finnarne

LRF Society
  • Content count

    4,483
  • Joined

  • Last visited

About finnarne

  • Rank
    Orange is the new green ?

Contact Methods

  • MSN
    faj@bzz.no
  • Website URL
    http://cm.bzz.no/disco1
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad
  • Interests
    Seiling og speider - gjerne i kombinasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bieheia, Grimstad

Recent Profile Visitors

1,274 profile views
  1. PKK

    D2 har nok limt rute, men siden vi har en rammebil, så kan en kanskje diskutere om det er en del av den bærende konstruksjonen. En kollega med E-up her på jobb, fikk beskjed om at så lenge sprekken IKKE gikk fra kant til kant, så var det greit.
  2. Morsomt å høre podcast innimellom. Sånn cirka 24-25 minutter ut i podcast'en så kommer spørsmålet som lyder omtrent slik: Om jeg skulle kjøpe ny bil nå (fra Miljøhensyn?), hva skulle jeg velge. Svar: Ikke kjøp ny bil, Kjøp en brukt bil. Drivstofftypen har ingenting å si. http://e24.no/podcast/valebrokk-og-co/ikkekjopnybilna--/
  3. Å fillern. Den hadde nesten passet inn her i gården.
  4. Synes det er fint med stålfelger.
  5. Mener du kan endre lovlig endre innpresset/offset +/- 7.5 mm på hver side, dvs 15mm totalt. Stålfelgene fra Paddocks passer nok, men om de er lovlige får du selv avgjøre. Det viktigste fra ett kontrollsynspunkt er nok hvorvidt skjermene og evt skjermbreddere dekker dekket godt nok. Jeg er ikke sikker på at det står innpress på felgene fra Paddocks. Jeg tror Paddock sine felger gjør at dekkene fortsatt er innenfor skjermene. Mine stålfelger går akkurat innenfor. Det står ikke noe innpress der heller.
  6. Har hjulpet en kar med å ta ut en 300tdi fra en disco1. Motoren var tenkt som erstatning for en V8'er i en annen disco, men han fant ut at tiden løp fra han. Disco med V8 er nå solgt, og ramme (og karroseri) fra delebilen blir levert til resirkulering på Torsdag. Delebilen skal ha godt ca 270' km, og kjørte selv ned fra tilhenger når den ble levert i Arendal i Juni. Så det han har igjen er: - 300tdi med mekanisk dieselpumpe. EGR-ventil står fortsatt på plass. - R380 girkasse. Denne mangler spaker, siden det forsvant til en kar som ønsket mulighet for å koble inn sentersperre på en D2 - LT230. Den virket grei, det lille jeg kjente på den. Olja som ble tappet ut var fin og gylden. - Styresnekke. Dette er for sen Disco1, dvs det er ment for endeledd på styrestag. - 4 hjul med godt brukte dekk 235/70R16 og 16 tommer alufelg (Deep dish, Delenr ANR3634MNH) Mønsterdybde på dekk ca 5-6 mm ? Radiator var såpass grønn at den forsvinner med restene til resirkulering, sannsynligvis forsvinner intercooler også, selv om den nok kunne gjenbrukes. Priser: 300tdi med R380: 4500 kr LT230 kr 1500 Styresnekke kr 1000 Hjulsett kr 2000 Motor og girkasse står på en Europall. Delene befinner seg i Arendal. Øyvind, som er selger, kan kontaktes på telefon 47 Fire 69 15 to
  7. Det arrangeres biltrail i Offroadparken i Kristiansand, og vi trenger funksjonærer. Banemannskap, vinsjebil og annet. Opplæring vil bli gitt. Mulighet for overnatting på stedet, det kommer nok til å være endel Busser der for deltakerne i biltrail. Gi oss beskjed om dere vil være med, og om dere trenger plass til overnatting, så kan vi klare å holde av plass på vår fine gressmatte. Dette er et supert kjørefelt med varierende terreng som kan brukes av alt fra nye Misjubisju pickup'er til Pro-mod Trailbiler. Et sted i mellom finner vi våre biler. Om det ikke blir mulighet for å kjøre din egen bil under arrangementet, så blir det evt. frikort for kjøring en annen helg. Usikker på om dette facebook-innlegget kommer opp om du ikke er på facebook. https://www.facebook.com/groups/521275078053537/permalink/795947950586247/
  8. Hos meg har kontakten nede ved viftemotoren tatt kvelden. Den begynte å fuske innimellom, for så å stoppe helt. Spesielt på maks effekt. Tok fra hverandre kontakten og satte den sammen igjen, det hjalp noe en stund. Men på vårparten i år, så var det stopp over lengre tid. Tok ut vifta og blåste den ren. Kikket på kontakten, og den hadde tydelig vært varm. Klippet ledningen og loddet sammen. Etter det har den vært stabil. Vifta (og kontakten ) sitter oppe under sparkeplaten på passasjersiden.
  9. Hva med drivstoffpumpe til Webasto ?
  10. Lekkasjen er sannsynligvis der belgen legger seg dobbelt, og da synes det ikke med mindre du får rettet ut belgen helt. Det klarer du sannsynligvis ikke mens belgen er fastmontert på bilen. Omtrent sånn så begge mine belger ut når jeg demonterte dem.
  11. Det bilde var ikke lett å se. Men jeg har brukt arp-primer, owatrol og arcanol hos meg.
  12. Så rett frem ut, men klarte ikke å se hva et sett inneholdt når jeg kikket via mobilen. Men det jeg klarte å finne ut, var at det er ett tysk selskap som står bak. Og da lurer jeg på hvorfor du bestiller derfra og ikke fra engelske leverandører. Om du er på jakt etter norsk garanti osv, ville jeg bestillt fra norsk leverandør. Som EWS eller fra www.vestships.no.
  13. Tviler på at kontakten til ladelampe er falt ut , men kortslutning i ledning kan være en grunn. Kontakten sitter oppe bak under innsuget, og kan være vanskelig å få løs. Jeg endte med å klippe ledningene fra ledningsnettet, og ta ut hele dynamoen. Med kontakten i. Mulig din Td5 har fått bedre stell en min, mener du skal trykke lett ned i overkant av kontakten, og trekke den rett ut. For å få løs dynamoen tok jeg av strammehjulet til reima for å komme til torx-bolten som holder dynamoen i underkant. Men symptomet minner om det som kommer med kortslutning av ledningen til ladelampa.
  14. Sjekk spenning på batteri også, om det ikke er gjort.
  15. Det er god plass i et D2 motorrom