Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Bjurbeck

LRF Society
  • Innholdsteller

    2 121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bjurbeck

  • Rang
    Heinel-kirurg

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Land Rover & Rock n' roll.

Contact Methods

  • Yahoo
    mongonorway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ås, Akershus

Nylige profilbesøk

1 204 profilvisninger
  1. Bjurbeck

    RRC i svenske Klassiker

    Klassiker har skrevet varmt om Land Rover så lenge jeg har lest det. De trigget en gang i tiden min fetisj for en viss ombygd ambulanse (Artikkel om Heinel Ambulansene), som endte med at jeg (og bilen) ble portrettert i nevnte blad.
  2. Bjurbeck

    På Finn - RR Heinel Ambulanse

    Dette er min gamle bil, ja. Hun har kanskje blitt en kasteball mellom folk som har lyst, men ikke ressurser, til å gi henne livet hun fortjener. Det var ihvertfall en bil i god teknisk stand når jeg solgte henne. Historien om denne familien med ambulansebiler er nærmere beskrevet her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=50962 Løp og kjøp!
  3. Gir bort følgende, må hentes i Ås i Akershus: 4 stk stålfelger til Range Rover. To av de er veldig fine, de to andre er ganske fine. 4 stk stålfelger til Range Rover. Ganske fine med gamle vinterdekk (ett er punktert). 3 stk stålfelger til Range Rover. Flere lag flassende lakk. 3 stk stålfelger til seriebil. Rustne med litt lakk. Ta kontakt på sms tlf 99 43 44 8sex.
  4. Bjurbeck

    1965 S2a Forward Control selges

    Solgt til herren som antydet det lenger oppe i tråden.
  5. Land Rover S2a Forward Control 1965 selges. Jeg kjøpte bilen på den store tvangsauksjonen i Sandnes i 2010 http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=48064. Meget sjelden FC med rattet på riktig side, spesielt overbygg bak i aluminium og glassfibertak. Gangbru på taket. Kun 3000 eksemplarer av disse ble bygget. Bilens motor er en 3.4-liters diesel; Perkins 4.203 - et vanlig motorbytte for disse bilene. Motor starter og går fint, men bilen har stått de siste tre årene uten tank og batteri. Clutchen sitter fast. Gearkassa er tatt ut, men følger med på kjøpet. Kassa er av type S2a, ikke "1-tonne" slik det var originalt. Toppfart: 70 km/t. Rammenummer: 28600335 B Såvidt noen små rusthull bakerst, ellers ser ramma hel og fin ut. Bakre aksel er en såkalt ENV-aksel og foran sitter en Heavy Duty-aksel. Bilen ble kjøpt og bygd for strømnettleverandør i England. Skapet bakpå var opprinnelig en meter høyere og huset en stor vinsj som de brukte for å trekke strømkabler med. Bakdøra var originalt en nedtrekkbar "shutter", slik man ser på brannbiler. Bilen er importert fra England, og står på engelske skilter. Man må betale moms og vrakpant (4-5000 tilsammen), og eventuelt andre ting som hører med ved registrering. Jeg har de nødvendige papirene som trengs. Kan registreres som klasse B eller C1-kjøretøy. Bilen må hentes på henger eller lastebil. Befinner seg på Rudshøgda, mellom Hamar, Gjøvik og Lillehammer. Pris: Bud over 6000kr Med vennlig hilsen Erling. Tlf: 99 43 44 8seks
  6. Bjurbeck

    Ræl

  7. Bjurbeck

    1973 Range Rover Ambulanse

    Ja, nærmere bestemt Jømna, sør for Elverum. Ingen LR-entusiast, men den nye eieren har to brannbiler fra før.
  8. Bjurbeck

    1973 Range Rover Ambulanse

    I kveld ble ambulansen solgt. Litt leit og litt godt. Mest godt igrunn. Jeg vil takke alle som har bidratt til prosjektet, både med deler og hjelp, men ikke minst oppmuntringer og synspunkter underveis. Jeg hadde aldri starta på noe sånt uten LRF. Land Rover-miljøet er noe for seg selv
  9. Solgt til en kar med to brannbiler.
×