Jump to content
LRforum

finnarne

LRF Society
  • Content Count

    4,911
  • Joined

  • Last visited

About finnarne

  • Rank
    Orange is the new green ?

Contact Methods

  • MSN
    faj@bzz.no
  • Website URL
    http://rypeveien.no/index.php?pageID=28
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad
  • Interests
    Seiling og speider - gjerne i kombinasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bieheia, Grimstad

Recent Profile Visitors

2,526 profile views
  1. Se der ja. Nå var det flere norske påmeldinger enn utenlandske. Så langt er det 17 påmeldinger. 9 fra Norge, 8 fra utlandet. Avd øst og Tyskland "slåss" om flest påmeldinger. I tillegg er det ca 25 som er påmeldt som komite og stab. SÅ de halvoffisielle taller er 42 påmeldinger, og ca 60 personer. Og vi vet om endel fra Tyskland, Belgia og Danmark som har meldt at de kommer. Regner med at det kommer inn endel påmeldinger på nyåret, og selvfølgelig endel flere litt nærmere startdato. Takk for alle som har meldt seg på så langt. Vi (gru-)gleder oss.
  2. Litt på siden, men er det noen som vet om det er mulig å bruke sugerør fra 200tdi ned i en 300tdi-tank ? Har sett nok 300tdi-sugerør i plast, hvor plasten er sprø og knekt, og det er rust under. På 200tdi er sugerørene i metall, uten plast. På Gamla er det tank fra 200tdi, på Bien er det Custom-made tank. Tror jeg testet med en 300tdi-tank og fant at sugerørene fra 200tdi ikke passet, men er usikker.
  3. Lenge siden du handlet vifta ? Jeg kjøpte derfra for en (god) stund siden, og da tror jeg det kom på ca 1000NOK, sannsynligvis + mva/frakt. Solgte den videre, og skulle ha en ny en uke senere. Da lå den ute til 1000GBP. nå til 1500GBP. Er visst noe med at det er enklere å øke prisen på ebay noe sinnsykt, enn det er å fjerne annonsen og legge den inn igjen.
  4. Det _kan_ være vell anvendte penger, det kommer ann på dattera, og hvor mye kjøretrening hun har fått. 1700 er vel en drøy kjøretime ? Eller var det for at hun skulle få kjøre etter at sertifikatet var i boks ?
  5. Og hele bevegelsen skjer "inne" i akslingen, så du må faktisk se på Akslingen/hubben når den senkes/heves for å se bevegelsen. Klarte ikke å bevege noe på Hubben. Var bare flaks at jeg kikket bort på hubben når jeg skulle jegge ned bilen. Fant egentlig ikke ut hvor slarken var.
  6. Sjekk også for slark i opphengskuler fremme. Ikke lett å se eller kjenne, men setter du garasjejekken under radiusarmen fremme, og jekker opp, så vil du kunen se om det er slark. Tror jeg løftet mine kuler 3-4 cm.
  7. Da forsøker jeg å demontere kroken/kula og leverer resten til gjenvinning.
  8. Valgte ett som var tilgjengelig for en passende penge i nærheten. DVS det var en som trengte penger. Jeg ga dobbelt av hva han hadde gitt for det. "Firkantdroppet" var søppel, så jeg kjøpte nytt fra TerraFirma. Jepp. Var en som ønsket seg sånn krok på en 130, men han har løst det på andre måter nå.
  9. 100 kg på enden av en halv meter lang latmansarm blir ca 490 Nm. Bruk 3/4" latmansarm, den bøyer seg ikke (for 490 nm)
  10. Vet at D2 ble levert med forskjellige hengerfester. Jeg har byttet til firkantfeste, og har ett langt til overs. Pris: Gratis om det hentes idag. Skal jeg oppbevare det frem til neste års landstreff, så vil jeg ha lagerleie
  11. finnarne

    Discoen

    Såvidt innkjørt den der.
  12. Trodde det bare gjaldt R380-kassa, men Lafte har hatt rett før, og jeg har bare hatt R380-kasser (og automat)
  13. * Girvelger med sperre på transfer Hvor mye følger med her ? Var det manuell kasse på den ? om jeg husker rett, så sitter spaken i en brakett på girkassa, følger den braketten med, og hvor mye av stagene ned til fordelingskassa ? Isåfall vil jeg gjerne ha den om prisen er fornuftig.
  14. Her nede i Sør "vasser" vi i leverandører av slikt. Basol i Sørlandsparken skaffer, men da må du gjerne bestille en kartong av gangen (12 liter?). Anders Langås på Libru har stående i hylla, og du kan kjøpe enkeltvis. Jeg tror jeg har (hadde?) 12 liter i garasjen, skal bytte på noen biler. Har byttet på en bil så derfor usikker på hvor mye som er igjen.
  15. Ta ut drivknuten og sjekk den når du allikavel holder på, men slark i hjullageret kjenner du enkelt om du jekker opp hjulet og sjekker. er det slark opp ned og sideveis (også kjent som kl 12+6 og 3+9) så er sjangsen stor for at du har slark i hjullageret. Går slarken bort når du trykker inn bremsen så er du sikker.
×
×
  • Create New...