Gå til innhold

lr99d

Medlemmer
  • Innlegg

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    arendal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

lr99d sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei, beklager meget sent svar. Har gått litt i glemmeboken da jeg er lite hjemme for tiden pga jobb. Tenkte kanskje den var verdt 8000kr. Tommy
  2. Hadde i utgangspunktet tenkt å bli kvitt hele bilen. Vil la den stå litt til, så får jeg evt selger deler av den.
  3. Har '99 mod Discovery som selges som delebil. 2.5 TDI, 7 seter, aut,290000km. Står i Arendal. Starter og kan kjøres på veien med prøveskilt. EU kontroll skulle vørt utført november '19. Deler av mangel lapp fikset. Gjenstår tress amigos og bremse slange venstre bak. Nøkler har mistet kontakt med bil, men starter på EKA. Følger med en del nye deler. Bla bakre eksos, ACE hydraulikk rør, drivknute +++ Girkasse montert i 2012. Overhalt kasse fra Ashcroft i UK. Gått ca 50000km.
  4. Fruens Discoqueen har stått ubrukt en stund pga manglende EU kontroll. Har tenkt å fikse opp bilen, da det egentlig var fint lite på mangellapp. Får ikke kontakt mellom bil og fjernkontroll. Bilen har stått ubrukt en stund og mistet kontakt med nøkkel. Har skjedd tidligere, men da har jeg klart å oppnå kontakt igjen. Nå vil ikke nøkkel få kontakt med bilen. Får slått av startsperre med EKA og startet bilen, men startsperre slår seg på igjen. Har lest diverse poster på forumet og ser at flere har hatt samme problem. Har prøvd å låse opp bilen med nøkkel og låse/låse opp med fjernkontroll. Byttet batteri på nøkkel og full ladet batteri. Noen som har gode tips?
  5. Har du sjekket XYZ bryter? Samme symptomer på min Discovery da jeg overtok den fra svigerfar. Svigerfar mistet all fremdrift og juletre i dashbordet. Viste seg å være XYZ bryter på girkasse. Sitter på akslingen der wire fra girspak er festet. Kontakten til bryteren sitter rett under et dreneringshull fra aircondition systemet. Kontakten var full av irr. Renset den og satt den inn med vulktape.
  6. Har fått en lekkasje i ACE ventil blokka på min D2 1999 modell. Har søkt informasjon på diverse forum. Ser ut som de fleste har problemer med rør eller rørfeste/flens. På min ser det ut som lekkasjen kommer fra toppen av blokka. Sitter vel 2 elektriske komponenter der. Noen som har vært borti lekkasje her og hva man evt trenger av deler? Tommy
  7. Hadde tilsvarende problemer på min '99 DII. Startet og kjørte uten problemer. Stoppet fks på butikken og fikk ikke start. Bilen kinnet, men ikke antydning til start. Lot bilen stå en time. Startet da uten problemer. Dette gjentok seg flere ganger. Viste seg å være en liten oljelekkasje i bakkant av toppdeksel på motoren. Oljen rant ned og inn på crank position sensor. O-ring på sensor var morknet bort og olje "kortsluttet" sensor. Etter en stund rant oljen bort og bilen startet helt perfekt. Monterte ny O-ring og problemet forsvant. Var vrien feil å finne. Ingen lys eller feilkoder. Crank position sensoren er den eneste sensoren motoren må ha signal på( så vidt jeg vet), de andre kan den lage seg en "kunstig middelverdi" skulle de mangle.
  8. lr99d

    Panser DII

    Ønsker å kjøpe panser til Discovery II. Bør helst være orginal mørk grønn farge. Treffes på 90148654.
  9. Gjorde det på min DII for to år siden.Da den fjerdemann meldte sin ankomst, trengte jeg den tredje seteraden. Bare satte inn setene og bestillte time hos Biltilsynet. Etter en rask inspeksjon( åpnet ikke dørene engang), var bilen godkjent. Ingen ekstra avgift, bare det timen hos BT koster.
  10. Hei Hadde lignende lekkasje på min 99' TD5. Trodde først det var det øverste røret til oljekjøleren, men det var lekkasje rett under røret mellom girkasse og clutch hus. brukte lommelykt og speil for å se lekkasjen. Måtte ha ut kassa for å bytte pakning. Det sitter en o-ring på oljekjøler røret som kan være dårlig. Tommy
  11. Har en '99 Disco II TD5 med ZF automat kasse. Når jeg starter bilen og setter den i D ( eller hvilket som helst gir), skjer ingenting. Må ruse bilen litt i 15-20 sekunder, så går den i gir. Fungerer så helt normalt under kjøring. Når motoren stoppes og står en liten stund, oppstår problemet på nytt. Mistenker kanskje pumpen i girkassen. Da jeg skulle sjekke nivået i kassen, fosset oljen ut. Forsikret meg om at bilen var i gir og gjorde et nytt forsøk. Da kom det ingen olje ut av hullet og fyllte til det kom olje ut av hullet. Pumpen skal vel gå uansett om bilen står i gir eller ei? I fjor sommer hadde jeg ute girkassen, for å bytte pakningen mellom girhuset og converterhuset. Den fungerte fint etter dette. Problemet oppstod nylig. Noen som har vært borte i dette eller lignende Mvh Tommy
  12. Er det noen som har oversikt over moment på kam og injectorer? Skal bytte injector foringer og o-ringer på min 99' discoII td5. Den vil ikke gå mer enn ca 20 minutter av gangen. Da stopper den og vil ikke starte. Etter en time eller to starter bilen som om ingenting var galt, for så å virke i 20 minutter. Sjekket injector harness og der fant jeg olje (ingen olje i ECU). Byttet harness og trodde at problemet var løst. Men det var det ikke. Har lest om skum i retur dieselen og varmt dieselfilter. Har veldig varmt dieselfilter, vet ikke om dette er normalt. Skal nå prøve å bytte foringer. Tips og triks mottas med takk. Fant en fin beskrivelse her, men den mangler info om moment. Mvh Tommy
  13. Hei! Har en 99 Disco 2 TD5 med lignende problem. Ved gasspådrag fusket moteren( kenguru). Fant ut at det var akslingen, til wastegate, som går inn i turboen. Den føltes en anelse trå. Løsnet akslingen fra modulator sprayet den med kobber spray ( Biltema). Etter litt kjente jeg at wastegaten gikk helt fint. Da forsvant kenguruen gitt. Har gjort dette et par tre ganger nå, så jeg må nok se om jeg kan få ut akslingen av turboen, så den kan smøres skikkelig. Tommy
  14. Hei! Bilxtra selger bøyler til biler med "takrenne" . Kjøpte Thule bøyler på bilxtra i Arendal. Fungerer veldig bra. De kom i par, men de splittet gjerne en pakke, fordi mange håndverkere gjerne ville ha tre stk. Hilsen Tommy
  15. lr99d

    Vakum pumpe

    Da jeg skulle reise på juleferie streiket min Disco . Kom en snau kilometer før det meste av lys kom på i dashen. Fikk haltet meg hjem og fant ut dynamoen hadde tatt kvelden. Bestillte dynamo, uten vakum pumpe, hos Paddock . Har nå montert denne i bilen. Har bra lading, men føler at vakumet er dårlig. Får hard pedal ved tomgangs kjøring fks ved parkering. Bremser funker bra ellers. Noen som har erfaring med dette og er det noen som vet hvor man kan få kjøpt løs vakum pumpe?
×
×
  • Opprett ny...