Gå til innhold

tom85

Medlemmer
  • Innlegg

    290
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

tom85 sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. rep objekt selges, se annonse på finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51523978&searchclickthrough=true viss ikke det blir noe interesse vurderer jeg å selge den som delebil.... kom gjerne med bud. Tom
  2. takk, dette var jo gode nyheter!! har fått forståelse for at det var mye verre egentlig...! så dette var litt motiverende melding å få
  3. Etter og ha montert inn ny motor i min Disco 2, så viser det seg at jeg muligens har vært litt uheldig og ødelagt oljepumpa i girkassa. Det vil si den reagerer ikke på noen gir. Dette er noe jeg har blitt fortalt her inne på forumet. Luer derfor på om kanskje noen her inne kjenner/vet om noen som overhaler/fikser slike problemer for meg? Tom
  4. tom85

    Fjerne EGR på Td5 p15

    hei. jeg hadde ikke kjøler på min, ettersom jeg satte i ny motor, så derfor måtte jeg koble sammen disse kjøleslangene som egentlig skal in i kjøleren til EGR´n torebravo: tenker du på hvordan jeg fjærnet egr? eller hvordan jeg koblet sammen kjøleslangene?
  5. hei igjen folkens, har vert på ferie en uke og ikke gjort noe med bilen enda... jeg har aldrig utgitt meg får å være ekspert på noe av dette, og spør en del spørsmål i håp om å lære. for de som har lest noen av mine tidligere inlegg, så skjønner dere sikkert att denne bilen har vært ett mareritt for meg, etter som jeg kjøpte den i april 2011 og betalte en bilforhandler 197000 kr + omreg. etter dette så jeg ikke bilen igjen før 17 desember 2013 da hadde vi vært i FTU, Tingretten og Lagmansretten, (bilforhandleren ble konkurs rett etter salget og fortsatte å anke, med tap i hver rettsinstans) bilen hadde i følge motorpool havarert motor og rep. kostnadene for å sette den i stand var på over 70000 kr. Jeg betaler ca 5200kr/mnd på noe jeg ikke har!! lån, forsikkring og åravg.) nå prøver jeg å sette den i stand så jeg kan selge den å få dekket restlåne mitt. bilen er veldig fin for alderen og kunn rullet 71300km og jeg har ikke mye penger å sette den i stand for, så når jeg satte i ny motor og får vite jeg mest sansynlig har havarert girkassa, er det som å få ett slag i tryne! (igjen). men det er vel bare å begynne med å ta ut girkassa, og så ta det derifra. grunden til at jeg var skeptisk til at jeg hadde ødelagt noe i girkassa, er jo for at jeg IKKE truet noe sammen, motoren hang i traverskran og ble lirket fin og rolig på plass, helt til det sto igjen ca 10-15mm mellom girkassekjørt og motor og dette ble skrud forsiktig sammen uten makt. ELLER, viss det er noen som vil kjøpe dette rep objekte til en fornuftig pris så send gjerne en PM. takk for all hjelp så langt, har hatt flere Land Rovere og nytet godt av all kunnskapen blant dere her på forumet, og er veldig takknemlig for det! Tom
  6. Jeg får måle litt da. Men motoren sklei lett på plass måtte skru siste 15mm inn med boltene mellom gir og motor, men det gikk lett inn... Men viss jeg skulle vært så uheldig å satt det feil inn, ville det ikke kommet en lyd når jeg prøvde å sette den i gir? Det er helt stille i girkassa...
  7. Kan olje nivået på girkasse skape disse problemene?
  8. OK... Hvordan kan man bomme med converteren? Ville jeg fått motor å gir sammen da? Har aldring montert en motor med comverter, men skal ikke akselen med spline tres inn i comvertern bare? Sikkert mye dumme spørsmål men dette har jeg liten erfaring med? Hva mener du med å måle dybden?
  9. hei. nå er motoren satt inn og nesten alt fungerer som det skal. men jeg får den ikke i gir. dette er en automat og jeg får opp indikator i displayet på hvilken gir den står i, men det skjer ingen ting når jeg bytter ifra D - R - N. det virker som den ikke kobler inn. hva kan dette komme av??? kan det være noen kabler / kontakter som kan ha løsnet når jeg har tatt ut motoren? den gule indikatorlampen som viser at man fyller luftbelgene bak lyser konstant og jeg får ikke luft i høyre side, kan dette gjøre at bilen ikke vil i gir? også er det en kontakt jeg ikke vet hvor skal, denne sitter under insugsmonifoilen nære stussen for intercoler slangen. kommer ut av ledningsmatta sammen med kabel til dynamo og glødeplugger.. noen forslag for hvor denne skal??? også har jeg en liten oljelekasje på slangen inn på oversiden av turboen (den lille banjo koblingen) hvordan pakninger skal brukes på denne banjo koblingen? kobber, stålgummi eller noe annet? håper noen kan hjelpe meg litt med dette.....
  10. tom85

    Fjerne EGR på Td5 p15

    takk for svar. jeg koblet disse sammen.
  11. tom85

    Fjerne EGR på Td5 p15

    og jeg har ikke EGR kjøleren montert på bilen. kan jeg koble sammen disse slangene som egentlig skal gå inn på egr kjøleren?
  12. tom85

    Fjerne EGR på Td5 p15

    Hvor skal de to vanslangene som går inn på kjøleren etter att jeg har fjærnet EGR??? Haster litt!!
  13. noen som trenger en td5 p15 blokk? denne har slitte sylindere/stempler (1og3 mener jeg de sa) motoren har kunn gått 73000km. denne har vært inne på motorverksted og de sa den kunne settes istand. den er ikke plokket fra hverandre.. har også en komplett topp til denne motoren som vurderes solgt. denne skal være i bra stand. (kom med bud)
  14. he he... take for hjelpen så langt, da setter jet i gang go ser om jet får den inn i dag:)
  15. hvordan får man ut denne? må man ha av grillen? kan den tas ut i en del? he he var ikke veldig lett å få ut nei!
×
×
  • Opprett ny...