Jump to content
LRforum

RoH

Members
  • Content Count

    381
  • Joined

  • Last visited

About RoH

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Moss, Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Moss, Norway

Recent Profile Visitors

755 profile views
  1. Takk!! Der er det 2 hull. Hva betyr det? Et annet spørsmål er om jeg bør bytte ventil tetninger om det er slike på denne motoren. Ev andre ting når ting skal i fra hverandre.
  2. Finner ikke noe som stikker ut ved sylinder 1 om du ikke har en mere presis forklaring på hvor det ev er. Er det slik å forstå at det er flere ulike typer topp pakninger til denne motorene 300tdi?
  3. Ja, er nok topp pakning. Holdt hånden bak bakerst sylinder og det poffer ut luft. Bilen går som den skal men er litt lat, så spørsmålet nå er om den orker turen på 4 mil til verksted? Regner med at jeg må ha hjelp siden jeg ikke har så mye å hjelpe meg med her på sommerstedet mitt i nord. Kunne også være fint med litt hjelp til hvilke deler jeg må bestille. Topp pakning selvfølgelig, men er det andre ting som må til? Pipingen i turboen har jeg på et bestemt turtall, enden jeg drar på eller slipper opp. Denne pipingen har jeg hatt en god stund.
  4. Har en 95 300tdi og fikk en ulyd fra motoren i dag. Bilen er gått 300000 km og har fungert bra så langt. Lyden kommer fra et sted mot torpedoveggen og kan minne om lyden fra en dampmaskin. Har hatt litt piping fra turboen (tror jeg) en stund men det virker som lyden er en eller annen lekasje under trykk. Legger ved en video med lyd og håper kanskje noen har hørt dette før og kan hjelpe meg. IMG_4667.mov
  5. RoH

    Lucas men ikke LR

    Takk, hvorfor tenkte vi ikke på det :-) Fant også en side på Wikipedia som heter DIN72552 som viser en oversikt over hva alle disse tallene på reeler etc betyr. Der står det 30 from battety 50 starter control 75 radio Fant ikke R men den gir seg da selv. Får måle i morgen og sjekke for sikkerhets skyld. Noter den siden på Wiki, den kan være nyttig i mange sammenhenger.
  6. Håper kanskje noen her kan Hjelpe? Hjelper en kammerat med nytt ledningsnett på en Triumph Spitfire MK2. Mye er på plass men vi finner ikke ut av tenningslåsen. Vi vet fra koblings skjema hva som skal inn : En brun med strøm En hvit/rød til starter solenoide Flere hvite til ulike ting Problemet er at vi ikke finner ut hva som skal hvor bak på tenningen. Der er det 4 koblinger som er merket 30 - 50 - R - 75/ett eller annet Kun 3 skal benyttes ( ser at kanskje en er reserve for radio) Noen her inne som vet hva som skal hvor? P
  7. RoH

    "Kosebilen"

    Takk, da skal jeg forsøke å bytte om på slangene.
  8. RoH

    "Kosebilen"

    Et spørsmål til de kyndige her på forumet. Har litt problem med varmeapparatet. Har en serie 3 motor og den gamle typen register som står inne i bilen. Når jeg stenger helt på vannpumpen bygger det seg opp trykk fra retur slangen og det damper fra koblingene på registeret inne i bilen, sikkert siden slangeklemmene ikke er sterke nok. Når jeg monterte, koblet jeg bare inn og ut tilfeldig, men lurer nå på om jeg kan ha koblet feil. Er det en inn og en ut? Siden det bygger seg opp trykk tenker jeg at det kanskje er noen form for tilbakeslagsventil på utgangen.... Noen som har
  9. RoH

    Dekk

    Dekket er ditt! Du bare henter det når det passer
  10. RoH

    Dekk

    Fant dette dekket i garasjen. Er et tidligere reservehjul til Defender, ikke kjørt på men er nok noen år gammelt. General grabber 235/85 R16 Gis bort mot henting i Moss.
  11. RoH

    "Kosebilen"

    Måtte bare post et bilde av bilen med skilter på Har blitt lite tid i garasjen nå i sommer, men nå skal det kjøres og sjekkes at ikke det er mutterer og skruer som ikke er dratt til.
  12. Da kan jeg avslutte tråden siden jeg har fått løst problemet. Var på verksted i dag og fikk hjelp til å bytte hendelen på rattet og det var den som var synderen. Den har en bryter i seg som sender strøm ut til park bryteren når viskerne slås av. Denne strømmen holder motoren i gang til parkbryteren stopper motoren. Releet styrer kun interval og dette virket ikke etter skifte av hendel. Når jeg kom hjem tok jeg ut EWS releet og satte tilbake det røde orginale, og dermed fungerte også intervall som det skulle. Dvs at de releer EWS selge virker ikke. Så da er bilen ende
  13. Som jeg skriver over har jeg tatt ut bryteren og målt hvor det er kontakt. Strømmen fra tenning som skal sørge for parkering går ikke gjennom bryteren(e)
  14. Noen som kan måle på en bryter hvilke pinner det er kontakt mellom? Kan ikke forstå annet enn at strøm fra tenning må komme gjennom bryteren hvis den skal parkere.
×
×
  • Create New...