Gå til innhold

RBB

LRF Society
  • Innlegg

    692
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Horten
  • Interests
    Alt på hjul og belter.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Horten

Nylige profilbesøk

2 388 profilvisninger

RBB sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. RBB

    1956 serie 1

    Ja dette er helt typisk Serie 1 "Made in Horten". Blir kos å putre rundt i den, bortsett fra mangelen på servo
  2. RBB

    1956 serie 1

    Håper det lar seg gjøre å åpne filen. Opp med volum og nyt lyden i en serie 1 http://vid952.photobucket.com/albums/ae4/rbb-defender/Mobile%20Uploads/20151030_143946.mp4
  3. Gratulerer med flott orginal bil. Utrolig lite rust på den, nesten så jeg ble misunnelig. Men at du klarer å holde fingrene unna.... glem det, for det er like sannsynlig som at jeg skulle klart det. Men utsende tror jeg nok ikke du rører, og det er bra. Stå på, kos at du har fått enda en lr på tunet ditt
  4. RBB

    1956 serie 1

    Noe må man jo finne på de dagene ungene ikke er hjemme Men lakkering er ikke min sterke side. Gjør noe av grunnarbeidet selv, mens finpuss og sprøyting får fagfolk ta seg av. Chevyn har Detroit Diesel som fikk nye ringer, lagre og pakninger. Dvs en lat motor. Men nå har jeg kjøpt julegave til meg selv, og det er en Banks turbo. Så nå skal den straffes etter alle kunstens regler Bør kanskje nevne at den røde Impalan ikke er min, men min kjære far sin. Han har hatt den siden midt på 90 tallet, men nå fikk jeg endelig slippe til med oppgraderingene jeg så lenge har siklet etter. 3 trinns manuell og med rattsleiv har ikke noe i en slik vogn å gjøre. Heller ikke trommelbremser!
  5. RBB

    1956 serie 1

    Må skuffe dere alle når det gjelder Serie 1 prosjektet. Solgte trekkbilen min i et svakt øyeblikk, så da mått jeg ha ny trekkvogn på tunet til henting av "Land Rover" deler og ikke minst nye prosjekter. Så jeg farta til Os utenfor Bergen og hentet en Chevy C20 87 mod som delebil til en annen Chevy på tunet her. Men å hugge den klarte jeg bare ikke, uansett hvor rusten og dårlig den var. Har brukt deler fra 4 andre huggebiler for å få denne komplett. Hater kina deler, så dører skjermer ol skulle være fra en annen rustfri bil. Og det er jo ikke akkurat lett å finne. Men dører, skjermer, frontplate og innerskjermer dukket opp på forskjellige plasser rundt i landet. Alt av lister og gummi er nytt, alt i forstillinga er byttet, alt av bremser er nytt, samt 2.5" droppspindler foran Litt nærmere bakken måtte den. Motor har fått en lett overhaling, og det har også girkassa. Så sommeren har gått til dette prosjektet. Men ikke fortvil, serie 1 står fortsatt i verkstedet og er ikke forlatt på noen måte. Bare litt tilsidesatt Rett og slett et vrak Måtte plukkes ned da den var utrolig rusten Masse gamle skader var sparklet over Greit med rust Nytt understell skal på Legg merke til Serie 1 som får henge i løftebukken. Pusler litt når jeg har tid. Er i utgangspunktet bremsene som ferdigstilles før torpedoveggen skal på om ikke så lenge. Nå tar den form. Skal montere resten av planet til helgen, og eu til uka. Var vel kanskje å banne i kirken med å legge ut masse Chevy bilder. Men det vil skje igjen, siden jeg skal bygge en 1980 C10 til sønnens 18 års dag om 11 mnd. Så landroveren må tåle å bare bli puslet med enda en stund. Men den er så godt som kjørbar, bare bagateller igjen med bremsene. Og kjøre skal vi til våren, det er bare karosseriet som får vente.
  6. Har dette taket fra 86" til overs. Pris? Ingen anelse, men ring meg gjerne på 92033308.
  7. RBB

    Serie 1 deler.

    Da er det bare bremsedelene og stub akselen igjen.
  8. RBB

    Serie 1 deler.

    Sender deg en pm
  9. RBB

    Serie 1 deler.

    Har noen nye deler til overs etter noen dobbel bestillinger siste par årene. Bedre at noen som trenger det får muligheten, eller at det bare blir liggende på hylla mi. Kommer sikkert mer etter hvert når jeg får ryddet. 2 bremsepumper. 2 kryss til drivaksler. Bremseband til en aksel. 2 foringer til bladfjærer. 3 foringer til ramma. 1 ytre drivaksel foran. 2 kone lager til foraksel. 2 klemringer til stikkaksel bak. 2 låsinger til bremsebånd bak. 5 hjulbolter.
  10. Dette høres veldig bra ut. Tusen takk Sender pm så fort transportøren gir meg en dato. Bilen skal være kjørbar, og batt er nyladet nå. Men selgeren drar til Usa om ikke så lenge, så det er derfor jeg trenger litt hjelp.
  11. Har stående en gammel pick up i Os som skal med en transport til Vestfold. Skulle gjerne hatt en som kunne bistått transportøren med oppstart den dagen den skal hentes. Dato er foreløpig ikke kjent. Av erfaring vet jeg at en mann med startkabler tilgjengelig kan være lurt for å sikre at bilen starter. Betaler selvfølgelig for dette.
  12. Imponert. Det ser ikke helt slik ut når jeg er i gang!
  13. RBB

    1956 serie 1

    Disse fridagene går utrolig fort, og det er ikke bare seriebilen som får stell. Driver å bygger ny motor og girkasse til denne her også. 409 cid , 425 hp med 4L80E kasse. Og så skal den få skivebremser og bremsekraftforsterker. Men til denne finnes jo all verdens ferdige kit til hyggelige priser. Og så er det lagervare på andre siden av fjorden.
  14. RBB

    1956 serie 1

    Tror nok det, skal bli spennende å se hvordan den oppfører seg med den motoren. Eller kanskje hvordan den ikke oppfører seg, blir mer riktig å si Sliter litt med samvittigheten for at jeg måtte forandre litt på torpedoveggen og en travers på ramma. Men på en annen side, så er det jo produsert et par av disse bilene. Og flertallet er vel orginale! Så hvis du sier det er greit Roar, og Lafterolf i tilegg viser tommelen opp, så tar jeg fram vinkelsliperen igjen
×
×
  • Opprett ny...