem, men ikke med snuten oppover. Lufteprosedyre gjør ingen forskjell. Ingen tvil om at det er en lekkasje et sted, men fremme ved motor eller bak ved filter?
  9. Hatt problem en tid med at motor stopper få sekunder etter oppstart når bilen har stått med snuten oppover i bakke. Tidsmessig er det nok med en halvtimes stillstand. Med snuten nedover starter den som vanlig uten problemer. Har kjørt lufteprossedyre når motoren har stoppet uten at jeg synes det har gjort nevneverdig forskjell. Må kjøre starter i 30- 40 sekunder før den starter igjen. Ikke observert markering fra diesel etter parkering. Mistenker dieselregulator. Andre ting som er mulig årsak? Dysetettinger er skiftet for ca 50k siden og motor går uten nykker eller feilslag av noen art når den først går.
  10. Min erfaring er at høytrykksspyler med varmt vann gjør jobben. Og jeg bruker Mick sanders sitt fett som stivner ganske mye.
  11. Tess Hønefoss burde vel ha, eller skaffe på kort tid
  12. Kvalitet på bor henger vel mye sammen med pris. Selv om bor også som alt annet kan overprises. Kjøper mine på tess eller wurth, dyre i utgangspunktet, men innrømmes normalt en heftig rabatt og da blir det overkommelig. Korrekt sliping med riktig vinkel har mye å si for hvordan bor oppfører seg i forskjellige materialer, så orker man å slipe har man stort sett brukbare bor uansett pris. I mitt hode gjenspeiler prisen på boret hvor lenge man kan forvente at det holder skarpheten før det må slipes igjen.
  13. corpusviridans

    Lafting.

    Fant for mange år siden noe tilsvarende denne løsningen. Braketter på firkantrør for å plassere flaskejekk. Motsvarende brakett som kan skli fritt på samme firkantrør festes med gjennomgående bolt i første stokk over den som skal skiftes. En jekk hver 3-4 meter alt etter vekt og størrelse på huset. Har som sagt sett løft av grandiose laftete hus på denne måten, men klarer ikke finne. Trenger ikke h bjelker som her, huset skal vel ikke løftes vesentlig kun avlastes i et område.
  14. Her er et alternativ. https://shop.chicagobrand.com/specialty-wrenches.aspx
×
×
  • Create New...