Jump to content
LRforum

JanF

Members
  • Content count

    312
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About JanF

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Drøbak

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drøbak

Recent Profile Visitors

257 profile views
  1. Håndholdt luftverktøy gis bort

    Om luftdrill fortsatt ikke er bortgitt, stiller jeg gjerne i kø. Vil gi mulighet for å erstatte panserpryd med dørkplate som egentlig er oppbevart i garasjen mange nok år nå. Om sant skal sies har jeg noen elektriske alternativer, så om noen skrekkelig trengende dukker opp, trekkes kandidaturet. vh jan
  2. POR-15

    Jeg har brukt POR 15 på en åpen bil både på gulv og flekking under samt det jeg fikk tak i av ramma. Veldig drøy i bruk og blir steinhardt. Må over på småglass med shrinkwrap under lokket om du ønsker å bruke rester. Mitt prosjekt var stort sett rustfritt så jeg brukte en preprimer med sink om jeg husker rett. Sprayet på med spruteflaske. Henger fortsatt bra på. Rust har poppet opp andre steder hvor tidligere eier har vært mindre heldig med forberedelsen før lakkering. Bilen bor innendørs vinterhalvåret så den har ikke veldig røft liv.
  3. Døra er vanskelig å få i smekk

    Min lås spiste plast av sluttstykke så døren til slutt nektet å smekke. Byttet i x-trouser som har metal i sluttstykke. Funket det , også skal det være vanskeligere å henge fast med buksebaken.
  4. For mye olje.

    Jeg røsket toppen av messingpumpen ved første gangs bruk, men var kanskje operatørfeil. Brukt denne på dif. Oljer. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Sugepumpe-for-kjoretoyolje-2000033701/
  5. Kjørt t/R Drøbak - Kristiansand for å fylle på delelageret. Begivenhetsrik tur da jeg mistet viftereima på motorveien. Romsterte rundt i bilen og fant 10mm fast nøkkel (eneste fastnøkkelen som lå i bilen)en forlenger som med en wisegrip kunne brukes til å stramme opp servopumpe, og viftereima som jeg ikke gadd skifte da jeg nylig skiftet dynamoen. I tillegg grov jeg frem et par hansker og en overal sånn passe defenderfuktig. En time under bilen med mobiltelefon lys i SOS lomme i ly av varseltrekanten, så var vi i gang igjen. Veldig fornøyd med det og at topp pakningen holdt, men motorvei er utrivelig verksted synes jeg.
  6. Halv l 322 service + festing av bremseskjold. Litt forbauset da det allerede var skiver på bremseskjpldet, men nå var de korodert ut mot navet, så godt råd, skiver foran og bak om B du skifter bremseskive så slipper du Åå demotivert igjen.
  7. L322 trengte nye deler etter egr lekkasje. Opelmekanikkeren som mente det gikk helt fint å kjøre Trondheim Oslo med egr lekkAsje uten at noe smeltet,tok feil. Et par TDi deler øverst.
  8. Skiftet dynamo på defenderen. Endelig skjønte jeg at bilen ikke led av slak reim, men at skrikende reim var lager på vei ut. Fikk endelig bytta bremseservoen og skrudd på propshaften etter lang tids bakhjulsdrift. Bare velstand.
  9. Bytte kule/endeledd på droparmen

    Famous four link kittet jeg brukte. For å presse opp lokket for å få låseringen inn, brukte jeg jekk med en pipe eller forlenger mot lokket 1. gang. C-klamp gang 2, mener jeg. Lurt å slå låseringen litt rundt for å forsikre seg om at den er skikkelig i sporet. Plukka deler ut av grusen 1.gangen, ja.
  10. Bytte kule/endeledd på droparmen

    Har bytta kule to ganger på defender. Første gangen med britpart som var elendig kvalitet. Neste gangen Kjøpte jeg oem merket (hos Island 4x4tror jeg). Var så oem at små grease patroner var land rover merket. Brukte spesialverktøyet til å presse ut og inn, funker. Slåss lenge med droparmen før jeg ga opp den og byttet bare kula.
  11. Eksosanlegg 1985 Defender 90

    Sjekk pris hos island4x4 tillegg får du transport på£30 + 25%mva og et ekspidisjonsgebyrbyr på 150+-. Transport er den samme uansett hvor mye du bestiller så lurt å handle annet du trenger samtidig. Handler stort sett alt der.
  12. Den store LR panserbilde-tråden

    Roadtrip, km 935 og 1150
×