Jump to content
LRforum

finnarne

LRF Society
  • Content Count

    4,888
  • Joined

  • Last visited

About finnarne

  • Rank
    Orange is the new green ?

Contact Methods

  • MSN
    faj@bzz.no
  • Website URL
    http://rypeveien.no/index.php?pageID=28
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad
  • Interests
    Seiling og speider - gjerne i kombinasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bieheia, Grimstad

Recent Profile Visitors

2,446 profile views
  1. Har i Grimstad, om du skal så langt ned.
  2. Om du skal være der i 2uker ville jeg hørt mes Sjelle Auto, også kjent som Bertehlsen. De er ett av de bedre verkstedene på lr i Skandinavia. LrParts ville jeg unngått. Min erfaring med dem er at de er dyre.
  3. Kan Konverter være gåen ? Ser du at konverter er festet til flexplate. Så vidt jeg vet ligger det fortsatt en OK automatkasse, konverter og flexplate hos Neil i Kristiansand. Den girte ihvertfall fint på den siste turen som jeg kjørte med den, der var det motorhavari. // faj
  4. På D2 med td5, så vil AC-vifta starte om motor og/eller girkasse bli veldig varm. Vet ikke hva som skjer når den vifta står. Vet heller ikke om det fungerer på samme måte med V8'er, men regner med det. Viskosevifta fungerer nok bedre enn en elektrisk vifte, selv om jeg har byttet ut mine viskosevifter med elektrisk (har bare Diesel-biler). På 300tdi så har jeg en Revotec Elektrisk vifte, på td5 har jeg en billig biltema-vifte på baksiden, som er styrt av en termostat, i tillegg til en fungerende AC-vifte. Viskosevifte på TD5 ble fjernet da jeg fant slark i vifta 2 dager før vi skulle bruke den som trekkbil til Polen, tror ikke den hadde blitt byttet ut ellers. Har visst en Disco sak til med 300tdi, Den har biltema-vifte med termostatstyring. Sleit med Biltema-elvifte på Bien i fjor til/fra landstreffet, da var det kjøleribbene til Radiatoren som var fyllt igjen med gjørme og annet drit. Ville sjekket det på dinV8'er. Tidligere har jeg kjørt 200tdi land og strand rundt med 1-2 tonn på tilhengerfeste (og fullastet bil) uten behov for kjølevifte, så jeg burde ikke hatt problemer i fjor sommer. (600 kg på hengerfestet). Etter at jeg hadde renset radiator utvendig for gjørme og annen møkk, så var det ingen problemer nedover Sverige og videre til Bornholm.
  5. 5te-giret brukes fra 60 og oppover. Savner 6te-gir
  6. Transferkasse finnes også fra samme bil, om noen er raske, ellers modifiseres den for å passe D1. Den ligger hos meg.
  7. Det ligger en LT230 med sperre her hos meg i Grimstad som akkurat er plukket av en D2. Hadde egentlig tenkt å sette den i en av våre D1, men da må den bygges om. Forskjellen er flensen mot fremaksel (Flens på D2 er større enn D1) , og at speedometerhuset er forskjellig (D1 har uttak for speedometerdrev, D2 henter signal til speedometer fra ABS). Så vurdere om det er like greit å overhale den fra D1 som ligger under benken. Må bare bli ferdig med alt det andre først.
  8. Displayet kan være gåent. Km stand står vel også der?
  9. Kontakten er oppe på høyre side av "Bellhousingen" .
  10. Norsk ettermontert for å få det til å passe med lovgivningen i 2003. Mener det er en kontakt den ene eller den andre veien som du kan koble fra og forbi. Jeg har kuttet og loddet for å koble ut hos meg. Mulig den andre løsningen med kontakt er på Defender.
  11. Mulig. Må se hvilken bil vi skal kjøre. og hvor breit det blir evt bak Bien om det er den vi kjører. Snakker med Henning(Regner med det er der de kommer fra), så ser vi. Skal du ha de på Freelanderen ?
  12. Apropos XYZ-bryter. Viser displayet rett gir (og forsåvidt lysdiodene ved girspaken) ?
  13. Skal til Oslo på fredag. Hjem igjen søndag. Kjører, muligens Bien, men en takgrind bør tåle å bli våt evt?
  14. Var hyggelig å ha de med på tur.
  15. Jeg byttet (motor-)hjernen til den fra donorbilen for å få bort feil på automatkasse. Mener det blinket i displayet. Jeg tenkte å bestille ledningsnett til manuell kasse, men koblet ryggelysbryter til koblingen fra XYZ.
×
×
  • Create New...