Jump to content
LRforum

JanF

Members
  • Content Count

    376
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About JanF

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Drøbak

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drøbak

Recent Profile Visitors

831 profile views
  1. Driver å bytter til 1,2 lt230 Som Tomek har overhalt for meg. Kasse er montert på lt77 men ikke løftet inn i bil enda. Litt bekymret da det er tydelig klikkelyd når den spinnes rundt fra håndbrekksiden. Det er ikke fylt olje enda. Når den settes i difflock forsvinner lyden. Er det grunn til bekymring eller er det bare å fylle olje?
  2. Jeg har en 1,4 fra en defender. Etter å ha gått motsatt vei på den...
  3. Holder på å skifte clutch m.m på 200tdi. Forsøker å tette olje lekkasjer mens jeg har mulighet. Flywheel Housing er nå plukket av. Manualen min foreskriver RTV silikon rundt crankshaft, men nevner ikke pakning ERR1440. skal den fortsatt brukes? RTV i tillegg? også litt bekymret for oil Seal 2532 og hvordan det er å banke det inn. Må jeg finne noe med tilsvarende omkrets eller kan det smådores ned? Det som satt fra før tror jeg må ha vært limt inn da grønn utvendig sealkant blei igjen på housingen. Må skjæres ut med barberblad.
  4. JanF

    Defender clutchpedal

    Ser pedalen min har en u- profil og det må vel til en flat en til å huke fjæra på. om jeg forstår rett, passer en td5 pedalverk til master, slave og clutch innkjøpt til 200 TDi, så hjelper gjerne med å rydde hylla di...hva koster det?
  5. JanF

    Defender clutchpedal

    Egentlig ikke, men trodde det skal et par hull til for å stikke fjærendene inn i . «defenderen» min er vel egentlig en one yen v8 som ble bygget om til 200 TDi. Pedalverket er skrudd ut så jeg kan ta et bilde i morgen
  6. Tenkte å montere hjelpefjær for lettere clutch, men har ikke hull til fjæra i min gamle. Noen som har Pedal liggende, eller vet hvor hull skal bores?
  7. Sliter med en l322 MY2002 som ikke vil snakke med obd scanner. Mistenker nedbøyd obd terminal, som GAP sier er veldig vanlig på BMW delene. Terminalen sies å være vanskelig å få ut uten spesialverktøy. Kanskje bedre plan å kjøpe komplett port og lodde sammen ny ports ledning til gammelt ledningsnett. Noen som har tips om om løsning og hvor deler kan skaffes? vh jan
  8. Hva med teflonspray e. L smørespray på plast stempel. Jeg har et nylonstempel med i overkant friksjon
  9. JanF

    Lucas men ikke LR

    Oppskrift fra engelsk forum: If it were me, I would be checking the switch with an ohmmeter to determine which terminal is battery (brown wires), which is RUN (white wires) and which is START (white/red). It's not hard to check. Turn the key to RUN. See which two terminals have continuity. The one with no continuity should be the START terminal. Turn the key to START and verify that you have continuity across all three.
  10. Brukt tokomponent fra biltemas båtavdeling. Før fantes to komp grunning og, usikker nå. Ble forbausende bra med pensel, god flyt. Det har holdt ganske lenge nå, men det startet som nødprosjekt da felgene ikke holdt godt på luft og når dekka skulle skiftes ble omlegger og jeg, fasinert over hvor mye avskalling det var innvendig. Felgene ble med en tur hjemom og drillstålbørsta og malt før omlegg.
  11. I stand corrected. Det er 5 og 5.1 man ikke skal blande. 5.1 kan tydeligvis blandes.
  12. 5.1 er vel silikon. Den tåler ikke forurensing av dot 4. Da angripes gummien i komponenter sies det. Har brukt 5.1 på Triumph og det funker fortsatt etter 15 år, men da ble absolutt alt av bremsekomponenter og rør fornyet samtidig.
  13. Splines høyde: 1 mm på god side , maks 0,5 mm på slitt side
  14. Forsøkt noen flere bilder. Slitasjen er større på den ene siden av spline. rillen er liten på enkelte. Helt innerst er det hakk opp på alle.
  15. Forsøkt noen flere bilder. Slitasjen er større på den ene siden av spline. rillen er liten på enkelte. Helt innerst er det hakk opp på alle.
×
×
  • Create New...