Jump to content
LRforum

RoH

Members
  • Content Count

    376
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About RoH

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Moss, Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Moss, Norway

Recent Profile Visitors

693 profile views
  1. RoH

    Lucas men ikke LR

    Takk, hvorfor tenkte vi ikke på det :-) Fant også en side på Wikipedia som heter DIN72552 som viser en oversikt over hva alle disse tallene på reeler etc betyr. Der står det 30 from battety 50 starter control 75 radio Fant ikke R men den gir seg da selv. Får måle i morgen og sjekke for sikkerhets skyld. Noter den siden på Wiki, den kan være nyttig i mange sammenhenger.
  2. RoH

    Lucas men ikke LR

    Håper kanskje noen her kan Hjelpe? Hjelper en kammerat med nytt ledningsnett på en Triumph Spitfire MK2. Mye er på plass men vi finner ikke ut av tenningslåsen. Vi vet fra koblings skjema hva som skal inn : En brun med strøm En hvit/rød til starter solenoide Flere hvite til ulike ting Problemet er at vi ikke finner ut hva som skal hvor bak på tenningen. Der er det 4 koblinger som er merket 30 - 50 - R - 75/ett eller annet Kun 3 skal benyttes ( ser at kanskje en er reserve for radio) Noen her inne som vet hva som skal hvor? På forhånd takk!
  3. RoH

    "Kosebilen"

    Takk, da skal jeg forsøke å bytte om på slangene.
  4. RoH

    "Kosebilen"

    Et spørsmål til de kyndige her på forumet. Har litt problem med varmeapparatet. Har en serie 3 motor og den gamle typen register som står inne i bilen. Når jeg stenger helt på vannpumpen bygger det seg opp trykk fra retur slangen og det damper fra koblingene på registeret inne i bilen, sikkert siden slangeklemmene ikke er sterke nok. Når jeg monterte, koblet jeg bare inn og ut tilfeldig, men lurer nå på om jeg kan ha koblet feil. Er det en inn og en ut? Siden det bygger seg opp trykk tenker jeg at det kanskje er noen form for tilbakeslagsventil på utgangen.... Noen som har kunskap her?
  5. RoH

    Dekk

    Dekket er ditt! Du bare henter det når det passer
  6. RoH

    Dekk

    Fant dette dekket i garasjen. Er et tidligere reservehjul til Defender, ikke kjørt på men er nok noen år gammelt. General grabber 235/85 R16 Gis bort mot henting i Moss.
  7. RoH

    "Kosebilen"

    Måtte bare post et bilde av bilen med skilter på Har blitt lite tid i garasjen nå i sommer, men nå skal det kjøres og sjekkes at ikke det er mutterer og skruer som ikke er dratt til.
  8. Da kan jeg avslutte tråden siden jeg har fått løst problemet. Var på verksted i dag og fikk hjelp til å bytte hendelen på rattet og det var den som var synderen. Den har en bryter i seg som sender strøm ut til park bryteren når viskerne slås av. Denne strømmen holder motoren i gang til parkbryteren stopper motoren. Releet styrer kun interval og dette virket ikke etter skifte av hendel. Når jeg kom hjem tok jeg ut EWS releet og satte tilbake det røde orginale, og dermed fungerte også intervall som det skulle. Dvs at de releer EWS selge virker ikke. Så da er bilen endelig EU godkjent og jeg kan nyte sommeren:-)
  9. Som jeg skriver over har jeg tatt ut bryteren og målt hvor det er kontakt. Strømmen fra tenning som skal sørge for parkering går ikke gjennom bryteren(e)
  10. Noen som kan måle på en bryter hvilke pinner det er kontakt mellom? Kan ikke forstå annet enn at strøm fra tenning må komme gjennom bryteren hvis den skal parkere.
  11. Nå må noen kloke hoder hjelpe meg Fikk 2 nye park brytere fra EWS i dag. Når jeg måler med multimeteret fra polen som gir tenningstrøm inn på bryteren er det ikke kontakt ut på de to polene som går inn til motoren. Det er kontakt inn til motoren på hastighet 1 og 2, men som sagt ikke fra tenning?? Grønn ledning skal jo gi strøm inn til motoren når man setter på tenning. Har jeg 5 brytere som ikke virker, eller er det noe jeg ikke fatter her.......
  12. Ja slik er det når jeg måler på kontakten inn på bryteren. Men som jeg skriver ser det ikke ut som spenningen på grønn kommer igjennom bryteren. Altså har jeg konkludert med at det må være bryteren siden alt annet ser ut til å stemme. Sant nok, med dette er gårdsbilen oppe i nordnorge
  13. Ja det er her jeg ikke får ting til å stemme. Det er 5 ledninger inn på bryteren og 3 ut til motoren. En er jord, to er hastighet 1 og 2, og når jeg måler på bryteren er det kontakt der. Men så skal det være strøm på en av de andre 2 pinnene også som skal sørge for at motor parkerer. Dvs at når man slår av viskerne skal denne strømmen sørge for at visker går til bryteren kutter. Her er det ikke kontakt på noen av de bryterene jeg har. Mulig det går i surr for meg, men når jeg slår hendelen på lav(og høy) hastighet er det strøm inn på bryteren på to av polene. Når jeg slår av er det fortsatt strøm på en av dem. Denne strømmen kommer ikke igjennom bryteren, det er ikke kontakt. Nå har jeg bestilt ny bryter, og den skal måles før den blir montert.
  14. Ja i orden på den måten at de ikke er brent opp, men det er tydeligvis ikke kontakt inne i bryteren slik at den parkerer.
  15. Har åpnet en av bryterene men de ser ok ut. En liten sort flekk på en av de to langsgående lederne, men ser ikke brent ut. Bestiller ny bryter og måler før jeg monterer.
×
×
  • Create New...