Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Dykkern

Medlemmer
  • Innholdsteller

    167
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dykkern

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

227 profilvisninger
  1. Dykkern

    FL1 er igang igjen .

    Avhenger selvsagt av erfaringsnivået, men jeg velger alltid komplette vindusheiser. Selv med dem så går det litt tid å få gjort jobben. Har prøvd wire-sett en gang - gjør det aldri igjen....
  2. Dykkern

    Fl1 lekkasje varmeapparat

    Men stor jobb å bytte det...
  3. Da er dørlåser skiftet. En utrolig plundrete jobb. Trangt inni der og stagene/wirene må settes på «blindt» og i riktig sekvens. Skulle gjort det mye raskere nå som jeg vet alle de små tingene som må gjøres for å få det på plass. Men altså: Hos meg var det dørlåser/aktuatoren.
  4. Problem: Min TD4 2004 har feil med dørlås på høyre passasjerdør foran. Jeg får låst med fjernkontroll og innvendig bryter, men ikke åpnet. Jeg må manuelt åpne døren fra innsiden. Min plan er å ta ut hele den gamle dørlåsen og erstatte med ny. Jeg har funnet denne på FamousFour til GBP 60. Frakt og norsk MVA i tillegg. Bestiller jeg riktig del? Ville dere kjøpt fra et annet sted? Noen smarte triks jeg bør være klar over før jeg demonterer den gamle dørlåsen?
  5. Har fått et problem med dørlåsen på passasjerdøren foran: Døren lar seg låse med fjernkontroll og innvendig låsbryter. Jeg får ikke åpnet dørlåsen elektrisk med noen av disse metodene. Eneste måten å åpne en låst passasjerdør på er å bruke innvendig døråpner. Når døren er ulåst får jeg åpnet den på vanlig måte utenfra. Øvrige dørlåser lar seg åpne og lukke med fjernkontroll og innvendig låskontroll. Har noen av dere forslag på hva som kan være galt?
  6. To problemer - ett trolig stort og ett mindre: 1. Hører en bankelyd bak i bilen ved skarp sving mot venstre (typisk liten fart). Hører ikke noe ved sving mot høyre eller ved vanlig rygging/rygging med sving (har ikke testet ut rygging mot hard sving). Mistenker jo VCU selv om den ble skiftet for bare 2 år siden. 2. Hvorfor blir ikke motoren skikkelig varm - i alle fall hvis jeg skal stole på termometeret i dashboardet? Nåla står typisk litt til venstre for optimal temp (ca kl 11) TD4, 2004
  7. Hvis noen er interessert så betaler jeg selvsagt for jobben.
  8. Tusen, tusen takk alle sammen. Flere av dere har pekt på muligheten av rimeligere turbobytte, men min begrensning ligger i en begrenset kjøreavstand fra Oslo. Og det er utelukket at jeg kan gjøre dette selv. Turbo-service er nevnt, men tydeligvis er erfaring blandet. Noen som har alternative forslag?
  9. Turboen på vår TD4 2004 har en ødelagt turbo. Kanskje ikke "havarert" som beskrevet i tittelfeltet med Strømmen Bilverksted (hyggelige folk!) har funnet ut at den er årsaken til at jeg får feilindikasjon på motorlampa. Dette er dyre greier, ca 23 000, og det er ikke snakk om at jeg vil prøve meg på noe slikt selv. Prisen er korrekt norsk markedspris så jeg har heller ingen innvendinger til det. Spørsmålet er da hva jeg burde gjøre? Bilen har gått ca 160 000. VCU ble skiftet for 2 år siden og burde holde ganske mange år til nå. Clutch ble skiftet på ca 110 000. Vindusheiser-mekanikk skifter jeg selv regelmessig og det lever jeg godt med. Men 23 000+ for en så gammel bil er myyyyye penger. Dette er en reserve, reserve bil for meg og den vil forbli det. På den annen side: Jeg er glad i bilen, den har alt jeg trenger og litt til. Kan jeg få en omtrent tilsvarende bil med forventet samme driftsikkerhet (eller bedre....;-) for mindre enn 23 000? Jeg bryr meg ikke noe om utseende eller fancy funksjoner. Jeg trenger ikke engang 4x4 lenger, men den bør ha en bagasjeromskapasitet og mulighet til å trekke henger omtrent som TD4. Jeg vet godt dere ikke har svaret på hva jeg bør gjøre. Men hvis dere hadde giddet å si meg hva dere selv tror dere hadde gjort i denne situasjonen så hadde det vært veldig nyttig for meg.
  10. Dykkern

    Nye deler til Freelander

    Turbo til TD4 2004?
  11. Hei, datteren min skal ha den gamle Freelanderen vår (TD4, 2004) når hun flytter til Oslo (Linderud) nå. Da blir det vanskelig for meg å hjelpe å skru hvis det blir noe. Har dere erfaring med noe OK verksted som kjenner Freelander nord i Oslo?
  12. Dykkern

    Klutsj-lukt? Krise?

    Tror jeg betalte snaut 20k for noen år siden
  13. Dykkern

    Bakdør Freelander td 4

    Litt relatert til dette: Jeg har MANGE ganger måttet fjerne dørtrekk fra side- og bakdører for å reparere vindusheiser. Plasten på innsiden har jeg lappet med brun pakketape. Er det noen bedre måte å forsegle på/erstatte stadig nye rifter i innvendig plastdekke på?
×