Gå til innhold

discodiscodisco

Medlemmer
  • Innlegg

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bodø

Nylige profilbesøk

519 profilvisninger

discodiscodisco sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Har gul optima, som fungerer godt hos meg også- men Traxiden min har jeg ikke noen problem med...? Men den var enkel å montere, om det taler mot den...Hva er det du mener Glen? Traxide er gull det?
  2. Takk for glimrende kjøpsguide! Vurderte å investere i en DEFA pakke, der jeg ble rådet til å kjøpe slangevarmer til motoren med smartstart pakken. Nå går jeg heller for dette, kan jo evt montere inn batteriladeren jeg allerede har om jeg ønsker å ha den på lading, noe som ikke er så dumt etter egen erfaring, selv med ekstra batteri under huven. Smartstarten med motorvarmer kom på litt under 5000 pluss arbeid (som jeg forøvrig tenkte gjøre selv), men denne vrien blir godt under 2000 Med EGR blanking kitet fra BAS allerede i posten (500 og egensysselsetting i stedert for 15 000 til verkstedet for bytte av begge EGR ventilene) har jula kommet tidlig til far! :lol: :lol:
  3. Det jeg gjorde, var å bare sette det på, og se hvor lang tid det tok før det ble oppdaga... Gikk forsåvidt greit med racket, men A- baren blei hun forbanna for....men den står nå på fremdeles Forøvrig virker jo prisen til Prospeed veldig bra, men frakt av slikt er ikke billig. Jeg handla brukt rack i Dublin, og frakten ble på omkring 4000.... Likevel ble det halv pris Problemet var at da gikk ikke blåmann i garasjen lenger, men ved å fjerne rekkverket er den blitt slim og fin og garasjekompatibel! Men prospeed sin var VELDIG fin, ja...
  4. Nei, nå må du se til å få kjøpt deg dette racket, da Steff1! Nå har du snakka om det i årevis!!!....og det er jo på sin plass med et dugelig stativ! Bror din har jo oppgradert D2´en med rack for lenge siden- er det Nina som legger ned veto, eller? Jeg mener...du kan jo bare synskorrigere en ekstra en dag, så har du jo til racket???? Det ser jo veldig bra ut- lurer på å kanskje få lagd med et slags visir nede på orginalracket mitt - da burde man jo kunne få en lignende look...?
  5. jobber meg sakte men sikkert opp mot en blå G4

  6. Vel, i så fall, Steffen, kan jeg GARANTERE deg at orginal expo rack tåler vekten din! Om jeg kan stå der, kan en liten helgalending hoppe opp og ned uten problemer Hvis du vil spankulere masse, har jeg sett endel ha et slags v- formet aluminiumsgulv på toppen av racket. Prøvd å finne ut hvor dette kan fåes tak i, men ikke kommet fram til det enda. Det skal sies at jeg har ikke utfordret skjebnen veldig med å legge all vekt midt på en bar med et bein, men har ubekymret sittet og skruvd skruer oppå taket. Som sagt, så ligger det festet helt flush langs railsene.
  7. Ikke sant? Så da stiller jeg alvorlig spørsmål med Prospeed sin uttalelse om at deres rack skulle kunne lastes med 200 kg...?
  8. Jeg har stått med mine hundre kilo selv oppå racket mitt. Går fint Men det er vel ikke anbefalt å bråstoppe med tilsvarende last oppå der... Racket ligger jo flush med railsene, så det virker ikke ille å stå der. Ellers har jeg fjernet sidene og fronten for å kunne komme inn i garasjen. Nå er bare bunnen der. Funka superbra- ser veldig bra ut, og gir ikke så mye vindsus og diselforbruk som å ha hele greia oppe. Anbefales til alle som ønsker et lavt rack!
  9. ...Så da er over 15 i 9 minus ok, da?...?
  10. Jeg målte på en kald, nystartet motor i 8 minus. Muligens derfor det var litt høyt da? Vil ikke ladespeningen øke i kulda?
  11. Fått viskerne tiil å fungere...? Ser det fremdeles ut som et juletre av feilmeldinger i kupeen til D2`en?...
  12. Sensorer er fine når de virker...men det er jo ganske kjipt om vi ikke kan kjøre gobilene når det er kaldt ute...For min del gikk det bra i -26 etter at den måtte restarte litt på den turen. Siden har det blitt mildvær, og alt er vel. Noen har nevnt at det er spenningen i sensorene som faller for mye, og da er det jo ikke noe å bytte ut heller. Om man da ikke skal legge feite bilstereokabler til hver sensor.. Større dynamo kanskje? Men 15,5 volt som min viste burde jo holde for de fleste biler...?
  13. Hei! Jeg hadde lignende opplevelse i -20 på vei nordfra til trøndelag forrige uke. Bilen stoppa to-tre ganger (i verste ødeland på natta...), men lot seg starte umiddelbart igjen. En drøss med feilmeldinger, men kom fram med tre unger i baksetet, og hjertet i halsen...Videre skulle jeg starte etpar dager senere, men batteriet var dødt, og jeg tok sjansen på å bruke startkabler... I det den startet opp viste den alle tegn på å nullstille seg (vri seg i smerte..?), alle lamper blinka og dørlåsene gikk opp og igjen etpar ganger og hjertet mitt var nok en gang i halsen igjen. Men den purret så fint, og gikk som en drøm de femti mila opp nordover igjen. Og siden har den vært snill , uten feilmeldinger. Jeg har sjekka ladespenninga, som var på 15,5V, som burde være fint? Men nå montererer jeg i alle fall et ekstrabatteri (Optima Yellow top) med kit fra Australia : http://www.traxide.com.au/D3.html og håper at dette skal gjøre susen. Har ellers fått endel feilmeldinger når kulda har vært moderat ved oppstart, og mistenker babyen til å være glad i god strøm, selv uten masse ekstrastæsj som suger kraft. Det gjør i alle fall ingen skade å overdimensjonere litt...?
  14. Joda, defendern din e tøff den...men den hadd vært enda tøffar om du ikke hadd omsatt vinsjen i sølvpænga! Å når ska taket ditt bli smykka med et rack? Du treng det jo faktisk! (det gjør selvfølgelig æ å...det va ikke det asså)
  15. Hmmm...sterke tall. Og fin var den, ja. Men 200kg på taket...? Er det noe særlig å kjøre med uansett? Da kan man kanskje i såfall satse på å utruste en...ekspedisjonshenger? hehe
×
×
  • Opprett ny...