Gå til innhold

toresnekker

Medlemmer
  • Innlegg

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

toresnekker sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Da ligger det delebil eller prosjekt ute på Finn https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=163151752
  2. Sliter fortsatt med bremsene, tre Amigos er på plass, og når jeg begynner å kjøre, legger bremsene seg på et par tre ganger, tror det er bak venstre. Det låter sånn ca "tjugg- tjugg-----tjugg" og man merker at det rykker litt i bilen. Etter det går det bra,fram til neste gang motoren har vær avskrudd og man begynner å kjøre igjen. Det meste av bremser er byttet , av en som ikke er veldig glad i Land Rover, og jeg tror jeg må ha noen tips før jeg går på han igjen. Noen som har et tips hvor feilen kan ligge, abs sensor/ring/pumpe.Skulle vært på Eu kontroll i April, og jeg ble offer for de nye reglene, og har fått kjøreforbud via digipost. Før så hadde man jo en måned eller to ekstra hvis man ikke orket å skru bil i mars. Hadde jo vært synd å hogge bilen også, til fordel for en Nissan Primastar eller lignende...
  3. Glødelampa lyser ikke lenger, og du verden hvor vanskelig det var å starte. Noen som vet om det sitter et gløderele' et sted?
  4. Har hatt problemer med venstre bakhjul som har låst seg av og til, spesielt ved rygging. Tenkte at det var noe som lå og skrota inni der, så jeg kjøpte masse deler og satte bort jobben,( skulle bytte hjullager også) men det så visst ok ut, så det ble ikke byttet bremsedeler. Etter dette dukket tre amigos opp, (en ABS føler som ble ødelagt) og ved hver start så rykker det til i bremsene et par ganger, og så går det over. I går derimot så ble det meget varm bremsetrommel, men det gikk fint å snurre hjulet rundt, nå jeg løfta opp bilen. Tok ut sikringen til ABS, og vipps så hadde bremsetrommel normalt temperatur ved neste kjøretur. Er det noen ABS pumpe/føler/giver som spøker mon tro?
  5. Etter diverse påfyllinger av ulike tettemiddel og gass på AC systemet på min Freelander TD4 2002 mod, ser det ut som om jeg har fått det til å virke. Kald luft blåser inn i bilen, og det lover jo godt for stemningen i kupeen på Finlandsturen. Dog har det kommet en ny surre/brummelyd fra AC kompressoren. Den var ganske markant, men ble bedre etter at jeg bøyde vekk plastdekslet som hadde lagt seg inntil. Allikevel er det en del lyd når kompressoren går. Er dette normalt, eller er det bare å belage seg på en varm tur gjennom Sverige? Noe som kan smøres, el, den har jo ikke vært i bruk på mange år.
  6. Ok, takk for klargjørende svar.... Bare å gjøre som vanlig å velge en midt på treet, for vi er vel enig om at bærebrua ser moden ut?
  7. Var på PKK med Freelander TD4 2001 i dag, og den rustne bærebrua i vedlegget gikk rett igjennom. Det burde den kanskje ikke ha gjort? Skal svinge meg helt til Finland i sommer og tenker på å bytte dem i føre var prinsippet. Spiller det noen rolle om man kjøper de til 355kr stk https://www.bildelerstore.co.no/abs/styrearm-hjulopphengning-7802003 eller de til feks 670kr stykket? https://www.bildelerstore.co.no/trw/styrearm-hjulopphengning-7623358
  8. Endeledd og lenkearm, er det det samme som tie rod end og stabilizer link? Synes det er ganske vanskelig å finnne fram på de ulike engelske delesidene, og er usikker på termene. Hvor er det best å bestille dem? (tenkte at det ikke skulle stå Britpart på dem) Får det for 1750 på mekonomen, er det verdt å bestille dem fra England?
  9. Takk takk, det kommer seg Nå som jeg er så godt i gang tenkte jeg å bytte filter og sånt og kanskje et EGR Blanking Kit ? Hvilken skal man i tilfelle velge? Her er en med slanger til ca 1000kr http://www.island-4x4.co.uk/intercooler-hose-silicone-blanking-britpart-da1087fl-p-7518.html Her uten slanger til 320 kr http://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-FREELANDER-TD4-BMW-ENGINE-EGR-REMOVAL-BLANKING-KIT-BYPASS-not-plate-/151553623231?fits=Model%3AFreelander&hash=item23494cc4bf&vxp=mtr og her fortsatt uten slanger men med nippel til en eller annen slange. http://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-FREELANDER-TD4-BMW-ENGINE-BOOST-GAUGE-EGR-removal-kit-blanking-bypass-/161572837801?fits=Model%3AFreelander&hash=item259e7dd9a9&vxp=mtr Ser ikke at settet fra 4X4 har denne nippelen, og hva gjør man i tilfellet med slangen da?
  10. Takk, da tar jeg to glass tenker jeg, også bytter jeg olje igjen om ikke altfor lenge. Og det ikke er noe i veien for å kombinere de to øvelsene☺
  11. Byttet olje på IRD her og når jeg ser oppi spilloljefatet trodde jeg et øyeblikk at jeg hadde funnet gull. Det er det vel desverre ikke, men fint metallstøv fra et eller annet inni der. Bilen, TD4 2003, har gått 215000km og jeg mistenker at det er første gang at IRDolje er byttet. Byttet VCU her i sommer også, og det var nok heller ikke gjort før. Skal jeg bekymre meg over IRD'n eller skal jeg heller ta meg et glass vin og være fornøyd med at jeg har fått byttet olje?
  12. Bra med en ekstratraktor☺
  13. Er midt i det store spørsmålet, flush or not to flush. Har hørt at det er problemer med å få skrudd av slangen(e?) på oljekjøleren på FL pga aluminium og stål kombinasjon. Stor sjanse for at gjengene ryker. Tenkte jeg skulle gjøre et lite forsøk med 556 om jeg finner oljekjøler og rett slange da? Er dette oljekjøleren?
  14. Da var lekkasjen på AC funnet (sånn ca under radiator) Var på et Mekonomverksted og bestillte trykktest og sporstoff. Hadde fått pris på 600,- Alikevel klarte de å fylle opp med kjølegass og Leakguard uten å si i fra først, slik at prisen ble 2100,- istedenfor. Jeg satt jo på benken utenfor, så det hadde ikke vært lange veien å spørre for sikkerhets skyld.Var veldig klar i bestilling av oppdrag, så klage er sendt. De gode nyhetene er at AC'n virker, da er det bare å få tettet lekkasjen. Tenkte jeg skulle prøve noe sånt: http://ribetautoparts.com/a-c-line-splice-10mm.aspx Er det noen som har gode tips for kjøp av kjølegass og oppfylling? Og så over til den andre enden av skalaen; varme. Har jo slitt med lav kupetemperatur i mange år, men se hva jeg fant: Her var det jammen en Vebasto Har bare hatt bilen i fem seks år da, men trodde dette var noe avrenningsrør for et eller annet. Det har ihvertfall ikke kommet noe eksos ut derfra, men det er vel på tide nå. Noen som har tips på hvor man skal begynne å nøste for å få i gang den
×
×
  • Opprett ny...