Jump to content
LRforum

smedenDY

Members
  • Content Count

    434
  • Joined

  • Last visited

About smedenDY

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Asker

Previous Fields

  • Location / Bosted
    asker

Recent Profile Visitors

1,075 profile views
  1. Kjør ned til Matre. Gå på det fine motstandsmuseet der og lær om innsatsen til Bjørn West gruppen under krigen. Hun som driver det kjørte 130" når vi var der Etter det kan dere kjøre over Matre fjella ned til Osland. Da kjører dere gjennom området hvor gruppen gjemte seg for, og kjempet mot tyskerne i. Hvis dere leter litt finnes det noen plasser å villcamp der også Ellers er det mange fine veier og plasser i stølsheimen, kjør Modalen og eksingedalen i stedet for E39/16. Mange flotte avstikkere du kan rote bort mange dager på!
  2. Har hørt veldig mye bra om LOF. Har ikke bytta clutch selv, men kommer til å kjøpe derfra når jeg må det. Prøvde en bil med deres HD clutch og den var like myk som en menneskebil
  3. +1 for rotiiva. Eneste minus er at de ikke ser så tøffe ut. Har de på defendern, ruller lett, lite støy og kommer seg bra fram alle steder det er lovlig å kjøre Hatt de siden vår 2015. Slitt ca 20-25%. Kommer til å kjøpe de igjen!
  4. 2,25 diesel er lat! Har prøvd begge deler og ville uten tvil valgt bensin. Mye koseligere å høre på 2,25 bensin som bare summer på tomgang enn dieselens rakling og banking
  5. Skrur hovedlysene dine seg på når du starter bilen? Uten at du bruker bryteren? Da har den auto kjørelys. Det ble ettermontert av LR i Norge og er no skikkelig kreft over rattstammen i dashbordet. Kobla med strømtyver som smelter og irrer. Av og til tar det fyr også!! Klipp bort hele releet og lodd sammen ledningene som hører sammen i det originale ledningsnettet. Skru på lyset manuelt og smil over at du har ett mulig feilpunkt mindre i bilen
  6. Pakk bilen og bli med på treff i helga da vel https://nlrk.no/index.php?artID=1884&navB=54&fbclid=IwAR0Nrj0KsXeAGxVKrJq-nPU1XINwT2JehmTzvzq8lkBvWcTphJfhTpp8hA0 Der møter du garantert mange hyggelige mennesker med gode turtips!
  7. Jeg brukte også D2 kasse. 69D på slutten av serienummeret. Også på grunn av lav km. Kun 25 000 D2 kasse har ikke utgang for speedometer drev så huset på utgående aksel bak må byttes. D2 tar vel signal til speedometer fra abs sensor tror jeg?
  8. Bruk et multimeter og sjekk at bryterene virker. Mye enklere å bytte nå enn når kassa sitter i bilen Td5 har en bryter som sier i fra til hjernen at du er i lavserie, da roer den ned gassresponsen på pedalen. Kasse fra D1 har kanskje ikke det? I så fall kan det være lurt å lage seg en manuel bryter så du kan styre det. Kan fort bli litt hoppere med følsom pedal og lavserie på traktorvei Kan hende du må bytte flens på utgående aksel foran også. Mener det er forskjell fra disco til Defender, men det er kanskje bare på sene modeller?
  9. Har akkurat byttet til disco kasse på min bil. Den har ca 160 hk og føltes veldig sprek før. Med "tom" bil og standard vinterhjul føltes det helt riktig med giringa. Med turrigga bil, ca 2900kg og 285 hjul, synes jeg ikke det passer
  10. Har kjøpt 2 fjærer av Neil i Kristiansand. Synes det er litt langt å kjøre for to fjærer Er det noen som skal oppover?
  11. Godt å ha bilen sin hjemme igjen Hva gjorde dere med billetten til smyrill? Kansellerte eller bokka om til neste år? Vi sitter litt på gjerdet og vet ikke helt hva vi skal gjøre med vår billett
  12. Flott Sender deg en melding.
  13. Ja takk Men vil gjerne vente på forumfrakt, litt langt fra Asker for to fjærer
  14. Her er det felger til deg https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=177106816
×
×
  • Create New...