Jump to content
LRforum

vegarj

Members
  • Content Count

    442
  • Joined

  • Last visited

About vegarj

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Kråkerøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

791 profile views
  1. Det er klart man kan ta ut seter. Mange MPVer har jo slike seter man røsker ut i en feil, nettopp for å kunne frakte tingtang
  2. Foreløpig har jeg klart meg med en slik paraplystativ fra Thule. Men merker at med minst 2 stisykler, og noen ganger en DH i tillegg, så begynner det å blir vanskelig. Norgesmester i origami og justere styrene 90 grader hjelper mye
  3. Man blir helt snurrete av de Thule modellene. Finns det noen god oversikt over hva som er forskjell mellom modellene? thansen viser 12 forskjellige modeller som er bygd på samme lest https://www.thansen.no/bil/utstyr/transportutstyr/sykkelstativ/til-hengerfeste/n366/ ikke lett å plukke riktig når man har store stisykler som skal oppå der
  4. Kjøp også nye bolter! Ikke gøy å stå der å mangle 1 bolt som har rustet fast
  5. 2.7 har tidenes dårligste peilepinne i hvertfall. Et drag er eneste sjansen du har
  6. Noen modellår har vel slitt med at bremsekraftforsterkeren lekker også. Husker det var noen tråder om det på disco-forumet
  7. Jeg bruker* originale takstativet og Thule Dockglide https://bilxtra.no/thule/thule-kajakk-og-seilbrettholder/thule-dockglide *bruker, som i at det er kjøpt, montert og prøvd, men ikke vært på tur enda
  8. Vi har kjørt til Kroatia og rotet rundt i Italia med vår D3 3 ganger. Fantastisk turbil, selv om dette selvsagt blir gjort på asfalt. De som har prøvd, feks tusenvis av engelskmenn, sier bilen også er meget kapabel med grus og gress under hjulene Alle bilmerker kan havarere, uavhengig av km og vedlikehold. Man leser jo rett som det er om nye biler som stopper, så ingenting er 100%. Jeg anbefaler deg å gjøre deg kjent med din bil, både over og under. Har man tafset og holdt på med bilen en stund, så har man en følelse på om dette er noe man kan stole på eller ikke. ELLER man kan fylle bensin og dure ut på eventyr. Det går veldig bra med veldig mange. Ikke ta alle problemene på forskudd
  9. Jeg har ikke dobbeltsjekket de gamle skjøtene, det er neste steg. De fire bruddene er loddet ja Spesielt den nederste røde var så nærme kontakten at jeg tok ut pinnen og loddet på en ny ledning til godt over det øverste bruddet. Derfor hadde det vært fint med nye pinner, så slapp man gjenbruk av slitne gamle
  10. Ja, det står på tapeten å gjøre. Hvordan er det å få tak i nye pinner til kontaktene? Noen som har erfaring med det??
  11. Jeg byttet bare kjede og simiringer. Det er greit å ha diagnoseverktøy tilgjengelig. Jeg måtte kalibrere sensoren etterpå
  12. Nei, dette kom etter at styret på verkstedet begynte. Det som er kjedelig er at EU ikke blir godkjent med alarm i dashbordet, og EPB ikke virker (man hører modulen jobbe når man løfter bryteren, men den slipper umiddelbart)
  13. Nei, får ikke fjernet U0128-87. Den ligger som alarm på flere ecu’er
  14. Har byttet kjede ja. Ble mindre slakk og klynk i bilen. Enkelt å skifte Edit: men jeg hadde jo gearkassen og transfer nede, og gjorde det på benken
×
×
  • Create New...