Gå til innhold

tmb

Medlemmer
  • Innlegg

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

tmb sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Jeg knakk ett par vanlige avdragere måtte kjøpe en spesial avdrager som lignet en stor c som det følgte med div mrllomstykker for å legge mellom . Mins jeg kjøpte den hos gasolin i skien . Tror den var merket med offroad biler og vw transpotrer t5 kostet ca 1800 kr de sitter enormt godt fast til informasjon.... lykke til !!!!!!
  2. la ved tegning på en støtdemper BAK til defender ,fox, her står dimensjoner , noe som er så og si likt på bilstein sine dempere som jeg bruker, sammen med britbart gule hd spiraler... god helg...
  3. BAK DEMPERE FRA DEFENDER BRUKER JEG FORRAN OG BAK . DET TOKK LITT TID FØR JEG KOBLET HVA SOM BLE SKRIVET, BEKLAGER, HAR SKJEKKET OPP MED MAILEN ... GOD HELG
  4. de er montert med øye opp og gjenge delen med gummi og skiver ned, som orginalt. jeg bruker britpart sine gule hd fjærer som også passer defender rrc og disco1, de gjir bilen 16 cm avstand fra dekk til hjulbue bak og 14 cm forran med 235 /65-17 Dekk, noe jeg synes er ok . tipset fikk jeg fra fox racing shocks, som hadde solgt flere dempere til p38 eiere i england. da valgte jeg å prøve tilsvarende oppsett bare med bilstein, da jeg har dårlig erfaring med støtdempere som er tillpasset luftbelger, skulle jo tro at støtdempere var støtdemperere men etter å ha brukt opp et sett britpart cellularedynamic og et sett monroe dempere på under ett år ( de kunne dras ut og dyttes inn uten at de gjorde motstand ) britpart sine fikk jeg bytta (24 mnd garanti)
  5. jeg glemte å fortelle at front Defender dempere passer rundt om på p38 med spiraler, for de som ønsker det , detta oppsettet med bilstein fungerte best for meg...
  6. jeg har hatt problemer med reler til diesel pumpe i tanken og reler til ac viftene, relet til pumpa i tanken var helt sort innvendig og bilen ville ikke starte. relet sitter i motoromet (sikringbox høyre side) vært en skjekk !
  7. etter litt mere feilsøking så synker tomgangen ned til ca 500 omd når jeg har fult rattutslag og ac kompressoren starter, men av og til kun når ac starter og bilen går på tomgang, når turtallet ligger på ca 500 omd lystrer ikke gasspedalen som normalt og turtallet stiger etter 3-5sek blacboksen forteller om feil med elektronisk dyse (needle lift sensor invalid value, major fault, intermittent rpm =35,water temp =65 occurance =8) og kjørekomputeren viser et noget høyt forbruk på 20,6 l /100 km. automat kassa har ingen feilkoder å referere til. 97 mod p38 2,5tds . jeg kan heller ikke se noen luftbobler i diesel slangen til pumpa, men bilen starta mye lettere etter at jeg monterte en tilbakeslagsventil mellom filter og pumpe . har dere noen forslag ? er det kun el dyse som er defekt og skaper problemer for meg ? Takker og Bukker For svar og innspill !!!!!
  8. jeg demonterte min og sente den til minges diesel verksted (bosch verksted) i østfold. ca 5000 kr for komplett ompakking av pumpa og test i benk. p38 2,5tds m51. du trenger en avdrager som du skrur fast i drevet på diesel pumpa som går igjennom hullet bak multi v reim strammeren, litt kronglette men helt kurant jobb .. lykke til
  9. det letteste er vel en fm sender i sigarettenneren , de er rimelige på ebay 60 kr og oppover...
  10. Hei, jeg bruker bilstein dempere og er mega fornøyd, monroe og britpart cellularedynamic er testa ut men hålder ikke mål. det skal sies at bilen har spiraler hd gule.
  11. Hei, etter overhaling av diesel pumpe virker ikke gasspedalen som normalt i drive 123 og revers, men fint i park og nøytral. feilen kommer og går kan gå dager imellom, men det er slitsomt i lyskryss. gasspådraget virker mye tregere enn normalt , men toppfart er likt. koblet opp blackboksen og skjekket gass posisjon i% og den følger med når jeg beveger på pedalen, er det noe jeg kan stille inn av parametre eller er det kabel trøbbel ? sliter også med kaldstart, har bytta alle glødeplugger, målt at de får strøm og at glødesymbolet i dasjen lyser. bytta returslanger 2 ganger, skal montere tilbakeslagsventil mellom diesel filter og pumpe når den dukker opp fra UK, noe jeg har oversett ???
  12. hei, jeg sendte pumpa mi til minges i østfold, de tok 5060 kr for komplett ompakking av min ve pumpe ( P38 2,5 DSE) test i benk og trykktesting av 6 dyser. range rovern har rullet 296000 km og er klar for noen hundretusner till nå ...
  13. Hei, jeg har brukt krabbedyse inni ramma flere ganger, parkert bilen i oppoverbakke og stikki dysa inn bakfra og den krabber innover ved hjelp av trykket fra høytrykkspyleren, utrolig mye gjørme/sand som kommer ut. Alt dette holder på fuktighet og deretter gjør livet godt for "Stålormen" !!!
  14. Hei, etter å ha ødelagt flere "solide" avtrekker fra Biltema, ble gode råd dyre når bærekuler på p38 skulle skiftes i dag. Fant denne på Gasolin.no og den var knall bra og virka bra... Kennedy Heavy Duty bærekuleavtrekker var navnet. Var vert hver krone (1800)
  15. Hei, min innpeller løsna fra aksel, men ikke så uheldig som deg, bytt til alu inpeller, de selges hos bmw ca 1000 kr skal hålde ca 100 000 km sa delepusheren hos bmw...
×
×
  • Opprett ny...