Jump to content
LRforum

larsern01

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About larsern01

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum
  1. Interessante kommentarer og sikkert like aktuelle neste vinter. Jeg bor på Elverum og hadde tidlgere en D2 med Duratrac, som jeg kjøpte som vår og høstdekk. De fungerte også veldig godt på vinteren når det ikke var isete, da var det greit å ha en brøytekante å bremse i. En litt spesiell teknikk som jeg egentlig aldri fikk aksept fra kona for å bruke. Nå har vi en RRS som kona bruker mest i hverdagen, det første jeg gjorde var selvfølgelig å kjøpe Duratrac som høst og vår dekk, det var ikke mye snø og is som skulle til før jeg fikk beskjed om å komme hjem og legge om til piggdekk og
  2. Interessante kommentarer og sikkert like aktuelle neste vinter. Jeg bor på Elverum og hadde tidlgere en D2 med Duratrac, som jeg kjøpte som vår og høstdekk. De fungerte også veldig godt på vinteren når det ikke var isete, da var det greit å ha en brøytekante å bremse i. En litt spesiell teknikk som jeg egentlig aldri fikk aksept fra kona for å bruke. Nå har vi en RRS som kona bruker mest i hverdagen, det første jeg gjorde var selvfølgelig å kjøpe Duratrac som høst og vår dekk, det var ikke mye snø og is som skulle til før jeg fikk beskjed om å komme hjem og legge om til piggdekk og
  3. Jeg vet ikke om du har fått tak i det du skal ha men RR felger passer ikke nødvendigvis på din bil, Innpresset er litt forskjellig og det mangler noen mm til at du kan få dratt til boltene på en forsvarlig måte på forhjulene. Brembo bremsene krever et litt annet innpress
  4. Utover det er jeg ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt, jeg har RRS med TDV8 og den har nok kraft uten å bli sliten til både hestehenger og møkkahenger:) g jeg synes ikke forbruket ser så ille. Når kona bruker den er det 4 km hver veg til jobb og da ligger forbruket på rundt 1,.2-1.3 på langkjøring ned mot 1 litt avhengig av vegen. Bilen vi har er litt mindre i bagasjerommet enn den store pga skrå bakluke eller er vi kjempefornøyd. Jeg ville helst kjøpe Disco, men etter å ha prøvd forskjellige endte vi opp med denne, først og fremst etter konas "anbefaling" Lykke til!
  5. Er det virkelig mulig å få TDV8 til å gå på 0.8? Nå som jeg var så fornøyd med å få den ned mot 1.0 og da er det bare lunkekjøring på 1500 rpm og 80 km, hmf
  6. Satt og surfet litt om det samme temaet. http://blog.famousfour.co.uk/workshop/range-rover-sport-tdv8-turbocharger/ Alt du trenger er en høy garasje og noe å løfte med Får sikkert tatt mye annet samtidig.
  7. Jeg har nå kjørt litt med de nye dekkene, jeg registrerer at det er litt mer støy en med de dekkene jeg har på sommerhjulene, men jeg vil ikke si at det er plagsom. Det er som Tore sier mest merkbart på nylagt asfalt og motoren hvisker på 1500rpm Det er ikke problemer med styring og dekkene får bra tak på grusveger i motsetning sommerhjulene som flyter mest oppå. Jeg har også lagt merke til at med det litt grovere mønsteret må jeg kjøpe skvettlapper, dekkene kaster litt mer av grusen(pukken) og jeg har allerede knust et markeringslys på tilhengeren. Felgene er fortsatt til salgs...
  8. Høsten har kommet og jeg har kjøpt nye hjul for sølete skogsbilveger. Fikk tak i 19" felger som passet, nesten. Innpresset var 57 og mine 20" er 53 de 4 mm i forskjell var nok til at felgen ikke gikk på så nå ligger det noen strøkne 19" felger på Finn til biler uten Brembo bremser. Endte opp med noen felger fra Megahjul, er spent på hvor lenge de holder. Dekkene er Wrangler Duratrak, det er de beste allround dekkene jeg har hatt noen gang.
  9. Hei, Etter at vår fine Disco 2a ble kjøpt opp av et forsikringselskap og vitale deler ble spredt rundt til andre lykkelige disco eiere har familierådet blitt enige om at vi vil fungere bedre med en engelsk bil enn en svenske herregårdsvogn. Etter å ha prøvd et godt utvalg av biler endte vi på en mellomløsning; RRS TDV8 2008 modell. Fin bil så langt(henter den i kveld ) I tillegg til 2 sett med 20" hjul er den er pimpet med 22" felger med noe sort rundt som jeg tror er massiv gummi, passer uansett ikke helt til vårt bruksmønster, spørsmålet er om de gamle 18" felgene fra Disco 2a passer til de
  10. Det er nok bilen til Sfinx, som er der, det ligger flere også av samme årgang. Jeg begynt å løre meg alle underfundighetene og er redd for at med D3 blir det mange nye uforståelige. Dommen fra takstmann får jeg vel ikke før til uka, kanskje jeg kan få påvirke konklusjonen. Takk for det, jeg jobber også i Oslo så det burde la seg ordne.
  11. Ramma har lite rust, potensialet er jo der i og med at jeg kjører mye mellom Elverum og Oslo. Prøver å holde det i sjakk med oljebehandling. Dersom de reparer kanskje de kan erstatte den originale frontfanger med en fra TP4x4? Det burde bli billigere for forsikringen?
  12. Så skjedde det meg (også), jeg greide å stoppe, men bilen bak greide det ikke... Ble dyttet inn i bilen foran som igjen dyttet på han foran der igjen. Bilen er en Disco 2a, 2003, og i mine øyne i veldig bra stand. Jeg er redd den blir kondemnert pga alder og kjørelengde. Hvor god blir eventuelt bilen etter reparasjon? Greier de å reparere slik at den blir som før? Synlige skader nevnes; Bak, vindskjev støtfanger og et tilhenger feste som ble krøllet forover mot bakakslingen, kontakten lå under bilen foran meg. Eksosanlegget så helt ut så mesteparten av smellen var nok fra midten og over
  13. 255x55/18 er vel standard dimensjonen til DII. Jeg hadde det på både sommer- og vinterdekk og det passet ikke min bruk. Kjører mye mellom Elverum og Oslo samt skogsbilveger på Finnskogen. Sommerdekkene sporet for mye og vinterdekkene synes jeg hadde litt for mye tendens til å flyte dersom det var mangelfull brøyting. Har nå 245x75/16 på vinterhjulene og 245x60/18 på sommerdekk og er kjempefornøyd med det.
  14. Ble det en lykkelig slutt, eller er det en fortsettelse et annet sted? mvh Lars Gunnar
  15. Nå har jeg byttet bryteren og har fått ryggelyset tilbake, men dette hjalp ikke mht til starting; Dersom bilen står ulåst vil den fortsatt bli låst (og låst opp igjen) før den er villig til å starte. Akkurat som om bilen vil ha bevis på at jeg ikke har tilegnet meg nøkkelen på uærlig vis Dette er jo selvfølgelig en vanesak, men av og til litt irriterende... Hvor skal jeg nå begynne å feilsøke? Er det mulig å koble ut startsperren på en enkel måte? mvh Lars Gunnar
×
×
  • Create New...