Jump to content
LRforum

JanF

Members
  • Content Count

    383
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About JanF

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Drøbak

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drøbak

Recent Profile Visitors

860 profile views
  1. Defenderen 200 TDi tilbake på veien etter 0 hull på eu. Men stått mye Rolig for ny fotbrønn, innsveivingen av lang stripe bunn i ramma, ny transfer (fra 1,6 til 1,2) «ny» lt 77 ( litt usikker på om det er litt mye lyd) ny clutch, ny pedal med lof fjær, bost pin og boost ring, ny vannpumpe grunnet skranglelyd. På 1. shakedown tur ble viftereima spyttet ut og da forsvant skranglingen. EWS to the rescue med ny dynamo og alt vel. nå funker det fint og defender kan bo i venstre filen på Mosseveien for første gang i mitt eie. Lillebror to the rescue for ny dynamo
  2. Blitt veldig glad i bolt extraction settet til Biltema som kontrollert skjærer seg inn i bolthodet og skrur umulige bolter ut uanstrengt
  3. På l322 fant jeg høvlig fix i biltemas hyller for bremsebånd innfestingmed rett lengde og løs låseskive som lås på baksiden av bremseskjoldet. Hengt sammen i mange år nå.
  4. Tror det er ny diagnose. Plastdingsen «stirup» som skal låse armen til utløser lager var hoppet av og armen buttet i lagerkanten. mener platen står rett vei og gammel rett vei ser lik ut. Gammel motorsiden har lengst splines. Er en glippe på ca 1cm mellom messing ringen Og splines i platen. Trygt å skru sammen igjen ?
  5. Svaret jeg fryktet. Er vel ikke noe annet som kan låse pedalen... 200tdi/ lt77 dette, som jeg glemte å nevne i min frustrerasjon
  6. Etter å ha luftet clutch etter clutcbytte, er pedalen steinhard etter tre cm. Ny master og slave. Lufting gikk greit. Lest noe om feiljustert master som tetter for ventil. Forsøkte å skru pedalstoppskruen bak på pedalverket helt inn og helt ut, uten at pedalen ble anderledes. Noen sjans for at slaven ikke har truffet overføringen? men det låser vel ikke pedalen. er det bare å sku ut girkassen igjen. Sleit med sentrering av clutchen, men dårlig sentrering låser vel ikke alt... Forslag til noe annet enn full demontering for feilsøk?
  7. Driver å bytter til 1,2 lt230 Som Tomek har overhalt for meg. Kasse er montert på lt77 men ikke løftet inn i bil enda. Litt bekymret da det er tydelig klikkelyd når den spinnes rundt fra håndbrekksiden. Det er ikke fylt olje enda. Når den settes i difflock forsvinner lyden. Er det grunn til bekymring eller er det bare å fylle olje?
  8. Jeg har en 1,4 fra en defender. Etter å ha gått motsatt vei på den...
  9. Holder på å skifte clutch m.m på 200tdi. Forsøker å tette olje lekkasjer mens jeg har mulighet. Flywheel Housing er nå plukket av. Manualen min foreskriver RTV silikon rundt crankshaft, men nevner ikke pakning ERR1440. skal den fortsatt brukes? RTV i tillegg? også litt bekymret for oil Seal 2532 og hvordan det er å banke det inn. Må jeg finne noe med tilsvarende omkrets eller kan det smådores ned? Det som satt fra før tror jeg må ha vært limt inn da grønn utvendig sealkant blei igjen på housingen. Må skjæres ut med barberblad.
  10. JanF

    Defender clutchpedal

    Ser pedalen min har en u- profil og det må vel til en flat en til å huke fjæra på. om jeg forstår rett, passer en td5 pedalverk til master, slave og clutch innkjøpt til 200 TDi, så hjelper gjerne med å rydde hylla di...hva koster det?
  11. JanF

    Defender clutchpedal

    Egentlig ikke, men trodde det skal et par hull til for å stikke fjærendene inn i . «defenderen» min er vel egentlig en one yen v8 som ble bygget om til 200 TDi. Pedalverket er skrudd ut så jeg kan ta et bilde i morgen
  12. Tenkte å montere hjelpefjær for lettere clutch, men har ikke hull til fjæra i min gamle. Noen som har Pedal liggende, eller vet hvor hull skal bores?
  13. Sliter med en l322 MY2002 som ikke vil snakke med obd scanner. Mistenker nedbøyd obd terminal, som GAP sier er veldig vanlig på BMW delene. Terminalen sies å være vanskelig å få ut uten spesialverktøy. Kanskje bedre plan å kjøpe komplett port og lodde sammen ny ports ledning til gammelt ledningsnett. Noen som har tips om om løsning og hvor deler kan skaffes? vh jan
  14. Hva med teflonspray e. L smørespray på plast stempel. Jeg har et nylonstempel med i overkant friksjon
×
×
  • Create New...