Gå til innhold

Lars Fredrik

Medlemmer
  • Innlegg

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Lars Fredrik sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Selges "As is" Automat, 242000, de vanlige stedene; under dørterskler, batterirommet, anløp på støtdempertårn foran, ved setebeltefestene bak og slik. Har sett det værre... Vinsjen er i orden, men stikkontakten på støtfangeren har en pinne som har gått i filler. "Fjernkontrollen" er i orden. Lars Fr. lfa@ltf.no
  2. Range Rover selges kroner 25000. Sliten, men relativt lite rust. Ramme er reparert og skal være i orden. Bilen har motortrøbbel; den originale motoren havarerte og ble byttet mot en brukt som viste seg å ikke være all verden. Det er kompresjon, men det er en jevn sylinderlekkasje på alle sylindre. Den er bygget om fra EFI til forgasser. Det er mangellapp på bilen: Lysjustering for fjern og nærlys, frontrute må byttes, vindusviskere parkerer ikke der de skal, pusserbladene på byttes, bytte skiltlyspære og feste batteri. Hovedproblemet er med andre ord motoren. Kufangeren er en godkjent ombygging og innført i vognkortet. lfa@ltf.no
  3. Nettopp på grunn av slike luringer har nå egenandelen økt til 3000 kroner. Lars Fredrik
  4. Jeg må ha ny rute på RR Classic og har vel innsett at prisen på ny rute og jobben er rimeligere enn egenandelen til forsikringsselskapet. Hvem mener folket er best og billigst? Ruterknekt er foreløpig rimligst i den lille ringerunden jeg har hatt, tett fulgt av Hurtigruta mens Riis er en del dyrere. Lars Fr.
  5. Takk takk. Tar kontakt straks jeg er hjemme fra ferie. Lars Fr.
  6. Så har begge demperene blitt så slitte at øvre bakluke ikke holder seg åpen. Noen som har tips om hvor jeg får tak i slike? Biltema hadde ingen som passet, Mekonomen har ikke. Etter det jeg kan se skal de være 50 cm lange. På Biltema fant jeg til Volvo som var 55 cm... Lars Fr. (Som heller burde bekymret seg over en rustskade i rammen...)
  7. Lars Fredrik

    Hilsing

    Hm. Alle hilser og ingen hilser tilbake... ;-) Både damen og jeg hilser når vi kjører RR, og det er det jammen verd, for hvis man får svar så virker det i allefall hjertlig! Av og til har man jo med passasjerer og de får alle det samme uttrykket av forbauselse når de ser at det blinkes med lys og hilses. Men også jeg undres hvorfor ingen hilser når jeg kjører gammelsaaben... Lars Fr. Noen sett totaktsoljen min?
  8. Dette har jeg selv opplevd på en Ford Fiesta som var innlånt mens Range R. sto med havarert motor. Etter all sannsynlighet har det gått en diode i generatoren. Dette gjør at strømmen finner sin vei fra batteriet, gjennom generatoren og ut i verden... Generatorbytte vil nok løse dette. Lars Fr.
  9. Mulig jeg er festbrems, men jeg vil på det sterkeste fraråde uautorisert kjøring med bil på alle typer jernbane selv om det tilsynelatende ikke går tog der. 1. Ulovlig 2. (viktigst) Livsfarlig 3. Med biler kan man ødelegge en hel masse utstyr underveis. Numedalsbanen er, så vidt jeg vet, fremdeles en aktiv bane som Jernbaneverket steller med. En av forutsetningene for drift av jernbane er blant annet at man ofte kjører fortere enn at man har mulighet til å stoppe på strekningen man ser framfor seg. I et annet innlegg blir det frarådet å "låne" stridsvognsløypa på Trandum da dette kan ødelegge for dem som spør først og kjører etter de har fått tillatelse. Kjøring på jernbane, hvor morsomt det enn kan høres ut, stiller i en vesentlig farligere klasse med store potensialer for ulykker og skader på infrastruktur hvis det foregår ukontrollert. Jeg er glad når jeg er ute med RRen for andre Land Roverfolk hilser og virker fornuftige og hyggelige. Jeg håper dette vettet også er med når man setter i gang slike ideer og prosjekter. Og med hånden på hjertet tviler jeg sterkt på at man vil få tillatelse til å kjøre på aktive jernbaner. Jernbaneloven og forskriftene er svært strenge og setter store krav til dem som skal ferdes i spor enten som førere av kjøretøy eller mer direkte som arbeidere med hakke og spade. Dette har blant annet dem som driver dressinutleie merket. I tillegg har NSB og Jernbaneverket enda strengere regler og rutiner. Mvh Lars Fredrik Festbrems på lørdagskvelden... Her finner du Jernbaneloven Paragraf 9 handler om almenhetens plikter, legg merke til punkt b: § 9. (Plikter for allmennheten og eiere av private planoverganger) Alle som oppholder seg på jernbanens område plikter å følge de sikkerhetsanvisninger som gjelder for stedet. Det er forbudt for publikum: a) å stige på og av tog som er i bevegelse; å oppholde seg på jernbanens område som ikke er beregnet for publikum; c) å benytte planovergang når tog kan ventes. Eier av privat grind eller annen lukkeinnretning er ansvarlig for at denne holdes lukket når kryssing ikke finner sted.
  10. Det sitter en 3,5 i bilen. Hvordan er det å sette inn 3,9? Går det i det hele tatt?
  11. Det har brent hull i ett av stemplene og blitt en kraftig ripe i sylinderen... Jeg trenger derfor en ny motor til bilen min. Noen som har tilbud eller tips om en 3,5 eller 3,9 motor? Bilen er efi, men er allerede bygget om til forgasser.
  12. Bilen er kjørbar, stoppet " i tide" Det drypper tett med motorolje når det er oljetrykk, men det renner ikke. Sim-ring problemer? Det er ikke den "vanlige" drivlinje klonkingen...
  13. Samboeren havarerte i går med vår -87 RR med ZF automatkasse - selvfølgelig med hestehenger (med hest) på slep... Bilen ble kjørt til verksted av Falken på biltransporter. Det som synes å være galt er at det lekker motorolje i koblingen mellom motor og girkassen. I tillegg har det kommet en ulyd - "klonk" ved pådrag og "glukk-glukk" (akkurat som å trykke på et syltetøyglasslokk) når jeg slipper gassen for å trille. Dette er sikkert dyrt å få reparert, men er det noen som aner hva dette er? Mvh Lars Fr. Som har ventet på en stans, men ikke oljelekkasje DER...
×
×
  • Opprett ny...