Gå til innhold

Jacko

Medlemmer
  • Innlegg

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norway

Jacko sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Tennplugger er sjelden kilde til tenningsfeil i K-motoren. Feilen ville i tilfelle bare være merkbar bare på den sylinderen der en eventuell dårlig plugg er montert. Rotoren kan få isolasjonsfeil, da blir det tenningsfeil på alle sylindere. Tips til demontering av plugger: Skru dem ut når motoren er varm (aluminium utvider deg mer enn stål). Ang. vibrasjoner i drivverk: De mest slitte dekkene skal sitte foran fordi gearingen er 0,8 % lavere i forakselen. Hvis man gjør det omvendt, får VCU høy belastning med tilhørende påkjenning på IRD og differensial. For å løsne rustne muttere på eksosflens: Varm dem med gassflamme eller induksjonsvarmer først.
  2. Tilstoppet eksosanlegg? Løs innmat i eksospotte kan hindre fri gjennomstrømming av eksos.
  3. Hvor mye koster det skifte å registerrem og -strammer på verksted? Hvor mange timer tar jobben? Er det nødvendig/anbefalt å skifte vannpumpe samtidig? Takknemlig for råd og tips
  4. Hvor mye tillatt tilhengervekt?
  5. Jacko

    Drar ikke

    Alt er normalt, bortsett fra at det ikke skjer noe når clutchen slippes... Brudd i clutchhjertet skulle gitt lyd fra seg, så det er det neppe. Noen som har vært borti at inngående aksel til gearkassen har røket?
  6. Jacko

    Drar ikke

    Ingen fremdrift når clutchen slippes. Hva kan det være? Bilen er en 1999-mod med bensinmotor.
  7. Lurer på om noen går på denne?: http://www.finn.no/finn/car/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=31810485
  8. Ja. Intermediate Reduction Drive. Men en gåen IRD gir seg til kjenne ved at den gir ulyd fra seg i form støy som følger kjørehastigheten.
  9. Ja. Med en lang latmannsarm skal hjulet kunne dreies langsomt. Jo mer kraft, desto større motstand.
  10. http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=41303&st=0&p=413884&hl=jonaf&fromsearch=1entry413884
  11. Å sende ting poste restante med noe annet en posten, det et selvfølgelig ikke mulig. Post er noe som går med posten, og ikke et budfirma. Skal man sende tyngre gods til Sverige, må man ha en adresse den kan leveres til. Å få ting sjekket i tollkontroll har hendt meg mange ganger. Jeg får bare sendt ting som er merket med verdi <200 kr. til min hjemmepostadresse, og slike sendinger er nok Tollvesenet veldig oppmerksomt på. En uke forsinkelse er ikke uvanlig. Pakken blir åpnet for å sjekke innholdet, og dersom det ligger bevis på at verdimerkingen av innholdet er feil inni pakken, da blir det tilleggsgebyr. Men å reise lange veier for å hente varer på Posten i Strömstad, det lønner seg neppe hvis man ikke har andre ting å utrette der samtidig.
  12. "Tollbehandling" er ikke det samme som "toll". Sendinger som tollen tar til sjekk/tollbehandling blir opp til én uke forsinket pga dette. Jeg har opplevd det selv, og Posten bekrefter at det er riktig. Hvis godset sendes med DHL, TNT eller et annet budfirma tar disse flere hundre kroner i tollbehandlingsgebyr. Det er ikke uten grunn at f.eks. LRSeries IKKE vil sende varer til Norge. Poste restante til Strömstad er OK, noe jeg har benyttet meg av flere ganger.
  13. For varer som koster mer enn 200 kroner vil du spare både fortollingsgebyr og ikke minst tid hvis du får ordren din sendt til Posten i Sverige. Varer som skal tollbehandles blir liggende ca en en uke på på tollageret i Norge før de sendes videre.
×
×
  • Opprett ny...