Jump to content
LRforum

JEJ

LRF Society
  • Content Count

    629
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About JEJ

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

1,066 profile views
  1. Jakter vindusheismekanismen da det plutselig ble wiresalat. Venstre bakdør L322. JE
  2. Bra innsats! Var det grei skuring å ta ned ramma foran og la motoren henge igjen? JE
  3. De ser slik ut, sitter piggfrie på de. En felg har fått seg en smekk på innsiden og er litt skadet, men fullt reparerbar. Takk for det!
  4. Takk for det Motom! Har vært litt på jakt etter de såkalte Stormer-felgene i 20" en liten stund. Når det forleden dukket opp et passende sett, til rett pris og i akseptabel kjøreavstand var det bare å slå til. Fikk med et sett 22" men synes det blir i overkant mye felg og lite gummi, dessuten er en av felgene litt skadet. En hyggelig handel på Sundvollen og innom Drammen og plukke opp et gløderelé. Det ble en trivelig hente-deler-runde. Etter en vask kom hjulene på, synes de er innafor, og bilen ble mye mer stabil enn med halvslitte og flimsete piggfrie i 235-18.
  5. Sjekket viskoseviften og den går stort sett hele tiden virker det som. Skal den det da? Den skal vel slå inn etter behov? JE
  6. L322 lever nå et relativt stille liv. Med hjemmekontor og drivstoffpriser og bompenger fra helvete er det stort sett motorsykkelen som er mest i bruk. Men jeg fikk tak i et hengerfeste som var annonsert her på kjøp/salg sidene, at det var 10 min å kjøre var jo flaks. Ellers er bilen i en litt en "lære seg å stole på den"-fase. Lytter konstant etter rare lyder, og ser mistenktsomt etter rare lamper som måtte dukke opp på dashbordet. Er alltid sånn med nyanskaffede biler, det tar litt tid å stole på de...
  7. Fruen rapper L322 med jevne mellomrom og fortalte at hun her forleden hadde møtt en D2 rett utenfor Fredrikstad. Hun er selvsagt inneforstått med hilseplikten og slengte labben i været. En lettere forfjamset D2 sjåfør rakk akkurat å hilse tilbake, ble kanskje litt overrasket over at en dame i RR hilste....? JE
  8. Har en L322 TD6 2002 med lyder som jeg TROR er relatert til girkassen... Historie: Girkasse byttet for 45000 siden til en overhalt/forsterket type. Byttet olje og filter på kassen i mars. Den gamle oljen var fin i både farge og lukt. Kassen fungerer helt greit, girer fint både opp og ned. Ingen feilkoder, og status girboks på diagnosen sier at alt er ok. Lyd 1: En litt rar ulelyd som er litt avhengig av turtall/girvalg. Virker som den er mer påtagende jo lavere gir. Lyd 2: Det høres ut som en stor vifte under der går på fullt øs. Ikke tilstede a
  9. Ta av plastdekslene bak kanalen på førersiden som dekker bremse- og dieselrør, og sjekk bremserørene grundig... JE
  10. Fullfat har vært på påskeferie. Alltid litt Spennede å legge ut på langtur med en bil som har stått såpass lenge og som man ikke kjenner. Blir veldig oppmerksom på lyder og oppførsel... Men den oppførte seg fint i det store og hele. God og behagelig å kjøre. En airbaglampe kommer og går hvis passasjeren foran ikke sitter rolig. Diagnosen sa dårlig kontakt i en sensor. Den vil ikke starte i minusgrader, gløderele anses som en potensiell synder. Og så er det fremdeles en klunk høyre foran, enten stabstagforing eller topplager på fjørbenet. Forbruket lå p
  11. Topp, skal se litt mer på det etter påske. Byttet olje og filter på både motor og girkasse. Girkasseoljen som var der så absolutt ikke ille ut, relativt rød og fin. Men fant en kvittering på at girkassen var byttet i 2014 på 234000 km, så den har ikke gått mer enn 45000 km, men den er 7 år gammel. Dog har bilen stått i nesten 4 år, så tenker at det er greit å bytte uansett så vet jeg det er gjort. Giroljen var avsindig dyr, men langt billigere enn en ny girkasse, så det får være en trøst. JE
  12. Nei, har ikke registrert noe spesielt, men skal ta en mer nøye sjekk. Takk for tips! JE
  13. Trenger noen tips her... 2003 L322 TD6 funker helt fint unntatt ved harde gasspådrag over tid, typisk lang oppoverbakke, akselerasjonsfelt for å komme ut på motorvei etc. Den stopper ikke, bare mister kraften, og etter 15-20 sekunder kommer den tilbake. Akkurat som om den går tom for diesel noen sekunder. Har byttet dieselfilter og den lille pumpen som sitter utenfor tanken, "Secondary fuelpump" Den var slik før byttet også... Ingen lysende lamper eller feilmeldinger. Tips mottas med stor takk. JE
  14. Takker! L322 har egentlig overrasket positivt, helt kurant bil å skru på, generøst med plass og deletilgangen er ganske bra og til overkommelige priser. RR spesifikke ting er det UK som gjelder, men alt av slitedeler finner man jo i BMW-hylla. Men å investere i en god diagnose er et must. Så vidt jeg kan se funker alt med unntak av høydejusteringen på rattet. Nå gjenstår kun litt kosearbeid på det kosmetiske, og å få tak i ting jeg mangler som plata til bagasjerommet, mellomstykke til hengerfeste og bokstavene til panser og bakluke. Trenger også å få byttet hu
×
×
  • Create New...