Jump to content
LRforum

Oistein

LRF Society
  • Content Count

    700
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Oistein

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sykkylven og Ålesund, Møre

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ålesund , Møre

Recent Profile Visitors

1,591 profile views
  1. Jeg har nå plukket ned front diff, alt virket som å være si orden der. så da får jeg bare fortsette å ta ned girkassa. Snart demontert halve bilen lett å demontere, ikke fullt like lett å sette sammen igjen
  2. transfer er nede, mellomakslinger også. Som den videoen jeg la ut så hørtes det ut som lydene kom fra transfer mot aksel frem. Men når jeg prøvde å snurre på alt med transfer nede så virka den stille, foruten den slarken som jeg ikke vet om er normal. Jeg får bare prøve å feilsøke videre, men problemet er at lyden kommer bare i fart, så at skiva mot utløserlageret kan være synderen kan godt være. men en mekaniker og en medlem her prøvde bilen og han mente det var noe galt med girkassa da den slet med sync og mente at lydene kom derfra.. Jeg er ingen mekaniker, men prøver så godt j
  3. Hei godtfolk! Jeg sliter med ulyder og smell på Range Rover classicen min med R380 kasse og lt230 transfer. Ulyder: det er boe som «knurrer» når jeg foreksempel triller på gir, og clutcher for å gire. smell: kjørte sagte og det var ett stort smell i hele bilen. Akkurat som man kjører ned i en kraftig slaghole. Jeg har nå plukket ned transferkassa, det er spon i transferolja, og i girkasseolja. Og det er noe slark i transerkassa, er dette normalt? bildet av pluggen til girkassa er «second round» med rengjøring av den. noen som har formeninge
  4. Sankey narrow track tilhenger selges. godkjent med 750kg lastevekt mere info og bilder på finn. kode: 151454189
  5. Nei, det er det nok ikke, men tenkte bare å opplyse om det Registrert som O2
  6. Jeg lufter for salg min nå registrerte sankey narrow track, med 750kg lasteevne (totalt 1140kg med egenvekt). Selges da jeg kjøpte tredal offroad henger istedet for å bygge om denne. Den er godkjent med Natoring, som da egentlig betyr man må dra den foreksempel med en exmil.
  7. Kom meg endelig igang med å begynne å skjære bort festene.. Det er vel ingen bombe der var mere rust bak.. Spørs om det bli RR på veien til våren likevel da.. Burde vel bytte kanalen og fikse alt når man først er i gang? Så er jo det ikke så lett å komme til bak i der..
  8. Det var det de på trafikkstasjonen snakket om at den ble registrert (husker ikke hvilken betegnelse de sa) med at den var kun lov å drage av godkjent bil(med natokrok) Evt så kan jeg hive på 50mm kule kobling, ta av kassa og levere ramme til ett sveiseverksted å få bygget en kasse med lokk i alu. Jeg har 3 reg nr med Sanky som er godkjent med full vekt
  9. Jeg har da en original Sanky mk1(mener jeg det er, uten lemm bake) henger Den er ikke registrert ennå, men har fått klargjort alt for det. Det trafikkstasjonen vil er å registrere den med natoringen og full lastevekt men man har da bare lov å drage den etter en bil med godkjent natokrok på bilen, noe min Range Rover ikke er og heller ikke får. Bygger jeg den om til vanlig kule så vil jeg ikke få full lastevekt men bare 750kg totalt. Noe som gjør da at det er såvidt lov å ha noe i hengeren pgs høy egenvekt. Jeg kan foreksempel få den godkjent med full laste
  10. Han kjøpte den, testet den akkurat. Virket veldig bra.
  11. Evt om noen kan bli med han å se på Bilen i morgen kanskje.
  12. Er dette noen her? Eller noen som kjenner til den? Finnkode : 116601841 En ny kollega av meg som vurderer denne. Han er ikke Norsk, så han spurte meg litt om hjelp. Øistein
  13. Ja har hatt den lenge nå, og stått ganske mye i garasjen. Så blir kjekt å få den på veien igjen. Har overhalt warn winsjen og oppgradert endel på den, og fått over ett trekk i håp om å få den godkjent
×
×
  • Create New...