Jump to content
LRforum

finnarne

LRF Society
  • Content Count

    4,872
  • Joined

  • Last visited

About finnarne

  • Rank
    Orange is the new green ?

Contact Methods

  • MSN
    faj@bzz.no
  • Website URL
    http://rypeveien.no/index.php?pageID=28
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad
  • Interests
    Seiling og speider - gjerne i kombinasjon

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bieheia, Grimstad

Recent Profile Visitors

2,266 profile views
  1. Prøv her http://new.lrcat.com/#!/1232/39997/39998/3070 Jeg fikk laget en slange med 2 eksisterende nippler. Den går fra clutch master og ned til slaven. Ikke over til høyrevinnerskjerm. Har fortsatt ikke løst utfordringen med bryter som sier at clutchen er trykket inn, men har en plan. Tar bare litt tid.
  2. Har en d2 som står på tunet her med defekt motor. Td5 hvor bolten på oljepumpa har løsnet. Nytt kjede og drevhjul er montert sammen med ny bolt, og motor starter men etter en mils ca en mils kjøring kommer det styggere og styggere lyder fra motor. Planen var å se hvordan motor var etter å ha fått igang oljepumpa igjen. Skulle motoren være ok, var det litt smått som måtte fikses før PKK. Det var oppløftende til å begynne med, men som sagt, de stygge lydene kom etterhvert. Det er ikke min bil, men den står nå her inntil videre. 2000 modell med automat gått ca 260'. Det jeg er blitt fortalt om bilen: - Konverter og flexplate nylig byttet før den ble satt til side - nye bremseskiver rundt om, muligens også klosser - nye (dør) låser mener jeg eieren snakket om - mørke grå (skinn?)seter - resten av interiøret passer med setene, men det trengs en real vask - frontfanger har en liten sprekk i venstre hjørne. Bilen virket tight og finn å kjøre, bortsett fra tiltagende lyd fra motor. Turbo er sannsynligvis defekt. AC fungerer sannsynligvis ikke, usikker på ACE. Den stod på bumpstopp når den kom hit, men hevet seg greit når den fikk strøm. Batteriet er defekt, og det er en steinsprut mitt i synsfeltet i frontruta. Kan muligens fikses. SRS-lampe lyser, sannsynligvis dårlig kontakt under førersetet. Og så fant jeg ett lite hull i ramma for noen måneder siden, fremme ved uterigger til ramma/karosseri. Den står her over påske finner jeg ut at jeg har arbeidslyst, kan det hende jeg demonterer litt fra den. Jeg tror det er mulig å plukke den ned og få 10-15' for deler, kanskje mer, i tillegg til vrakpant, så forslår 10' som pris, uten å ha avklart det helt med eier. Har du en fungerende motor, er det mulig å få den på veien igjen.
  3. Da ser det ut til at det er nesten korrekt. Bilen er registrert som 5-seter, med 205R16 dekk, og med 33 i innpress. Fant etterhvert noen innskannede papirer på Range Rover Classic -sidene med teknisk informasjon. Det står ikke innpress på felger, men det står sporvidde. Han var vel til slutt lei av meg, kontrollmålte ikke sporvidden en gang, men godtok at det stod 6x16x33 på felgene. Tok det for god fisk når jeg hadde målt sporvidden til 149cm. Det står fortsatt at det er en Land Rover Discovery fra 1972. Burde vært Rover, type Range Rover, godkjent karroseribytte til Land Rover Discovery. Han mente forøvrig at bilen aldri skulle vært godkjent som ombygd, men at den skulle vært forsøkt godkjent som oppbygd. Jaja. Varer vel ikke lenge før den står i en annet navn nå, tenker jeg.
  4. https://www.multicom.no/tp-link-tl-wps510u-skriverserver-usb-20/cat-p/c/p2272317 Trådløs usb printerserver ? Med rPi -løsningen kan du kanskje få til utskrift fra Mobiler og nettbrett også.
  5. Hei... Ser at du har styrt litt på med automat gearkasser på disco 2.. Skal bytte på en disco nå til helgen.  Den går bakover men ikke fremover.. Er det bare og bite i det sure eplet eller kan det være noe annet en selve gearkassen som er gåen?? Mvh Svein Atle

    1. finnarne

      finnarne

      Min mistet all fremdrift, flexplate og konverter var ødelagt. Hadde tilbud om å overta en R380 fra en Dansk D2 som var tatt inn som delebil, og da var valget enkelt. Men har lest noe om noe sånn problemer hos Aschroft.

      https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/frequently-asked-questions/4hp22/4e-faq-s.html

      og https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/frequently-asked-questions/4hp22-faq-s.html

    2. county

      county

      Ok . Takk for svar... 

  6. Mener det skal være OK, men mulig at det da må være internt varsellys, eller tidsstyring på bryteren. Men du fikk lys om du via egen bryter ? Og om du kobler sammen ledningene som originalt, så lyser det ikke ? Da må det enten være feil i xyz-bryter, eller ledningene etter der du koblet inn bryter, og xyz-bryteren.
  7. Kabelbrudd. Tror det er egen mikrobryter nede i xyz-bryteren som også gir beskjed om ryggelys. Ellers hadde det ikke holdt å kappe ledningene og koble på bryter. Du har selvfølgelig koblet tilbake?
  8. Plassering av rammen skal stå i vognkort om det ikke er på rett sted i forhold til modellen.
  9. Kan det være wastegate-modulator som har tatt kvelden. Sånn at den drar greit når girkassa går i lås sånn rundt 85km/t ? Kan ikke huske at det ryker svart da, men ikke godt å vite. Isåfall er den raske fiksen å koble ut waste-gate modulator, og koble en liten slange rett fra waste-gate og ned til røret mellom Turbo og intercooler. Eller kanskje det kommer inn falsk luft før innsuget, men da burde det ikke ryke sort, og trodde ikke det ville hjelpe med siste gir ?
  10. NY MULIGHET FOR Å STREKKE PÅ FJØRENE PÅ SKJÆRTORSDAG Porten åpner 12:30, Siste mulighet for innsjekk/teknisk 14:30. Det blir sikkert fyrt opp noe bål, så om du vil varme noen pølser så går nok det bra. Porten stenger når vi er lei, senest 16:30. Lurer du på noe så spør :)
  11. Trodde det var hull til det som skulle være der. Jeg beholdt den gamle bremsemasteren og gasspedalen, mulig bremsepedalen ble flyttet over, eller modifisert. Bremsemaster fra Donor-pedalsett hadde stått tomt en stund, så jeg beholdt den som jeg visste fungerte.
  12. Den som ligger her er mørk grå , kan sikkert sendes i posten, men er ganske sikker på at den er til manuell kasse. Tror åpningen der kan utvides til åpning til Automat.
  13. Du kan bytte pære og smile glad og fornøyd, eller du kan krangle. Ser ikke noe i kjøretøyforskriften som skulle tilsi at det måtte være samme farge på fjern- og nærlys. Jeg er ikke spesielt glad i å krangle (men kverulere derimot...)
  14. Ganske sikker på at de passer. har en senterkonsoll fra D1 som jeg vurderte å bruke i D2 når jeg byttet til manuell, men Gjorde det på en annen måte istedet. Det var forskjellig farge på interiøret.
  15. Gule nærlys farlig ? Da må enten lovdata oppdatere kjøretøyforskriften, eller så må kontrollør lese den på nytt. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_28#§28-4 Med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg.
×
×
  • Create New...